Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Ale porownujmy 1.8 TSI z 2.0 tdi 190km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem jak to tsi 180 ale tsi160 w ogóle nie jechało i diesel 130KM to była rakieta przy nim

 

tak samo... ja bym się nawet pokusił stwierdzenie, że TDI 90km dało by rade z 1.8 TSI - momenty bardzo podobne... :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja dodam, ta sama trasa Katowice-Wrocław

punkt startu/mety ten sam, ta sama godzina wyjazdu, jechałem dzień po dniu,warunki pogodowe/korkowe oceniam na bardzo zblizone, czas jazdy praktycznie ten sam

dzień 1. Superb 1.8TSI 160KM DSG7 ośka - spalił 14.7l/100

dzień 2. Alltrack 2.0TDI 170KM DSG7 x4 - 12.4l/100

dzień 3. BMW F10 530D 258KM ZF8 xdrive - 9.9l/100

 

niebawem pewnie będzie okazja to sprawdzę B8 2.0TDI 190KM DSG

 

Obiektywnie lepiej od Alltracka jeździło mi się Superbem ale chyba nie była to kwestia silnika, bardziej od niego przeszkadza mi zawsze szum jazdy.

 

Narazie w B8 mam przejechane 500km więc ciężko coś więcej powiedzieć ale jedno wiem ... DSG w porównaniu do ZF to niestety duża klasa niżej.

DCC też narazie na kolana mnie nie powaliło ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem ciekaw, ile jeszcze razy w tym roku poruszana będzie w tym wątku wyższość benzyny nad dieslem, albo na odwrót (w zależności od potrzeby)? Naprawdę tak was jara analizowanie tabelek ze średnim spalaniem i przyspieszeniem 0-100? Ja tam np. wolę Wielkanoc od Bożego Narodzenia, ale miłośników Św. Mikołaja nie będę próbował przeciągnąć na swoją stronę :) Wady i zalety obu silników zostały szczegółowo opisane chyba już we wszystkich możliwych miejscach internetu, łącznie z tym forum. Nie wiem jak Wam, ale mi chyba trochę szkoda czasu na udowadnianie innym, dlaczego akurat diesel (odpowiedź brzmi - BO LUBIĘ!).

 

P.S. Diesel też potrafi sporo spalić ;-)

 

[ATTACH=CONFIG]139397[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zgadza się. Dla tych jednak, którzy wciąż planują zakup B8 i mają jakiekolwiek wątpliwości dotyczące wyboru (z chociażby najmniejszego powodu) diesla czy benzyny polecam jazdę testową obiema wersjami. Najlepiej bezpośrednio jednej po drugiej. Rozwieje to wszelkie niewiadome odnośnie spalania i ogólnie szerokiego pojęcia komfortu jazdy.

 

Mam również (jako aktualny użytkownik dwóch B6: 2,0 TDI oraz 1,8 TSI) swoje teorie i przemyślenia, ale w natłoku ostatnich wypowiedzi nie będę robił zamieszania dłuższym wywodem. Lubie jeździć obiema wersjami (TDI może tak samo bo go zrobiłem na 210KM), ale gdybym musiał kupić tę jedną (mowa o nówce w salonie oczywiście) to przy obecnych przebiegach rzędu 18 tys rocznie z czego 90% to bezkorkowe jazdy miejskie na odcinkach 10-12 km oraz kilku w roku dłuższych wyjazdów na highway bez wahania wybieram TSI, który w dodatku jest tańszy o 17 tys. (TSI 180 vs TDI 190). Na TDI o podobnych osiągach postawiłbym przy naprawdę bardzo dużych przebiegach gdzie koszty eksploatacji byłyby dużą kartą przetargową tej decyzji.

 

Kwestia wyboru 4motion to kolejny parametr, który całkowicie od nowa ustawia kryterium wszelkich wyborów.

 

Ale nie ma to jak własna jazda testowa Koledzy.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ale porownujmy 1.8 TSI z 2.0 tdi 190km

 

Pod kątem osiągów to i owszem najlepiej porównywać zbliżone wersje jak wyżej. Ale widzę, że część osób patrzy na jak najmniejsze różnice kosztów zakupu i porównanie osiągów schodzi na dalszy plan. Ja bym tak nie zrobił bo 'fun to drive' jest dla mnie ważny, ale nie wszyscy przecież muszą myśleć w ten sam sposób.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A propo spalania TSI.

 

Dla kontrastu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słaby ten kontrast ;) a różnica w mocy spora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem jak to tsi 180 ale tsi160 w ogóle nie jechało

 

Czyli że jak ?

Nie odpalił czy tylko stał z odpalonym silnikiem ?

Nowy i już zepsuty ? :ocochodzi

 

A odnosząc się do twoich wyliczeń.

 

Natomiast 3-4litry to jakieś 17zł na każde 100km ,więc na 100tys km ,które zrobię tym autem, to 17 tys zł.

 

100 tkm / 20 tkm na rok (bo tyle średnio rocznie robi każdy z nas , a większość pewnie jeszcze mniej) = 5 lat

17 kpln różnicy w cenie (bo tyle średnio droższy jest dizel) zwróci ci się więc dopiero po 5 latach :D

Czyli dopiero po 5 latach jazdy zaczniesz "konsumować" oszczędności :lol3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proponuję skończyć tę dyskusję, bo niektórzy z was brną z argumentacją jak politycy PO i PiS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kiedy na forum wpisy cichną, atmosfera staje się senna, liczba wpisów maleje, wystarczy poruszyć temat spalania 1.8 TSI i już następuje przebudzenie, ożywiona dyskusja, co najmniej kilkanaście wpisów.

Ale i tak wielbiciele diesli nie przekonają się do TSI, a wielbiciele TSI nie chcą słyszeć o klekotach (i nie chodzi tu tylko o spalanie).

Ale to dobrze, bo przynajmniej wymieniamy poglądy, a to nas wzbogaca, poszerza horyzonty myślowe, a przyszli właściciele B8 mają co czytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomery , założyłem różnicę 9tys ,bo porównywałem 1.8tsi do 2.0tdi 150 ,czy słusznie zobaczę jutro ,jak się przejadę 1.8tsi

Czyli 8 tys zaoszczędzę na paliwie ,plus wezmę pewnie więcej za tdi 150 niż tsi180.A ile więcej za 5 letnie auto?Pewnie z 3 tysie.Może i faktycznie nie jest to jakaś wielka różnica,ale taniej będzie te 10-12koła .Raz na wczasy można polecieć za free z rodzinką.No chyba,że 1.8tsi daje większą frajdę niż tdi150(w co wątpię) ,to inna rozmowa może być wtedy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomery , założyłem różnicę 9tys ,bo porównywałem 1.8tsi do 2.0tdi 150 ,czy słusznie zobaczę jutro ,jak się przejadę 1.8tsi

Czyli 8 tys zaoszczędzę na paliwie ,plus wezmę pewnie więcej za tdi 150 niż tsi180.A ile więcej za 5 letnie auto?Pewnie z 3 tysie.Może i faktycznie nie jest to jakaś wielka różnica,ale taniej będzie te 10-12koła .Raz na wczasy można polecieć za free z rodzinką.No chyba,że 1.8tsi daje większą frajdę niż tdi150(w co wątpię) ,to inna rozmowa może być wtedy

To najczęstszy dylemat przy zakupie: 1.8 TSI czy 2.0 TDI 150 KM ze względu na zbliżoną cenę zakupu. Jak pewnie zauważyłeś po przeczytaniu naszych dyskusji najlepiej przejechać się samemu i wtedy zdecydować. I wcale nie jest tak, że nikt nie kupuje już diesla 2.0 TDI 150 KM (a takie wrażenie można odnieść na podstawie tego forum). Cały czas większość sprzedawanych B8 to właśnie 2.0 TDI 150 KM.

Przypomniał mi się cytat z motospace.pl :

 

Passat B8 2.0 TDI 150 KM - opinie motospace.pl: Dwulitrowy, 150-konny diesel to idealny silnik do nowego Passata. Cichy, elastyczny, płynnie pracujący, dynamiczny i oszczędny. Jeżeli Was na to stać, wybierzcie nowego Passata właśnie z tym motorem. To strzał w dziesiątkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i gut ,albo 150-tkę na 180 i 400nM .A Tsi 180 tylko moc ,bo momentu nie wytrzyma skrzynia,a co mi z mocy jak nie będzie momentu ,ktry i tak wykastrowany o 70nM w stosunku do manuala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem ostatnio u jednego tunera i dowiedziałem się, że bezpiecznie możemy wyciągnąć +70Nm i +30 do 40 koni

po modach będzie ok 390Nm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem ostatnio u jednego tunera i dowiedziałem się, że bezpiecznie możemy wyciągnąć +70Nm i +30 do 40 koni

po modach będzie ok 390Nm.

 

A nie wiesz może jak wygląda sytuacja w przypadki 1.8 TSI z DSG? Tu zapewne jest ograniczone pole manewru ze względu na ograniczenie DSG do 250 Nm - ale może mimo tego da się zrobić bezpiecznie jakiś upgrade?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie pytałem się jak to wygląda w przypadku DSG. Ale nic straconego, proponuję napisać maila z zapytaniem. Strona serwisu: http://ecuteam.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.kreatormocy.pl/katalog/volkswagen/chip-tuning-volkswagen-passat-b8-2-0-tdi-150-km

 

Tylko ciekawe na ile to jest rzeczywiście bezpieczne.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ja o DSG się pytałem to z tą DSG6 nie ma problemu nawet do 450 nm a ta DSG7 potrafi serii nie wytrzymać dlatego 1,8 tsi jest okrojony z momentu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DCC też narazie na kolana mnie nie powaliło ?

 

Powinno być lepiej, jak przejedziesz jeszcze ze 2-3 tysiące km. U mnie wyraźnie się poprawiło, a i różnice pomiędzy trybami sport / comfort czuć teraz bardziej wyraźnie. Nie wiem, od czego to zależy, ale widocznie musiały się te wszystkie części poukładać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności