Guest zetes Report post #1 Posted January 15, 2007 (edited) posiadam radio fabryczne, od 4-ech miesiecy mam problem z odbiorem fal radiowych, są b.słabe. dowiedziałem się, że częstą przyczyną jest awaria stopki (wzmacniacza) anteny. Żeby odkręcić stopkę podobno trzeba rozebrać podsufitkę. Czy jest to dosyc prosta robota i czy po rozbiórce stan jej będzie taki sam? Edited November 23, 2008 by Kuczi Quote Share this post Link to post Share on other sites
adams Report post #2 Posted January 15, 2007 witam mam ten sam problem, mam pasata z tej samej serii 115Km 2000 rok... -radio mnie denerwowało bo słabo ściagało, kupiłem dvd i podłączyłem i teraz słucham (oglądam) tego co mi sie tylko podoba -zauważyłem ze w tych naszych passatach to dośc częśta usterka... -może to być awaria wzmacniacza, lub zaśniedziałe styki przy antenie, oczywiście mogą to być też inne przyczyny jak np przetarte kable itp... -tak, zeby odkręcić stopkę trzeba rozebrać podsufitkę -jeśli masz kombi to odkręcasz listwę z tyłu która trzyma podsufitkę i już masz dostęp do wzmacniacza, jeśli masz sedana to trzeba troszke pogrzebać i rozbierać podsufitkę, jest to troche roboty jak masz wystarczająco dużo czasu, chęci i determinacji (bo zakładam ze będziesz to robił pierwszy raz) to do dzieła -po rozbiórce stan jej będzie taki sam -ja u siebie wymieniłem antene (bat) bo stara była złamana, nie wiele to dało... radio czasami odbiera super a czasami nic nie łapie... czekamy na efekty ps - temat napisałeś w nie tym dziale... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danek75 Report post #3 Posted January 15, 2007 Żeby wyeliminowac przyczynę, to weź najpierw do radia podłącz inna antene i zobacz jak odbiera. Później to trzeba juz "przedzwonić" połączenie od anteny do radia, bo moze gdzies nie ma dobrego styku. A dopiero na koniec można stawiac na uszkodzoną stopkę. Quote Share this post Link to post Share on other sites
JAFO Report post #4 Posted January 15, 2007 Przecież jest to temat ściśle związany z Car audio i z tego powodu tu został przeniesiony. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest zetes Report post #5 Posted January 16, 2007 biorę się od rana do pracy, dziękuję za porady. Quote Share this post Link to post Share on other sites
indi Report post #6 Posted March 31, 2008 koledzy: radio fabryczne beta; odbior nawet w miescie bardzo slaby wyciagnalem radio jest jeden tylko kabel do anteny dostalem sie do anteny pod podsufitka i : kabel idzie jeden poruszajac polaczeniem lepiej odbieralo jak sie poruszalo zlaczka idaca po kablu od radia, nie zaleznie czy bat byl czy nie od anteny idzie tylko 1 przewod!! wnioskuje ze nie ma wzmacniacza ani nic. szukalem anteny na allegro i wszystkie anteny maja dwa kable(jeden to wzamacniacz) jak teraz przeciagnac ten kabel od zasilacza az do samego radia? po 2gie chce miec mozliwosc wlaczenia radia fabrycznego narazie a za jakis czas zmienic na niefirmowe a i ostatecznie radio na samym kablu odlaczonym od anteny odbieralo tak samo jak z podlaczona antena, czyli ogolnie baaardzo slabo..poradzcie co moge zrobic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Doc Report post #7 Posted March 31, 2008 Panowie ... w większości problemów z odbiorem radia w VW, Audi Skodzie jest brak napięcia na antenę. Wiele osób którym "naprawiałem" tą przypadłość zmienia radia, rozbiera auto, zmienia anteny i nic im to nie daje, a powód jest banalny... Fabryczne radia podawały na wtyczkę anteny napięcie, które wędrowało na wzmacniacz ( tym samym kablem antenowym bez dodatkowych przewodów ). Niefabryczne wszystkie po kolei nie czynią tego, dlatego konieczne jest założenie separatora w Passacie posiadającym wzmacniacz, np B5 3B, 3BG i innych. Sprawdźcie najpierw, czy radio oby podaje Wam napięcie, bo być może to nie antena, wzmacniacz, a problem z radiem. Jeśli okazałoby się, że nie podaje, najprościej dołożyć separator. Radia inne niż fabryczne w zdecydowanej większości nie podają napięcia. Wszelkie nowe Sony, Pioneery, Alpiny, Kewnoody, Clariony itd itd itd. Posiadacze nowych radioodbiorników (niefabrycznych), aby cieszyć się odbiorem radyjka muszą dokupić separator. Kosztuje on ok 14 zł. Radio zacznie wam łapać stacje o których nawet nie słyszeliście Jeśli ktos ma ISO, to taki http://www.allegro.pl/item337906485_separator_antenowy_iso_katowy_vw_audi_seat_f_vat.html DIN http://www.allegro.pl/item324346238__ce_separator_antenowy_iso_din_iso_iso.html Do separatora podłącza się zasilanie +12V z dowolnego miejsca, np kostki radia. Bez separatora nowe radio, czy też radio fabryczne ale uszkodzone, nie podające napięcia, będzie odbierało, ale bardzo słabo i tylko bardzo silne stacje z nadajnikami w pobliżu. W w/w przypadkach efekt jest też taki, że lepiej będzie Wam odbierał dłuższy kawałek byle drutu podłączonego do radia, niż ORi antena którą macie na dachu. Sprawa zmieni się diametralnie po podłączeniu separatora. Oczywiście istnieje możliwość uszkodzenia przewodu czy też wzmacniacza, ale diagnozując nie zapomnijcie o tym co napisałem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Arnet Report post #8 Posted March 31, 2008 mam dokladnie ten sam problem ze slabym odbiorem stacji radiowych... i po uporczywych poszukiwaniach nareszcie widze swiatelkow tunelu dzieki tej wypowiedzi (...) Fabryczne radia podawały na wtyczkę anteny napięcie, które wędrowało na wzmacniacz (...) pamietasz jaka jest wartosc tego napiecia na wyjsciu antenowym? pełne 12V? jutro zmierze u siebie i wszystko bedzie jasne Quote Share this post Link to post Share on other sites
wilczak Report post #9 Posted March 31, 2008 i ja też mam problem z odbiorem stacji radiowych w moim pasku jak go kupiłem miałem radyjko beckera, w mieście w miarę, za miastem lipa lecz zmieniłem je na alpine... i co się okazało?? to samo zajrzałem za radio i znalazłem sprzęt o którym Doc pisał i znajduje się on w pierwszym linku, po jego odłączeniu jest gorzej, ale dziś jadąc po mieście nawet rmf mi lipnie odbierał i nie dało się tego słuchać. Rano idę sprawdzić czy na separator jest podane napięcie i cyknę od razu jakieś poglądowe foto pozdr ps. dzięki Doc, troszkę rozjaśniłeś mi sytuację Quote Share this post Link to post Share on other sites
Doc Report post #10 Posted April 1, 2008 widze swiatelkow tunelu dzieki tej wypowiedzi pamietasz jaka jest wartosc tego napiecia na wyjsciu antenowym? pełne 12V? jutro zmierze u siebie i wszystko bedzie jasne Żeby było jasne ... to nie jest samo napięcie +12V podane ot tak sobie w sposób surowy na przewód antenowy. Symetryzator, bo tak się to zwie, m in. separuje ( stąd nazwa powszechna separator, ale o tym niżej ). Składa się on z cewki jako dławik, filtr chroniący przed zakłóceniami i kondensatora. Oryginalne VW radioodbiorniki maja to zaszyte w sobie, lecz potrafią ulec uszkodzeniu dzięki upływającym latom. Chodzi o zasilanie wzmacniacza antenowego który jest w podstawie anteny poprzez kabel antenowy. Kondensator stosowany jest po to, aby napięcie z instalacji elektrycznej samochodu (ok 14V w trakcie pracy silnika, 12V przy wyłączonym), które poprzez przewód antenowy zasila wzmacniacz umieszczony w stopce anteny na dachu, nie było podawane na wejście radia. Jak wiadomo kondensator separuje (izoluje) składową stałą (w tym wypadku napięcie instalacji) od wejścia radiowego, a jego pojemność jest tak dobrana, aby dla sygnału zmodulowanego częstotliwościowo (lub po prostu sygnału radiowego) stanowił zwarcie (czyli żeby nie przepuszczał 12V, ale za to puszczał sygnał radiowy o danej częstotliwości). Stąd właśnie nazwa separator. Wszystko to mieści się w separatorze za 14 zł, dlatego ma kształt ołówka. Wydaje się to błahą sprawą bo i taką jest, ale dla ludzi, którzy nie tylko umc, umc wala muzyką z CD, a lubią posłuchać radia, bardzo istotne, aby prawidłowo funkcjonowało. Wszelkie zakłócenia, słaby odbiór jest w 98 % tym właśnie spowodowane. Przewody antenowe nie przerywają sie - no chyba, że auto po dzwonie wielkim. Wzmacniacz antenowy też rzadko się psuje. Ja stawiam w większości Waszych przypadków na separator. Dajcie znać jak zaczęło grać po dołożeniu dokupionego separatora, to tylko 14 zł, wiec nie majątek, nawet gdyby miał w szafie leżeć. Quote Share this post Link to post Share on other sites
indi Report post #11 Posted April 1, 2008 ja czekam na separator w pobliskim sklepie ale mieli na din a nie iso wiec dupa a ze sie zabralem do rozebrania tylu podsufitki i dostalem sie do anteny gdzie znalazlem tylko jeden kabel to sie powstrzymalem,kupie separator i zobacze w innym poscie jak go podlaczyc bo gdzies ktos pokazywal.pozdro Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Arnet Report post #12 Posted April 1, 2008 zmierzylem przed chwila czy jest jakies napiecie na wyjsciu antenowym... i nic! wiec chyba wszystko jasne... co ciekawe jak tylko przytknalem koncowki miernika do gniazda radyjko zaczelo pieknie odbierac .. po podlaczeniu anteny poprawa byla znacznie mniejsza... zaraz zamiawiam separator! napisze o efektach jak tylko go podlacze Quote Share this post Link to post Share on other sites
Doc Report post #13 Posted April 1, 2008 kupie separator i zobacze w innym poscie jak go podlaczyc bo gdzies ktos pokazywal.pozdro Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Nie wiesz jak podłączyć separator ? Posiada on jeden cienki kabelek, który podłączasz w dowolne miejsce do +12V ( polecam przy kostce radia, to pobiera absolutnie nie liczące się natężenie ) Wtyk antenowy wkładasz z jednej strony separatora, a z drugiej wychodzi przewód do radioodbiornika, który wtykasz do wejścia antenowego. zaraz zamiawiam separator! napisze o efektach jak tylko go podlacze Koniecznie daj znać. Powodzenia Quote Share this post Link to post Share on other sites
indi Report post #14 Posted April 1, 2008 gdzies widzialem ze zamienia sie piny w kostce a nie podlacza pod 12V dlatego myslalem zeby spowrotem znalesc jak to tam podlaczyc ale jesli mowisz ze pod 12V to nie problem. dzieki za podopowiedz jak sie popodlaczam to dam znac jak mi wyszlo ale wczesniej tez zmierze to napiecie na kablu antenowym Quote Share this post Link to post Share on other sites
wilczak Report post #15 Posted April 1, 2008 witam dziś zbadałem u siebie sytuację i faktycznie okazało się, że na separatorze nie ma 12V więc zacząłem szukać i wynalazłem, że z radia nie ma 12V na niebieski w iso (tzw. remote) okazało się trzeba tylko uaktywnić w radiu opcję żeby na owym kabelku pokazało się napięcie także teraz śmigam po mieście z radiem i sprawdzam jak to wszystko się spisuje dzięki i pozdrawiam ps. idę zaraz do auta to cyknę obiecane foto żeby wszyscy zobaczyli Quote Share this post Link to post Share on other sites
Doc Report post #16 Posted April 1, 2008 indi, podłącza się +12V w dokupionym separatorze. O tym pisałem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
wilczak Report post #17 Posted April 1, 2008 obiecane fotki podłączenie separatora po podłączeniu na wyjściu separatora tam gdzie się wpina antenę jest 12V i opcja dzięki, której mam te 12V mam nadzieję że rozjaśni wam to bardziej o co chodzi pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
indi Report post #18 Posted April 1, 2008 podobno jutro bedzie separator...juz mam dosc jak nei bedzie to sie bujne po miescie i jak nei znajde to allgro p.s. wilczak widzisz roznice teraz? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Doc Report post #19 Posted April 1, 2008 obiecane fotkipodłączenie separatora (...) mam nadzieję że rozjaśni wam to bardziej o co chodzi pozdrawiam W rzeczy samej. Właśnie o to w tej zabawie chodzi p.s. wilczak widzisz roznice teraz? Musi widzieć i to kolosalną, jeśli wcześniej nie miał tam napięcia. Quote Share this post Link to post Share on other sites
wilczak Report post #20 Posted April 1, 2008 różnica jest i da się ją usłyszeć ale pewność w 100% będę miał jak wyjadę za miasto, mimo wszystko od dziś śpię spokojnie bo wzmacniacz antenowy w końcu został uruchomiony pozdr Quote Share this post Link to post Share on other sites