pmangel Zgłoś #1 Napisano 20 Marca 2014 (edytowane) Witam Po wymianie kompletu amortyzatorów zauważyłem ze znosi mi auto na prawa stronę po puszczeniu kierownicy. Pojechałem na geometrie, wszystko ustawione ale nadal coś ściąga. Panowi mechanicy ustawili kierownice i wyzerowali kierownice i zauważyli ze jeśli na wyłączonym silniku wszystko ładnie ustawia to w momencie odpalenie kierownicy wykonuje ona delikatny rych w prawo, co jest potem powodem ściągania. Pytanie teraz do was znawców modelu, co to może być. Czy walnięty czujnik ( zero błędów na vagu) czy kwestia ponownej adaptacji czy może jeszcze coś. Proszę o pomoc Pozdrawiam Edytowane 31 Marca 2014 przez pmangel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #2 Napisano 20 Marca 2014 Kolego, kierownica w B6 nie jest prosto w zależności od jej pochylenia. Zdaje się w najwyższym punkcie jest prosto, natomiast jak ją obniżysz to lekko skręca w lewo. Żeby dobrze ustawić geometrię w B6 to trzeba vcds'em zczytać punkt 0' położenia kierownicy (ustawić ją na 0') i wtedy geometrie robić. Prawdopodobnie po odpaleniu auta, ustawia się trochę w prawo bo silnik elektryczny chce osiągnąć punkt 0' na kierownicy. To też jest ważne dla ABSu i ESP - w jakim jest położeniu kierownica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb61.9tdi Zgłoś #3 Napisano 24 Marca 2014 Witam też mam tego typu problem, lecz po ustawieniach zbieżności na hunterze jest ok, ale na prawej stronie kąt pochylenia zwrotnicy jest zły, (podobno 90% aut ma to źle ustawione), natomiast sama zbieżność jest dobrze ustawiona poprawna, czy jest jakaś opcja ustawienia w b6 tego kąta pochylenia zwrotnicy??? proszę o pomoc,pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #4 Napisano 25 Marca 2014 _tytul 2. Wysyłanie wiadomości na forum .................................... b) jeżeli zakładasz nowy wątek, to upewnij się, że umieszczasz go w odpowiednim dziale; tytuł wątku powinien w skrócie określać jego treść, niedopuszczalne są tytuły w stylu: "problem", "pomocy" bądź "ale fajne". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #5 Napisano 25 Marca 2014 Mam ten sam problem, delikatnie ściąga w prawo. Zna ktoś rozwiązanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zubzyk76042 Zgłoś #6 Napisano 25 Marca 2014 Witam, to ja też się dołączę do problemu u mnie też ściąga w prawo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #7 Napisano 25 Marca 2014 czy w niektórych przypadkach ściąganie w prawo pojawiło sie np po zamianie kół z zimowych na letnie. proponuje zamienić przednie prawe koło z lewym i zobaczyć co będzie wtedy. Jak bedzie w lewo delikatnie sciagać to lewe koło dać na tył a tył na lewo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zubzyk76042 Zgłoś #8 Napisano 25 Marca 2014 Koła nie mają znaczenia ani zima ani lato i przekładka też nie pomaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #9 Napisano 25 Marca 2014 Ja bym dostał szału jakby mi auto ściągało i u mnie czegoś takiego nie ma. Przy 200 mogę puścić kierę i idzie prosto aczkolwiek czasem mam wrażenie , że np. 2 bieg i cała rura minimalnie ściąga w prawo. Na gwarancji pojechałem do serwisu i kolesie stwierdzili, że nic takiego nie ma. Dopiero jak im pokazałem to stwierdzili, że może coś ale prawie nic... Próbowaliśmy kilka nowych passków w tym właściciela serwisu i wszystkie zachowywały się tak samo. Na koniec dorobili ideologię " 170 koni, prawa półoś jest krótsza i gumy się poddają przy ostrym przyje...u." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chriso Zgłoś #10 Napisano 26 Marca 2014 Minimalne ściąganie w prawo może wynikać z ukształtowania drogi, które są projektowane tak aby woda spływała na boki. Spróbujcie jazdy po angielsku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #11 Napisano 26 Marca 2014 Minimalne ściąganie w prawo może wynikać z ukształtowania drogi, które są projektowane tak aby woda spływała na boki. Spróbujcie jazdy po angielskuAuta też są tak projektowane. Spad drogi wynosi ok 1,5% na każdą stronę i konstrukcja zawieszenia to uwzględnia. Ściąganie może mieć też związek z hamulcami. Warto sprawdzić czy któryś cylinderek się nie przypiekł klocek nie obciera o tarczę. I jeszcze jedna sprawa czy żeby auto jechało prosto trzeba skręcać kierownicę w którąś stronę? Tak czy tak, jeśli to problem ze zbieżnością to prędzej czy później wyjdzie na oponach Ja bym dostał szału jakby mi auto ściągało i u mnie czegoś takiego nie ma. Przy 200 mogę puścić kierę i idzie prosto aczkolwiek czasem mam wrażenie , że np. 2 bieg i cała rura minimalnie ściąga w prawo. Na gwarancji pojechałem do serwisu i kolesie stwierdzili, że nic takiego nie ma. Dopiero jak im pokazałem to stwierdzili, że może coś ale prawie nic... Próbowaliśmy kilka nowych passków w tym właściciela serwisu i wszystkie zachowywały się tak samo. Na koniec dorobili ideologię " 170 koni, prawa półoś jest krótsza i gumy się poddają przy ostrym przyje...u." No faktycznie dużo wniosłeś do dyskusji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zubzyk76042 Zgłoś #12 Napisano 26 Marca 2014 Nie chciał bym nikogo obrazić, ale żaden z opisujących tu problem nie jest debilem, jeżeli piszą że ściąga to jest to poparte jakimiś spostrzeżeniami a nie możliwością ukształtowania drogi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #13 Napisano 26 Marca 2014 Auta też są tak projektowane. Spad drogi wynosi ok 1,5% na każdą stronę i konstrukcja zawieszenia to uwzględnia. Ściąganie może mieć też związek z hamulcami. Warto sprawdzić czy któryś cylinderek się nie przypiekł klocek nie obciera o tarczę. I jeszcze jedna sprawa czy żeby auto jechało prosto trzeba skręcać kierownicę w którąś stronę? Tak czy tak, jeśli to problem ze zbieżnością to prędzej czy później wyjdzie na oponach No faktycznie dużo wniosłeś do dyskusji Marek jeśli uważasz, że sprawdzenie 3 fabrycznie nowych passatów nic nie wnosi to rzeczywiście dalsza dyskusja jest pozbawiona sensu. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmangel Zgłoś #14 Napisano 31 Marca 2014 Kolego, kierownica w B6 nie jest prosto w zależności od jej pochylenia. Zdaje się w najwyższym punkcie jest prosto, natomiast jak ją obniżysz to lekko skręca w lewo. Żeby dobrze ustawić geometrię w B6 to trzeba vcds'em zczytać punkt 0' położenia kierownicy (ustawić ją na 0') i wtedy geometrie robić. Prawdopodobnie po odpaleniu auta, ustawia się trochę w prawo bo silnik elektryczny chce osiągnąć punkt 0' na kierownicy. To też jest ważne dla ABSu i ESP - w jakim jest położeniu kierownica. Z tego co mi mówili to wyzerowali właśnie ten punkt zero, i kierownica tez była ustawiona do góry. Może macie gdzieś jaka instrukcje jak ustawić ten punkt 0 to może we własnym zakresie mi się uda to sprawdzić. Druga sprawa po wymianie amorów auto się ładnie prowadzi wybiera nierówności itp bez problemy zrobiłem nim trasę poznań -val di sole - poznań (2500 km) i miałem trochę czasu aby zauważyć ze kierownica w lewa stronę kreci się ciężej a w prawa lżej (delikatna różnią) i przy manewrowaniu na parkingu skręcając kierownica w lewo to pewno momentu czuje opór a potem jest jakby przeskok puszcza na chwile i znowu opór. Co może być tego powodem ( przed wymiana amorów nie miałem tak) Trzecia sprawa to zauważyłem ze chyba lewe łożysko jest do wymiany, ale jeszcze mnie w tym utwierdźcie. Na wybojach i teraz przy skręcaniu lekko w lewo słychać w lewym kole taki dźwięk jakby się najechało na pasy na autostradzie. Jak jest równo na drodze tego nie słychać dopiero na wybojach. Czy faktycznie może to być łożysko ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #15 Napisano 1 Kwietnia 2014 Mam dokładnie tak samo, w lewą ciężej kręcić, w prawą ściąga i lżej się skręca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
comingsoon Zgłoś #16 Napisano 1 Kwietnia 2014 rowniez e swoim passacie mam ten problem w prawo skreca ok w lewo jest delikatny opor i wlasnie tak jakby przeskok i potem tez ok dziwna sprawa do tego w pewnyn momecie przy skrecie w lewo slysze tak jakby "pyk" i idzie dalej ok ale jest to slyszalne dzwiekowo wraz z oporem mam nadzieje ze to nie maglownica:/ na dniach oddaje do mechanika to moze cos sie dowiem dodam ze rowniez mam wersje 1.9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmangel Zgłoś #17 Napisano 1 Kwietnia 2014 No ja w przyszłym tygodniu oddaje na łożysko i zobaczymy co i jak. Mi ten opór a na pewno przeskakiwanie wyszło dopiero po wymianę amortyzatorów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stano Zgłoś #18 Napisano 1 Kwietnia 2014 Wymieniłem amortyzatory przód i sprężyny eibach przód i tył -30mm. Zbieżność ustawiona. Wymieniłem opony na letnie i kierownica delikatnie skręcona w prawo no i ściąga w prawo Byłem dzisiaj przełożyc koła i nadal to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mada8492 Zgłoś #19 Napisano 1 Kwietnia 2014 a jakie masz rozmiar kół chodzi o szerokość??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stano Zgłoś #20 Napisano 2 Kwietnia 2014 a jakie masz rozmiar kół chodzi o szerokość??? Fabryczne 235/45/17 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach