Jump to content
Batrek

Wichruje tarcze - nie wiemy gdzie leży problem

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Witam,

     

    Koledzy pomóżcie proszę,

     

    Wymienione po raz kolejny tarcze przed wyjazdem do chorwacji - przód i tył kpl GIRLING

     

    Po 2 tys. pojawiło się lekkie bicie od czasu do czasu - po 4 tys. kierownica lata konkretnie.

     

    Wcześniej byly TRW - też powyginało, ale gdzieś po 20 tyś.

     

    Jeszcze wcześniej ATE - to samo jak wyżej.

     

    Za każdym razem sprawdzane zaciski, przewody, wymieniany płyn.

     

     

    Zaczyna mnie to denerwować, tym bardziej, że zawieszenie jest bez luzów.

     

    Gdzie szukać - czego szukać??

     

     

    Z góry dzięki za pomoc,

     

    Bartek

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2013

    Zaciski a czy sprawdziłeś jak pracują tłoczki ?? Może jeden bardziej dociska klocek to tarczy niż drugi.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    zaciski sprawdzane - na rolka hamuja kola symetrycznie i P i T

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    piasty mogą byc krzywe bo innej opcji raczej nie ma chyba ze na styku tarcza a piasta został jakis nie usuniety syf rdza albo tez czyms posmarowane niepotrzebnie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    kolego, temat jest mi znany. Meczyłem sie 3 lata aż wreszczcie znalazłem rozwiązanie. Wymieniłem tłoczki i uszczelki w zaciskach. Wymienilem tarcze i klocki.

    Był spokój przez kilja tys. km. Potem zaczęło się bicie na kierownicy, wibracje calego auta. Wymienilem tarcze i klocki. Znowu miałem kilka tys. km spokoju a potem biło jeszcze mocniej.

     

    Sprzedawca polecił mi wymianę sworzni i gumowych gniazd sworzni. Kupiłem oryginalny komplet ATE na 2 koła za 64zł.

    Gumowe gniazda trzeba smarować smarem silikonowym bo od każdego innego guma puchnie i sworznie stoją.

     

    I nagle bicie zmniejszylo sie, mimo że tarcz nie wymieniłem. Po 500km bicie zupełnie ustąpiło nawet przy 180kmh.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Kolego jakie sworznie ? Możesz pokazać na fotce?

     

    Dzięki,

    Bartek

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Ja na twoim miejscu wybrałbym tańsze rozwiazanie :fajny

    W pasztecie biły mi lekko tarcze przy hamowaniu. Przyczyna - prawdopodobnie krzywe (wykrzywione) kolumny. Znajdź zakąłd, który przetacza tarcze na samochodzie. Jest taka specjalna maszynka z dwoma nożami tokarskimi. Ściagają koło, auto idzie w górę na opdnosniku, przyjręcaja do piasty koła to ustroistwo i zbiera ci tarczę z obu stron w taki sposób, że nawet jak cos jest w ukłądzie zawieszenia skrzywione, to toczy ci oczywiscie na wprost. Wtedy z jednej strony tarcza moze byc ciut bardziej "zebrana" ale daje to efekt. Koszt - 30 zł od tarczy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    A więc do naprawy hamulców potrzebujecie :

    - 2 komplety =29c90865&cat[cmf]=2ea&cat[cmo]=3e2&cat[cve]=5649&cat[art]=6af1&cat[atg]=ff066&offset=0&sort=1"]gumowych prowadnic

    - 4 =29c90865&cat[cmf]=35e&cat[cmo]=a58&cat[cve]=21e8&cat[art]=6b5e&cat[atg]=103c33&offset=0&sort=1"]sworznie

    Toczenie tarcz na samochodzie to zły pomysł. Jak myślisz kolego, jak długo będą te tarcze proste?\

    Skoro nowe zostały pokrzywione, to te krzywe przetoczone też się zwichrują. Trzeba usunąć przyczynę.

     

    Powiedz proszę jak toczenie na aucie ma zniwelować skrzywienie zwrotnicy ? Chyba chciałeś napisać o krzywych piastach, prawda ?

    Edited by AndrzejP4

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    No tak - raczej o krzywe piasty mi chodziło :P

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Jeżeli krzywa jest piasta to czy nie będzie efektu bicia dosłownie po kilku hamowaniach, a nie po 2 - 3 tys ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    dokładnie - w przypadku krzywych piast bicie jest od razu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    Witam.

    Na początku roku walczyłem z tym samym.

    Po wymianie tarcz i klocków hamulce idealne. Po przebiegu 2 -3 tys. bicie na kierownicy. Pierwszy komplet FERRODO poszedł do koszta. Potem były tarcze FEBI też do kosza.

    Moja rada znajdź mechanika a nie wymieniacza. Takie pytanie zadałem jak zajechałem do nowego zakładu gdzie mnie jeszcze nie znali: Czy tu pracują mechanicy? Właściciel patrzył na mnie jak na idiotę.

    Ale poskutkowało.

    Założyli komplet BOSH-a i po przelocie 5 tys km mam jak na razie spokój ( robiłem trasę i zdarzyło się kilka awaryjnych hamowań - niestety Litwińcy mają gdzieś nasze przepisy).

    Wracając do tematu mechanik powiedział mi, że w tej chwili na rynku Polskim jest ogrom podróbek i jeśli dostawca części nie jest sprawdzony to niestety walą nas po kieszeni.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    Tu kolego masz 100% rację. Porządny mechanik wyczyści przylgnię piasty do białości, wyczyści jarzmo z rdzy, nasmaruje ranty klocków, prowadnice. Na takie czynności straci 3 godziny. Wymieniaczowi zajmie to max godzinę.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    Zgadza się. Tylko w okresie kiedy wszyscy nastawieni są na robienie kasy ciężko znaleźć prawdziwego mechanika. Niestety :dodupy

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001
    Tu kolego masz 100% rację. Porządny mechanik wyczyści przylgnię piasty do białości, wyczyści jarzmo z rdzy, nasmaruje ranty klocków, prowadnice. Na takie czynności straci 3 godziny. Wymieniaczowi zajmie to max godzinę.

     

    a naprawdę konkretny to i rozbierze cały zacisk sprawdzi stan tłoczka, nasmaruje co trzeba i poinformuje o tym obywatela choćby mu to miało zająć więcej niż 3 godziny. Takich mechaników się szanuje a nie szybko-płać-spadaj i mniemanie boga o sobie ...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    to akurat bzdura kolego :) Zagląda się pod osłonę kurzową i jeżeli tłoczek jest czysty to nic się więcej z zaciskiem nie robi. Taka robota jaką opisałeś jest grubo na wyrost. Trzeba umieć rozróżnić wymianę tarczy od generalnego remontu układu hamulcowego.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001
    to akurat bzdura kolego :) Zagląda się pod osłonę kurzową i jeżeli tłoczek jest czysty to nic się więcej z zaciskiem nie robi. Taka robota jaką opisałeś jest grubo na wyrost. Trzeba umieć rozróżnić wymianę tarczy od generalnego remontu układu hamulcowego.

     

    bzdurą jest co sam piszesz , ale spierać sie nie będę masz swojego albo sam robisz to ufaj, ja mam innego co robi na wyrost a jestem pewny i tyle

     

    ps. to tak jak byś zajżał pod początek dywanu a - pokojówka umyła a pod resztą syf ...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Wszystko mechanik może zrobić ,jest kwestia finansowa ile kolega ma zamiar zapłacić za taką wymianę klocków powiązaną z kompleksowym remontem zacisków

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1998
    Dnia 19.08.2013 o 13:59, AndrzejP4 napisał:

    Sprzedawca polecił mi wymianę sworzni i gumowych gniazd sworzni. Kupiłem oryginalny komplet ATE na 2 koła za 64zł. 

    Gumowe gniazda trzeba smarować smarem silikonowym bo od każdego innego guma puchnie i sworznie stoją.

     

    I nagle bicie zmniejszylo sie, mimo że tarcz nie wymieniłem. Po 500km bicie zupełnie ustąpiło nawet przy 180kmh.

    Mógłbyś jeszcze raz podlinkować te "sworznie"??

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (APU)
    Rok prod: 2000
    Dnia 15.07.2018 o 12:30, sw2 napisał:

    Mógłbyś jeszcze raz podlinkować te "sworznie"??

    Ale z ciebie archeolog,odkopałeś post z 2013 roku,chodzi o prowadnice i osłonu prowadnic zacisku hamulcowego

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy