Skocz do zawartości
kardynalski

dziwne stuki w przednim zawieszeniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pozwole sobie odświeżyć temacik ;]

Mam takie pytanko czy jest możliwe ze guma która jest na mcpersonie,dokładanie na łozysku może sie wyrobić ? tzn do tego stopnia że będzie powodowała stuki ?

Mam Skode Octavie I 98rok 1,9 TDI

Wymieniłem całe kompletne zawieszenie(lewa i prawa strona):

-amortyzatory Bilstein

-osłony odboje Bilstein

-spręzyny Lesjofors

-gumy w wahaczach Lemfordera obydwie

-sworzeń Lemforder

-końcówka drązka kierowniczego Febi

- drążek stabilizatora wymieniany z 3 miesiące wcześniej na jakąś firm Germany ale nie kojarzę teraz

-łozyska SNR

Po wymianie dalej mam dziwne tłuczenie, wczesniej nie były wymienione odboje i osłony czy to może być powód jakichkolwiek stuków,wymieniłem dzisaij odboje z jednej strony i zobacze czy to moze byc przyczyna ? moim zdaniem nie...

Więc została guma która nachodzi na łożysko i przykreca sie do kielicha.Ale czy napewno ?

Ogólnie moim zdaniem powinno być tak ze własnie ta guma powinna być sztywno przy ramie i potem skręcona z góry, ale tam jest luz nie wiem dlaczego moze to tak ma byc? moim zdaniem to ten luz miedzy guma a kielichem powoduje ze po skreceniu mcperson ma 4milimetrowy luz kóry powoduj pukanie..

Moze jakies sugestie ?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,u mnie bylo to samo.....

i okazalo sie ze drobnostka odbój amora przenosił na kastę drgania i głuche stuki.sprawdz:)

pozdr:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego arkady1321 a takie pytanie, co to jest ta kasta? i jak to dokładnie sprawdzić?

 

Wymieniałem wczoraj odboje z jednej strony gdzie stukało mocniej, nic sie nie zmieniło autko jak jedzie i koło wpada w koleinę słychać puknięcie, przy wyciągnięciu amorka stwierdziłem ze podkładka która jest nakładana na spręzynę(pózniej nakładasz łożysko i gumę) była delikatnie przygięta. Śruby dociągam na max, po skręceniu wydaje mi sie ze ta guma co jest na łożysku za mało rozpiera wiec chyba do wymiany. Samemu mi cięzko uwierzyć ze taka guma mogła sie wyrobić, ale nakładając już na sam koniec kielich od góry i przykrecając go sprawuje wrażenie jakby kielich ten był za wysoko...

Na siłę usiłuję doszukać sie innej przyczyny bo nie chciałbym niepotrzebnie kupować tych gum:637:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja skolei ma tak ze jak dojezdzam do swiatel gdzie najczesciej sa takie male garby od stawania latem na cieplym asfalcie, to mam wrazenie ze kolo mi dudni jak piłka do kosza odbijana o parkiet, a w trasie ogólnie jest ok

 

U mnie taki objaw był spowodowany uszkodzeniem wahacza lewego górnego przedniego, diagnosta nie był pewien, bo usterka była trudna do znalezienia, bicie zależało od położenia wahacza, raz biło a raz nie. Wymieniłem oba górne wahacze i spokój.

A po zakupie auta miałem jeszcze jedno - biło coś mocno z przodu, przenosiło się na kierownice, najbardziej było czuć na przejazdach kolejowych. Okazało się że kolumna kierownicza się poluzowała. Mechanik osadził śruby na kleju, mocno dokręcił i jak na razie 2 lata śmigam i cisza. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienie w przyszłym tygodniu poduszke na mcpersonie i napisze czy coś to dało :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stawiam na poduche u mnie bylo to samo,a nawet zmienilem odboje bo tez wydaja gluche stuki....

pozdr:)

 

---------- Post added at 13:46 ---------- Previous post was at 13:41 ----------

 

no chyba ze amorek nie trzyma....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wymieniłem poduchy mcpersona na nowe razem z łożyskiem lewa i prawa strone- Febi, odrazu milej dla ucha :) ale coś jeszcze pukało, po zejściu do kanału okazało sie ze to niedokręcona nakrętka sworznia, po pojechaniu do jednego pajaca na ustawienie zbieżności, skasował mnie 20zł i powiedział ze zbiezność mam dobra a gumy na wahaczu za miękkie i dlatego mi auto lata po drodze . No cóż moim niedowierzeniom, ze jak może byc zbieżność dobra skoro zawieszenie było całe wymienione i tutaj jeszcze była luzna nakrętka sworznia gdzie auto latało po całej drodze-kpina:eek::confused::mad:. Po znalezieniu przyczyny "latania" auta po całej drodze, czyli nakrętka sworznia, pojechałem do innego kolesia co robi zbieżność, zrobił mi cała geometria za 45zł. I autko smiga jak nigdy :D. pozdrawiam:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mozliwe ze maglownica oddaje dziwne odglosy takie jakby np padla koncowka drązka bo az czuje to na nogach,a mechanik mowi ze to na bank maglownica ale zeby tak waliło???????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

??????????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMHO łączniki stabilizatora, na ścieżce diagnostycznej nie do wykrycia przez pseudo fachowca - wjedź na kanał i pobujaj autem na boki, dopiero wtedy je słychać. Mam to samo, na diagnostyce wszystko ok a auto tłucze się niesamowicie. A na łącznikach potężny luz, kupiłem i na dniach wymieniam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie to łącznik stabilizatora i zmieniam mechanika zeby nie wiedziec ze to lącznik lub pomylic go z maglownicą wstyd,lenistwo i nie wiem jeszcze co przeciez dzis ciezko zarobic pare gorszy a on tak podchodzi do sprawy masakra!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie powinno tak byc ja stawiam na koncówki drazków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem a , na postoju ruszając energicznie krótkimi ruchami stuka (wahacze i końcówki po wymianie).Czy to maglownica i czy jest problem z likwidacja luzu.Podobno można zlikwidować dokręcając ta dużą nakrętkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem.

 

Nie są to głuche stuki i właściwie w środku auta ich nie słychać

natomiast z zewnątrz stuki czy nawet grzechotanie jakby zawieszenie

było na wykończeniu.

 

Klocki hamulcowe są nowe także raczej one nie stukają.

 

 

Co to może być...

Czy możliwe jest żeby mechanik nie wyczuł luzów na łącznikach stabilizatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam podobny problem.

 

Nie są to głuche stuki i właściwie w środku auta ich nie słychać

natomiast z zewnątrz stuki czy nawet grzechotanie jakby zawieszenie

było na wykończeniu.

 

Klocki hamulcowe są nowe także raczej one nie stukają.

 

 

Co to może być...

Czy możliwe jest żeby mechanik nie wyczuł luzów na łącznikach stabilizatora?

lozyska przegub to bylo by grzechotanie zawieszenie tylko stuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lozyska, przegub - to bylo by grzechotanie. Zawieszenie tylko stuka.

 

 

Dźwięk odzywa się tylko na większych dziurach.

Brzmi to jak dźwięk obluzowanych

klocków hamulcowych uderzających od zacisk - także coś takiego

słychać na dołach. Przy lekkim naciśnięciu hamulca następuje cisza. Jak uciszyć te klocki. Podobno są tam jakieś mocowania.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzi na to pytanie również szukam. Jak jadę z wciśniętym lekko hamulcem to nic nie słychać. Da się coś z tym zrobić? Wymieniłem komplet górnych wahaczy, reszta wydaje się w porządku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpowiedzi na to pytanie również szukam. Jak jadę z wciśniętym lekko hamulcem to nic nie słychać. Da się coś z tym zrobić? Wymieniłem komplet górnych wahaczy, reszta wydaje się w porządku...

 

W takim razie na początek ściągnij koło i sprawdź czy klocki nie "chodzą" luźno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,mozliwe ze u mnie byl ten sam problem mianowicie slyszalem czysty dzwiek metalu podczas jazdy po nierownosci jak i przy hamowaniu .Okazalo sie ze mialem wyrobione jarzma w ktorych znajduja sie klocki hamulcowe.Klocki mialy lekkie luzy i to bylo przyczyna owego dzwieku.Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co może byc powodem gdy stukanie nasila się i to bardzo pod wpływem wysokiej temperatury na zewnątrz (głównie przy dużym słońcu w lecie)?

Dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności