dev14 Zgłoś #61 Napisano 27 Stycznia 2014 Nawet jeśli rozrzad jest troche przeskoczony to na plaka musi zapalić nie w PD więc zastanów się dobrze nisz coś napiszesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #62 Napisano 28 Stycznia 2014 nie w PD więc zastanów się dobrze nisz coś napiszesz kolega pisze dobrze ze na plaka zapali jak jest przeskoczony tylko pytanie o ile , jeśli o jeden zabek to odpal normalnie i nieważne czy to PD czy pompa ale jak więcej to już bedze kolizja z tłokami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #63 Napisano 28 Stycznia 2014 (edytowane) kolega pisze dobrze ze na plaka zapali jak jest przeskoczony tylko pytanie o ile , jeśli o jeden zabek to odpal normalnie i nieważne czy to PD czy pompa ale jak więcej to już bedze kolizja z tłokami czytając cały temat sądzę że to już nie istotne, bo jak by była kolizja to przy 140km/h. a co do ząbka nie odpali i już nawet o jeden ząbek, masz synchro, przestaw sobie go o odległość jednego ząbka np. i próbuj zapalić, dodam że po takiej operacji tylko vag błąd skasujesz i dopiero zapalisz na poprawnym synchro ( testowane) Edytowane 28 Stycznia 2014 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pan piotrus Zgłoś #64 Napisano 29 Stycznia 2014 Cześć, jest tak: samochód jeszcze stoi w naprawie. Mechanik uparcie twierdzi, że przyczyna są zniszczone szklanki - faktycznie są, a także wałek rozrządu i jego panewki. Wymienia szklanki, panewki, uszczelniacze pompowtryskiwaczy (wałek zostawia). Jego zdaniem przyczyna takiego stanu rzeczy jest słabe ciśnienie z pompy oleju, więc będzie zdejmował miskę i sprawdzał (wymieniał) pompę. Jego zdaniem rozrząd nie jest przestawiony bo WAG nie pokazuje błędu braku synchronizacji. Podobno samochód ma zapalić i jeździć po tych wymianach. Jutro ma być gotowy - zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #65 Napisano 29 Stycznia 2014 (edytowane) Cześć,jest tak: samochód jeszcze stoi w naprawie. Mechanik uparcie twierdzi, że przyczyna są zniszczone szklanki - faktycznie są, a także wałek rozrządu i jego panewki. Wymienia szklanki, panewki, uszczelniacze pompowtryskiwaczy (wałek zostawia). Jego zdaniem przyczyna takiego stanu rzeczy jest słabe ciśnienie z pompy oleju, więc będzie zdejmował miskę i sprawdzał (wymieniał) pompę. Jego zdaniem rozrząd nie jest przestawiony bo WAG nie pokazuje błędu braku synchronizacji. Podobno samochód ma zapalić i jeździć po tych wymianach. Jutro ma być gotowy - zobaczymy. tylko nie daj sobie wsadzić pompy olejowej toprana jeśli dojdzie do wymiany! a możesz napisać na jakim oleju smigałeś, jak często go zmieniasz i jak długo użytkujesz auto? może i napisałes gdzies ale nie wpadlo mi w oczy... Edytowane 29 Stycznia 2014 przez sivy07 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martyna13 Zgłoś #66 Napisano 29 Stycznia 2014 piszę po raz któryś czy samochód zapalił na plaku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passacik Zgłoś #67 Napisano 29 Stycznia 2014 Zapewne tego nie sprawdzili. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo286 Zgłoś #68 Napisano 29 Stycznia 2014 Mechanik uparcie twierdzi, że przyczyna są zniszczone szklanki - faktycznie są, a także wałek rozrządu i jego panewki. o tym już kilka osób wyżej pisało więc nie będę powtarzał... Wymienia szklanki, panewki, uszczelniacze pompowtryskiwaczy (wałek zostawia). jeśli powierzchnie krzywek na wałku są już faktycznie 'podjechane' to za jakiś czas znowu będziesz wymieniał szklanki Jego zdaniem rozrząd nie jest przestawiony bo WAG nie pokazuje błędu braku synchronizacji. mam wrażenie że ten mechanik umie tylko odczytywać błędy jakie rejestruje sterownik a diagnoza w czasie rzeczywistym jest mu obca - jak on może stwierdzać poprawność ustawienia rozrządu odczytując tylko pamięć sterownika?!! I dlaczego nie chce spróbować odpalić na plaka? boi sie że odpali? A może zalegają mu na warsztacie niepotrzebne szklanki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martyna13 Zgłoś #69 Napisano 29 Stycznia 2014 (edytowane) Poprostu już nie chce mi się pisać w tym temacie kup mechanikowi plaka (a najlepiej to zmień mechanika)A jak masz kase to niech ci wymieni połowe silnika albo najlepiej cały.Jak już odpali Sprawdzenie kąta wtrysku silnik grupa 01 kanał 04 blok 04 -3do+3 ja osobiscie zawsze ustawiam na 0.0. Co do zalegających szklanek niechęci odpalenia na plaka itd to założe sie o 0,7 albo zgrzewke piwa że mechanik nie potrafi przeprowadzić poprawnej diagnozy. Pewnie nawet nie sprawdzał ustawienia rozrządu na blokadach. Też tego nie rozumiem mechanik twierdzi ze szklanki ble ble ble i wałek ale wałek chce zostawić stary ??????????Czy to ma sens??Czy mechanik pomyslał dlaczego jest spadek cisnienia oleju(wywalone szklanki panewki) z reszta jak miał to sprawdzić jak samochód nie odpala!!!!! Prosze cię zmien mechanika albo sam się prosisz żeby przeorał Ci dupsko z kasy. Parę osob z forum podało rozwiązanie na tacy. Z pomocą osob z forum sam byś to dawno naprawił albo postawił diagnoze. Edytowane 29 Stycznia 2014 przez martyna13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #70 Napisano 29 Stycznia 2014 Poprostu już nie chce mi się pisać w tym temacie kup mechanikowi plaka (a najlepiej to zmień mechanika)A jak masz kase to niech ci wymieni połowe silnika albo najlepiej cały.Jak już odpali Sprawdzenie kąta wtrysku silnik grupa 01 kanał 04 blok 04 -3do+3 ja osobiscie zawsze ustawiam na 0.0. Co do zalegających szklanek niechęci odpalenia na plaka itd to założe sie o 0,7 albo zgrzewke piwa że mechanik nie potrafi przeprowadzić poprawnej diagnozy. Pewnie nawet nie sprawdzał ustawienia rozrządu na blokadach. Też tego nie rozumiem mechanik twierdzi ze szklanki ble ble ble i wałek ale wałek chce zostawić stary ??????????Czy to ma sens??Czy mechanik pomyslał dlaczego jest spadek cisnienia oleju(wywalone szklanki panewki) z reszta jak miał to sprawdzić jak samochód nie odpala!!!!! Prosze cię zmien mechanika albo sam się prosisz żeby przeorał Ci dupsko z kasy. Parę osob z forum podało rozwiązanie na tacy. Z pomocą osob z forum sam byś to dawno naprawił albo postawił diagnoze. dokładnie typowy mechanik jak ich wielu naciąga na kase i na robote , jak mało ludzi przychodzi do warsztatu to się wymysla by sobie robote nadciagnac na kilka dni , taka technikę stosuje szef mojego brata w warsztacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #71 Napisano 29 Stycznia 2014 Już kiedyś pisałem że owy mechanik to "wymieniacz" mimo, że z jakiegoś powodu jest polecany na forum. Byłem u niego dwa razy , po wymienie oleju musiałem dokupić litrę bo akurat nie było w sklepie i wypuścił mnie ze stanem minimum , a po drugim razie kiedy chciał wymianić dmumas , mimo że coś pukało z tyłu - powiedziałem że nigdy więcej. Ciekawe że akurat zaraz po wymianie rozrządu się posypało -- czekam na finał tego serialu. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #72 Napisano 30 Stycznia 2014 Już kiedyś pisałem że owy mechanik to "wymieniacz" mimo, że z jakiegoś powodu jest polecany na forum. Byłem u niego dwa razy , po wymienie oleju musiałem dokupić litrę bo akurat nie było w sklepie i wypuścił mnie ze stanem minimum , a po drugim razie kiedy chciał wymianić dmumas , mimo że coś pukało z tyłu - powiedziałem że nigdy więcej.Ciekawe że akurat zaraz po wymianie rozrządu się posypało -- czekam na finał tego serialu. Pozdr podejrzewam ze wymieni mu polowe auta skasuje jak za zborze a przyczyna będzie czujnik położenia albo cos w tym stylu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #73 Napisano 30 Stycznia 2014 wymieni mu polowe auta skasuje jak za zborze a przyczyna będzie czujnik położenia albo cos w tym stylu Też takmyślę. W chwili awarii nie było huku, ognia i sypiących się za autem części, więc najprawdopodobniej chodzi o jakąś pierdołę. A mechanik robi remont średni silnika. I byłoby to jeszcze do przyjęcia (podniszczone szklanki) gdyby to robił zgodnie z warunkami technicznymi. A zostawienie starego wałka to jak wymiana tłoków i zostawienie starych pierścieni. Bez sensu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #74 Napisano 30 Stycznia 2014 ale będą jaja jak wymieni szklanki i te pierdoły a auto i tak nie zapali ciekawe co wtedy mechanik powie ze , może trzeba jeszcze silnik wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #75 Napisano 30 Stycznia 2014 Według mnie przyczyną tej awarii jest przeskok o jeden ząb na rozrządzie /niedawna wymiana i słabe napięcie paska/. Przeskok nastąpił podczas gwałtownego przyspieszenia /inaczej dodania gazu/. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martyna13 Zgłoś #76 Napisano 30 Stycznia 2014 według mnie są dwie opcje mechanik wie co padło jakaś pierdoła coś zle ustawione ale chce pociągnąc od klienta troche kasy albo akcja po omacku a może wymienimy to a może wymienimy tamto ...........i może w koncu po tygodniu trafi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pako1612 Zgłoś #77 Napisano 30 Stycznia 2014 trafi dopiero wtedy jak juz wyciągnie duzo kasy to wtedy jakims cudem sie uda naprawic auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #78 Napisano 30 Stycznia 2014 I właśnie dlatego najlepiej naprawiać auto samemu jak się ma trochę umiejętności i warunki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pako1612 Zgłoś #79 Napisano 30 Stycznia 2014 Kolego nie koniecznie odrazu naprawiac ale wystarczyło sprawdzic to co bylo napisane na forum , przeciez daliscie mu jak na tacy co sprawdzic i jak sprawdzić . Ale jak kolega woli płacic za nic to juz jego problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #80 Napisano 30 Stycznia 2014 jak tam kolego passat ożył po tej naprawie kapitalnej ? z opisu miał być gotowy na dzisiaj ! chcemy jakieś info co było i jakie koszty ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach