Lenin Zgłoś #1 Napisano 19 Października 2013 (edytowane) Witam. Tak sobie szperam po tym waszym forum I nie znalazlem opisu jak naprawic slunna wade pompy tandemowej. Od paru lat co chwile klienci przyprowadzaja nam auta z lat 2000-2003 z silnikami 1.9tdi PD ktore mialy zamontowana pompe tandemowa z wada ''samo rozszczelniania sie''. Poczatkowo jedyna naprawa jaka oferowalismy byla wymiana bo nie bylo czasu ani odwagi by testowac patenty na autach klientow bo wiadomo jaka opinie bysmy zdobyli po wpadce z nieudanym patentem jednym czy drugim I skasowaniu za to. Wiec okolo 5 lat temu zona kupila auto z silnikiem 1.9TDI AWX (zreszta kod malo istotny) z roku przed 2003 czyl;i z wadliwa pompa. Po pierwszej polowie roku 2003 z tego co wiem audi zaczelo uzywac pompy z kruccem wkrecanym a nie prasowanym/zaciskanym. Wydaje mi sie ze VW rowniez ale to moje domysly. Ok do rzeczy. Patent pierwszy raz testowany na aucie zony bo mialo ono ta wade czyli slabnace podcisnienie a za tym hamulce siadly, sterowanie turbo I td. Patent jest na aucie do dzis z tym ze wtedy uzywalem innych wezy nie silikonowych. Pisze to dzis bo wlasnie tydzien temu mialem passata 2002 z w/w wada I robilem ten patent w nim. A mysle ze ze wzgledu na cene wam sie spodoba tym bardziej ze to jest szczelne na wieki wiekow!!! Ja preferuje wyjecie pompy na blat bo praca jest latwiejsza I precyzyjniejsza za czym idzie gwarancja zywotnosci tego rozwiazania. Pompe wygodnie mocujemy I czyscimy. Ja uzywam do tego przystawki do mycia do kompresora I preparatu do mycia sprzegiel I hamulcow. Po umyciu I osuszeniu zciagamy jeden z metalowych klipsow/opasek od strony pompy I zdejmujemy wezyk. Nastepnie oczyszczamy dokladnie przylacze aluminiowe. Dopasowujemy 4cm weza gumowego twardego ktory z oporem wejdzie na oryginalny wezyk ktory zdjelismy. Dopasowujemy jakies 6cm weza silikonowego ktory wejdzie ciasno na ten wszesniej dopasowany waz gumowy. Skladamy ustrojstwo tak by jak najwiecej weza silikonowego weszlo na pompe. A ''gumowa tulejke'' I waz oryginalny dopychamy jak najmocniej by dolegaly do pompy. Oczywiscie powierzchnie wezy czyste I odtluszczone I nasowaja sie z duzym oporem. Teraz zaciskamy opaski typu ''squize'' bo one sa najciensze I nie beda zajmowac waznego miejsca. Teraz skladamy wszystko na nowych uszczelkach pompy I cieszymy sie szczelnym ukladem na lata za sume okolo 40zl lacznie z nowymi uszczelkami pompy. Edytowane 19 Października 2013 przez Lenin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jzpzs Zgłoś #2 Napisano 19 Października 2013 Witam! Ciekawy patent, tylko zdjęcia się nie wkleiły. Przynajmniej ja jakoś nie mam podglądu. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #3 Napisano 19 Października 2013 Ciekawy patent, tylko zdjęcia się nie wkleiły. Przynajmniej ja jakoś nie mam podglądu. ZDJECIA DODAM JUTRO BO MAM PROBLEM Z ICH ZALADOWANIEM PROSZE NIE USUWAC, TEMAT W TRAKCIE ZMIAN. Nie powiem, ciekawe rozwiązanie Dodam tylko, że VW nie zmieniło pomp po 2003r. Ja mam z 2005r i nadal siedzi LUK z wprasowanym krućcem ... zaklejonym poxiliną. Jak będzie chwila wolnego trzeba będzie wypróbować Twój patent Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #4 Napisano 19 Października 2013 Witam!Ciekawy patent, tylko zdjęcia się nie wkleiły. Przynajmniej ja jakoś nie mam podglądu. Pozdrawiam! A przeczytales do konca pierwszy post ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #5 Napisano 19 Października 2013 Dodam tylko, że VW nie zmieniło pomp po 2003r. Ja mam z 2005r i nadal siedzi LUK z wprasowanym krućcem ... zaklejonym poxiliną. kurcze dziwne, ja mam 2003 (modelowo 2004) i mam boscha, nie był podmieniany bo nawet w ASO gość sprawdzał jaka uszczelkę mi dać pod pompę bo sam wtedy nie wiedziałem jaką mam i wyszło że mam mieć metalową czyli do pompy boscha, tak też było... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #6 Napisano 19 Października 2013 Panowie wybaczcie, wlasnie pracuje nad tym jak wrzucic zdjecia bo ja taki malo ''komputerowy'' czlowiek jestem. A modom serdecznie dziekuje za wyrozumialosc I pozostawienie tematu gdzie jest na czas jego budowy;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #7 Napisano 20 Października 2013 Git majonez Do warsztatu pasuje Bardzo dobry patent a pomimo że moja pompa jeszcze się "trzyma" to chyba zrobię takie coś w celu wzmocnienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #8 Napisano 20 Października 2013 serdecznie dziekuje za wyrozumialosc Następnym razem jak robisz tutorial forumowy,warto założyć osłony szczęk imadła zaraz ktoś wkręci pompę na siłę i płacz nastąpi p.s przenosimy do działu warsztat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #9 Napisano 20 Października 2013 (edytowane) No ja to tylko w imadle delikatnie zlapalem bo jest latwiej tak pracowac I jak sie przyjzycie to po za zasiekiem powierzchni styku z glowica;) Ale fakt jesli bedziecie to robic to najlepiej podluzcie skorzane rekawice, oslony, kawalki drewna lub jakas gume pod szczeki I NIE ZCISKAC MOCNO bo sie wam poprostu pompa zgniecie!!! Zeby pozniej nie bylo na mnie Edytowane 20 Października 2013 przez Lenin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
conrad81 Zgłoś #10 Napisano 21 Października 2013 Na przedostatnim zdjęciu tak jak widać faktycznie lepiej od razu zdemontować motor Czasem mam wrażenie, że przy demontażu tej pompy szybciej poluzuję ławę silnika i go opuszczę na dół niż odkręcę tą małą śrubę na imbus 5 :sciana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bandzior2 Zgłoś #11 Napisano 21 Października 2013 Pomysł całkiem dobry. Też miałem problem z tym. Po naciśnięciu hamulca na biegu jałowym błyskawicznie traciłem serwo i nie trudno było o wypadek. Zobaczyłem jak nowy kosztuje kupę kasy, używany też a nie wiadomo czy będzie sprawny to zakleiłem mocnym klejem do metalu i połączenie uszczelniłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #12 Napisano 24 Października 2013 Na przedostatnim zdjęciu tak jak widać faktycznie lepiej od razu zdemontować motor Czasem mam wrażenie, że przy demontażu tej pompy szybciej poluzuję ławę silnika i go opuszczę na dół niż odkręcę tą małą śrubę na imbus 5 :sciana Ale motor to zupelnie z innego auta;) Auto z ktorego byla pompa stalo obok. Widac jego swiatlo. Motor to od klienta ktory nam go wyslal na obrobke glowicy I zakucie bo chlopaki kreca podobno ponad 350koni na kolach z 1.9 tdi. Mody jaki zamowili raczej utwierdzaja mnie ze mowia prawde. Wyjecie pompy zajelo max 4 minuty I to samo wlozenie. Czyszczenie I ogarniecie uszczelnienia kolo godziny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #13 Napisano 25 Października 2013 To pokaż kolego jakimi klucami w 4 minuty wyjmujesz pompę biora pod uwagę że pomiędzy pomp a ściana grodziową jest bardzo ciasno. Odkręcasz kolanko ze świecami żarowymi układu podgrzewania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #14 Napisano 25 Października 2013 Odkręcasz kolanko ze świecami żarowymi układu podgrzewania? Kolego nie wszyscy to mają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #15 Napisano 25 Października 2013 Nie musialem odkrecac nigdy podgrzewacza bo go nigdy nie spotkalem w autach w ktorych doszczelnialem pompe. Klucze...widzisz kluczy na warsztacie jest full wiec nie mam najmniejszego problemu. Odkrecalem to imbusami L-kami I bez problemu bylo. Zaznaczam ze mam rozne dlugosci tych L-ek wiec w zaleznosci od pracy dobieram klucz. Jak bede robil ponownie takie doszczelnienie to zrobie fotki narzedzi potrzebnych do wykonania pracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #16 Napisano 26 Października 2013 No widzisz, a w A4 B5 z podgrzewaczem jest tam tak ciasno że zwykła L sie nie nadaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #17 Napisano 26 Października 2013 To się bierze flexa i przycina klucz tak aby pasował Nie widze problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #18 Napisano 26 Października 2013 a jakie są pierwsze objawy że coś się dzieje nie tak z ta pompą..? bym wiedział kiedy zacząć coś działać a nie na ostatnią chwilę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #19 Napisano 26 Października 2013 Pierwsze objawy są nie widoczne w samochodzie.. bowiem mała nieszczelność nie przysparza odrazu problemów. Najlepiej podnieść maskę i sprawdzić organoleptycznie stan krućca (czy już jest luźny czy jeszcze trzyma się dzielnie). Gdy już jest źle... objawy to (prawdopodobnie taka będzie kolejność występowania): > pogorszenie pracy hamulców > pedał hamulca twardy... a przy hamowaniu... nagłym odpuszczeniu i znowu hamowaniu to już wogóle będzie twardo a hamulca praktyczny brak że człowiek ze strachu moze się spocić > później problemy związane z brakiem podciśnienia czyli tryby awaryjne silnika. Brak wysterowania turbiny - brak mocy. I chyba więcej rzeczy nie powinno się dziać (jak coś to mnie poprawcie). Jednak brak hamulca w tym wszystkim będzie największym problemem (niebezpieczeństwiem). pozder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darchitek Zgłoś #20 Napisano 15 Listopada 2013 Bardzo fajny patent tylko teraz pytanko czy to też pomoże na cofające się paliwo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach