Krush Zgłoś #741 Napisano 5 Kwietnia 2017 Nie wiem, czy zdobędę medal za odgrzebanie tematu ale właśnie spędzam długie godziny na rozkminę "co po passacie". Chcę wymienić moje B7 na coś równie dużego i wygodnego, ale w benzynie i automacie. Nachętniej coś 2-3 letniego, w ostateczności coś z wyprzedaży 2016.. budżet do mniej więcej 120 tysięcy, w planach leasing 3-letni. Spodziewane przeloty do 10 tysięcy km rocznie. Myślę o: - B8 kombi, 1,8 TSI wydaje się być wystarczające i mniej więcej podobne do dynamiki jaką mam teraz w 2.0 TDI 140KM - Superb kombi, 1,8 TSI - Volvo XC60 T5 2.0 245KM - ale znaleźć fajny egzemplarz benzynowej XC60 w tej wersji łatwe nie jest, 90% XC60 to diesle - patrzę też na Hyundai i40 lub Kia Optima, ale nie do końca do mnie przemawiają (choć nie jeździłem jeszcze żadnym z nich) - część modeli odpada przez skrzynię CVT, której nie chcę Podrzucicie jakieś inne pomysły oparte na Waszych dotychczasowych doświaczeniach? Z góry dzięki. Superb 3 Chrzestny ma tyle że 2.0 z napędem 4x4 i jakbym miał wybierać z tych co podałeś to od razu Superb bym wziął. Miejsca od groma, w środku bajka tyle że wersja wyposażenia Sportline . Nalotu aktualnie koło ~50k. Narazie z tego co wiem to były wymieniane tylko olej i filtry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #742 Napisano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) Odpada z powodu bezstopniowego automatu, kompletnie nie mam przekonania do tego rozwiązania. Jeździłem kilka dni Aurisem z tym automatem i z tego by wynikało, że ma "wirtualne" biegi, nie ryczy silnikiem tak, jak w hybrydzie Przerzuca sobie biegi. No i jak nim sobie jeździłem, to do niczego nie mogłem się przyczepić. Poza tym biorąc pod uwagę technologie Toyoty i VAG, to raczej nie ma co porównywać ze sobą bezstopniowych automatów-Toyota w te klocki jest dobra :-) Nigdy nie widziałem jeszcze ani nie słyszałem w ASO, żeby siadł automat w hybrydzie. Znajomi, którzy jeżdżą hybrydami i maja tam CVT też je sobie bardzo chwalą :-) http://www.auto-swiat.pl/porady/skrzynie-bezstopniowe-cvt-budowa-dzialanie-usterki/1dtem9 Pamiętajcie też o tym, że obecnie Toyota i Lexus stosują już skrzynie o nazwie E-CVT, które są znacznie trwalsze, a pod względem zasady działania znacznie różnią się od klasycznych skrzyń bezstopniowych â mamy tu m.in. przekładnie zębate. No i zastanowiłbym się na SuperBem, o którym wspomniał kolega wyżej :-) Edytowane 5 Kwietnia 2017 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik39 Zgłoś #743 Napisano 5 Kwietnia 2017 A ja???? miałem różne auta,przed B6 był P407 i naprawdę był wygodniejszy większy wewnątrz, zawsze podobały mi się Alfy 159 kombi. :brawo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niebiesko Zgłoś #744 Napisano 5 Kwietnia 2017 A jeśli Superb - to 1,8 TSI 180KM czy 2,0 220KM? Różnica jest warta wyższej ceny i spalania? Kto jeździł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobus Zgłoś #745 Napisano 6 Kwietnia 2017 Nie wiem, czy zdobędę medal za odgrzebanie tematu ale właśnie spędzam długie godziny na rozkminę "co po passacie". Chcę wymienić moje B7 na coś równie dużego i wygodnego, ale w benzynie i automacie. Nachętniej coś 2-3 letniego, w ostateczności coś z wyprzedaży 2016.. budżet do mniej więcej 120 tysięcy, w planach leasing 3-letni. Spodziewane przeloty do 10 tysięcy km rocznie. Myślę o: - B8 kombi, 1,8 TSI wydaje się być wystarczające i mniej więcej podobne do dynamiki jaką mam teraz w 2.0 TDI 140KM - Superb kombi, 1,8 TSI - Volvo XC60 T5 2.0 245KM - ale znaleźć fajny egzemplarz benzynowej XC60 w tej wersji łatwe nie jest, 90% XC60 to diesle - patrzę też na Hyundai i40 lub Kia Optima, ale nie do końca do mnie przemawiają (choć nie jeździłem jeszcze żadnym z nich) - część modeli odpada przez skrzynię CVT, której nie chcę Podrzucicie jakieś inne pomysły oparte na Waszych dotychczasowych doświaczeniach? Z góry dzięki. Odpusc sobie kolejnego passata. W większym mieście co trzecie auto to b8 Udalbym się na Twoim miejscu do większego dealera kilku marek aut. Wtedy cena dużo lepsza W moich stronqch jest w Suchym Lesie. Ceny bardzo przystępne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krush Zgłoś #746 Napisano 6 Kwietnia 2017 A jeśli Superb - to 1,8 TSI 180KM czy 2,0 220KM? Różnica jest warta wyższej ceny i spalania? Kto jeździł? Spalanie podobne, frajda z 2.0 większa na pewno Z tego co słyszałem to w 1.8 są słabsze skrzynie. Sytuacja wygląda tak: brać mniejszy silnik ze słabszą skrzynią na którą ludzie narzekają, czy większy z bardziej sprawdzonym automatem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #747 Napisano 7 Kwietnia 2017 Szukałem Toyoty ze skrzynią CVT i jak na złość same manuale VAG i A6 C5 ze skrzynią multitronic strasznie popsuł reputacje tej skrzyni. W Toyocie skrzynia jest "pancerna" - patrzę też na Hyundai i40 lub Kia Optima, ale nie do końca do mnie przemawiają (choć nie jeździłem jeszcze żadnym z nich) Kia i Hyundai to jedna firma. Mogłem kupić "golasa" z salonu a wybrałem 4-letnią Rav4. Jakos koreańce do mnie nie przemawiają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ghostdriver Zgłoś #748 Napisano 7 Kwietnia 2017 A mi się podoba nowa KIA STINGER. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #749 Napisano 7 Kwietnia 2017 Ja po Passacie myślę o czymś większym, będę celować w zupełnie inny segment... Biorę pod uwagę (taki plan za ok. 2 lata): Honda Odyssey Toyota Sienna Mercedes Viano Ford Freestar To ma być auto rekreacyjne, do okazjonalnych wyjazdów rodzinnych w dłuższe trasy lub z możliwością przewiezienia czegoś większego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niebiesko Zgłoś #750 Napisano 7 Kwietnia 2017 Spalanie podobne, frajda z 2.0 większa na pewno Z tego co słyszałem to w 1.8 są słabsze skrzynie. Rzeczywiście jest taka duża różnica w trwałości tych skrzyń? Poczytałem o różnicach - w 1,8 7 biegów i skrzynia sucha, w 2,0 6 biegów i w kąpieli olejowej. Pod kątem mechanicznym - czy jest to dla Was znaczący powód, żeby wybrać 2,0? Co ciekawe, oglądam ogłoszenia i niewiele "młodych" Superbów III z tym silnikiem jest w sprzedaży. Szukałem Toyoty ze skrzynią CVT i jak na złość same manuale VAG i A6 C5 ze skrzynią multitronic strasznie popsuł reputacje tej skrzyni. W Toyocie skrzynia jest "pancerna" Kia i Hyundai to jedna firma. Mogłem kupić "golasa" z salonu a wybrałem 4-letnią Rav4. Jakos koreańce do mnie nie przemawiają. Dlaczego chciałeś CVT? Być może jest pancerna, ale buczenie przy nieco większych prędkościach nie jest już w nowych CVT tak wkurzające..? może jednak się skuszę na jazdę próbną... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #751 Napisano 7 Kwietnia 2017 Dlaczego chciałeś CVT? Chciałem automat a w Toyocie jest tylko CVT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Geldmarket Zgłoś #752 Napisano 7 Kwietnia 2017 Jak dla mnie to marzenie to audi A6 minimum 2.0 TDi ale realnie planuje bardziej zamianę na coś mniej drogiego w utrzymaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobert Zgłoś #753 Napisano 18 Maja 2017 (edytowane) Jakos koreańce do mnie nie przemawiają. Lat temu 10 przypadł mi w spadku Daewoo Lanos który wówczas mial już z 5 lat. Pojeździłem nim niemało kolejne 5 lat i nic się nie psuło, przyspieszenie dobre, komfort niezły, prowadziło się dobrze a znajomy który kupił go ode mnie, też chwalił go sobie. Mimo tego też "jakoś koreańce do mnie nie przemawiają" ale nie jestem w stanie uzmysłowić sobie, dlaczego. Teraz zamierzam kupić kolejne auto (po lanosie mam kolejne) i koreańce z góry wykluczam nie widzieć, dlaczego. Edytowane 18 Maja 2017 przez bobert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wirtualnykrzys Zgłoś #754 Napisano 21 Maja 2017 ja chyba pójdę w stronę Jeepowatych,rodzina się powiększa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #755 Napisano 21 Maja 2017 Koreańce się zmieniły w ostatnich latach... Popatrzcie np na Kia Sorento czy Hyundai Grand SantaFe :-) Mowa o nowych modelach :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #756 Napisano 21 Maja 2017 Koreańce się zmieniły w ostatnich latach... Zmieniły to mało powiedziane. Od jakichś 10 lat ma miejsce prawdziwa rewolucja zapoczątkowana przez modele Cee'd / i30. To były pierwsze auta, z którymi Koreańczycy mieli realną szansę konkurować z największymi tego świata. Można powiedzieć, że im się udało i poczynają sobie coraz śmielej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #757 Napisano 21 Maja 2017 Dlatego coraz częściej biorę pod uwagę powyższe modele SUVów w najbliższych latach. Poza tym mi się podobają, szczególnie Grand SantaFe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosma Zgłoś #758 Napisano 26 Maja 2017 No I kupilem po B7 wpadlo bmw E34 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #759 Napisano 27 Maja 2017 No I kupilem po B7 wpadlo bmw E34 Czy dobrze wpisałeś? Przesiadka do auta ok 20 lat starszego? Czy B7 to służbówka była? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosma Zgłoś #760 Napisano 28 Maja 2017 Moze I starsze o ponad dwie dekady, ale przynajmniej bezawaryjne. Sa na rynku zadbane egzemplarze ale kosztuja wiecej jak B7 uzywane. 540I automat, wolnossaca benzyna bez zbednej elektroniki czego chciec wiecej od auta ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach