Skocz do zawartości
Gość hatego

Ile powinien brać oleju 1,9 tdi???

Rekomendowane odpowiedzi

Mój AFN na 10.000 weżmie z 2 setki.

Jazda dynamiczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,5 tys kurde to dla mnie bardzo dużo , dzwonilem do mechanika powiedzial mi 2tys ale z odkreceniem głowicy wymiana pierścieni itd po dłuzszej rozmowie sam powiedzial ze taniej bylo by gdzies kupic nowy słupek za tysiaka i go wsadzic .mam jeszcze takei pytanie widze ze tego oleju ubywa coraz wiecej nawet 1L na 700-1000km co moze sie stac powazniejszego gdy zbagatelizuje ten problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja kupiłem AFNa miał 142kkm przebiegu, zalałem Valvoline Maxlife 10w40 - przejechałem 10tysiecy km i ubył 1 litr.

wymieniłem potem olej na motula 6100+ 10w40 i od tego czasu do sprzedaży przy przebiegu 228kkm oleju nie ubywało. Jedyne dolewki jakie robiłem to 100-200ml po trasach autostradami do Austrii i spowrotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja kupiłem AFNa miał 142kkm przebiegu, zalałem Valvoline Maxlife 10w40 - przejechałem 10tysiecy km i ubył 1 litr.

wymieniłem potem olej na motula 6100+ 10w40 i od tego czasu do sprzedaży przy przebiegu 228kkm oleju nie ubywało. Jedyne dolewki jakie robiłem to 100-200ml po trasach autostradami do Austrii i spowrotem.

 

U mnie również po przejściu na Motul 10w40 nie ubywa oleju, wcześniej od do wymiany schodziło ok. 3-4 setki

Obecny przebieg 300 tys x2 a może x3 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście tanka zrobię zakończonego zbiorniczkiem... Nie będzie miała połączenia ze ssaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe koledzy 3,4setki od wymiany do wymiany moge tylko prosic tegi na górze zeby tak bylo , moj wciaga 1l na 1tys km ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wciąga czy gdzies wywala ?? Przy takim braniu to z tyłu musisz mieć chmure śmierdzącą i kolorową.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wciąga wycieków nie mam , nic nie dymi jedynie czasami przy odpaleniu po postoju puśći niebieskiego bączka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przeszedlem nie dawno po 30 tys spowrotem na syntetyk bo jakis ciolek zalal mi polsyntetyk... i nic sie nie dzieje. Bierze jak bral cwiartke na wymiane 10-12 tys. obecnie mam 191K oczywiscie jak polece po obrotach do 4 tys rzyga przy EGR ale nie dlugo bedzie zaslepiony ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy a co mozecie doradzic wymienic uszczelniacze bez sciagania głowicy z mniejszyym kosztem ,czy pchac sie w sciaganie głowicy mechanik mi powiedzial ze ponad 2 tys złoty ,wymienial ktos na forum to ,prosze o sugestie rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ponad 2 tys złoty

 

to dużo ... ja tyle zapłaciłem ale do tego robiłem popychacze, wałek , panewki , komplet uszczelek dookoła dodatkowo i głowica kompletnie sprawdzana ..

 

bez dodatkowych rzeczy tylko uszczelniacze i sprawdzenie głowy max 1.5 powinno być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacze plus wymiana pierśćieni ,mechhanik dodal ze 1tys zl czesci i 1 tys robocizna a same uszczelniacze ma mi powiedziec cene po swietach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po co pierścienie ? pierścienie bardzo łatwo sprawdzić , jak trzyma ciśnienie na cylindrach to są dobre (koszt 100pln) ... dobrze mówię bo troszkę wczesna godzina jest :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego rosa bardzo dziekuje ci za rade rzeczywiscie masz racje ,a jestem zdania ze bez potrzeby nie wymieniac jeszcze raz dziekuje Ci . no kolega wczesnie wstaje albo pozno wraca z balangi:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam passata 1.9 TDI 90 km. Przez pierwsze pół roku jak go miałem nie dolewałem oleju i nie widziałem żadnego jego ubytku. Teraz przez około 3 miesiące dolewałem olej bo włączył mi sie niski stan oleju. Sprawdzałem filtr powietrza czy nie jest brudny od oleju i nie był. Przy zapalonym silniku odkręciłem korek wlewu oleju i było czuć dmuchanie z około 15 cm odczuwalne. Czy to będą pierścionki czy może byc coś innego. Z tego co sie orientowałem wymiana pierścionków to już znaczne koszty około 1500 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeździsz z odkręconym korkiem i wyciągniętym bagnetem czy jak ... ja słyszę takie teorie rodem z PRL-u to włos się na głowie jeży ... na filtrze powietrza nie będziesz miał oleju bo jak - sprawdź dolot + IC+ EGR+Kolektor ( przy okazji czyszczenie) sprawdź wylot za turbo jak wygląda w środku "plecionki". Sprawdź czy gdzieś z silnika nie ma wycieków. Jakie są jeszcze objawy rano mocno kopci potem przestaje czy cały czas kopci. Bo jak tylko rano to pierścionkami tego oleju dużo nie łyknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wpadłem na pomysł żeby jeździc z odkręconym korkiem. Przed domem stałem w miejscu odpaliłem auto i wtedy odkręciłem korek i czułem podmuchy na postoju nie ruszając samochodu. A o bagnecie nic nie pisałem, Kopcenia jakiegoś większego nie zauważyłem, wg mnie jest cały czas takie samo i w normie. Egr jakiś mesiąc temu ściągałem i czyściłem, ale nie był micno zabrudzony. Turbo mi sprawdzał też około mieśiąca temu mechanik i mówił że jest ok. ( egr, turbo było sprawdzane bo włączał mi sie tryb awaryjny. a powodem był zawór N75)

 

---------- Dodano o 19:36 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:25 ----------

 

A jeszcze co do tego dmuchania z wlewu od oleju. odpaliłem ojca auto i sprawdzałem tak samo ( na postoju ! ) i u niego nie było nic czuć czyli nie dmuchało nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój AFN również łyka olej i to na 1000km ok 400-500ml w odmie jakieś tam ilości są oraz zauważyłem, że dość sporo zaolejona jest rura gumowa idąca do IC olej na jakim jeżdżę to Mobil 1 10W40. Lecz zakupiłem od kolegi z forum Motula zobaczymy może 100 ml będzie mniej brał :)

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój AFN również łyka olej i to na 1000km ok 400-500ml w odmie jakieś tam ilości są oraz zauważyłem, że dość sporo zaolejona jest rura gumowa idąca do IC olej na jakim jeżdżę to Mobil 1 10W40. Lecz zakupiłem od kolegi z forum Motula zobaczymy może 100 ml będzie mniej brał :)

 

Ja właśnie wcześniej latałem na Mobilu i przy wymianie zlatywała gęsta smoła wręcz kisiel i do tego brał mi troche oleju, po przejściu na Motul odrazu widać różnice przy zmianie oleju, olej leci ładnie żadki i do tego nie bierze oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nie wpadłem na pomysł żeby jeździc z odkręconym korkiem. Przed domem stałem w miejscu odpaliłem auto i wtedy odkręciłem korek i czułem podmuchy na postoju nie ruszając samochodu. A o bagnecie nic nie pisałem, Kopcenia jakiegoś większego nie zauważyłem, wg mnie jest cały czas takie samo i w normie. Egr jakiś mesiąc temu ściągałem i czyściłem, ale nie był micno zabrudzony. Turbo mi sprawdzał też około mieśiąca temu mechanik i mówił że jest ok. ( egr, turbo było sprawdzane bo włączał mi sie tryb awaryjny. a powodem był zawór N75)

 

---------- Dodano o 19:36 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:25 ----------

 

A jeszcze co do tego dmuchania z wlewu od oleju. odpaliłem ojca auto i sprawdzałem tak samo ( na postoju ! ) i u niego nie było nic czuć czyli nie dmuchało nic.

 

mój dmucha tu i tu , oleju litr miedzy wymianami , trasy mieszane i jakoś mi to nie przeszkadza ( olej mobil) teraz mam wymianę zaleje motula zobaczę czy coś to zmieni. Wg. jednych mechaników mój silnik to już jest kaplica bo wg. nich dmucha tu i tu - a ja szczerze mam w głębokim poważaniu takie opinie naprawiaczy fiatów, deeuu i innych wynalazków , lepiej idąc tropem mechaników to czasami człowiek wymieni pół auta a usterka zostanie więc. Producent przewiduje że może brać , auta nie są z fabryki nowe ale są po sporych przebiegach w większości zatem ma prawo brać. Inne marki przy takich przebiegach z rzędu 250-300++ ciekawe jak wypadają na tym tle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności