Orson Zgłoś #141 Napisano 3 Lutego 2017 Myjnia automatyczna - włączony silnik - tryb N Czy szkodliwe dla DSG? po mojemu nie tylko czemu N a nie P? ja tam N nie używam nigdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #142 Napisano 3 Lutego 2017 Myjnia automatyczna - włączony silnik - tryb N Czy szkodliwe dla DSG? Nie, ponieważ pompa olejowa skrzyni biegów ma napęd "z silnika" póki silnik pracuje parametry smarowania są niezmienne na wszystkich przełożeniach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolevsky Zgłoś #143 Napisano 3 Lutego 2017 Tu chyba chodzi o myjnię automatyczną, która ciągnie auto na rolkach do przodu. Na pewno taki kawałek bez smarowania nie zabije nam auta - zawsze można na N nie gasić silnika. Nie polecam tak jak to napisali poprzednicy ciągnięcia auta na P Nie zapominajmy, że jazda na tzw. luzie gdy silnik jest włączony nie jest w ogóle szkodliwa - nowe DSG same wrzucają na luz podczas wytracania prędkości. Myjnia automatyczna - włączony silnik - tryb N Czy szkodliwe dla DSG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pa.sko Zgłoś #144 Napisano 3 Lutego 2017 Właśnie miałem o to pytać: czy stanie na światłach na "N" i auto-hold to zło? wydaje mi się że nie. A pytam, bo stojąc na "D" czujemy, że jest większe obciążenie silnika a co za tym idzie pewnie i spalanie, zużywa się sprzęgło (?). W B7 Jest w komputerze opcja "bieg jałowy". Podczas jazdy, nawet z dużymi prędkościami, gdy puszczamy pedał przyspieszenia, samochód nie jest hamowany silnikiem, tylko wbijany jest "bieg jałowy" - czy to to samo co "N"? a czemu N a nie P? - bo z D łatwiej i szybciej wrzucić N niż P. Szczególnie na światłach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolevsky Zgłoś #145 Napisano 3 Lutego 2017 Bieg jałowy to właśnie N. Ja też czasami wrzucam na N na światłach kiedy wiem, że będę musiał dłużej stać. P to teoretycznie to samo co N, ale dodatkowo z blokadą. Właśnie miałem o to pytać: czy stanie na światłach na "N" i auto-hold to zło? wydaje mi się że nie. A pytam, bo stojąc na "D" czujemy, że jest większe obciążenie silnika a co za tym idzie pewnie i spalanie, zużywa się sprzęgło (?). W B7 Jest w komputerze opcja "bieg jałowy". Podczas jazdy, nawet z dużymi prędkościami, gdy puszczamy pedał przyspieszenia, samochód nie jest hamowany silnikiem, tylko wbijany jest "bieg jałowy" - czy to to samo co "N"? a czemu N a nie P? - bo z D łatwiej i szybciej wrzucić N niż P. Szczególnie na światłach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #146 Napisano 3 Lutego 2017 Panowie bieg jałowy to nie wyrzucenie na N tylko wysprzęglenie, nie mylmy pojęć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #147 Napisano 3 Lutego 2017 P position of the floor-mounted gear shift lever means that the transmission is set in park. Both clutch packs are fully disengaged, all gear-sets are disengaged, and a solid mechanical transmission lock is applied to the crown wheel of the DSG's internal differential. This position must only be used when the motor vehicle is stationary. Furthermore, this is the position which must be set on the shift lever before the vehicle ignition key can be removed. N position of the floor-mounted shift lever means that the transmission is in neutral. Similar to P above, both clutch packs and all gear-sets are fully disengaged; however, the parking lock is also disengaged. Jakby nie patrzeć N to jest to samo co P jeśli chodzi o kontakt sprzęgła i skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #148 Napisano 3 Lutego 2017 Ja to się nie znam ale nie po to mam automat od 250tys km z aktualnym przebiegiem 411tys żeby wajchować na światłach bądź w korku w górę i w dol bo mi np będzie palil 0.1 l/h mniej. Wsiadam wrzucam D czasem S ewentualnie zmieniam sobie sam biegi bo mam taki kaprys Rano do pracy 50km jade na tempomacie 90km/h hamulca po trasie prawie nie używam przed terenem zabudowanym tempomat off i autko samo sobie wyhamowuje "na luzie" po kolei zrzucajac kolejne biegi ale robi to tak płynnie, że praktycznie tego nie czuć. No ale ile ludzi tyle styli jazdy i opinii. telegram z poczty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciejK Zgłoś #149 Napisano 4 Lutego 2017 Automat jest po to by nie machac. Chcesz machac kup manual. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemyslawch Zgłoś #150 Napisano 10 Lutego 2017 (edytowane) Jak rozwalicie skrzynie tym przełączaniem i przyjdzie wam zapłacić za remont ponad 10000 zł to wtedy może mechanik od automatów wytłumaczy jak używać takiej skrzyni. Ja niestety w b6 remontowałem skrzynię - sterowniki skrzyni są podatne na niewłaściwą obsługę. Nie powinno się wachlować dźwignią - wtedy są największe obciążenia dla skrzyni. Jak jest zapięty D i stoimi na światłach to skrzynia samia się dostraja. Jak chcecie wachlować albo żal paliwa to kupcie manual... Co do P i N to nie zgłębiałem tematu, ale mechanik od skrzyń podał, że P jest bardziej bezpieczny dla skrzyni niż N, ktory jest w zasadzie do przetoczenia auta np na lawrte, czy ustawienia na podnośnik i nie powinno się go używać... Ale co ja tam wiem.... Edytowane 10 Lutego 2017 przez przemyslawch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #151 Napisano 11 Lutego 2017 [quote=przemyslawch;2430334zapłacić za remont ponad 10000 zł ]Ale co ja tam wiem.... Tjaa... Omijać z daleka takich Januszy. Elektronikę spaprał producent, a dokładnie same połączenia między płytką elektroniki a przewodami. To nie jest stary automat, żeby zmiany położenia dźwigni były niebezpieczne, to jest tylko komunikat do sterownika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach