Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie powracam z problemem z pieszego postu tego tematu, byłem u mechanika ponoć miał być dobry jednak usterka ciągle pozostała:( ten że mechanik stwierdził że przyczyną stukania był przegub zewnętrzny z prawej strony bo faktycznie miał delikatny luz, więc go wymienił. Po skończonej robocie zrobiłem jadze próbną i dalej stuka, wróciłem więc do niego (facet był bardzo zdziwiony) i powiedziałem że nic to nie dało, no to ten mi stwierdził że musi być półośka krzywa bo on nic innego nie widzi. Postanowiłem to sprawdzić ale już samemu dziś przyjechał szwagier swoim paskiem i przerzuciliśmy jego półośki z przegubami do mojego passka i dalej stuka, wiec temat półosiek i przegubów uważam za zamknięty. Tylko pytanie gdzie teraz szukać?? Jeśli chodzi o mechanizm różnicowy to tenże mechanik powiedział że luz delikatny taki jak mam musi być i że to normalne, zresztą u szwagra też był:). Nie wiem jeszcze jak to jest z tym układem kierowniczym, podniosłem dziś cały przód do góry i jest delikatne stukanie i jakiś gdzieś chyba na maglownicy jak ruszam kołami w poziomie, ale jak odpalę silnik to już wtedy nie wyczuwam tego luzu ani stukania, nie wiem czy tak musi być?????? doradzie mi czego mogę się jeszcze czepić i gdzie może być przyczyna???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpowie ktoś coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podpowie ktoś coś?

 

Ciężko wywnioskować jaka może być przyczyna stukania. Może to wina samej przekładnie kierowniczej albo mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów. Ja bym zasięgnął opinii innego mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też mam stukanie na maglownicy na nie odpalonym aucie, jak zapali silnik to cisza , gadałem na stacji diagnostycznej przy okazji przeglądu na ten temat z diagnostą i powiedział że prawie każdy Passat co tam zawitał miał to samo na zgaszonym a na zapalonym nic zatem tym się nawet nie przejmować. Możesz spróbować skasować luz trochę na maglownicy ale czy da to pożądany efekt ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten stuk na zgaszonym to norma chociaż ostatnio na warsztacie spotkałem się z takim paskiem z 97 i była cisza na zgaszonym:) cos mi się wydaje martiks że u Ciebie może to być jakaś pierdoła a nie zawieszenie... bo skoro zawieszenie masz dobre, amory sprężyny, wahacze, łożyska, półosie...są ok. To nie szukałbym problemu w zawieszeniu. Może opona przy skręcie obić się o luźne nadkole, może to być poduszka silnika, niedociągnięta śruba w zawieszeniu, osłona tarczy może haczyć o swożeń wahacza przy skręcie....hmmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.ostatnio mialem taki przypadek tylko ze byl to fiat brawa ale tez naszukalem sie wszystkiego od zawieszenia konczac na przegubach a okazalo sie stuki spowodowane byly luznym odwarznikie na kole oczywiscie felga stalowa.po jego usunieciu cisza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jeszcze jeśli chodzi o sprężyny i amortyzatory to czego się trzeba czepić muszę jeszcze dokładnie sprawdzić tą kwestie. Przy sprężynie sprawdza się tylko czy jest pęknięcie czy coś jeszcze ?? A jeśli chodzi o amorki to coś słyszałem o jakimś łożysku na nim i że też może powodować stuki jak to można sprawdzić samemu jeśli się da w ogóle bez jakiegoś sprzętu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bujać autem góra dół konkretnie tyle samemu sprawdzisz. Łożysko w jakim jest stanie to amorek trzeba wyjąć albo to sprawdzisz na teście amortyzatorów na stacji diag. czy coś wali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam pojedynczy stukot jak jadę bardzo wolno i skręcam - np. wjazd na małe rondo. Po wymianie wszystkich wahaczy, łączników i końcówek drążków stukanie nie ustąpiło. Wymieniłem jeszcze górną poduszkę amortyzatora (tam nie ma łożyska), ale nic to nie dało, a oryginalnie zamontowane w fabryce po 200 000km przebiegu wyglądały jak nowe. Ja u siebie obstawiam maglownicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też mam pojedynczy stukot jak jadę bardzo wolno i skręcam - np. wjazd na małe rondo. Po wymianie wszystkich wahaczy, łączników i końcówek drążków stukanie nie ustąpiło. Wymieniłem jeszcze górną poduszkę amortyzatora (tam nie ma łożyska), ale nic to nie dało, a oryginalnie zamontowane w fabryce po 200 000km przebiegu wyglądały jak nowe. Ja u siebie obstawiam maglownicę.

 

No to klops jak nie ma łożyska, a to w takim razie wychodzi na to że amorek się nie obraca razem ze zwrotnicą. Pojade dziś na jeszcze jedną diagnostykę i wezmę auto na trzepaki i powiem żeby posprawdzali sprężyny i amorki i zobaczymy co powiedzą :/

 

PS Nie chce ktoś kupić mojego Paska bo mnie już wkurwia....... i chyba go w końcu sprzedam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No amorek stoi w miejscu, do dolnego prostego wahacza jest zamontowany i chodzi tylko góra-dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzone zostały gumy co mocowany jest stabilizator ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a sprawdzone zostały gumy co mocowany jest stabilizator ?
Właśnie, to jeszcze musze u siebie też sprawdzić, chodziaż puknięcie dochodzi bardziej z wysokości na której jest maglownica i to z prawej, jak skręcam w prawo i z lewej, jak w lewo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i problem rozwiązany , okazało się że padło łożysko w lwem kole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Panowie potrzebuje znowu małej porady mam kolejny problem mianowicie ściąga mnie w prawo podczas przyspieszania, na luzie i podczas hamowania samochód trzyma się prosto drogi tylko podczas przyspieszania. Powiedzcie czy to może mieć związek z tą wymianą łożyska z lewej strony czy nie koniecznie bo nie wiem czy jechać to mechanika z jakąś reklamacją czy to zbieg okoliczności??

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

help!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedzcie czy to może mieć związek z tą wymianą łożyska z lewej strony czy nie koniecznie bo nie wiem czy jechać to mechanika z jakąś reklamacją czy to zbieg okoliczności??

Z góry dzięki za pomoc.

 

Na początek sprawdź zbieżność, a właściwie pełną geometrię przodu (pochylenie, wyprzedzenie sworznia). Teoretycznie wymontowanie i zamontowanie zwrotnicy nie powinno jej zmienić, ale może mechanik pokombinował coś przy zwrotnicy jak nie mógł odkręcić śrub..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na początek sprawdź zbieżność, a właściwie pełną geometrię przodu (pochylenie, wyprzedzenie sworznia). Teoretycznie wymontowanie i zamontowanie zwrotnicy nie powinno jej zmienić, ale może mechanik pokombinował coś przy zwrotnicy jak nie mógł odkręcić śrub..

 

Geometria sprawdzona i jest ok, była trochę zbieżność przestawiona ale minimalnie, tyle że dalej mnie ściąga podczas przyspieszania ale wydaje mi się że tylko na 2 i 3 biegu przy mocnym przyspieszaniu. Gdzie teraz szukać przyczyny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na luz na wahaczu, przestawia się przy przekazaniu napędu i zonk...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bula1

witam od jakiś 2 dni zauwazyłem w moim pasku ze podczas rozpędzania auto wpada w wibracje przu predkości około 100-120 km/h na 5 biegu poczym wrzucam 6 i jest spokój, dodam ze jak odejmę gazu to też drgania ustają , błedów brak ,auto reaguje na gaz tak jak zawsze, byłem na szarpakach amorki po 65% wszystkie , luzów brak, na lewym wachaczu troszke mocniej wypracowane tuleje gumowe ,jedno co mnie zaniepokoiło to to ze osłona przegubu wewnętrznego z lewej strony jest cała ale smar wypływa tak jakby z pod opaski ( czy to może być obiaw rozlatującego sie przegubu wewnętrznego)Pozdrawiam dodam ze koła są wywazone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności