radas Zgłoś #1 Napisano 15 Października 2014 (edytowane) nigdzie nie znalazłem Mój 2.0 FSI osiąga temp 90*C po przejechaniu ok 8 km. Potem często spada do 80*C gdy jadę z góry. Nie wiem jak jest u innych "etyliniarzy". Czy to normalne ? Mój wcześniejszy B5 też miał podobnie. Wymieniłem termostat i 90*C osiągał po 3 km i stał podczas jazdy jak zamurowany. Tu jest inaczej ? Mam przeczucie, że termostat do wymiany. Czy powiązane są z tym jakieś problemy ? BTW. W książce "sam naprawiam" na str.216 opisany jest sposób sprawdzania termostatu, ale nigdzie nie znalazłem jak go wyjąć, choć napisali "*wymontować termostat (patrz odpowiedni opis)" Edytowane 15 Października 2014 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ciapciak Zgłoś #2 Napisano 15 Października 2014 U mnie zawsze 90, czy upał czy chłód, czy z górki czy pod I tak powinno być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #3 Napisano 17 Października 2014 nigdzie nie znalazłem jak go wyjąć, choć napisali Termostat ewidentnie do wymiany. Tak jak kolega wyżej napisał temp. powinna być cały czas taka sama. Zdejmij dolny wąż chłodnicy, spuść płyn i dopiero odkręć śruby obudowy termostatu. Dokup sobie przed tą wymianą litr płynu na dolewkę bo przy zlewaniu może Ci się trochę rozlać. Wymień przed zimą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #4 Napisano 17 Października 2014 A ile płynu w ogóle wchodzi całkowicie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #5 Napisano 17 Października 2014 U mnie zawsze 90, czy upał czy chłód, czy z górki czy pod I tak powinno być.Nie. Przy dłuższym zjeździe temperatura spadnie i jest to całkowicie normalny objaw, ponieważ chłodzenie pracuje z taką samą wydajnością a silnik pracuje z dużo mniejszym obciążeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #6 Napisano 17 Października 2014 Nie. Przy dłuższym zjeździe temperatura spadnie i jest to całkowicie normalny objaw, ponieważ chłodzenie pracuje z taką samą wydajnością a silnik pracuje z dużo mniejszym obciążeniem. Mylisz się, po to właśnie jest termostat...prawidłowo wskazówka stoi na 90 stopniach i nie rusza się o ile układ chłodzenia i termostat jest sprawny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberto190 Zgłoś #7 Napisano 17 Października 2014 U mnie rownież wskazówka na 90st. Bez różnicy czy daje mu w palnik czy jedzie z górki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #8 Napisano 17 Października 2014 To sobie zjedźcie kiedyś faktycznie z górki, a nie pagórka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #9 Napisano 3 Listopada 2014 a po jakim dystansie (czasie) wasze fsi osiągają 90'C ? czy przy wymianie trzeba rozebrać pół samochodu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ciapciak Zgłoś #10 Napisano 5 Listopada 2014 Marek, to gdzieś Ty jechał, że Ci się silnik wystudził aż tak?! Chłodzenie nie będzie pracowało w ogóle, chłodnica będzie odcięta, podczas hamowania silnikiem nie dochodzi do zapłonu w komorze, toteż i nie wydziela się ciepło( poza tym od tarcia), no ale naprawdę, nie wyobrażam sobie takiego jednorodnego zjazdu. Ale generalnie, pomijając dziwne przypadki zjazdu z Himalajów, temperatura silnika po nagrzaniu ma być stała. Po jakim czasie sprawdzę i Ci napiszę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #11 Napisano 5 Listopada 2014 Czekam cierpliwie :-) BTW. To aż tyle roboty aby wyjąć ten nieszczęsny termostat ? http://youtu.be/nZDMexvOlmU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #12 Napisano 6 Listopada 2014 Nie wygląda to szczególnie skomplikowanie, pomijając to, że to silnik TFSI a nie FSI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pagong Zgłoś #13 Napisano 6 Listopada 2014 u mnie prawie caly czas jest miedzy 70-80 stopni w porywach do 90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antares Zgłoś #14 Napisano 6 Listopada 2014 Mnie autko tez trzyma 90 stopni cały czas. W momencie spadku temperatury silnika przymyka się termostat i ciepło powinno się utrzymywać. Inna sprawa że silnik nie trzyma cały czas równo 90 stopni, gdzieś u nas było napisane że wskazówka nie reaguje na lekkie zmiany temperatury aby nie niepokoić użytkownika, czyli stoi w pionie jak temp jest w normie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #15 Napisano 16 Listopada 2014 … Po jakim czasie sprawdzę i Ci napiszę i jak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #16 Napisano 16 Listopada 2014 Zależnie czy jadę po mieście czy w tasie: miasto temp ok 10 stopni, muszę przejechać ok 6 km trasa temp ok 10 stopni, muszę przejechać ok 4 km, na 100% dodatkowo wpływ na to będzie miało jak ktoś mocno butuje auto na starcie, więc takie porównanie raczej nie wiele ci da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jelon1030 Zgłoś #17 Napisano 18 Listopada 2014 Mialem to samo kolego... nagrzewal sie dopiero po dobrych paru kilometrach....a jak gdzies w trase wyjezdzalem to potrafila spasc temperatura do 80... wymiana termostatu pomogla... bedziesz w szoku jak szybko moze temperature osiagnac po wymianie u mnie jakies 4km max przy tych temperaturach... koszt termostatu do naszego autka to jakos chyba 170zl.. nie pamietam dokladnie bo jeszcze pare rzeczy robilem wtedy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leo828 Zgłoś #18 Napisano 25 Listopada 2014 Podepnę się pod ten temat, bo nie mogę znaleźć odpowiedniego. Gdzie się znajduje termostat i jak go wymienić w Passacie B6 1,9 TDI 105KM BKC ? Jak wymienić płyn do chłodnicy? Nigdzie nie mogę znaleźć w internecie ani zdjęć ani filmu. Proszę o wyrozumiałość, ale nie chciałem zakładać nowego wątku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #19 Napisano 25 Listopada 2014 Podepnę się pod ten temat, bo nie mogę znaleźć odpowiedniego.Gdzie się znajduje termostat i jak go wymienić w Passacie B6 1,9 TDI 105KM BKC ? Jak wymienić płyn do chłodnicy? Nigdzie nie mogę znaleźć w internecie ani zdjęć ani filmu. Proszę o wyrozumiałość, ale nie chciałem zakładać nowego wątku. _zlydzial p.s teraz chyba znajdziesz? wieczorem kosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzu126 Zgłoś #20 Napisano 26 Listopada 2014 Teoria o chwilowym spadku temperatury przy małym obciążeniu jest realna. Hamując silnikiem komputer silnika odcina wtrysk paliwa. Jesli jest zimno i mamy włączone ogrzewanie na full, to nagrzewnica odbiera więcej ciepła niz silnik wytwarza. Ale to musi długi zjazd. Nie zauwazyłem w Passacie takiej sytuacji, ale tez wskaznik jak postawi sie pionowo to nie zmienia pozcji niezaleznie od warunków jazdy. Patrząc na temperaturę oleju 110st C. (autostarada) i 90 st. C przy normalnym tempie, obstawiam, że wskaznik temperatury płynu nie jest precyzyjny. Użytkując Mercedesy, w nich na wskażniku mozna zaobserwować whania temperatury zależne od obciązenia silnika. Np w C klasie przy -20st włączając na full ogrzewanie na wolnych obrotach temperatura silnika błyskawicznie spadnie z 85 do 60st!! Do autora watku: jeśli masz uszkodzony termostat, to silnik nie złapie roboczej temperatury przy szybkiej jeżdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach