Skocz do zawartości
jurson_ski

1.8awt sporo bledow pomocy

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Grucha,

tego lipnego (prawdopodobnie) paliwa zalałem ok. 18 litrów. Do tego dolałem po zauważeniu nierównej pracy ok. 20 litrów beny 98 na BP. Spróbuję wsłuchać się co konkretnie szumi, ale tak jakby któryś z tych zaworów w tylnej części silnika, przy podszybiu. Świece są w miarę świeże, wymieniane ok. 3000 km temu. Cewki, nie wiem w jakim stanie są, niestety, nie wiem jak sprawdzić. Możliwe żeby cewki poszły wszystkie na raz? Myślisz, że warto wyjeździć to paliwo? Nie spierdzieli się nic jak tak będę jeździł?

 

ok, przegoniłem paska teraz ok. 20 km. Dopóki się nie nagrzał, telepał się na wolnych obrotach. Po złapaniu 90 stopni, obroty same rosną do 1000 z małym hakiem, dzięki czemu wszystkie gary palą. Poza tym idzie jak zły, pięknie się na obroty wkręca, żadnych przerw w przyśpieszaniu.

Wszelkie sugestie mile widziane:)

 

zczytane błędy:

16684

16685

16686

16687

16688

16891

 

mały update, do powyższych doszły błędy 17511 oraz 17524, a po złapaniu temperatury obroty przy zdjętej nodze z gazu rosną do 2000 obr.

 

generalnie, autem nie jeżdżę, raz w tygodniu przejadę ok. 10 km z uwagi na akumulator.

 

Panowie, możecie polecić mechanika najlepiej w okolicach Ursusa, dobrze znającego ten silnik?

Ja się nie podejmuję dalszego szukania przyczyny:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponawiam temat bo dalej sa bledy...dodam ze sonde mam stara z walnieta grzalka wiec blad na pewno bedzie ale jakby spalanie spadlo..

 

zaraz przyjezdza koleszka ma mi pomoc w logach moze mala podowiedz co jak i do czego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem Ci wcześniej logi na 3 do odcinki, grupy loguj po dwie w jednym przejeżdzie 002 + 020, 115 + 118, 033+002 przed logiem skasuj błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze mala podpowiedz jak pozniej i gdzie zapisac wynik logow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W podanych przez kolegów grupach zaczynasz logowanie przyciskiem start, a żeby zakończyć wybierasz stop. Logujesz ma trzecim biegu od 1.5 tys obrotów do 5-5,5 tys. obrotów. Logi umieść na stronie http://vaglog.rtnet.pl/

Logi jeśli poprawnie wykonasz powinny znajdować się w folderze 'Logs' w miejscu którym zainstalowałeś program.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał otwarty program w blokach pomiarowych na dole w prawym rogu jest przycisk LOG. Klikasz na to następnie pojawia się opcja wyboru miejsca zapisu. Więc wybierasz tam gdzie chcesz, a jeśli nie wybierzesz to log domyślnie zapisze się w katalogu logs tam gdzie jest zainstalowany program. Jak znajdziesz trochę prostej to zapinasz 3 staraj się tak, aby obroty były poniżej 2000 wtedy wciskasz start i gaz w podłogę przynajmniej do 6000rpm. wtedy zdejm nogę z gazu odczekaj kilka sekund i wciśnij stop. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://vaglog.rtnet.pl/jurson100_143738.html

 

wiec log wykonany na gazie niestety za mala ilosc gazu i w koncowce przelozylo na benze...log mozna nazwac probnym.. poprawie reszte grup w poniedzialek ale moze cos wam to powie.. co z tym check engine u mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi rób na pb żeby wiedzieć czy jest problem z autem czy z instalacją lpg, z tych logów widać że lpg jest za bogato wystrojone bo czasy wtrysków krótkie, to też prawdopodobnie powoduje ten błąd sondy, przepływka też troche mało wskazuje ale żeby to potwierdzić zrób reszte logów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobie wszystkie dokladne logi w poniedzielk popoludniu i dziekuje za zainteresowanie. przplywke da sie jakos wyczyscic czy tylko pomaga wymiana?

co do duzej dawki gazu sprawa jak najbardziej mozliwa bo wiecej pali i smierdzi gazem..

 

a co z tym bledem? w gre wchodzi tylko wymiana?

17748-czujnik obrotow silnika(dodam ze obroty wskazuje ok nie faluja)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przplywke da sie jakos wyczyscic czy tylko pomaga wymiana?

Nie czyść jej bo wtedy na pewno będziesz musiał ją wymienić ;) Taki jej urok.

Zrobisz porządne logi na PB to się oceni ;) Powiem Ci, że moja stara oryginalna mierzyła podobnie, no może troszkę więcej. Miałem okazję po bardzo dużych zniżkach nabyć ori z ASO i co? Przepływ w logach jest większy (książkowy), ale auto jedzie bez zmian. Moje zdanie jest takie, że wiekowa przepływka ma prawo mierzyć trochę mniej i nie wpływa to znacząco na moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie chodzi o to aby check engine sie nie palil spalanie i moc byla w normie bez detalizmu bo nie mam na to czasu;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co z tym bledem? w gre wchodzi tylko wymiana?

17748-czujnik obrotow silnika(dodam ze obroty wskazuje ok nie faluja)

Ten błąd dotyczy czujnika położenia wałka rozrządu. Więc check może być od niego lub od braku kata. Do sprawdzenia ustawienie paska rozrządu, sam czujnik i impulsator na wałku do którego jest dostęp po zdjęciu czujnika. Zobacz jakie wartości masz grupach 089, 090, 091, 093. Sprawdź na zimnym i na ciepłym. Możesz zrobić logi statyczne lub screeny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec tak rozrzad jest ustawiony dobrze sam go ustawialem z wujkiem mechanikiem..wiec temat zrobiony dokladnie powoli nie chcilem robic sobie lipy..auto odpala dobrze...jesli chodzi o kata to bledy byly i z nim..to ze zastapilem go downpipe mysle ze nie ma wplywu.

 

porobie logi i moze cos przykuje Wasza uwage

 

wiec jeszcze kilka konkretow: swiece 8tys, cewki 1tys, filtr powietrza jakies 200km, sonda nowa poszla na gwarancje..no ogolnie nowe podzespoly.. zostal tylko czujnik obrotow silnika... i jade do gazownika.. chcilabym zebym problemy tu nawet nie chodzi o kase tylko nerwy;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiec tak rozrzad jest ustawiony dobrze sam go ustawialem z wujkiem mechanikiem.

Rozrząd nie kończy się na samym pasku, kolejną rzeczą jest łańcuszek pod pokrywą. On się czasami wyciąga w skrajnych przypadkach nawet przeskakuje. Odczytaj błędy normalnym programem w wersji EN i wklej cały błąd bo nr błędu to tylko wprowadzenie, a reszta informacji też jest ważna.

17748- ten błąd dotyczy zarówno czujnika położenia wałka rozrządu (G40) jak i czujnika prędkości obrotowej silnika (G28). W Twoim przypadku skłaniałbym się ku temu pierwszemu. Jest kilka wyjść, aby to sprawdzić. Zobaczyć wartości jakie są w grupach 089, 090, 091, 093 lub zdjąć pokrywę i wizualnie sprawdzić czy wałki są odpowiednio ustawione. Jeżeli są OK to błąd może powodować sam czujnik, impulsator na końcu wałka rozrządu ssącego lub sama instalacja.

Jeżeli pojawia się błąd pierwszej sondy to nie koniecznie oznacza jej uszkodzenie, tak jak pisałem wcześniej może on być spowodowany czymś innym. Jeżeli pojawia się błąd drugiej to już może być gorzej ponieważ najczęstszym błędem jest informacja o niskiej wydajności kata i czasami powoduje tryb awaryjny.

swiece 8tys

Jakie świece?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pamietam oznaczenia ngk wedlug katalogu 160zl kosztowalu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17748 Czujnik obrotów silnika

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

 

 

dokladny opis bledu o ktorym mowa..niestety brak czasu na wykonanie logow.. czy jazda z tym bledem nie psuje motoru? wymienial ktos ten czujnik jaki to grosz wychodzi?(o ile to wina samego czujnika)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odczytaj go przynajmniej VAG COM 311 lub VCDS Lite, a nie jakimś polskim VAGiem. :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 4B0 906 018 DC

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0001

Software Coding: 11501

Work Shop Code: WSC 07777

Additional Info: WVWZZZ3BZ2E377773 VWZ7Z0A4742721

 

17748 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1340 - 35-00 - Please Register/Activate

 

 

 

jak prosiles kod bledu z vag 3.11...jaka to przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok mam juz program jutro z rana zrobie na nowo.. i chyba sciagne klawiature zobacze te walki..tylko musze znalezc gdzie jak powinne byc znaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności