Skocz do zawartości
radas

2.0 FSI a wymiana termostatu

Rekomendowane odpowiedzi

nigdzie nie znalazłem

 

Mój 2.0 FSI osiąga temp 90*C po przejechaniu ok 8 km. Potem często spada do 80*C gdy jadę z góry.

Nie wiem jak jest u innych "etyliniarzy". Czy to normalne ?

Mój wcześniejszy B5 też miał podobnie. Wymieniłem termostat i 90*C osiągał po 3 km i stał podczas jazdy jak zamurowany.

Tu jest inaczej ?

Mam przeczucie, że termostat do wymiany.

Czy powiązane są z tym jakieś problemy ?

BTW.

W książce "sam naprawiam" na str.216 opisany jest sposób sprawdzania termostatu, ale nigdzie nie znalazłem jak go wyjąć, choć napisali

"*wymontować termostat (patrz odpowiedni opis)"
Edytowane przez radas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie zawsze 90, czy upał czy chłód, czy z górki czy pod :) I tak powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nigdzie nie znalazłem jak go wyjąć, choć napisali

 

Termostat ewidentnie do wymiany. Tak jak kolega wyżej napisał temp. powinna być cały czas taka sama. Zdejmij dolny wąż chłodnicy, spuść płyn i dopiero odkręć śruby obudowy termostatu. Dokup sobie przed tą wymianą litr płynu na dolewkę bo przy zlewaniu może Ci się trochę rozlać. Wymień przed zimą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile płynu w ogóle wchodzi całkowicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie zawsze 90, czy upał czy chłód, czy z górki czy pod I tak powinno być.
Nie. Przy dłuższym zjeździe temperatura spadnie i jest to całkowicie normalny objaw, ponieważ chłodzenie pracuje z taką samą wydajnością a silnik pracuje z dużo mniejszym obciążeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie. Przy dłuższym zjeździe temperatura spadnie i jest to całkowicie normalny objaw, ponieważ chłodzenie pracuje z taką samą wydajnością a silnik pracuje z dużo mniejszym obciążeniem.

 

Mylisz się, po to właśnie jest termostat...prawidłowo wskazówka stoi na 90 stopniach i nie rusza się o ile układ chłodzenia i termostat jest sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie rownież wskazówka na 90st. Bez różnicy czy daje mu w palnik czy jedzie z górki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sobie zjedźcie kiedyś faktycznie z górki, a nie pagórka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po jakim dystansie (czasie) wasze fsi osiągają 90'C ?

czy przy wymianie trzeba rozebrać pół samochodu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek, to gdzieś Ty jechał, że Ci się silnik wystudził aż tak?! Chłodzenie nie będzie pracowało w ogóle, chłodnica będzie odcięta, podczas hamowania silnikiem nie dochodzi do zapłonu w komorze, toteż i nie wydziela się ciepło( poza tym od tarcia), no ale naprawdę, nie wyobrażam sobie takiego jednorodnego zjazdu. ;)

 

Ale generalnie, pomijając dziwne przypadki zjazdu z Himalajów, temperatura silnika po nagrzaniu ma być stała. Po jakim czasie sprawdzę i Ci napiszę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wygląda to szczególnie skomplikowanie, pomijając to, że to silnik TFSI a nie FSI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie prawie caly czas jest miedzy 70-80 stopni w porywach do 90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie autko tez trzyma 90 stopni cały czas. W momencie spadku temperatury silnika przymyka się termostat i ciepło powinno się utrzymywać. Inna sprawa że silnik nie trzyma cały czas równo 90 stopni, gdzieś u nas było napisane że wskazówka nie reaguje na lekkie zmiany temperatury aby nie niepokoić użytkownika, czyli stoi w pionie jak temp jest w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
… Po jakim czasie sprawdzę i Ci napiszę :)

 

i jak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależnie czy jadę po mieście czy w tasie:

miasto temp ok 10 stopni, muszę przejechać ok 6 km

trasa temp ok 10 stopni, muszę przejechać ok 4 km,

 

na 100% dodatkowo wpływ na to będzie miało jak ktoś mocno butuje auto na starcie, więc takie porównanie raczej nie wiele ci da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo kolego... nagrzewal sie dopiero po dobrych paru kilometrach....a jak gdzies w trase wyjezdzalem to potrafila spasc temperatura do 80... wymiana termostatu pomogla... bedziesz w szoku jak szybko moze temperature osiagnac po wymianie :) u mnie jakies 4km max przy tych temperaturach...

koszt termostatu do naszego autka to jakos chyba 170zl.. nie pamietam dokladnie bo jeszcze pare rzeczy robilem wtedy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod ten temat, bo nie mogę znaleźć odpowiedniego.

Gdzie się znajduje termostat i jak go wymienić w Passacie B6 1,9 TDI 105KM BKC ? Jak wymienić płyn do chłodnicy? Nigdzie nie mogę znaleźć w internecie ani zdjęć ani filmu. Proszę o wyrozumiałość, ale nie chciałem zakładać nowego wątku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podepnę się pod ten temat, bo nie mogę znaleźć odpowiedniego.

Gdzie się znajduje termostat i jak go wymienić w Passacie B6 1,9 TDI 105KM BKC ? Jak wymienić płyn do chłodnicy? Nigdzie nie mogę znaleźć w internecie ani zdjęć ani filmu. Proszę o wyrozumiałość, ale nie chciałem zakładać nowego wątku.

 

_zlydzial

 

p.s

teraz chyba znajdziesz? wieczorem kosz

 

Termostat bkc.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoria o chwilowym spadku temperatury przy małym obciążeniu jest realna. Hamując silnikiem komputer silnika odcina wtrysk paliwa. Jesli jest zimno i mamy włączone ogrzewanie na full, to nagrzewnica odbiera więcej ciepła niz silnik wytwarza. Ale to musi długi zjazd. Nie zauwazyłem w Passacie takiej sytuacji, ale tez wskaznik jak postawi sie pionowo to nie zmienia pozcji niezaleznie od warunków jazdy. Patrząc na temperaturę oleju 110st C. (autostarada) i 90 st. C przy normalnym tempie, obstawiam, że wskaznik temperatury płynu nie jest precyzyjny. Użytkując Mercedesy, w nich na wskażniku mozna zaobserwować whania temperatury zależne od obciązenia silnika.

Np w C klasie przy -20st włączając na full ogrzewanie na wolnych obrotach temperatura silnika błyskawicznie spadnie z 85 do 60st!!

Do autora watku: jeśli masz uszkodzony termostat, to silnik nie złapie roboczej temperatury przy szybkiej jeżdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności