Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dylemat jak nie jeden z was przed zmianą samochodu :

W grę wchodzą dwa samochody w tej samej cenie :

1 .Passat 1.8 TSi 180KM w maksymalnej wersji wyposażeniowej ale bez DCC

2. Touareg 2012 rok -3.0 Tdi 240 Km także w maksymalnej wersji wyposażeniowej ( 3 latek z przebiegiem 60 tys km - drzwi na całej długości przednie i tylne do lakierowania do ściągnięcia z Niemiec )

 

Touareg 3.TDi 240 KM - frajda z jazdy jest oczywiście niebywała jak ma się pod nogą zapas mocy to wierzcie mi zawsze korzysta się z tego ,jest radocha z jazdy ale też są i mandaty i jest wir w baku , robię rocznie tylko 10 tys km głównie wyjazdy wakacyjne i ten samochód więcej stałby w garażu i się "męczył" ,po zatym koszty napraw nie należą do małych

( 6 wtryskiwaczy , 2 akumulatory , DPF, opony na 20 calowe felgi ...$ itd.)

Passat 1.8 TSi 180KM - zaskoczył mnie cichością w środku (miałem Touareg z 2005 roku i mimo podwójnych szyb nie był wyciszony lepiej od passata 2015 ) komfort siedzeń w passacie jest jak siedzenie w wygodnym fotelu -rozleniwia w pozytywnym znaczeniu.

 

Nie miałem do czynienia z passatem wiec z jednej strony jest chęć zmiany a z drugiej mentalnie opór jest przestawiać się z wysokiego samochodu na niski

 

ciekaw jestem waszych opinii

 

pzdr piotr

 

Hej,

 

Jak dla mnie wybór jest prosty - Passat!!!!!

1. Przy tak małych przebiegach TDI według mnie troszkę bez sensu (filtr cząstek, itp.)

2. Tak jak pisałeś dosyć wysokie koszty serwisowania Tuarega - choć to fajny samochód

3. Tuareg to jednak starsza konstrukcja niż Passat

4. Nowy samochód z gwarancją to zawsze nowy i nikt mi nie powie, że jest inaczej.

Jak to mawia mój kumpel "nie stać mnie na używane samochody"|

 

Zastanawia mnie tylko dlaczego bez DCC?

Ale ja i tak wziąłbym Passata.

 

No i będzie nas już trzech na tym forum z Zielonej Góry!!

Będzie można jakiś spocik pogarnąć.:hug

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to co piszesz , widoczność w wysokim aucie jest rewelacyjna ja już z wyprzedzeniem wiedziałem co się dzieje przede mną na drodze i kiedy mogę sobie pozwolić na wyprzedzanie np. kolumny aut. Co do hamowania to zatrzymać taka masę ( touareg) fabryczne tarcze i klocki było problemem . W Touaregu miałem pneumatyczne zawieszenie i powiem że tylko przy zmianie z 20 calowych letnich na 18 calowe czułem ten komfort jazdy po dziurach , dlatego przy passacie nie zamówiłbym zawieszenia DCC ( coraz mniej jest dróg w zachodniej części Polski dziurawych)

 

W salonie sprzedawca powiedział że ludzie co jeździli Touaregiem ciężko im się rozstać z wielkością i biorą kolejny np. jako drugi samochód w rodzinie np. tiguana lub sharana.

 

Czyli jednym słowem namawiasz na zmianę na passata .?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Alltracku faktycznie siedzenia nie są za piękne ( można dokupić nappe za 4400) , natomiast konsola środkowa srebrna - dla mnie masakra, nie można dokupić Piano black, po zapytaniu importer nie przewiduje takiej możliwości na rynku polskim ( cała Europa może to zamówić )

"Uterenowione kombi" bardzo mi się podobają - tylko ta konsola. Jest jedno czego nie ma gdzie indziej 2.0.TSI 220KM DSG7 4x4 i chyba to mnie przekona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dalszym ciągu mam mętlik z opcjonalnymi instalacjami telefonicznymi. Przy konfigurowaniu wyposażenia dodatkowego zestawia się je obowiązkowo przy wybraniu grzanej szyby przedniej, która podobno osłabia/wytłumia sygnał GSM. I na przykład w takim Premium (nie wiem jak w Comforcie) można podobno wybrać tryb sparowania: właśnie przez rSAP lub handsfree. Jak ktoś nie ma grzanej szyby to ok można dowolnie wybrać rodzaj połączenia. Ale jeżeli taka szyba jest to zakładam, że można tylko przez rSAP korzystając z dodatkowej instalacji antenowej która przejmuje obsługę karty SIM (z telefonu). Bo przecież zwykłe handsfree czyli korzystanie z anteny smartfona poprzez tłumienie sygnału przez grzaną szybę nie będzie działało poprawnie.

 

A teraz pytania:

1. Czy ktoś posiadający grzaną szybę i telefon Premium lub Comfort (ten z półeczką) może potwierdzić w jaki sposób łączy telefon z samochodem?

2. Czy w zestawie Comfort jest rSAP jak w Premium? Teoretycznie powinien być bo skoro można go wybierać przy grzanej szybie.

 

Chyba, że coś pokręciłem to proszę o sprostowanie.

 

A może konieczność dołożenia którejś z w/w instalacji do grzanej szyby jest tylko wyciąganiem kasy przez VW i nie ma przeszkód w korzystaniu z handsfree przy grzanej szybie.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Alltracka to salon potwierdził mi, że bazą dla konfiguracji tej wersji jest linia Comfortline. W mojej ocenie obecny Alltrack z zewnątrz jest mniej zjawiskowy w przeciwieństwie do generacji B7 gdzie różnice w wyglądzie były wyraźniejsze nawet w ciemnych kolorach. W środku też nie pasuje mi konsola środkowa oraz tapicerka foteli w połączeniu z brakiem opcjonalnej alcantary. Poza tym Alltrack w B8 w ciemnym kolorze wygląda jak "cywilna" wersja więc jedyne co przemawia za nim to jeżeli warunkiem brzegowym jest 2.0 TSI 220KM 4motion kosztem wyższej ceny i oczywiście mniejszych możliwości wyposażenia względem Highline'a. Chyba, że ktoś stawia na kolor czerwony lub pomarańczowy dostępny tylko w All.

 

Podsumowując: chłopcy z VAGa nie postarali się i przy takiej dostępności TDI 4motion w Highline chyba mało kto postawi na Alltracka.

Zamiast drogiego Alltracka TSI220 4m wolałbym już niewiele dołożyć do lepiej wyposażonego Highline TSI280 4m. Po dobraniu kilku elementów wyjdzie praktycznie podobna cena.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dalszym ciągu mam mętlik z opcjonalnymi instalacjami telefonicznymi. Przy konfigurowaniu wyposażenia dodatkowego zestawia się je obowiązkowo przy wybraniu grzanej szyby przedniej, która podobno osłabia/wytłumia sygnał GSM. I na przykład w takim Premium (nie wiem jak w Comforcie) można podobno wybrać tryb sparowania: właśnie przez rSAP lub handsfree. Jak ktoś nie ma grzanej szyby to ok można dowolnie wybrać rodzaj połączenia. Ale jeżeli taka szyba jest to zakładam, że można tylko przez rSAP korzystając z dodatkowej instalacji antenowej która przejmuje obsługę karty SIM (z telefonu). Bo przecież zwykłe handsfree czyli korzystanie z anteny smartfona poprzez tłumienie sygnału przez grzaną szybę nie będzie działało poprawnie.

 

A teraz pytania:

1. Czy ktoś posiadający grzaną szybę i telefon Premium lub Comfort (ten z półeczką) może potwierdzić w jaki sposób łączy telefon z samochodem?

2. Czy w zestawie Comfort jest rSAP jak w Premium? Teoretycznie powinien być bo skoro można go wybierać przy grzanej szybie.

 

Chyba, że coś pokręciłem to proszę o sprostowanie.

 

A może konieczność dołożenia którejś z w/w instalacji do grzanej szyby jest tylko wyciąganiem kasy przez VW i nie ma przeszkód w korzystaniu z handsfree przy grzanej szybie.

 

A skąd Marcinie masz takie przeświadczenie że grzana przednia szyba w B8 ogranicza zasięg?

Nie wiem jak to faktycznie było w B7 albo innych autach, ale w B8 grzana szyba nie jest przez rozłożone druciki na całej szybie tylko jakąś inną przejrzystą powłokę, która nie powoduje interferencji z sygnałem GSM/3G/4G.

 

Ja sam mam zestaw premium, grzaną szybę, ale telefon łącze przez handsfree, a nie rSAP. Karta SIM w schowku jest podłączona do anteny zewnętrzej.

Kiedyś na prośbę forumowiczów testowałem różne telefony (iPhone 5/5s; Sony Z3C, LGG2, SGS5) i nawet po umieszczeniu ich w podłokietniku nie było żadnych strat sygnału.

Także uspokajam :)

Co do zestawu to brałbym Comfort bo jest dodatkowa półeczka na telefon, a modem/router dokupiłbym zewnętrzny LTE, bo ten w zestawie Premium jest 3G.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam premium a wzialbym teraz comfort, o ile mysle ze do nawigacji 3G starczy to w comfort jest dodatkowe gniazdo usb, polka w popielniczce i gnizado 12v kolo polki na napoje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ograniczonym zasięgu było w materiałach reklamowych. Ja ograniczony zasięg mam jedynie, jak jade z telefonem w prawej kieszeni ;) To faktycznie jest mniejszy. Ale wystarczy ze wyjmę do konsoli i jest git :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Podsumowując: chłopcy z VAGa nie postarali się i przy takiej dostępności TDI 4motion w Highline chyba mało kto postawi na Alltracka.

Zamiast drogiego Alltracka TSI220 4m wolałbym już niewiele dołożyć do lepiej wyposażonego Highline TSI280 4m. Po dobraniu kilku elementów wyjdzie praktycznie podobna cena.

 

moje rozważania przelane na ekran.:ok

Tylko te 280 koni.... Co to będzie , ile więcej (niż zdrowy rozsądek pozwala) spali, jak z serwisem.... nikt w ASO ( nie tylko w moim mieście ) nie potrafił mi odpowiedzieć. A być udupionym przez brak dostępności jakieś wzmocnionej pierdółki średnio mi się uśmiecha...

wertuję jeszcze forum seata. tam juz troszkę 280tek lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja ograniczony zasięg mam jedynie, jak jade z telefonem w prawej kieszeni To faktycznie jest mniejszy. Ale wystarczy ze wyjmę do konsoli i jest git

A nie masz tam jakiejś kevlarowej podszewki? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szymon, Kriss, Radek,

 

Dzięki Chłopaki.

Wiem, że w Comfort jest półeczka itd. i właśnie ten zestaw zamówiłem.

Co do ograniczania zasięgu. Na wczesnych stronach tego wątku bodajże (jeżeli nie pomieszałem) było coś o podobieństwie do klatki Faradaya przy grzanej szybie, a skoro VAG łączy opcję grz. szyby z dodatkowymi zestawami telefonicznymi to jakoś tak sobie wbiłem do głowy, że handsfree z grz. szybą będzie problemem.

 

Także bardzo cieszą mnie Wasze komentarze wyprowadzające mnie z błędu w tej kwestii :victory

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

moje rozważania przelane na ekran.:ok

Tylko te 280 koni.... Co to będzie , ile więcej (niż zdrowy rozsądek pozwala) spali, jak z serwisem.... nikt w ASO ( nie tylko w moim mieście ) nie potrafił mi odpowiedzieć. A być udupionym przez brak dostępności jakieś wzmocnionej pierdółki średnio mi się uśmiecha...

wertuję jeszcze forum seata. tam juz troszkę 280tek lata

 

Mając mocarza o takich możliwościach zapewne byłbym kuszony nie raz. Dlatego w obawie o budżet (paliwo, mandaty) oraz ewentualną utratę uprawnień (fakap po całości), a także licząc różnicę cenową 29000 zł po prostu odrzucam TSI 280KM 4motion i zostaję z TSI 220KM z napędem na przód.

Być może 4motion, które na szczęście nie jest u mnie warunkiem koniecznym (chociaż przyznaję, że jest świetne) będzie mi pisane przy kolejnym aucie, kto wie?

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby jeszcze była dostępna ta pomarańcza w HL, wybór byłby prosty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

To mój pierwszy post, ale śledzę z przerwami to forum od 2009 r., od czasu zakupu mojej pierwszej B6. W 2014 salonowy CC 2.0 TSI 220KM, a od poniedziałku B8 2.0 TSI 280 KM 4Motion, w pełnej opcji, która była możliwa na koniec sierpnia, oprócz asystenta przyczepy, Webasto i przez pomyłkę handlowca bez asystenta parkowania. W październiku dołożyłem HUD, pozostałe pakiety pominąłem, ponieważ znacznie przedłużyły okres oczekiwania na odbiór samochodu. Zaraz po dostarczeniu auta, w serwisie wymienili mi szyby na laminowane / wygłuszone i wygłuszyli profesjonalnie wszystkie drzwi.

W przeciągu kilku dni zrobiłem około 1000 km, 50/50 miasto/trasa i już po woli wyrabiam sobie opinie na temat B8 w wersji 280KM. Poniżej kilka spostrzeżeń:

 

1. Głośność - bardzo akceptowalna, w porównaniu do poprzedniego mojego CC, duża różnica na + dla B8. Na co dzień jeżdżę z kolegą A8 Lang 4.2 D 2014 r. i powiem szczerze, że różnice w hałasie są bardzo subtelne, oczywiście z przewagą Audi, przy większych prędkościach.

2. Zawieszenie tył - tragedia, tłucze się niemiłosiernie.

3. Przyśpieszenie - ;) - jeszcze nie sprawdziłem, ale mam zainstalowanego w serwisie, oryginalnego Log Boxa VW i aplikację na telefonie VW RACE, ale jeszcze czekam, aż pęknie 2500 km.

4. Spalanie - dzisiejsze średnie z trasy 400 km, połowa autostrada - 140 km/h, połowa droga Krajowa 110 km/h - 8,9l. Wcześniejsze pomiary są niewiarygodne, ponieważ samochód częściej stał z włączonym silnikiem, niż jechał.

5. Dynaudio - przy wygłuszonych drzwiach i szybach gra bardzo dobrze, porównywalnie do BOSSE w Audi, ale z tą różnicą że niskie częstotliwości lepiej wypadają w B8, a środek i góra w Audi.

 

Zauważyłem w tym wątku dużo pytań i wątpliwości odnośnie wersji 280KM, więc jeżeli komuś mogę pomóc to zapraszam do zadawania pytań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Widzę ze jesteś z Wrocławia, zdradź proszę w którym serwisie te szyby i wytłumienie Ci zrobili ?

Motorpol czy centrum?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Centrum. Wygłuszali mi tam całego CC, włącznie z dachem, podłogą, bagażnikiem i wszędzie tam gdzie weszło trochę maty. Byłem bardzo zadowolony. Teraz też jestem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Centrum. Wygłuszali mi tam całego CC, włącznie z dachem, podłogą, bagażnikiem i wszędzie tam gdzie weszło trochę maty. Byłem bardzo zadowolony. Teraz też jestem.

Dzięki za inf, muszę pogadać z chłopakami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz mi zrobic zdjecia wydechu, jak rury wchodza w koncowki w zderzaku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mozesz mi zrobic zdjecia wydechu, jak rury wchodza w koncowki w zderzaku?

 

Proszę. Prawa strona, lewa jest odbiciem lustrzanym.[ATTACH=CONFIG]139227[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę. Prawa strona, lewa jest odbiciem lustrzanym.[ATTACH=CONFIG]139227[/ATTACH]

Rury z tlumika wchodzi w ta metalowa nakladke w zderzaku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Marcin , pozwoliłem sobie zedytować Twoją wypowiedź i dorzuciłem jedno słówko

 

 

...Mając mocarza o takich możliwościach zapewne byłbym kuszony nie raz. Dlatego w obawie o ewentualną utratę uprawnień (fakap po całości), zostaję z dychawicznym TSI 220KM z napędem na przód.

no trudno, jakoś musisz z tym żyć :lol2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności