Skocz do zawartości
Albercik

B6 2.0TDI 140KM CR - sprężynka, utrata mocy.

Rekomendowane odpowiedzi

Moja mama jeździ Foką MK1-FL 1.6 benzyna i też nic się nie dzieje. Auto z 2003 roku, kupione po firmie w 2006. Płyny, hamulce sprzęgło i jazda dalej :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Okazuje się że mam oznaczenie 7gg to chyba filtr cząstek stałych

czy biały dym może oznaczać zapchanie tego filtra - czytałem że

całkowite zapchanie oznacza się migającą sprężynką i zapaleniem się

kontrolki silniczka lecz u mnie brak tych kontrolek w czasie jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie było w pasku to samo padł wtrysk w drodze do polski najpierw sprezynka spadek mocy po 100 km umarlo auto kosz w belgi bo tam sie to stalo 2700 euro sam wtrys 700 euro reszta poszla na mechanika plus laweta do warsztatu moje auto to passat 2.0 tdi 2006r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a może ten biały dym to po prostu para wodna ? Wynika to z różnic temperatur które mają miejsce w obecnej chwili ? Jakbyś miał zapchany filtr DPF powinna Ci się zapalić kontrolka w liczniku . Mając DPF i jak się mało jeździ warto czasem na jakiejś autostradzie przegonić auto z większą prędkością, wtedy rośnie temperatura i ta sadź się po prostu wypala oczyszczając filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego a może ten biały dym to po prostu para wodna ? Wynika to z różnic temperatur które mają miejsce w obecnej chwili ? Jakbyś miał zapchany filtr DPF powinna Ci się zapalić kontrolka w liczniku . Mając DPF i jak się mało jeździ warto czasem na jakiejś autostradzie przegonić auto z większą prędkością, wtedy rośnie temperatura i ta sadź się po prostu wypala oczyszczając filtr.

 

Jeszcze przy zatkanym DPF'ie jest znacząca utrata mocy auto staje się "mułowate", sam tego raz doświadczyłem ( raz na daw i pół roku jazdy z DPF'em a 80% to miasto )

 

Ja polecam usunąć dziada :hyhy jeszcze wpadnie kilka stówek jak go sprzedasz i się cześć za usunięcie wróci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja polecam usunąć dziada jeszcze wpadnie kilka stówek jak go sprzedasz i się cześć za usunięcie wróci

 

Światła też sobie wymontuj bo żarówki drogie i obciążają alternator i auto więcej pali. Aaa no i wtryski też wymontuj, bo się psują po jakimś czasie, a naprawa droga...

 

Tak na serio to po zapoznaniu się z różnymi opiniami itd. dochodzę do wniosku, że usunięcie DPF'a to jedna największych głupot, obok usuwania katalizatora, jaką może zrobić właściciel auta. Rozwalają mnie tłumaczenia 'ale i tak spełnia normę EURO X', albo 'jak puszkę zostawisz to nie zabiorą dowodu'. Tłumaczenia w stylu 'jak zdemontuję hamulce to będą mniejsze opory toczenia'. A to, że auto się nie zatrzyma to nikt nie zauważy. Tak samo z DPF'em. "A co mi tam. Wywalę, to będzie taniej". A zanieczyszczenia środowiska nie da się usunąć. Ale co mi tam... To nie ja będę cierpieć tylko moje dzieci, albo ich dzieci...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie co oznacza błąd 0605, tzn wiem co to znaczy ale gdzie jest ta klapa czy ten zawór???

Objaw jest taki że auto zgaśnie 20 sek. po odpaleniu, uruchamiam jeszcze raz, auto gada normalnie ale miga ta spiralka

Edytowane przez gregos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spiralka to chyba świece żarowe są a nie DPF.... chyba że się mylę.

 

 

Tak na serio to po zapoznaniu się z różnymi opiniami itd. dochodzę do wniosku, że usunięcie DPF'a to jedna największych głupot, obok usuwania katalizatora, jaką może zrobić właściciel auta. Rozwalają mnie tłumaczenia 'ale i tak spełnia normę EURO X', albo 'jak puszkę zostawisz to nie zabiorą dowodu'. Tłumaczenia w stylu 'jak zdemontuję hamulce to będą mniejsze opory toczenia'. A to, że auto się nie zatrzyma to nikt nie zauważy. Tak samo z DPF'em. "A co mi tam. Wywalę, to będzie taniej". A zanieczyszczenia środowiska nie da się usunąć. Ale co mi tam... To nie ja będę cierpieć tylko moje dzieci, albo ich dzieci...

 

O czym Ty mówisz, porównujesz hamulce czy światła do DPF ? Sam wiesz doskonale że jak ktoś mało jeździ ,a nawet dużo jeździ po mieście to ten badziew się zapycha i potem są przez to duże problemy i dyskoteka na wyświetlaczu. Oczywiście zaraz znajdą się tacy co powiedzą że jeżdżą już tyle czasu i nic sie nie dzieje.

 

Wg mojego zdania to ta cała ekologia jest przereklamowana, a ja np nie mam ochoty płacić za to że jakiś palant z EU sobie wymyślił że samochody od danego roku mają mieć taki filtr na wyposażeniu. Nie będziesz przecież jeździł na siłę żeby to regularnie wypalać .

 

Chociaż sam w służbowym samochodize mam takie coś i nic się przez 3 lata i 150 tyś które przejechałem z tym nie działo , ale to tylko dlatego że auto codziennie dużo jeździ.

 

To tak samo z ekologami ... bronią wszystkiego każdej muchy, robaka czy innego stworzenia przywiązują się do drzew , a jak przyjdzie co do czego to ich oczywiście nie ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A zanieczyszczenia środowiska nie da się usunąć. Ale co mi tam... To nie ja będę cierpieć tylko moje dzieci, albo ich dzieci...
:wmorde. Ludzkość odpowiada za 0,5% zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery. Reszta to robota NATURY. Chłopie weź ty się obudź. DPF-y są tak samo ekologiczne jak system start-stop, a może jeszcze "BARDZIEJ". A zastanawiałeś się ile energii potrzeba żeby takie g.... zutylizować? A zastanawiałeś się ile więcej paliwa trzeba spalić, żeby to to mogło prawidłowo działać. A zastanawiałeś się co się z tym dzieje jak się zapełni i trzeba to z auta wyjąć? Jakiej chemii użyć do oczyszczenia, albo ile energii zużyć żeby to wypalić w piecu?

 

ech.....

 

A tak na marginesie to jest temat dotyczący silników CR (w których swoją drogą DPF działa bardzo dyskretnie) a większość postów jest popełnionych przez PaDakowców :). Może tak trzymać się tematyki?

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis mnie dopadł brak mocy i spirala, błąd P2563 - masakra

Wg tego błędu wyczytałem ze to czujnik hala ale zeby go wymienić trzeba zmienic cała gruchę... I pewnie znowu zostawię 1000 pln u mechanika

 

Powoli zaczynam sie zastanawiać czy juz od razy nie wymienić egr i przepustnicy, znając moje szczescie za 2 tyg zepsuje sie to albo to

Tak na poprawę humoru załączam fotę

971bbdcc5071928176be54d8b2d6a631.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Norma w CR-ach przed 2010 rokiem. Wszyscy mieli lub będą mieć wymienione gruchy. Przychody z tytułu sprzedaży nowych gruch przez VW zostały już wpisane do budżetu firmy na kilka najbliższych lat :). Sugeruję wymienić na nową, nie bawić się w regenerację, tudzież kupowanie regenerowanej. Strata czasu i pieniędzy. ponieważ problem prędzej czy później powróci i z powodu wady konstrukcyjnej.

A może to nie wada tylko celowe złe zaprojektowanie :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile mam szykować kasy na tą zabawę z gruszką?

Wszystko gra póki co, ale trzeba się nastawić psychicznie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie drobne to w tylnej kieszeni spodni nosisz :)

7-8 stówek z wymianą, nie więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norma w CR-ach przed 2010 rokiem. Wszyscy mieli lub będą mieć wymienione gruchy. Przychody z tytułu sprzedaży nowych gruch przez VW zostały już wpisane do budżetu firmy na kilka najbliższych lat :). Sugeruję wymienić na nową, nie bawić się w regenerację, tudzież kupowanie regenerowanej. Strata czasu i pieniędzy. ponieważ problem prędzej czy później powróci i z powodu wady konstrukcyjnej.

A może to nie wada tylko celowe złe zaprojektowanie :hmm

Dokładnie tak powiedział mój mechanik, kiedy wymieniał mi gruszkę, stwierdził. że projektują ją tak, że musi ona paść - koszt ASO po rabacie 620zł. z wymianą wyszło 700zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są rożne gruchy?? Mój mechanik był zaskoczony, bo myślał ze jest "zwykła" a okazała sie sterowana podciśnieniem i elektronicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika :). Potrzebujesz gruszki 03L253056A. Pada ich coraz więcej, więc też szybko tanieją. Jeszcze z rok temu 600-650, teraz za 450 kupisz jak się dobrze zakręcisz. Ważne żeby była z osłoną termiczną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam 3 grosze. Miałem podobny problem, Panowie z OP Turbo ze Zgierza ogarnęli temat (co prawda na raty) ale cenowo wyszedłem przyzwoicie. Mimo że gruchę regenerowali to zamontowali obecnie montowaną osłonę termiczną, zanim zmienili gruchę, podmieniali między innymi sterownik N75 i sprawdzili szczelność rurek. Tak więc jeśli ktoś jest z okolic łodzi albo ma wolne 4-5h bo w takim tempie panowie to robią to polecam panów ze Zgierza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy nowa grucha juz jest pozbawiona wady konstrukcyjnej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okaże się za 100 000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności