rafalmatysiak Zgłoś #81 Napisano 8 Czerwca 2014 Hejka. Mam mały problem z moim DSG. Zdarza jej się zredukować bieg bardzo nisko np. jade trasą 100 zwalniam do skrędu w uliczkę do 25-30 i skręcam dodaję gaz a tu jedyneczka:mlotkiem. trochę wycia 4500 obrotów i dwójka i zaraz po niej odrazu trójeczka ona wchodzi już nieraz przy 1600 obrotów. Natomiast jak ruszam to od 1 do 3 ładnie zmienia 2200 obrotów natomiast 3-5 już potrawi strasznie przeciągnąć nawet do 4000 z 5-6 też elegandzko. Nie występują żadne odgłosy czy też szarpanie. Dzięki za wszystkie odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #82 Napisano 8 Czerwca 2014 elegandzko Przede wszystkim pod kompa i sprawdź czy nie ma błędów. Ja nie to jedź do serwisu niech ci zrobią nastawy początkowe, albo pojeździj ze dwa tygodnie zamulając autko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
73greniu Zgłoś #83 Napisano 10 Sierpnia 2014 Panowie! Chcę prześiąść się z BMW 520d z 2007 na CC z 2010 i chcę z DSG. Czego można się spodziewać po skrzyni na której jest około 160 tyś km? Zdaję sobie sprawę,że jedyną wadą może być poprzedni użytkownik:dodupy: ale tak na poważnie jakie są na 99% standartowe usterki lub możliwe i jakie z tym związane wydatki? Co obejmuje pakiet startowy po kupnie CC z DSG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #84 Napisano 10 Sierpnia 2014 Czego możesz sie spodziewac? Niczego... Chyba ze poprzedni wlasciciel nie dbał itd, ja poprzedni z dsg kupiłem majac 210k i zero problemów, oczywiscie co 60k wymiana oleju w skrzyni a tak poza tym tylko jeździć i cieszyc sie automatem :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
73greniu Zgłoś #85 Napisano 11 Sierpnia 2014 Dzięki! No to jeszcze jedno pytanie: jak sprawdza się DSG podczas kupna? Jaki wykonać test w czasie jazdy i co sprawdzić organoleptycznie a co mozna np. podpinając się pod gniazdo diagnostyczne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #86 Napisano 11 Sierpnia 2014 Podpinając się pod gniazdo sprawdzić czy nie ma błędów . Podczas jazdy sprawdzić czy nie przeciąga biegów w trybie D i czy w trybie S wbija się powyżej 4000 obr i dopiero wtedy zmienia. Czy nie szarpie przy zmianach w górę i w dół. Jeśli przy kierownicy są łopatki sprawdzić czy po zmianie biegu wraca szybko samoczynnie do trybu D i dla odmiany czy przy jeździe z górki trzyma cały czas bieg który się wybrało łopatkami (wajcha w pozycji D) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
73greniu Zgłoś #87 Napisano 11 Sierpnia 2014 mkpol - dzieki, byłbym jeszcze wdzięczny za bardziej przystepnie to opisał . Jakie powinny byc obroty, w jakich już przeciąga itp. Opis dla całkowicie niewtajemniczonych i nie obeznznych z DSG, kazde info mile widziane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #88 Napisano 11 Sierpnia 2014 Moge podobnie napisac co mkpol, na zwyklym D biegi zmnienia kolo 2500obr, na S kolo 4k, mysle ze warto zwrocic uwage czy podczas jazdy i zmiany biegow nie ma zadnych szarpniec, powinny praktycznie plynnie sie zmieniac, sprawdzic czy lopatki dzialaja, prawa lopatka - dłuższe przytrzymanie wraca w automat, natomiast po przelaczeniu na nizszy bieg i jezdzie dluzszy czas bez zmiany pedalu gazu tez powinien powrocic do automatu, mozna tez sprawdzic czy zmiania biegi uzywajac manetki. To chyba wszystko co w jezdzie mozna sprawdzic. Natomiast z vcds to po pierwsze bledy i posprawdzac po kolei bloki pomiarowe, sa podane dymki z wartosciami wiec mozna sprawdzic czy sa w normie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
73greniu Zgłoś #89 Napisano 11 Sierpnia 2014 Wielkie podziękowania! dszyszko - oto własnie chodziło! Czy jest jakiś wskaznik na którym biegu aktualnie jadę? Jak to powinno być po mocnym wsiśnięciu gazu a jak przy umiarkowanym i do którego biegu nastapi redukcja, powinna być natychmiastowa czy krótka zwłoka jest dopuszczalna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #90 Napisano 12 Sierpnia 2014 Na czerwonych zegarach jest "pasek" biegów na dole środkowego wyświetlacza. Na białych aktualny bieg pokazuje w prawym górnym rogu. Jeśli depniesz do podłogi powinien zredukować natychmiast o 2 biegi, jeśli przyspieszasz płynnie to w zależności na którym biegu jedziesz zredukuje, albo nie - tu tak samo jak w normalnej skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
73greniu Zgłoś #91 Napisano 12 Sierpnia 2014 Dziękuję Panowie za bardzo pomocne informacje! Przyda się nie tylko mi. Rajcuje mnie ta skrzynia ale im więcej czytam, im więcej informacji znajduję na necie, tym bardziej mam skrajne mysli na jej temat. Od zachwytu po porażkę. Zdaję sobie sprawę, że najczęsciej piszą szukający pomocy i na ilość jezdzących dsg jest to mały odsetek. Dobry test przed kupnem oparty na waszych informacjach i trochę szczęscia wystarczy aby cieszyć się jazda swoim CC. Przed kupnem poprzedniego Paska tyle przeczytałem negatywnych opini, że samobójstwem było jego kupno. A jednak był to jeden z lepszych moich samochodów jeśli chodzi o użytkowanie, przewidywalność, bezawaryjność. Tak samo z BMW, wszędzie w prasie: tylko nie 2-wu litrowy diesel!!! Zyczę kazdemu producentowi takiej WPADKI technologicznej! Super wóz! Najczęsciej piszą Ci, którzy kupują okazję nie mysląc o pakiecie startowym i kosztach dalszej eksploatacji. Częsci, nie wszystko mozna zastąpić zamiennikiem, oleje, płyny wcale nie te najtańsze i dobry, naprawdę fachowiec a nie gość który się uczy na Twoim aucie i który zrobi wszystko zgodnie ze sztuką i zaleceniami producenta. To i trochę szczęscia, potrzebnego wszędzie powinno wystarczyć aby módz zawsze liczyć na swoje autko. Oczywiście może zdarzyć się wszystko ale wtedy - patrz wyżej. Zycze szerokości! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #92 Napisano 12 Sierpnia 2014 73kkm przejechane w niecałe 3 lata i jedyne co robiłem ze skrzynią to wymieniłem olej jakieś 20kkm temu w październiku zeszłego roku. Trzeba się liczyć że zestaw DSG + tempomat w trasie = nieco większe spalanie ale komfort jazdy jest bezcenny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamsters Zgłoś #93 Napisano 12 Sierpnia 2014 Trzeba się liczyć że zestaw DSG + tempomat w trasie = nieco większe spalanie ale komfort jazdy jest bezcenny. Czemu większe spalanie? Wg mnie przy tempomacie mniejsze niż jazda bez tempomatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #94 Napisano 12 Sierpnia 2014 Wg mnie przy tempomacie mniejsze niż jazda bez tempomatu Nie ma takiej opcji . To tylko w materiałach propagandowych tempomat oszczędza paliwo. Na prostej równej drodze ok ale w terenie nawet lekko pofałdowanym już tak pięknie nie jest. Zobacz sobie kiedyś spalanie podczas jazdy z górki na biegu z tempomatem i bez. Pod górkę też tempomat zużywa więcej zupy niż własna nóżka. To nie są jakieś dramatyczne różnice ale jednak są. W każdym razie jak dla mnie tempomat jest wart każdej kropelki którą spali więcej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamsters Zgłoś #95 Napisano 12 Sierpnia 2014 Nie ma takiej opcji . To tylko w materiałach propagandowych tempomat oszczędza paliwo. Na prostej równej drodze ok ale w terenie nawet lekko pofałdowanym już tak pięknie nie jest. Zobacz sobie kiedyś spalanie podczas jazdy z górki na biegu z tempomatem i bez. Pod górkę też tempomat zużywa więcej zupy niż własna nóżka. To nie są jakieś dramatyczne różnice ale jednak są. W każdym razie jak dla mnie tempomat jest wart każdej kropelki którą spali więcej W czwartek jade do Tarnowa to przetestuję jazde z tempomatem i bez. Zobaczymy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
burnada Zgłoś #96 Napisano 13 Sierpnia 2014 Może trochę nie na temat, Ale dla mnie na tempomacie spala mniej bo jadę ze stałą prędkością i nie przyspieszam, a wiadomo im szybciej tym więcej spala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #97 Napisano 13 Sierpnia 2014 a wiadomo im szybciej tym więcej spala.:hmm 1. spalanie zależy od prędkości obrotowej silnika a nie szybkości jazdy. 2. Na tempomacie auto zużywa paliwo cały czas bo cały czas jest "pod gazem", podczas jazdy bez tempomatu każde zdjęcie nogi z gazu (na przykład z górki) powoduje że spalanie spada do zera. 3. Przy rozpędzaniu tempomat szybciej dochodzi do prędkości docelowej niż "nóżka" (no chyba że ktoś zna tylko 2 położenia pedału gazu ) Podtrzymuję to co napisałem wcześniej tempomat oszczędza tylko na idealnie płaskiej drodze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #98 Napisano 13 Sierpnia 2014 :hmm ...Panowie, kazdy z nas w tym temacie ma samochod za dobre 30k, a wyliczacie roznice w spalaniu rzedu 50zl/miesiecznie :ocochodzi przeciez ktos to wymyslil dla ulatwienia i uprzyjemnienia jazdy i kazdy z nas to kupil zeby tego uzywac, moze nie uzywajmy klimy bo niby jest taniej albo mozna wymieniac wiele roznych prawd badz mitow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #99 Napisano 13 Sierpnia 2014 wyliczacie roznice w spalaniu rzedu 50zl/miesiecznie mnie akurat to nie rusza, napisałem że tempomat wart jest każdej spalonej kropelki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #100 Napisano 13 Sierpnia 2014 mnie akurat to nie rusza, napisałem że tempomat wart jest każdej spalonej kropelki dokładnie i tylko się cieszyc taka opcja szkoda tylko, ze nie mam aktywnego z kamera z przodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach