Skocz do zawartości
Meon

Zamiennik zaworu EGR - dobry wybór na cieknący EGR?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

najpóźniej do jutra muszę zamówić coś co zniweluje mój cieknący zawór EGR.

Mam silnik AVB i dylemat. Na allegro znalazłem takie aukcje:

http://allegro.pl/95-zaslepka-zamiennik-flansza-egr-tdi-asv-avb-afn-i4209031221.html

http://allegro.pl/zaslepka-zamiennik-egr-zestaw-1-9-tdi-gratis-i4222347378.html

http://allegro.pl/94-zaslepka-zamiennik-flansza-egr-tdi-asv-avb-kpl-i4209031083.html

 

Co potrzebuję, aby wszystko działało? Chcę kupić wszystkie cześci potrzebne do tego zabiegu. Więc raczej muszę kupić ten zestaw za 149 lub za 69zł? Warto dokłądać do tego droższego?

 

Na stronie int. można go kupić za 130zł:

http://www.aditech.net.pl/index.php/produkt/at-fl-94-zaslepka-zamiennik-flansza-egr-tdi-asv-avb-afn

 

No i kolejna sprawa, to:

 

Istnieje możliwość wspawania wyjścia do czujnika ciśnienia doładowania R 1/8".

 

Koszt wspawania wraz z adapterem na wąż podciśnienia - 20,00 zł

 

Bez podania takiej informacji wysyłana jest flansza bez krućca.

 

Jak to wygląda? Jeśli połączę pod to wężyk, to nie będzie wyświetać błędu? W ogóle, trzeba coś po tym zabiegu zrobić z komputerem w samochodzie? Czy będzie błąd/tryb awaryjny?

 

Dziekuję i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym roczniku żadnych błędów nie będzie, nic w kompie grzebać nie musisz. Jedynie potrzebujesz zaślepić wężyk z podciśnieniem aby układ był szczelny. Druga sprawa to pomyśl czy nie lepiej zostawić zawór egr z klapa gaszącą, a jedynie "uszkodzić" go tak aby nie ciekł, oczywiście funkcji recyrkulacji spalin spełniać wtedy juz nie będzie, ale miękkie gaszenie pozostanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Druga sprawa to pomyśl czy nie lepiej zostawić zawór egr z klapa gaszącą, a jedynie "uszkodzić" go tak aby nie ciekł, oczywiście funkcji recyrkulacji spalin spełniać wtedy juz nie będzie, ale miękkie gaszenie pozostanie.

Też nad tym myślałem, to dobry pomysł ale tą klapką od gaszenia też cieknie mam wrażenie, przynajmniej u mnie i tu problem wycieku oleju dalej pozostanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie leci otworkami pod membraną, a uwalone jest wszystko wokół, więc może to tylko złudzenie. Nie wiele masz do stracenia aby sie przekonać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak go "uszkodzić", żeby nie ciekł? Była by to najlepsza opcja..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Abo go dokładnie wypłucz wysusz i wypełnij przez otworki cała przestrzeń pod membraną jakimś silikonem czy pastą, albo bardziej drastycznie :). Przeciek jest na trzonku grzybka dopuszczającego spaliny, reszta to już Twoja twórczość :), ja bym wywalił grzybek, otwór nagwintował i zakręcił na kleju, ale raczej od góry (dla bezpieczeństwa).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, ponieważ czytałem że jeśli cieknie to nie da się nic z tym zrobić.. Że niby jest tam za duże ciśnienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem, ale tylko jak masz na myśli czyszczenie, jak zawór jest wyrobiony to czyszczeniem niestety nieszczelności nie usuniesz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam ani ochoty ani czasu bawić się w jakieś czyszczenie tego badziewia.. Kupiłem za 69zł ten zamiennik. Mam nadzieję, że dam rade go sam zmontować. Podpowie mi ktoś jak to dokłądnie zrobić? :) Nie chcę czegoś źle zrobić, ani powyłamywać śrubek. Do tego proszę o podpowiedź co zrobić z wężykami podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wężyk od podciśnienia zaślep śrubką.

Nie wiem tylko jak połączysz kolanko od dolotu z tą zaślepką, gdyż kolanko jest na szybkozłączce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem tylko jak połączysz kolanko od dolotu z tą zaślepką, gdyż kolanko jest na szybkozłączce.

w 130 tak, ale nie w AVB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w 130 tak, ale nie w AVB

Skoro tak, to luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Na początek proponuję zdjąć wężyk z gruszki klapy gaszącej i sprawdź jak gaśnie bo może się okazać że to co zdjąłeś będziesz zakładał z powrotem, chociaż w 2001 nie powinno wywalać błędów (2004 już tak) dla pewności możesz sprawdzić zatykając wężyk podciśnienia np, śrubką. Pojeździj trochę i zobacz wrażenia czy na pewno warto.

Dodatkowo brak widocznego EGR'u może zaciekawić upierdliwego diagnostę.

 

Żeby zdjąć egr odkręcasz mocowanie plastikowej rury dolotowej po przeciwnej stronie silnika (tam gdzie wystaje wysięgnik do przykręcania osłony) następnie luzujesz opaski na kolanku i odsuwając ową rurę trochę do tyłu zdejmujesz kolanko z rury i egr.

 

Potem odkręcasz 2 śruby imbusowe od dołu od rurki dolotu spalin następnie 3 śruby imbusowe EGR i gotowe, demontujesz rurkę spalin, zaślepiasz kolektor wydechowy, zakładasz owe ustrojstwo i EURO 3 poszło w las.

Edytowane przez ciuqu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te dwa otworki pod membrana mozna śmiało zaslepic używając nitownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

ostatnio po uchyleniu szyby w samochodzie śmierdziało mi z zewnątrz spalinami,

 

przyczyna była prosta - olej z zaworu EGR kapał sobie na katalizator a dalej to już wiadomo...

 

zawór EGR do 1.9 TDI AVB kosztuje od 300 do nawet 1000 zł, zależy czy kupimy chinę czy coś lepszego..

 

 

Z moich obserwacji wynika że olej który wydostawał się z EGR-a kapał z dwóch dziurek, które mają w sumie nie wiadomo co robić... pewnie utrudniać życie :)

 

Z racji tego że część ta jest aluminiowa, zawiozłem zaworek do speca który spawa aluminium, po 10 minutach dziurki były już zaspawane,

 

Następnie przewód doprowadzający spaliny z silnika do zaworu zaślepiłem blaszką, i sprawa z cieknącym EGR rozwiązana.

 

Jest jeszcze jedno miejsce które może zacząć cieknąć - mianowicie z klapi która służy chyba do gaszenia samochodu.

 

Robiłem test, i dziwne bo wg mnie samochód tak samo gaśnie z wyciągniętym jak i podłączonym bączkiem, także jeśli za jakiś czas zacznie kapać olej z tej ośki o którą zaczepia się bączek, to też to miejsce zaspawam, oczywiście z klapką w pozycji otwartej :)

 

Co o tym sądzicie

SAM_0939.jpg

 

jak widać wcześniej było wszystko zaolejone, a teraz jest kulturka :)

SAM_0791.jpg

SAM_0938.jpg

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt.2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej który wydostawał się z EGR-a kapał z dwóch dziurek, które mają w sumie nie wiadomo co robić... pewnie utrudniać życie

Mają za zadanie wyrównywać ciśnienie pod membraną, inaczej mówiąc są to odpowietrzniki, jeżeli egr odłączyłeś to śmiało mogłeś je zaślepić. Są tez inne sposoby na zaślepienie, mniej widoczne :) Po spawaniu zaślepił bym wężyk od EGR bo możesz mieć teraz nieszczelną membranę, a co za tym idzie nieszczelny układ podciśnienia (dziurki odpowietrzające masz szczelne, ale pomiędzy korpusem a trzonkiem zaworu nie ma 100% szczelności, zresztą tamtędy przedostaje się olej z dolotu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale numer, jakbym wiedział że można taką flansze kupić to chyba kupiłbym...

Chociaż mój patent nie wprowadził widocznych zmian dla laika, także np na przeglądzie po podniesieniu maski diagnosta z grubsza zobaczy że wszystko jest ok, a tak to byłoby widać na pierwszy rzut oka że coś jest nie tak :), i a jak coś widać, to każdy zaczyna się doszukiwać...

 

narazie jest ok, nic nie cieknie, zobaczymy czy z klapki/ośki gaszącej zacznie coś kapać.

 

Jeśli zdemontuję w przyszłości ten bączęk od gaszenia, i zaspawam ośkę to jest to element nie potrzebny ?

 

Auto gaśnie wg mnie tak samo z podłączonym bączkiem jak i bez niego..

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto gaśnie wg mnie tak samo z podłączonym bączkiem jak i bez niego..
Sprawdź czy membrana tej gruszki od klapy gaszącej nie jest przerwana. Miałem taki przypadek u siebie, też nie było różnicy podczas gaszenia z podpiętą klapą i bez niej i po sprawdzeniu okazało się, że membrana w niej jest przerwana.Po jej wymianie miękkie gaszenie powróciło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie działa miękkie gaszenie i sztanga przy gaszeniu silnika nie rusza sie i juz tak ze 2 lata jeżdżę i nic się nie dzieje a egr cieknie jak szalony cały uklad wylotowy mam ubryzgany i lewa strone silnika patrzac od przodu auta, chyba tez bede musiał zaslepic egr.

Edytowane przez szalik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności