Nuttie Zgłoś #61 Napisano 5 Czerwca 2014 no ok, tylko po co tryb S w takim razie? zbędny bajer? kiedy i jak go używać skore mamy kickdown na D? zbedny bajer, pojezdzisz zobaczysz. Chyba, ze lubisz jezdzic ciagle w przedziale 3 tys. - 4.5 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #62 Napisano 5 Czerwca 2014 Chyba, ze lubisz jezdzic ciagle w przedziale 3 tys. - 4.5 tys. 2 tys. - 4.5 tys. Wcale nie zbędny bajer. Świetnie się sprawdza w mieście jeśli się nie chce zamulać auta i dobrze też przy manewrach wyprzedzania na drogach jednojezniowych. Oczywiście zdecydowanie bezpieczniej jest odpuścić gaz jeśli nie ma się pewności czy manewr się powiedzie, ale w razie czego tryb S się przydaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #63 Napisano 5 Czerwca 2014 ja na D jezdze w pelnej skali obrotow, mam ciezka noge, ale nie widze sensu w korku utrzymywac ponad 2k obrotow.. To samo w trasie, nie zauwazylem zadnej roznicy, jak wcisniesz gaz w opor to i tak zredukuje w ulamku sekundy i bedzie ciagnela do czerwonego pola przez cala skale biegow. Nie ma sensownego uzasadnienia, poza takim jak napisalem powyzej - jak ktos lubi miec silnik na obrotach niezaleznie od warunkow jazdy, to tryb S jest dla niego. Nawet czas zmiany biegow jest taki sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #64 Napisano 6 Czerwca 2014 Błądzisz Maciek :kumple. Widać, że mało korzystasz z trybu S. Natomiast muszę jeszcze raz podkreślić, że najlepszy jest tryb manualny, realizowany albo wajchą albo za pomocą łopatek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #65 Napisano 6 Czerwca 2014 Błądzisz Maciek Nie wydaje mi się, póki nie przedstawisz obiektywnego testu, że wyprzedzanie na drodze w trybie S jest szybsze niż na D, to są to tylko nasze subiektywne odczucia. Ja po prostu nauczyłem się jeździć na D równie szybko co na S, no a spalnie jest z 4 litry niższe. Oczywiście jak ktoś chce się ścigać cały czas, to S będzie wygodniejsze bo utrzymuje obroty, ale takie przypadki to rzadkość. Sam czasem jak "lecę" przez miasto z kimś na zderzaku to wrzucam S lub sprint spod świateł (ale tu mam wrażenie, że jest to zagranie czysto psychologiczne). Ale w trasie mi się nie zdarza wrzucać S, bo jest to kompletny bezsens, chyba że rzeczywiście "idziemy" po bandzie całą trasę (100-200km), ale do takich sportów raczej passat się nie nadaje. W codziennym użytku jest to zbędny gadżet. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #66 Napisano 6 Czerwca 2014 (edytowane) Jak dla mnie jeśli mam ochote ostro polatac paskiem to tylko tryb manual i jazda z łopatkami. Normalnie latam na D ale czasami wku.... mnie jak mi przy 70 km/h zapodaje 6 bieg, na s ewidentnie trzyma wieksze obroty a biegach ale i tak to nie to samo co tryb manualny. Tesotwałem swojego paska na każdym trybie i moje odczucie jest takie że w manualu idzie najlepiej. Mimo, że moja skrzynia jest wolniejsza od dsg to i tak jakoś w miarę daje radę. - - - - - aktualizacja - - - - - Natomiast muszę jeszcze raz podkreślić, że najlepszy jest tryb manualny, realizowany albo wajchą albo za pomocą łopatek. Potwierdzam Jakiś zcas temu robiłem test startu od zera na danym trybie: D - rusza średnio szybko nie piśnie nic ( no chyba że jest mokro to kręci kołami) S- rusza szybciej przekręci kołami z 2 - 3 razy M- rusza szybko i piszczy jak poj...... Edytowane 6 Czerwca 2014 przez wozny83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #67 Napisano 6 Czerwca 2014 (edytowane) No tak, ale to są zupełnie inne skrzynie. U mnie DSG czy to D, S czy M startuje tak samo, przy czym w trybie M denerwuje mnie to, że skrzynia nie używa "między gazu" lub "pół sprzęgła" tylko od razu zapina bieg, co przy hamowaniu silnikiem i zrzucaniu biegów powoduje nieprzyjemne "hamowane szarpnięcie". Edytowane 6 Czerwca 2014 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #68 Napisano 6 Czerwca 2014 No tak, ale to są zupełnie inne skrzynie. U mnie DSG czy to D, S czy M startuje tak samo, przy czym w trybie M denerwuje mnie to, że skrzynia nie używa "między gazu" lub "pół sprzęgła" tylko od razu zapina bieg, co przy hamowaniu silnikiem i zrzucaniu biegów powoduje nieprzyjemne "hamowane szarpnięcie". Tak samo mam w tripie. Z jednej strony powiem ci, że podoba mi się to jak np na S czy manualu zmienia biegi tak brutalnie. Po sprawdzaniu z kolegi paskiem DSG jest troszkę szybsza od mojej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #69 Napisano 6 Czerwca 2014 Natomiast muszę jeszcze raz podkreślić, że najlepszy jest tryb manualny, realizowany albo wajchą albo za pomocą łopatek. A ja mam czasami wrażenie, że łopatkami przełącza z minimalnym opóźnieniem w porównaniu z wajchą :hmm Jak trzeba trochę powyprzedzać, to wajcha w prawo i gaz. O łopatkach nigdy nie pamiętam... Co do trybu S i wypowiedzi Macieja mam dokładnie takie samo zdanie :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #70 Napisano 6 Czerwca 2014 no ok, tylko po co tryb S w takim razie? zbędny bajer? kiedy i jak go używać skore mamy kickdown na D? zbedny bajer, pojezdzisz zobaczysz. Chyba, ze lubisz jezdzic ciagle w przedziale 3 tys. - 4.5 tys. Oddaję głos na "zbędny bajer". W mieście i niewielkich korkach zerowa użyteczność trybu S - wysokie obroty, głośno, przeciąganie zmiany biegów, spalanie. W trasie kick down w trybie D w zupełności wystarcza do sprawnego wyprzedzania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #71 Napisano 6 Czerwca 2014 Tryb S sprawdza się tylko i wyłącznie w silnikach benzynowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #72 Napisano 6 Czerwca 2014 Moim zdaniem brakuje czegoś pomiędzy D i S. Po prostu mam wrażenie że czasem start na D jest trochę opóźniony/zamulony. Natomiast zgadzam się że S to bajer i jazda na S na dłuższą mete jest nie do wytrzymania o spalaniu nie mówiąc. Ja osobiście używam S tylko jak jakiemuś wiejskiemu betonowi trzeba pokazać d..... oraz przy wypalaniu DPF'a (wyższe obroty). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #73 Napisano 6 Czerwca 2014 (edytowane) oraz przy wypalaniu DPF'a (wyższe obroty). Jakie wyższe obroty? Wykres prędkość/bieg/obroty jest taki sam dla każdego trybu. Ja osobiście używam S tylko jak jakiemuś wiejskiemu betonowi trzeba pokazać d.....ano właśnie . Tryb S to jest podprogram, który zmienia charakterystykę pracy skrzyni i silnika. Silnik pracuje w innym zakresie obrotów, inny jest rozkład momentu obrotowego. Natomiast przy jednostajnej jeździe S działa tak samo jak D. Podobnie przy łagodnym przyspieszaniu w trybie S będzie zmieniał biegi szybciej niż przy 4500 obr/min. A ja mam czasami wrażenie, że łopatkami przełącza z minimalnym opóźnieniem w porównaniu z wajchąMam dokładnie takie samo odczucie, jakby skrzynia czekała czy czasem nie nacisnęło mi się niechcący Ale nauczyłem się korzystać z łopatek szczególnie że są nadrzędne do trybu D i S i można zmieniać biegi nawet jak wajcha jest w trybie auto Edytowane 6 Czerwca 2014 przez mkpol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #74 Napisano 6 Czerwca 2014 (edytowane) Natomiast przy jednostajnej jeździe S działa tak samo jak D. Z tym to nie jestem w stanie się zgodzić. W trybie S skrzynia zawsze przeciąga obroty i opóźnia zmianę biegu na wyższy w porównaniu do trybu D... Nawet jak się jeździ jak dziadek... Edytowane 6 Czerwca 2014 przez Domely Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #75 Napisano 6 Czerwca 2014 (edytowane) Tryb S to jest podprogram, który zmienia charakterystykę pracy skrzyni i silnika. Silnik pracuje w innym zakresie obrotów, inny jest rozkład momentu obrotowego. Zmienia jedynie moment, w którym następuje zmiana biegu (tak by turbo ciągle pracowało). Nie zmienia się charakterystyka momentu obrotowego ani charakterysytka silnika. To wszystko jest wartością stałą (w sensie, że dany silnik ma dany rozkład momentu obrotowego), gdyby tak było jak piszesz to oznaczałoby, że w momencie zapięcia S ECU silnika dostaje "nowy program" (coś jak chip tuning). Tu się nic nie zmienia, poza chwilą przełączenia biegu. Kiedyś też mnie to trapiło i szukałem w internecie (w tym u tunerów, co modyfikują oprogramowanie DSG) jaka jest programowa różnica pomiędzy D a S i wyszło, że poza chwilą zmiany biegu nie ma różnicy tj. szukałem info czy np. czas zmiany biegu dla S jest krótszy od czasu zmiany biegu dla D (liczony w milisekundach). Otóż jest ten sam. Jako ciekawostkę napiszę Wam, że w trybie M (gdzie skrzynia nie powinna przejmować kontroli) jak wciśniecie gaz załączając jednocześnie kickdown, to skrzynia zredukuje bieg do najniższego możliwego (mimo ustawienia M). Na tę funkcję skarżą się użytkownicy DSG, którzy jeżdżą po torach wyścigowych (track daye). Na szczęści można tę funkcję programowo wyłączyć, tak jak i dodać Launch Control. Edytowane 6 Czerwca 2014 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #76 Napisano 6 Czerwca 2014 a jest szansa na nowy program do DSG? może można opóźnić zmianę biegów... bo mnie trochę irytuje jazda niewiele ponad 70km/h na 6 biegu - a jest to możliwe. Generalnie uważam, że zmiana biegów przy 1800 przy spokojnej jeździe nie jest korzystna szczególnie dla dwumasy. Żeby tak podnieść te obroty do jakiś 2200... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #77 Napisano 6 Czerwca 2014 Jest szansa, odezwij się do Witka z R-Performance na ul. Mineralnej 26 (dawniej MR Motors), on ogarnia te tematy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #78 Napisano 6 Czerwca 2014 Natomiast zgadzam się że S to bajer i jazda na S na dłuższą mete jest nie do wytrzymania o spalaniu nie mówiąc. A ile diesel może spalić na trybie S. No już bez przesady chcesz zobaczyc spalanie odpowiednie na S to zapraszam do mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #79 Napisano 6 Czerwca 2014 Spala ze 2 L więcej ale to nie o to chodzi. Nie wiem czy jeździłeś dieslem na wysokich obrotach. Chodzi mi o to że jazda na wysokich obrotach w trybie S (szczególnie na pompowtryskach) odbiera całą przyjemność z jazdy (buczy) a w zamian nic prawie nie dostajesz bo diesel na kręceniu już nie ciągnie (benzyna to co innego). Mówię tu o jeździe jak kolega wcześniej wspomniał non stop w trybie S - to bezsens. W trybie D jak depniesz to kick down zadziała jak skrzynia w trybie S. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #80 Napisano 6 Czerwca 2014 Spala ze 2 L więcej ale to nie o to chodzi. Nie wiem czy jeździłeś dieslem na wysokich obrotach. Chodzi mi o to że jazda na wysokich obrotach w trybie S (szczególnie na pompowtryskach) odbiera całą przyjemność z jazdy (buczy) a w zamian nic prawie nie dostajesz bo diesel na kręceniu już nie ciągnie (benzyna to co innego).Mówię tu o jeździe jak kolega wcześniej wspomniał non stop w trybie S - to bezsens. W trybie D jak depniesz to kick down zadziała jak skrzynia w trybie S. Jeżdziłem jeździłem Wiem że pow 3500 tys obr to więcej wyje już niż jedzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach