passat1.8t Zgłoś #81 Napisano 18 Października 2009 W starszych silnikach opał jak najbardziej ,ale z miejskich legend wiem że warto dolać trochę mixolu co by wtrysków nie załatwić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #82 Napisano 18 Października 2009 W moim rejonie kierowcy sprzedają ON za 2,50zł ( U nas ceny dokładnie takie same Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #83 Napisano 12 Listopada 2009 Chłopaki powiedzcie mi proszę, do tej pory tankowałem na BP, dziś postanowiłem zatankować na Bliskiej, patrze, a tu wszędzie pisze "ekodiesel", no to idę do Pani ze stacji i sie pytam czy to nie to samo co biodiesel, Pani powiedziała, że to nie to samo, no to zatankowałem do pełna, bo po poczytaniu tu informacji wiem, że bio nie wpływa korzystnie. Czym zatem różni się zwykły ON od ekodiesla? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #84 Napisano 13 Listopada 2009 Chłopaki powiedzcie mi proszę, do tej pory tankowałem na BP, dziś postanowiłem zatankować na Bliskiej, patrze, a tu wszędzie pisze "ekodiesel", no to idę do Pani ze stacji i sie pytam czy to nie to samo co biodiesel, Pani powiedziała, że to nie to samo, no to zatankowałem do pełna, bo po poczytaniu tu informacji wiem, że bio nie wpływa korzystnie.Czym zatem różni się zwykły ON od ekodiesla? Ma więcej siarki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #85 Napisano 13 Listopada 2009 John zatem lepiej tankować ekodiesla niż zwykłego diesla/ropkę? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #86 Napisano 13 Listopada 2009 lepiej tankować ekodiesla niż zwykłego diesla/ropkę? Wszystko jest ekodisel - nie na wszystkich dystrybutorach jest napisane eko... ale i tak jest eko bio.... to co innego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #87 Napisano 13 Listopada 2009 Tak właśnie myślałem, ale chciałem się upewnić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gryzli1972 Zgłoś #88 Napisano 13 Listopada 2009 EKO to tylko chwyt reklamowy .Teraz jak jesteś eko to jest super heheh.Mam oprócz passata 1,9tdi silnik AFN golfa z silnikiem 1,9 td i jeżdzę nim już 5 lat zrobione coś koło 60 tys leje bio i nic sie nie dzieje.Jeśli chodzi o BP i ORLEN czy inne stacje to paliwo biora z tego samego żrudła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #89 Napisano 13 Listopada 2009 Darek, do Twojego autka możesz lać nawet i bio. Nie masz common raila, nie masz PD, więc nie ma obawy. Pompy znosza wiele więcej. Krąży teoria, że do VP37 i 44 leje się wszystko w stosunku do czego jest podstawa sądzić, że to coś w odpowiednich warunkach się zapali W uproszczeniu oczywiście Ja na swoim 2.9TD testowałem wszyskie odmiany oleju z rzepakowym włącznie- bez zauważalnych skutków ubocznych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #90 Napisano 13 Listopada 2009 Andrzej, u mnie w Żywcu nie zauważyłem biopaliw, może słabo się przyglądałem. Ale jakby mi miało jakieś uszczelki wygryźć czy coś jeszcze to ja dziękuję za takie bio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #91 Napisano 13 Listopada 2009 Uszczelki wygryzają "dodatki" a nie bio. Podawałem link do kolegi Jaśka który zajmował się badaniami paliw na stacjach. Kontaktowałem się z nim w celu poszerzenia wiedzy o OO i opowiedział mi co nieco. Poślę Ci na GG jego numer to się dowiesz jakie frakcje lejesz nieświadomie do baku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #92 Napisano 13 Listopada 2009 Stern napisz tutaj nie bedziemy meczyć kolegi a zainteresowanych pewnie bedzie kilku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bradley Zgłoś #93 Napisano 13 Listopada 2009 Niech kazdy sie dowie co leje do baku. Moze upadnie mit o super verva super ekstra paliwach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #94 Napisano 14 Listopada 2009 Ja do caddego 1,9 SDI (250 tkm 100%) lałem to biopaliwo ale mam go w .... auto ciężko paliło kopciło jak ciuchcia z rana a jak smierdziało to szok, o przyspieszaniu i wyprzedzaniu mowy nie było. Głównym powodem że nie leje jednak było zyżycie które wynosiło średnio 7,3 l/100 km wyjezdziłem tak 4 pełne zbiorniki. Przed tym jezdzilem na oo ale potrzebne mi fv wiec była to główna przyczyna rezygnacji. Od wakacji tankuje TYLKO na statoilu zreszto paska też i : - auto pali od strzałą czy ciepłe czy zimne - można wyprzedzać bo auto przyspiesza - zużycie paliwa na poziomie 4,7 do max 5,4 l/100km więc dziękuję bardzo za taki wynalazek bio na bliskiej 7,3 x 3,39=24,75 zł on statoil 5,4 x 3,89=21,00 zł Ja to tak skalkulowałem i mi sie opłaca to co Sterm pisze to prawda i nie takie cuda się dzieją pracowałem jako ksiegowy na stacji paliw 5 lat i to co widziałem przechodzi ludzkie pojęcie. Naprawde nikt nie wie co leje do zbiornika to jak loteria, widziałem nawet on który palił sie lepiej jak benzyna. Dlatego leje na statoilu stacja znajomego nawet paliwa nie zamawia bo zbiorniki są monitorowane zdalnie i jak mało jest to cysterna przyjezdza. A dzięki lpg tankowanym u nego 3 razy w tygodniu przez dwa miesiące z rzędu zrezygnowałem z grzebania w silniku w pasku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilson Zgłoś #95 Napisano 2 Lipca 2010 Witam, Chciałem dołączyc się do ogólnej rozmowy odnośnie stosowania biopaliwa (bynajmniej nie rzepaczka z biedronki;) ). Informacje które zdobyłem: Na TAK -kolega będący serwisantem w mercedesie -znajomy pracujący na stacji benzynowej, posiadacz audi A3 1.9tdi, użytkownik biopaliwa -tutejsze opinie na forum w przeważającej ilości pozytywne Na NIE -mój mechanik, twierdzący że zna przypadek uszkodzenia silnika(pisze ogólnie bo nie pamiętam którego podzespołu konkretnie) w VW T4 -serwis Bełtowski w Krakowie, podający informację o tym że VW „nie zaleca” takiego paliwa. Ja dziś chce zalać z 40l do mojego nowego nabytku, VW passat B5 1.9 tdi 110KM(pewnie jak był nowy). Teraz się zastanawiam czy jeśli chciałbym zostawić sobie ten samochód na 4 kolejne latka, czy warto lać bio?? Czy może ktoś JEDNOZNACZNIE odpowiedzieć?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #96 Napisano 2 Lipca 2010 właśnie, wszyscy którzy są na "NIE dla BIOestru" gdzieś coś słyszeli, znajomy znajomego etc, a ja znam osoby które jeżdżą i nie narzekają i nic się nie dzieje. Tylko należy podejść przy pierwszym tankowaniu z umiarem 50BIO/50ON z kolejnym tankowaniem można zwiększać dawkę 80BIO/20ON i w końcu 100%BIO, tak nawet zaleca producent BIOestru. Lać brać paragony i naprawiać na koszt właściciela stacji jak to ktoś już napisał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #97 Napisano 2 Lipca 2010 Ja wypróbowałem Bio na 3 silnikach, i nie było to 100% bio tylko tak jak pisze 50/50. Silniki to 1,9TDI (1z), 2,5TDI (acv) i 4 cyl perkins i każdy z tych 3 silników pracował gorzej na BIO. Paliwo kupowałem na stacji Bp. Zwłaszcza samochody były dużo słabsze, i gorzej odpalały. Na normalnym paliwie, pracowały zdecydowanie lepiej - dlatego nie stosuję tego paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #98 Napisano 2 Lipca 2010 moj braciak jedzi na bio w hondzie civic z 98r i nie widac roznicy miedzy bio a on u niego, pali zajebiscie czasami tylko zadymi, mam tez wujaszka, ktory robi na taxi w Wawie do Mondeo silnik TDDI i zadowolony bo tanio a podobno wszyscy taxiarze tak robia ze czasami brakuje estru na stacjach, ja do swojego PD sie boje choc kto wie czy nie zaleje kiedys do AFN bym lal i sie nawet nie zastanawial, mam kumpla co 100tys juz zrobil AFN na opale i nic sie nie dzieje a passacik smiga jak talala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregorianin Zgłoś #99 Napisano 2 Lipca 2010 Jeśli mowa o bioestrze to B100 - 100% bioester jest paliwem lepszym pod wieloma względami od zwykłego ON. Wyższa liczba cetanowa o aż 3pkt, dużo lepsze właściwości smarne, bardzo agresywne właściwości czyszczące i to w sumie jest główny czynnik złej opinii o paliwie. Najczęściej odpuszcza syf w układu paliwowego i ten rusza w pompę/wtryski potem zaczynają się schody bo auto źle chodzi :-) Bio ma też trochę niższą kaloryczność więc można zauważyć niewielki spadek mocy w VP i PD a nieco większy w CR (większa gęstość a paliwo jest dozowane na podstawie czasu) Wszystko do skorygowania podczas robienia programu tak że nic tylko lać i jeździć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #100 Napisano 3 Lipca 2010 (edytowane) właśnie, wszyscy którzy są na "NIE dla BIOestru" gdzieś coś słyszeli, znajomy znajomego etc, a ja znam osoby które jeżdżą i nie narzekają i nic się nie dzieje Nie. Ja akurat jeździłem na tym (raz zatankowałem) i więcej tego nie wleję do busa. Auto słabsze, więcej pali - w sumie wychodzi na to samo. Oszczędność pozorna w momencie tankowania. Lać brać paragony i naprawiać na koszt właściciela stacji jak to ktoś już napisał. Wszystko fajnie pięknie jeśli ktoś jeździ autem raz na tydzień do kościoła. U mnie jeden dzień nieplanowanego postoju auta na warsztacie może się wiązać z bardzo poważnymi konsekwencjami, nie tylko finansowymi. Edytowane 3 Lipca 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach