wojas Zgłoś #1 Napisano 22 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam Dopiero co przebrnąłem przez taką instalację, dlatego postanowiłem popełnić taką instrukcję z uwagi na to, że takiej tu nie znalazłem. Operacja nie jest zbyt skomplikowana, wymaga średnich zdolności technicznych(typu zlutowanie dwóch kabli) oraz dostępu do kabelka z VCDS. Przydadzą nam się klucze Torx 20 oraz 30, lutownica, opaski termokurczliwe, taśm parciana, zestaw przyrządów do podważania tapicerki. KROK 1: Zakupy Potrzebujemy: 4 szt lampka ostrzegawcza: 1K0947411 A 4 szt wtyk, zwany przez ASO obudową: 1J0971972 (opcjonalnie 1H0972702A) 4 szt przewód: 000979019 E (do wtyku) 4 szt przewód: 000979009 E (do sterownika drzwi) opcjonalnie: kilka zatrzasków do tapicerki 6Q0868243 Poniżej orientacyjne ceny z ASO: Oczywiście można niezbędne części, a przynajmniej same lampki zakupić znacznie taniej np. na portalach aukcyjnych. Co ciekawe w ASO Skody przewody o tych samych numerach da się kupić o prawie połowę taniej, lampki kosztują już tyle samo (sprawdzane w Bohemia Motors w Warszawie). KROK 2: Przygotowanie przewodów Na spokojnie, jeszcze w domu bierzemy 4 szt. przewodów 000979019 E oraz 4 szt. przewodów 000979009 E. Tniemy wszystkie równo na pół, a następnie lutujemy połówki pierwszych z drugimi. Zabezpieczamy połączenia koszulkami termokurczliwymi. Końcówki 000979019 E wciskamy do wtyku 1J0971972, a następnie całość owijamy parcianą taśmą izolacyjną. W ten sposób mamy przygotowane 4 wiązki do podłączenia lampek. KROK 3: Instalacja w przednich drzwiach Na początek trzeba ściągnąć tapicerkę. Należy odkręcić dwie śruby Torx20 na dole Następnie śruby Torx30 znajdujące się pod plastikami: 3szt. dla drzwi kierowcy i 2szt dla drzwi pasażera. Dysponuje niestety jedynie zdjęciem drzwi pasażera. W drzwiach kierowcy należy podważyć do góry cały plastikowy panel na którym znajdują się przyciski zamykania szyb itp. Proponuje podważać go od tyłu. Na Youtube można znaleźć dużo filmików przedstawiających tą operację krok po kroku, np. ten: Foto dla drzwi pasażera: Następnie należy podważyć drzwi rozczepiając 6 zatrzasków: Gdy zatrzaski już nie trzymają należy tapicerkę drzwi unieść lekko do góry i ją wyczepić. Teraz tapicerka trzyma się jeszcze na przewodach idących do sterownika oraz cięgnie od klamki wewnętrznej. Należy je odczepić aby uwolnić tapicerkę. Uważajcie aby nie uszkodzić przewodów, są dosyć krótkie! Aby odczepić przewody ze sterownika należy podnieść różowe zabezpieczenie. W ten sposób mamy zdemontowaną tapicerkę i możemy zająć się instalacją. Z szarej obudowy musimy wydostać białą wtyczkę. W tym celu musimy przeciąć opaskę trzymająca przewody oraz podważyć z dwóch stron małe zatrzaski: Do białej wtyczki wczepiamy nasze przygotowane wcześniej przewody: Do pinu nr 18 wczepiamy nasz +, a do pinu 19 wczepiamy (-) Następnie wkładamy wtyczkę w szarą obudowę i zaciągamy na jej końcu opaskę samozaciskową. Podmieniamy w tapicerce odblaski na lampki 1K0947411 A Składamy drzwi w odwrotnej kolejności i mamy gotową instalację przednich drzwi. KROK 4: Instalacja w tylnych drzwiach Demontaż tapicerek odbywa się analogicznie jak w przypadku drzwi przednich. Z tą różnicą, że na dole odkręcamy tylko jedną śrubkę Torx20. Następnie również odczepiamy 6 zatrzasków i wysuwamy drzwi do góry. Tapicerka trzyma się na cięgnie od klamki wewnętrznej oraz na kostce od przycisku opuszczania szyb oraz kostce do głośnika wysokotonowego - odpinamy je aby zdemontować tapicerkę. Bardziej szczegółowy opis demontażu tapicerki tylnych drzwi znajdziecie w opisie kolegi teddybar: http://forum.vw-passat.pl/threads/97620-Wymiana-cięgna-Bowdena-wyjęcie-szyby-tapicerki-oraz-zamka-lewych-tylnych-drzwi Wypinamy kostkę ze sterownika, w tym celu należy najpierw wyciągnąć czerwone zabezpieczenie: Następnie musimy wyciągnąć wtyczkę z obudowy - w tym celu podważamy jeden zatrzask: Wczepiamy przygotowane wcześniej przewody do pinów 6 (+) oraz 18 (-). Wtyczkę składamy i wpinamy do sterownika. Drzwi składamy w odwrotnej kolejności. KILKA PRAKTYCZNYCH UWAGA: Przy składaniu drzwi trzeba uważać na zatrzaski, które lubią zostawać w drzwiach. Aby je wyciągnąć warto użyć do tego dedykowanych narzędzi aby niczego nie uszkodzić. Warto się też zaopatrzyć w specjalne urządzenia do podważania tapicerek, dzięki którym niczego nie porysujemy. Warto też mieć kilka zapasowych zatrzasków na wypadek ich uszkodzenia - kosztują niecałe 2zł za szt. KROK 5: Kodowanie Korzystając z programu VCDS musimy zaprogramować wszystkie sterowniki drzwi. A. Drzwi kierowcy. Wybieramy adres 42, Kodowanie, korzystamy z pomocnika długiego kodowania, Bajt 2, zaznaczamy Bit 6 (Door Exit/Warning Light installed), klikajmy wykonaj i gotowe. B. Drzwi pasażera. Analogicznie jak w przypadku drzwi kierowcy z tą różnicą, że wybieramy adres 52 C. Drzwi tylne lewe. Nie mogłem połączyć się ze sterownikami drzwi tylnych 62 i 72, jak się chwilę później zorientowałem do kodowania tylnych sterowników wchodzimy przez sterowniki przednie czyli 42 i 52. Wybieramy adres 42, Kodowanie, Kiedy otworzy się okienko kodowania, wybieramy z przesuwanej listy sterownik drzwi tylnych, następnie klikamy na przycisk pomocnika długiego kodowania, Bajt 2, zaznaczamy Bit 6 (Door Exit/Warning Light installed), klikajmy wykonaj i gotowe. D. Drzwi tylne prawe. Analogicznie jak w punkcie C, z tym że wchodzimy przez przedni prawy sterownik 52. W przypadku drzwi tylnych dodatkowo odblokowałem je w module komforty. W tym celu wybieramy adres 46, kodowanie, pomocnik długiego kodowania, bajt17, bit0(Rear Door Warning Lights installed), klikajmy wykonaj i gotowe. Pozostaje nam cieszyć się nowymi lampkami: Jeśli instrukcja jest OK to proszę o przeniesienie do działu Warsztat. Edytowane 23 Sierpnia 2014 przez wojas uzupełnienie foto 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #2 Napisano 22 Sierpnia 2014 Trzeba jeszcze dopisać, od którego roku produkcji passata b6 jest ta instrukcja? Z tego co pamiętam,piny zmieniały się z rocznikami aut a 2005/2006 (nie wiem jak początek 2007) tylne drzwi tak nie podłączy - większa ,,kabelkologia'' Oczywiście przenosimy do działu warsztat - dobra robota. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojas Zgłoś #3 Napisano 22 Sierpnia 2014 (edytowane) Kurczę, nie wiem od którego rocznika będzie ta instrukcja obowiązywać... Mój B6 jest z końcówki produkcji (pod koniec września 2010 wyjechał z fabryki). Domyślam się, że w przypadku starszych aut instalacja tylnych drzwi będzie wyglądać jak tu: http://modyfikacje-vw.blogspot.com/2011/10/swiata-ostrzegawcze-drzwi-ty.html Raczej więcej "kabelkologii" nie ma, stosuje się tylko jeden typ kabli, nie trzeba nawet ich lutować, w inne piny wtyczki się je wpina i inaczej się koduje sterowniki. Natomiast problemy z tyłem się pojawiają w przypadku aut z korbkami czyli bez elektryki - tutaj to już pewnie grubszy temat bo nie ma modułów, do których można by się podłączyć Edytowane 22 Sierpnia 2014 przez wojas literówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #4 Napisano 22 Sierpnia 2014 Ten opis jest dla sterowników 3 generacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #5 Napisano 23 Sierpnia 2014 Domyślam się, że w przypadku starszych aut instalacja tylnych drzwi będzie wyglądać jak tu W starszych b6 z elektryką są moduły, natomiast brak instalacji w drzwiach - trafia się różnie,tylko dodatkowe kable ze słupków drzwi lub wymiana wiązki drzwi a w ,,najmniej udanych'' kable do pociągnięcia z modułu komfortu za schowkiem pasażera. Instrukcja jest,więc w miarę wolnego czasu dopiszemy aktual Ten opis jest dla sterowników 3 generacji. Ty Masz Marek chyba drugiej? czekamy na uzupełnienie tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #6 Napisano 23 Sierpnia 2014 Ty Masz Marek chyba drugiej?Chyba drugiej, a na pewno trzeciej . Tyle że z seata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bart.b Zgłoś #7 Napisano 24 Sierpnia 2014 Fajny manual. Dodam tylko że całość można zrobić lekko taniej kupując w aso zamiast całych kabli tylko piny, a oddzielnie w elektrycznym kabel. 019 N10335706 009 N90764701 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojas Zgłoś #8 Napisano 24 Sierpnia 2014 A tak z ciekawości ile w ASO kosztują same piny? Można również kupić same konektory np. na allegro. Przykładowe aukcje: http://allegro.pl/konektor-pin-zenski-czujnik-f150-vw1-5-kostek-tyco-i4530671178.html http://allegro.pl/konektor-pin-zenski-f063-vw-audi-000-979-009-e-i4491246966.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bart.b Zgłoś #9 Napisano 24 Sierpnia 2014 06- 1,33zł 01- 0,64zł Bez rabatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojas Zgłoś #10 Napisano 24 Sierpnia 2014 Faktycznie grosze... Kurczę już żałuję, że kupowałem całe kable Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bart.b Zgłoś #11 Napisano 24 Sierpnia 2014 Oj tam, mam wrazenie ze malo osob wie o tym ze mozna same piny kupic. Większość instrukcji w necie opiera się właśnie na kablach serwisowych. Dla netowych szperaczy: komplet wiazki, lampki do drzwi i do oswietlenia nog na ori czesciach VW ChRL, ba i nawet z cłem wyszły mnie z rok temu 350zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #12 Napisano 24 Sierpnia 2014 Sorry. Zapomnialem dodac znaku zapytania na koncu. To bylo pytanie, spoko,posty w koszu W 2006r liczy się nawet miesiąc produkcji auta (sterowniki drzwi - 1 czy 2-ej generacji) ten tutorial jest do 3-ej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojas Zgłoś #13 Napisano 24 Sierpnia 2014 Oj tam, mam wrazenie ze malo osob wie o tym ze mozna same piny kupic. Większość instrukcji w necie opiera się właśnie na kablach serwisowych. Ja w sumie wiedziałem, że piny da się kupić osobno (choć nie domyśliłem się, że też w ASO). Na etapie zamawiania gratów uznałem jednak, że sam tak porządnie nie zarobię ich na przewodach. Wcześniej przy instalacji autohold'a i oświetlenia nóg też zresztą bazowałem na całych kablach. Ostatecznie jednak, w przypadku tak prostych instalacji jak te lampki myślę, że można spokojnie zaoszczędzić i korzystać z samych konektorów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom-998 Zgłoś #14 Napisano 24 Sierpnia 2014 W przypadku pinów, zaoszczędzone pieniążki warto zainwestować w zaciskarkę do pinów. Ja tak zrobiłem i teraz kupuję same piny i sam zaciskam. Oszczędność naprawdę spora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojas Zgłoś #15 Napisano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) To jest jasne, że jeśli stosujemy same piny to tylko z zaciskarką - innej opcji typu zaciskanie kombinerkami też nikomu nie radzę. Ja mam porządną zaciskarkę ale i tak skusiły mnie fabryczne przewody dostępne od ręki w ASO. Czy było warto? Nie sądzę, następne zabawy na pewno z wykorzystaniem samych konektorów Faktycznie ciekawą alternatywą dla lampek z ASO lub używek z allegro są chińskie lampki już z przewodami podrzucone dziś przez kolegów: http://www.aliexpress.com/item/VW-OEM-Original-Door-Warning-Light-For-VW-Golf-6-GTI-Scirocco-Magotan-B6-Tiguan-Passat/1709786014.html Ma ktoś już to u siebie? Są jakieś różnice względem europejskiej wersji? Ile czasu trzeba czekać na gadżety z tego serwisu? Ceny od 20$ + pewnie cło w PL Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez wojas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirgucci Zgłoś #16 Napisano 27 Sierpnia 2014 hej, ja mam te lampki kupione własnie na aliexpress. Świecą niemalże identycznie jak oryginały. Paczka szła ok 2 tygodnie. Żadnego cła. Cło mogą ci wsadzić za zakupy powyżej 100$. Zresztą już sporo rzeczy kupowałem w USA przez neta i nigdy nic nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deltasoft Zgłoś #17 Napisano 15 Września 2014 Witam, W jaki sposób można sprawdzić jakiej generacji mam sterownik (nie ściągając boczków z drzwi)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #18 Napisano 15 Września 2014 Witam,W jaki sposób można sprawdzić jakiej generacji mam sterownik (nie ściągając boczków z drzwi)? zapytać, 3 gen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deltasoft Zgłoś #19 Napisano 15 Września 2014 Dzięki za odpowiedź. Jeszcze tylko pytanie pomocnicze - jakie są szanse że mam u siebie "przygotowaną instalację" pod w/w oświetlenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #20 Napisano 15 Września 2014 jakie są szanse że mam u siebie "przygotowaną instalację" pod w/w oświetlenie? zerowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach