Skocz do zawartości
Gość zetes

antena radia,słaby zasięg,co zrobić?

Rekomendowane odpowiedzi

posiedziałem jeszcze troche i okazało się że ten poprzedni separator podłączyłem do kabelka który odchodził bezpośrednio od radia nie od kostki. Ten kabelek cały czas dawał prąd na wzmacniacz czy radio było włączone czy nie... Przez ponad rok czasu było dobrze... Może w końcu wzmacniacz nie wytrzymał ciągłej pracy i się po prostu spalił... Jak sprawdzić czy wzmacniacz jest dobry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod ten wątek bo w sumie dokładnie opisuje on mój problem.

Mam RNS 510 i antena słabo zbiera. W instalacji auta nie mogliśmy doszukać się drugiej anteny (może nie ma)

Ostatecznie wpieli mi w jeden (nie wiem który) slot i na diagnostyce w dod. menu rns510 pokazuje że ma sygnał na ant2, a nie ma na ant1.

Pytanie takie - jak to podłączyć żeby było ok, kupić złączke żeby zrobić z jednego wyjścia dwa, czy może trzeba przepiąć w drugie gniazdo (tak żeby była antena 1 aktywna) ? Oczywiście vag sypie błąd.

 

pozdrawiam

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie, wymieniłem dzisiaj końcówke od anteny co wchodzi do radia, bo od tego chciałem zacząć przy szukaniu przyczyny słabego działania radia- a mianowicie w dużymmiescie takim jak krk odbiera mi radio elegancko a np w biłgoraju u mnie nie działa wogle... gdzie szukać usterki albo jak ją rozwiązać?

 

otóż sprawa wygląda tak: zrobiłem końcówke, i to po dłuższym kombinowaniu dziwiłem się czemu nie działa jak podłączam przewód wewnętrzny i ekran, jeżeli odłączyłem ekran zaczynało grać dziwne... druga sprawa, po podłączeniu kabla bez ekranu radio gra ale tylko rmf, inne grają jak recznie ustawie ale szumią troszke... patrzylem pod podsufitke, to tam jest tylko przewód i sama goła antena bez żadnego wzmacniacza, nic tam takiego nie widziałem. w związku z tym pytanie, założyc wzmacniacz czy co uczynic?

Edytowane przez Krynio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rozmaite odpowidzi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to widziales ?:P

http://forum.vw-passat.pl/threads/117415-Poradnik-Naprawa-anteny-radia-z-wbudowanym-wzmacniaczem-bez-navi-i-telefonu

W b4 kiedys sasiadowi tez tak zrobilem i no nie wiem teraz, bo sprzedal auto ale ponad rok bylo ok. U mnie tak jest juz dluuuuugi czas i jest ok. Czasem srubek nie widac jak u mnie, ale one sa tylko jakby silikonem zasloniete.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widziałem:) probowałem ją dzisiaj odkręcić, ale tak siedzi mocno zapieczona, że bez rozebrania tyłu, zeby miec tą śróde na luzie, nie odchylając tylko podsufitke nie odrkęce jej...a wymieniłbym na nową i problem z głowy. jak rozebrać te plastiki boczne w bagażniku żeby się do niej dobrać? a co myślicie o takiej antenie?

http://allegro.pl/wewnetrzna-antena-samochodowa-fm-ze-wzmacniaczem-i2254840733.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzisiaj zrobiłem pomiary i okazało się, że radio gamma w moim Passacie B5 daje napięcie 12 V na zasilanie wzmacniacza antenowego przez kabel sygnałowy. Pytanie czy potrzeby jest separator do zamontowania nie oryginalnego radia. Zrobiłem próbę w ten sposób, że podałem przewodem napięcie na przewód sygnałowy aby zasilić wzmacniacz w antenie po podpięciu nie oryginalnego radia i wszystko ładnie zaczęło grać. Super odbiór stacji. Pytanie czy mogę tak zostawić?? Skoro oryginalne radio dawało napięcie jak z akumulatora..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość majkel200

witam-mam podobny problem w swoim scenicu 2003rok a mianowicie radyjko kiepsko odbiera gdy odłączyłem przewód przy antenie i w środkową żyłę przyłożyłem klucz imbusowy odbiór się polepszył, po złączeniu kabla i dotknięciu ręką anteny odbiór się polepsza co to może być,czym spowodowane?jak sobie z tym poradzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprostu antena jest zepsuta, w chwili gdy Ty jej dotykasz albo tak jak pisałes kluszem żyłe, robisz i Ty i klucz za nową antene bez jakichkolwiek wzmacniaczy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czy ktoś tak już kiedyś robił ze swoją anteną ?!

 

Czekam na opinie i sugestie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja zrobiłem podobnie. Odlutowałem kabel antenowy od wzmacniacza przy podstawie, a jego samego trochę przedłużyłem i dolutowałem do tego górnego metalowego elementu podkładając zarazem pod niego kawałek izolacji by sygnał nie dochodził też od góry do wzmacniacza. Jakość sporo lepsza, ale nie zadowalająca robiłem to bo wyjeżdżałem na wakacje a na miejscu drogo krzyczeli za nówkę. Zamówiłem przez allegro nową i śmiga aż miło. Przy takiej przeróbce powinno odłączyć się separator (zasilanie do anteny).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie podłącze sie do tematu!! w moim passaciku tez mam problemik z anteną !! wymieniłem oryginalną antenę na inną , wymieniłem cały przewód , w końcu kupiłem antenę wewnętrzną ze wzmacniaczem i objaw jest taki sam jak na początku po przekręceniu kluczyka zaczyna szumieć i traci zasięg !! nie wiem co jest grane, wymieniłem przy okazji 3 radyjka i na każdym to samo !!! Ma ktoś jakiś pomysł ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przydatna rzecz ten separator antenowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Mam wszystkie opisane wyżej problemy. Kiepski a wręcz beznadziejny odbiór. W wawie łapie 1 słownie jedną stację. Zmieniłem radio - to samo , kupiłem i zamontowałem separator to samo, zmieniłem antenę i stopkę na nową to samo, ogólnie brak pomysłu. radia sprawdzane w innych samochodach działają ok. Ostatnio natrafiłem na taki rysunek i zainteresował mnie przewód nr 3 który biegnie od podłączenia z anteną a jego drugi koniec jest w przedniej części konsoli środkowej. może tam się rozłączyło??? Nie znam się na tych wszystkich pomiarach i nie mam czym tego zrobić. Gdzie jest przednia część konsoli środkowej i jak się tam dobrać żeby sprawdzić czy wtyczka siedzi na swoim miejscu. A może ktoś krok po kroku wyjaśni mi czym i jak zrobić pomiar czy przewód jest drożny. tyko musiało by być to całkiem łopatologicznie.

antena VW.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zainteresował mnie przewód nr 3 który biegnie od podłączenia z anteną a jego drugi koniec jest w przedniej części konsoli środkowej. może tam się rozłączyło???

3 z tego zdjęcia to przewód od anteny do radia, więc jeżeli masz podłączoną wtyczkę z tyłu radia to jest on podłączony.

Kilka pytań dodatkowych: Zmieniłeś antene i stopkę na ori i podłączyłeś jak było wcześniej? Czy jakiś zamiennik z allegro?

Jaką masz teraz wtyczkę anteny przy radiu? okrągłą (podobną do telewizyjnej) czy taką podłużną wchodzącą w radio?

Bo ori wtyczka anteny jest taka okragła.

Generalnie jedno z łączeń ori przewodu antenowego jest niedaleko anteny (pod podsufitką) a potem to nie kojarzę żeby coś było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

antena jest originalna nówka sztuka złącze raku2 złącze też jak w tv. z tego obrazka wynika jednak że kabel antenowy jest w 3 kawałkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
antena jest originalna nówka sztuka złącze raku2 złącze też jak w tv. z tego obrazka wynika jednak że kabel antenowy jest w 3 kawałkach.

pozostaje zerknąć za radio. bo to tam musi być jakieś łączenie. niestety nie wiem gdzie dokładnie. u mnie działa normalnie z nieseryjnym radiem (mam przejsciówkę z tego złącza okrągłego na podłużne.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tam to już zerkałem x razy . generalnie temat mnie rozwala. średnio chce mi się rozbierać pół środka zeby przekonać się że tej dodatkowej wtyczki tam nie ma. a może ktoś potwierdzi jej istnienie.

Edytowane przez pszemcio1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyżby nikt nie rozbierał konsoli środkowej i nie znalazł tam żadnego połączenia antenowego??:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak Wam opiszę mój nietypowy przypadek. Kupiłem ostatnio antenkę Sonavox a69 z tego sklepu taka jak pod tym linkiem:

 

http://www.bartex-caraudio.pl/product_info.php?cPath=316_520&products_id=5964&osCsid=1

 

zawiozłem ją do lakiernika, i w czwartek ją montowałem do mojego passka. Niestety antena nie odbiera mi prawie nic - w domu tylko jedną stacje a gdy jestem w Opolu (bliżej nadajników) to może z 3 stacje i to strasznie wszystko przerywa i szumi.

 

W domu w trakcie montażu zauważyłem że przy dotknięciu masy, tj ekranu przewodu ręką, antena ściąga 100 razy lepiej stacje. Wtedy pomyślałem że może coś jest z masą, lecz po sprawdzeniu, wszystko gra z przewodem. Poza tym myślałem że może mam w niej uszkodzony wzmacniacz, lecz po odłączeniu od niego zasilania (jest osobnym przewodem poprowadzony do sygnału remote w mojej navi MFD) wyraźnie było widać pogorszenie odbioru tej jednej którą ściągam obecnie stacji, więc domyślam się że jednak jest sprawny chociaż nie koniecznie... Nie wiecie może ile dB ma wzmacniacz fabryczny w passku? Ten w tej antenie ma rzekomo 12dB, ale może to za mało?

 

Po jej rozkręceniu, zauważyłem że "za bacik" użyta jest tam cewka której jeden koniec podłączony jest do elektroniki, tj wzmacniacza a drugiego nie ma. Jest ona nawinięta z takiego jakby drutu w białej emalii - wygląda ona jak cewki w bardzo starych radiach.

 

Jako że GSMu nie potrzebuje, wylutowałem w ogóle przewód z płytki, a zamiast tego antenowego co był, wlutowałem taki z anteny fabrycznej VW - wtyk Raku.

 

Na chwilę obecną sam już nie wiem co robić - czy wlutować przewody w antene tak jak były, znów porozbierać całą podsufitkę i zamontować moją stara antenę a tę wysłać do reklamacji czy szukać innej elektroniki (tj. wzmacniacza antenowego) np takiej z nowszych modeli VW gdzie antena jest w szybie i zamontować ją gdzieś gdzie będzie miejsce i osobnym przewodem podłączyć do tej cewki o której pisałem wyżej... Gdybym nie lakierował tej antenki to bym się nawet nie zastanawiał tylko od razu ją wysyłał do reklamacji, lecz teraz gdyby się ona okazała uszkodzona to zapewne dostanę znów inną obudowę - nie polakierowaną...

 

Przed lakierowaniem ją jeszcze sprawdzałem i wydawało mi się że wszystko gra, lecz wtedy była to próba prowizoryczna - trzymałem antenę w ręku i dotykałem przewodu masowego dzięki czemu odbierała ona dobrze....

 

Co mi poradzicie w tej sytuacji???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności