Jump to content
Kokkonen

krzywo kierownica...

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2005

    Witam!

    Panowie mam taki problem...

    Komputer podpiety do samochodu pokazuje mi że kierownica jest skręcona w lewo o ok. 17 stopni (z tego co pamiętam) a koła mam na wprost i koło kierownicy również idealnie prosto. Z tego też powodu co jakiś czas wyłącza mi się ESP. Z tego co wiem to czujnik skrętu (po kierownicą) jest montowany na stałe, a same koło kierownicy też pasuje tylko w jednym położeniu...:/:

    jak ustawić, żeby czujnik był w pozycji "0" i kierownica stała prosto...:oszit

    pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    Koło kierownicy można przestawić na wieloklinie w inne położenie, chociaż na są na nim znaki montażowe. Powinieneś na początek spróbować adaptacji czujnika skrętu G85.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2005

    ...koło kierownicy to możliwe, ale czujnik jest tylko w jednej pozycji tak? A koło kierownicy wchodzi na czujnik (z taśmą) tylko w jednej pozycji także... chyba że się mylę...

    adaptacja na czym polega? Można zmienić położenie punktu "0"? Chyba raczej nie, i to jest problem...

    a adaptacja była robiona...

    Edited by Kokkonen

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Astra J 1.4 140
    Rok prod: 2016

    Daj ma maksa w lewo, na maksa w prawo i zobaczysz czy kierownica jest przestawiona na wiloklinie. Jeśli tak to masz skoszony samochód tj czteroślad. Według mnie to kwestia kalibracji tego czujnika co Jarek ci pisał

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2005
    Daj ma maksa w lewo, na maksa w prawo i zobaczysz czy kierownica jest przestawiona na wiloklinie. Jeśli tak to masz skoszony samochód tj czteroślad. Według mnie to kwestia kalibracji tego czujnika co Jarek ci pisał

     

    Kalibracja była robiona, ale punktu zerowego NIE DA SIĘ przekalibrować! i kierownuicy też nie da się inaczej założyć...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    Adaptacja polega na zmianie pkt. "0". Najpierw sprawdziłbym dlaczego tak jest - czy to był błąd montażu, czy szy auto było bite. Jeśli samochód jedzie prosto, wszystko jest ok, to spróbuj adaptacji czujnika skrętu:

    Uruchomić pojazd .Skręcić kierownicę o jeden obrót w prawo i jeden obrót w lewo.

    Przejechać krótki odcinek na prostej i poziomej powierzchni z prędkością nie większą niż 20 kilometrów na godzinę .

    Jeśli kierownica jest prosto podczas jazdy próbnej - zatrzymać pojazd z kołami skierowanymi na wprost. Nie ruszaj kierownicą, nie wyłączaj zapłonu.

    Wybierz 44 - wspomaganie kierownicy, użyj Sec.Access - 16 i wprowadź kod 40168 , aby umożliwić wejście w basic setting.

    Basic Settings - 04 Grupa 060 Aktywuj ustawienia podstawowe

    Po pomyślnym ustawieniu podstawowym , w polu 1 powinno być OK.

    [ Gotowe, powrót ]

    Aby upewnić się, że ustawienie podstawowe się powiodło sprawdź czujnik w blokach pomiarowych :Bloki pomiarowe - 08 ,Grupa 0

    Sprawdź pole 1 ,wartość musi być pomiędzy ° -1,5 i 1,5 .

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2006

    Od tygodnia jestem posiadaczem B6 z motorem dwu litrowym pod maską oczywiście w benzynie, także próbuje powolutku usunąć wszystkie usterki po poprzednim właścicielu, ale do rzeczy. Kierownicę mam lekko skręconą w prawą stronę chciałem jechać na ustawienie zbieżności ale nic mnie nie ściąga nawet przy hamowaniu jak i przyspieszaniu. Czy mogę np zdjąć kierownicę i obrócić ją o 3 lub 4 ząbki w lewo tak aby była prosto? Nic się nie stanie nie wywali mi jakiegoś błędu później? Oczywiście poduszkę ściągnę na zdjętej klemie. I druga sprawa jaki kabel potrzebuje abym mógł podłączyć auto pod kompa? Do tej pory używałem jakiegoś najtańszego i mój b5 bez problemu łączył się z laptopem a teraz wyskakuje mi monit program przestał odpowiadać i zamyka program. Wina pewnie leży po stronie kabla ale chciałbym się upewnić. Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 Alltrack 2.0 TDI 140KM 4x4
    Rok prod: 2012

    Nie możesz kierownicy obrócić na osi. Kąt ustawienia kierownicy musi wynosić 0 stopni i jest niezbędny do poprawnego obliczania drogi hamowania przez abs i inne podobne funkcje. Kąt ten można sprawdzić vagiem, przy 0 stopni kierownica ma być na wprost a dopiero później pod jej położenie ustawia się geometrię.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2007

    Jak regulujesz położenie kierownicy max w dół i max w górę to kierownica lekko skręca - to jest normalna rzecz w VW, może to to?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2006

    Rozmawiałem z mechanikiem i kategorycznie zabronił mi przestawiać kierownicę kazał mi jechać na zbieżność i mi wtedy wyprostują kierownicę

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 Alltrack 2.0 TDI 140KM 4x4
    Rok prod: 2012

    I dobrze Ci poradził. To nie maluch...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2006

    jesli cecha pod poduszką sie nie zgadza to na gałkach koncowych ją sie reguluje jedną wykręczasz drugą wkręcasz o tyle samo obrotów

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    mam problem polaczylem sie przez vcds i robilem adaptacje kierownicy jak mowa u gory,

     

    wywalilo mi dwa bledy,

    i kierownica nie ma wspomagania

     

    prosze o pomoc

     

    Sunday,23,July,2017,16:33:59:04550

    VCDS Version: Release 15.7.0 Running on Windows 7 x64

    http://www.Ross-Tech.com

     

    Address 44: Steering Assist Labels: 1KX-909-14X-44.CLB

    Control Module Part Number: 1K1 909 144 M

    Component and/or Version: EPS_ZFLS Kl.135 H08 1901

    Software Coding:

    Work Shop Code: WSC 00028 028 00001

    VCID: 35750183C54183AAFC769F9-8060

    2 Faults Found:

     

    02546 - Steering Limit Stop

    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

    Freeze Frame:

    Mileage: 205230 km

    Temperature: 25.0°C

    Voltage: 14.10 V

    Voltage: 13.90 V

     

    00778 - Steering Angle Sensor (G85)

    000 - -

    Freeze Frame:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    Nie została prawidłowo zakończona procedura adaptacji (ustawień podstawowych) związana z krańcowymi położeniami kierownicy (skrajne położenie kierownicy w lewo oraz skrajne położenie w prawo).

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    Problem rozwiazany, adaptacja kierownicy 0 kierownicą stoi prosto. Ale dlaczego moja kierownicę muszę trzymać lekko skręcona w lewo gdy jadę? Zbieżność nie wykazała złych ustawień. Podczas chamowania albo dodawania gazu, kierownicą nie drga. Zero objawów, zużytych części. Gdzie mam szukać problemu? Jedynie to jakiś czas temu zaczęło pukać prawdopodobnie poduszka na silniku, przy puszczaniu i dodawaniu gazu słychać pyk pyk.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy