Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ja z ponad 60 m naciskam zamykanie i widzę mryganie kierunków , więc jak dla mnie pakiet lusterka to taki szpanerski i dizajnerski chwyt reklamowy, ale jak kogoś stać to jak najbardziej, wygląda mega! Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
używam tej i są takie opcje, choć jak mówię, jeszcze tej funkcjonalności nie testowałem :)

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque

 

Daj znak jak sprawdzisz ;-)

Edytowane przez IQM1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w poniedziałek jadę na wymianę oleju po 15tyś km

 

Szymon, na jaki olej będziesz wymieniał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja się jeszcze nie bawiłem, ale mam moduł WiFi/Bluetooth podłączany do OBD a w telefonie aplikacja Torque, która pozwala na takie pomiary.

 

Dokladnie tak robie, Mam moduł BT ELM327 http://allegro.pl/interfejs-elm-327-bluetooth-mini-bt-obd2-2015-new-i5748873470.html i aplikacje Torque. porównywałem z takim wynalazkiem profesjonalnym akcelerometrem i pomiary sa mozna powiedziec takie same. Mysle że max błąd to 0,1s .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Millers EE Longlife 5W30 Nanodrive

[ATTACH=CONFIG]139164[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokladnie tak robie, Mam moduł BT ELM327 http://allegro.pl/interfejs-elm-327-bluetooth-mini-bt-obd2-2015-new-i5748873470.html i aplikacje Torque. porównywałem z takim wynalazkiem profesjonalnym akcelerometrem i pomiary sa mozna powiedziec takie same. Mysle że max błąd to 0,1s .

A czy prędkość jest w takim przypadku odczytywania z samochodu czy też aplikacja oblicza prędkość nad podstawie gps?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Millers EE Longlife 5W30 Nanodrive

[ATTACH=CONFIG]139164[/ATTACH]

Ja dwukrotnie juz wymieniałem olej w passacie na dokładnie taki sam, w golfie również tylko tego Millersa używam.

Edytowane przez matteo84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Millers EE Longlife 5W30 Nanodrive

 

Wymiana co max 15 tyś/rok?

W wątku olejowym elemenateur poleca Motul 8100 x-max 0W40.

Już sam nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak kto woli ;-) W salonie mnie się zapytali jaki zaprogramować okres wymiany oleju, czy 15 czy 30tys km, więc oczywiście wybrałem częściej. Ale co do lepkości to 5W30 góra 40 myślałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg książki przy stałych wymianach (czas lub przebieg) olej powinien spełniać normę VW 502 00. Millers EE LONGLIFE 5w30 5L spełnia VW 504.00/507.00. Może być czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w mojej jest napisane że powinien spełniać właśnie 504/507 i tylko z takimi normami mi ASO wymieni olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy prędkość jest w takim przypadku odczytywania z samochodu czy też aplikacja oblicza prędkość nad podstawie gps?

 

100% nie dam ale raczej z czujnikow ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alltrack 2.0 TSI 220KM DSG 4x4 miał ktoś może styczność z takim modelem ( może są jakieś testowe w Polsce), pojawiły się pierwsze oferty na TDI 190KM . Zastanawiam się na nim,( oferta + parę dodatków - prawie 2 z przodu) . Jak z trakcją, zawieszeniem? (w standardzie DCC, XDS)

DSG 7-biegowa to ta sama co w BiTDI? Pewnie będzie trzeba czekać z 6 miechów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam, że widziałem go na żywo w Krotoski-Cichy w Łodzi i..... Wolę Highline. Tapicerka na siedzeniach jest hmmm dziwna. Taka alcantara na całości. Listwa wykończeniowa coś a'la carbon i na 17" wygląda trochę jak na szczudłach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Alltrack 2.0 TSI 220KM DSG 4x4 miał ktoś może styczność z takim modelem ( może są jakieś testowe w Polsce), pojawiły się pierwsze oferty na TDI 190KM . Zastanawiam się na nim,( oferta + parę dodatków - prawie 2 z przodu) . Jak z trakcją, zawieszeniem? (w standardzie DCC, XDS)

DSG 7-biegowa to ta sama co w BiTDI? Pewnie będzie trzeba czekać z 6 miechów

ja czekałem bardzo długo na ten model.

Kiedy dostałem od swojego dealera dokładny arkusz konfiguracyjny ( taki w exelu :) ) okazało się , że paru ważnych dodatków mieć nie mogę, a za niektóre dopłata vs highline jest dużo wyższa.

Tapicerka jest rzeczywiście obrzydliwa - boki zew. skóra, boki wew. alcantara , środek fotela tapicerka materiałowa.

I masakryczny srebrny plastik na panelu środkowym.

O zawiechę bym się nie bał - to jest raptem ca 3 cm w górę.

reasumując - w/g mnie to model bardziej zbudowany na comfortlinie. Solidnie doposażony wychodzi spokojnie na poziomie highline, a i tak paru rzeczy zamówić się nie da. Niestety nie pamiętam teraz jakich....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, każdy wybiera dla siebie, ale nie do końca rozumiem takie wyposażenie Alltracka. Chyba chcieli aby zachęcał do jazdy w terenie, żeby łatwiej było zmyć brud itd Tyle, że 99% czasu on będzie jeździł po asfalcie ;)

A ja dojazd do domu mam po drodze ziemnej i z wybojami i zwykłe zawieszenie daje rade ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też patrzyłem na ALL jako na pożądanego następcę - ale aktualnie po przeanalizowaniu cennika wybrałbym 2.0 190 km 4x4 DGS HL + cuda ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

on ma jedną niezaprzeczalną zaletę: 2,0 tsi (220) +4m +dsg

tego mi brakuje w normalnym pasku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dylemat jak nie jeden z was przed zmianą samochodu :

W grę wchodzą dwa samochody w tej samej cenie :

1 .Passat 1.8 TSi 180KM w maksymalnej wersji wyposażeniowej ale bez DCC

2. Touareg 2012 rok -3.0 Tdi 240 Km także w maksymalnej wersji wyposażeniowej ( 3 latek z przebiegiem 60 tys km - drzwi na całej długości przednie i tylne do lakierowania do ściągnięcia z Niemiec )

 

Touareg 3.TDi 240 KM - frajda z jazdy jest oczywiście niebywała jak ma się pod nogą zapas mocy to wierzcie mi zawsze korzysta się z tego ,jest radocha z jazdy ale też są i mandaty i jest wir w baku , robię rocznie tylko 10 tys km głównie wyjazdy wakacyjne i ten samochód więcej stałby w garażu i się "męczył" ,po zatym koszty napraw nie należą do małych

( 6 wtryskiwaczy , 2 akumulatory , DPF, opony na 20 calowe felgi ...$ itd.)

Passat 1.8 TSi 180KM - zaskoczył mnie cichością w środku (miałem Touareg z 2005 roku i mimo podwójnych szyb nie był wyciszony lepiej od passata 2015 ) komfort siedzeń w passacie jest jak siedzenie w wygodnym fotelu -rozleniwia w pozytywnym znaczeniu.

 

Nie miałem do czynienia z passatem wiec z jednej strony jest chęć zmiany a z drugiej mentalnie opór jest przestawiać się z wysokiego samochodu na niski

 

ciekaw jestem waszych opinii

 

pzdr piotr

Edytowane przez vwpicia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeździłem dużo Land Crusierem 120 i troszeczkę Touaregiem 2.

Koszty eksploatacji w stosunku do płaskiego, auto nowe/ używane , gwarancja zupełnie pomijam.

 

Jeździ się fajnie ale dopiero w płaskim aucie znowu odnalazłem tą radochę z dynamicznej jazdy.

A już najbardziej miarodajne było pokonanie ok 30 kilometrowego odcina DK o dość sporym natężeniu ruchu. Założenie- szybka, dynamiczna jazda, wyprzedzanie, hamowanie , itp. Oczywiście z zachowaniem zdrowego rozsądku ale jednak z lekkim butem.

Najpierw zrobiłem to B8 BiTDI, potem Touaregiem TDI 240 KM.

Jedyny plus dla T. - lepsza widoczność.

Reszta to mocna, bardzo mocna przewaga B8, w przypadku b. ostrego hamowania wręcz miażdżąca. I nie mam tu na myśli drogi hamowania w metrach tylko ogólnych odczuć związanych ze stabilnością samochodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności