matriks87 Zgłoś #21 Napisano 2 Marca 2013 Panowie powracam z problemem z pieszego postu tego tematu, byłem u mechanika ponoć miał być dobry jednak usterka ciągle pozostała:( ten że mechanik stwierdził że przyczyną stukania był przegub zewnętrzny z prawej strony bo faktycznie miał delikatny luz, więc go wymienił. Po skończonej robocie zrobiłem jadze próbną i dalej stuka, wróciłem więc do niego (facet był bardzo zdziwiony) i powiedziałem że nic to nie dało, no to ten mi stwierdził że musi być półośka krzywa bo on nic innego nie widzi. Postanowiłem to sprawdzić ale już samemu dziś przyjechał szwagier swoim paskiem i przerzuciliśmy jego półośki z przegubami do mojego passka i dalej stuka, wiec temat półosiek i przegubów uważam za zamknięty. Tylko pytanie gdzie teraz szukać?? Jeśli chodzi o mechanizm różnicowy to tenże mechanik powiedział że luz delikatny taki jak mam musi być i że to normalne, zresztą u szwagra też był. Nie wiem jeszcze jak to jest z tym układem kierowniczym, podniosłem dziś cały przód do góry i jest delikatne stukanie i jakiś gdzieś chyba na maglownicy jak ruszam kołami w poziomie, ale jak odpalę silnik to już wtedy nie wyczuwam tego luzu ani stukania, nie wiem czy tak musi być?????? doradzie mi czego mogę się jeszcze czepić i gdzie może być przyczyna??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #22 Napisano 3 Marca 2013 podpowie ktoś coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #23 Napisano 3 Marca 2013 podpowie ktoś coś? Ciężko wywnioskować jaka może być przyczyna stukania. Może to wina samej przekładnie kierowniczej albo mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów. Ja bym zasięgnął opinii innego mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #24 Napisano 3 Marca 2013 też mam stukanie na maglownicy na nie odpalonym aucie, jak zapali silnik to cisza , gadałem na stacji diagnostycznej przy okazji przeglądu na ten temat z diagnostą i powiedział że prawie każdy Passat co tam zawitał miał to samo na zgaszonym a na zapalonym nic zatem tym się nawet nie przejmować. Możesz spróbować skasować luz trochę na maglownicy ale czy da to pożądany efekt ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lachtom Zgłoś #25 Napisano 3 Marca 2013 ten stuk na zgaszonym to norma chociaż ostatnio na warsztacie spotkałem się z takim paskiem z 97 i była cisza na zgaszonym:) cos mi się wydaje martiks że u Ciebie może to być jakaś pierdoła a nie zawieszenie... bo skoro zawieszenie masz dobre, amory sprężyny, wahacze, łożyska, półosie...są ok. To nie szukałbym problemu w zawieszeniu. Może opona przy skręcie obić się o luźne nadkole, może to być poduszka silnika, niedociągnięta śruba w zawieszeniu, osłona tarczy może haczyć o swożeń wahacza przy skręcie....hmmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat6a02 Zgłoś #26 Napisano 4 Marca 2013 witam.ostatnio mialem taki przypadek tylko ze byl to fiat brawa ale tez naszukalem sie wszystkiego od zawieszenia konczac na przegubach a okazalo sie stuki spowodowane byly luznym odwarznikie na kole oczywiscie felga stalowa.po jego usunieciu cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #27 Napisano 5 Marca 2013 A powiedzcie mi jeszcze jeśli chodzi o sprężyny i amortyzatory to czego się trzeba czepić muszę jeszcze dokładnie sprawdzić tą kwestie. Przy sprężynie sprawdza się tylko czy jest pęknięcie czy coś jeszcze ?? A jeśli chodzi o amorki to coś słyszałem o jakimś łożysku na nim i że też może powodować stuki jak to można sprawdzić samemu jeśli się da w ogóle bez jakiegoś sprzętu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #28 Napisano 5 Marca 2013 bujać autem góra dół konkretnie tyle samemu sprawdzisz. Łożysko w jakim jest stanie to amorek trzeba wyjąć albo to sprawdzisz na teście amortyzatorów na stacji diag. czy coś wali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #29 Napisano 5 Marca 2013 Też mam pojedynczy stukot jak jadę bardzo wolno i skręcam - np. wjazd na małe rondo. Po wymianie wszystkich wahaczy, łączników i końcówek drążków stukanie nie ustąpiło. Wymieniłem jeszcze górną poduszkę amortyzatora (tam nie ma łożyska), ale nic to nie dało, a oryginalnie zamontowane w fabryce po 200 000km przebiegu wyglądały jak nowe. Ja u siebie obstawiam maglownicę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #30 Napisano 5 Marca 2013 Też mam pojedynczy stukot jak jadę bardzo wolno i skręcam - np. wjazd na małe rondo. Po wymianie wszystkich wahaczy, łączników i końcówek drążków stukanie nie ustąpiło. Wymieniłem jeszcze górną poduszkę amortyzatora (tam nie ma łożyska), ale nic to nie dało, a oryginalnie zamontowane w fabryce po 200 000km przebiegu wyglądały jak nowe. Ja u siebie obstawiam maglownicę. No to klops jak nie ma łożyska, a to w takim razie wychodzi na to że amorek się nie obraca razem ze zwrotnicą. Pojade dziś na jeszcze jedną diagnostykę i wezmę auto na trzepaki i powiem żeby posprawdzali sprężyny i amorki i zobaczymy co powiedzą PS Nie chce ktoś kupić mojego Paska bo mnie już wkurwia....... i chyba go w końcu sprzedam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #31 Napisano 5 Marca 2013 No amorek stoi w miejscu, do dolnego prostego wahacza jest zamontowany i chodzi tylko góra-dół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #32 Napisano 5 Marca 2013 a sprawdzone zostały gumy co mocowany jest stabilizator ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #33 Napisano 5 Marca 2013 a sprawdzone zostały gumy co mocowany jest stabilizator ? Właśnie, to jeszcze musze u siebie też sprawdzić, chodziaż puknięcie dochodzi bardziej z wysokości na której jest maglownica i to z prawej, jak skręcam w prawo i z lewej, jak w lewo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #34 Napisano 7 Marca 2013 No i problem rozwiązany , okazało się że padło łożysko w lwem kole Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #35 Napisano 12 Marca 2013 Witam ponownie. Panowie potrzebuje znowu małej porady mam kolejny problem mianowicie ściąga mnie w prawo podczas przyspieszania, na luzie i podczas hamowania samochód trzyma się prosto drogi tylko podczas przyspieszania. Powiedzcie czy to może mieć związek z tą wymianą łożyska z lewej strony czy nie koniecznie bo nie wiem czy jechać to mechanika z jakąś reklamacją czy to zbieg okoliczności?? Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #36 Napisano 12 Marca 2013 help!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wjurekw Zgłoś #37 Napisano 12 Marca 2013 Powiedzcie czy to może mieć związek z tą wymianą łożyska z lewej strony czy nie koniecznie bo nie wiem czy jechać to mechanika z jakąś reklamacją czy to zbieg okoliczności??Z góry dzięki za pomoc. Na początek sprawdź zbieżność, a właściwie pełną geometrię przodu (pochylenie, wyprzedzenie sworznia). Teoretycznie wymontowanie i zamontowanie zwrotnicy nie powinno jej zmienić, ale może mechanik pokombinował coś przy zwrotnicy jak nie mógł odkręcić śrub.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #38 Napisano 18 Marca 2013 Na początek sprawdź zbieżność, a właściwie pełną geometrię przodu (pochylenie, wyprzedzenie sworznia). Teoretycznie wymontowanie i zamontowanie zwrotnicy nie powinno jej zmienić, ale może mechanik pokombinował coś przy zwrotnicy jak nie mógł odkręcić śrub.. Geometria sprawdzona i jest ok, była trochę zbieżność przestawiona ale minimalnie, tyle że dalej mnie ściąga podczas przyspieszania ale wydaje mi się że tylko na 2 i 3 biegu przy mocnym przyspieszaniu. Gdzie teraz szukać przyczyny?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #39 Napisano 18 Marca 2013 Wygląda na luz na wahaczu, przestawia się przy przekazaniu napędu i zonk... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bula1 Zgłoś #40 Napisano 18 Marca 2013 witam od jakiś 2 dni zauwazyłem w moim pasku ze podczas rozpędzania auto wpada w wibracje przu predkości około 100-120 km/h na 5 biegu poczym wrzucam 6 i jest spokój, dodam ze jak odejmę gazu to też drgania ustają , błedów brak ,auto reaguje na gaz tak jak zawsze, byłem na szarpakach amorki po 65% wszystkie , luzów brak, na lewym wachaczu troszke mocniej wypracowane tuleje gumowe ,jedno co mnie zaniepokoiło to to ze osłona przegubu wewnętrznego z lewej strony jest cała ale smar wypływa tak jakby z pod opaski ( czy to może być obiaw rozlatującego sie przegubu wewnętrznego)Pozdrawiam dodam ze koła są wywazone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach