sYlAr Zgłoś #1 Napisano 25 Stycznia 2014 (edytowane) Witam dzisiaj odpalałem rano samochód w garażu temperatura ok -5 i i gdy silnik załapał poczułem mocne szarpnięcie pojazdem do przodu, dodam żę nogę trzymałem na hamulcu a lewarek znajdował się w pozycji P. Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym i czym to może być spowodowane? Podczas dalszej jazdy skrzynia pracowała normalnie zero szarpania i płynna zmiana jak i redukcja. Edytowane 25 Stycznia 2014 przez sYlAr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #2 Napisano 25 Stycznia 2014 Podejrzewam, ze szarpnelo ci silnikiem a nie skrzynią. Moze jakis problem z prawidlowym zapaleniem mieszanki na ktoryms z cylindrów? I przez to tak walneło. Ja tak mialem przy rozruchu jak miałem kiepski rozrusznik. W momencie odpalania czasami szarpalo a odczucie bylo takie jak od skrzyni lub wlasnie silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sYlAr Zgłoś #3 Napisano 25 Stycznia 2014 Raczej nie silnikiem, i szarpnęło do przodu ale ni mogę tego wykluczyć na 100% sprwadzę jutro a możesz mi powiedzieć czy jak miałeś kiepski rozrusznik to palił dobrze czy chwile kręcił? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek34 Zgłoś #4 Napisano 25 Stycznia 2014 Miałem to samo czasami po dużym mrozie. Jeśli olej miałeś wymianiany tak jak jest zalecane to bym sie tym nie przejmował. pozdrawiam - Maciek Raczej nie silnikiem, i szarpnęło do przodu ale ni mogę tego wykluczyć na 100% sprwadzę jutro a możesz mi powiedzieć czy jak miałeś kiepski rozrusznik to palił dobrze czy chwile kręcił? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #5 Napisano 26 Stycznia 2014 Tak chwilę kręcił i do tego miał taki lekki problem jakby akumulator był trochę za słaby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #6 Napisano 27 Stycznia 2014 Ja też tak miałem szarpnięcie do przodu i było coraz gorzej, olej wymieniony kilka miesięcy wcześniej na Febi, pomogła ponowna wymiana oleju ale już na oryginalny z ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sYlAr Zgłoś #7 Napisano 27 Stycznia 2014 Ja też tak miałem szarpnięcie do przodu i było coraz gorzej, olej wymieniony kilka miesięcy wcześniej na Febi, pomogła ponowna wymiana oleju ale już na oryginalny z ASO. Mówisz o oleju w skrzyni?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #8 Napisano 28 Stycznia 2014 Tak olej w skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #9 Napisano 30 Stycznia 2014 Jakoś u mnie minął ponad rok od zmiany oleju na ten z ASO i przy obecnych mrozach i tych rok temu nic skrzynia po uruchomieni silnika nie szarpnie ani na sekundę, także polecam dobry olej i wszystko jest cacy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mironnn Zgłoś #10 Napisano 27 Lutego 2014 Podczepię się pod ten wątek bo nic nie mogę znaleźć. Otóż passat b6 2010 r dsg w bloku 015 w skrzyni biegow ma dziwne wartości tz. Wszystkie ponad 2000 gdzie w innym passacie jak i touranie wartosci te oscyluja w ok. 500. Jeżeli wie ktoś co ten parametr oznacza prosze o pomoc. Auto chyba za mocno szarpie przy zmianie biegów i slabo ciagnie na zimnym. ( po wymianie oleju na serwisowy vw) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturjasion Zgłoś #11 Napisano 28 Grudnia 2016 (edytowane) mój problem z DSG6 wyglada jakby podobnie ale jest małe ale (Passat CC 2.0 tdi 2011 blueTDI DSG przebieg 102tyś) : otóż kiedy temperatura na zewnątrz spada poniżej 7 stopni C po odpaleniu silnika chcę od razu ruszyć tzn. przełączam na D i próbuje ruszyć mam wrażenie że się sprzęgła ślizgają jakby nie spinał napędu obroty rosną a auto rusza ale właśnie ślimaczy ,mam auto od 59tyś teraz mam 102 tyś . i każdej zimy jest tak samo .Po rozgrzaniu silnika do 20 st.C. rusza normalnie w ciepłe dni powyżej 10 - 15 st.C wszystko działa exelent - odpalam ruszam jadę jest ok a nawet lepiej skrzynia działa perfekcyjnie . olej był wymieniany w serwisie ASO przy 59tyś, błedów brak -pozdrawiam artur Edytowane 29 Grudnia 2016 przez arturjasion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #12 Napisano 2 Stycznia 2017 U mnie też występował problem z szarpnięciem skrzyni tuż po odpaleniu. Nic nie zrobiłem i samo przeszło. Na mrozie rzędu -15 czy -20 przy odpaleniu z rana tak szarpało, że potrafiło silnik udusić. Podejrzewam, że przy takiej temp olej był na tyle gęsty, że gdy pompa podała go na układ sprzęgieł poprostu je ściskało i dusiły silnik, bo przecież pozycje lewarka była na P. To moja osobista teoria Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #13 Napisano 2 Stycznia 2017 mój problem z DSG6 wyglada jakby podobnie ale jest małe ale (Passat CC 2.0 tdi 2011 blueTDI DSG przebieg 102tyś) : otóż kiedy temperatura na zewnątrz spada poniżej 7 stopni C po odpaleniu silnika chcę od razu ruszyć tzn. przełączam na D i próbuje ruszyć mam wrażenie że się sprzęgła ślizgają jakby nie spinał napędu obroty rosną a auto rusza ale właśnie ślimaczy ,mam auto od 59tyś teraz mam 102 tyś . i każdej zimy jest tak samo .Po rozgrzaniu silnika do 20 st.C. rusza normalnie w ciepłe dni powyżej 10 - 15 st.C wszystko działa exelent - odpalam ruszam jadę jest ok a nawet lepiej skrzynia działa perfekcyjnie . olej był wymieniany w serwisie ASO przy 59tyś, błedów brak -pozdrawiam artur Też zauważyłem, że przy zimnej skrzyni się ślizga, ale nie jest to u mnie uciążliwe. Raczej dla mnie normalne - rozgrzewa ją. Też na manualnej przy zimnym benzyniaku tak ruszałem na wyższych obrotach i delikatnie sprzęgłem operowałem. Ale w DSG na zimnym przy średnio delikatnym ruszaniu mam 1800 i czuć, że ślizga. Nie wiem, jak bardzo u Ciebie jest ten efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #14 Napisano 3 Stycznia 2017 U mnie odwrotnie, po zmianie mechatroniki na zimnym lekko poślizguje (czytaj: rusza płynnie) tak jak powinno być a na cieplym szarpie przy ruszaniu olej motul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach