robert-o Zgłoś #1 Napisano 13 Stycznia 2013 Z racji , że pali się check i katalizator skończył swój żywot muszę go wymienić . Od razu napiszę , że auto ma moc itd , nie chce wstawiać jakiś rurek , zamienników itp. Chce go wymienić na jakąś oryginalną używkę z gwarancją. Pytanie do użytkowników 1.8T AWT czy demontowaliście już swoję katalizatory i co najważniejsze jak ? Czy da radę do wyciągnać od góry , czy od dołu ? Czy trzeba coś więcej demontować tj. np. obudowa filtra powietrza , jakieś boczne osłony itp ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekXXX Zgłoś #2 Napisano 13 Stycznia 2013 Ja jak miałem 1.8 t AEB to wyciągałem dołem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #3 Napisano 13 Stycznia 2013 Chce go wymienić na jakąś oryginalną używkę z gwarancją. Powodzenia z gwarancją na używany Kat. Co do wymiany to najwygodniej wyjąć go do góry. Czy trzeba coś więcej demontować tj. np. obudowa filtra powietrza Tak trzeba wyjąć całą puchę filtra powietrza, a następnie: 1. Odkręcasz 1 sondę. 2. Odkręcasz 3 śruby przy turbinie. 3. Luzujesz opaskę ściskającą (tą przed tłumikiem środkowym, a za plecionką) i rozłączasz w tym miejscu wydech. 4. Odkręcasz mocowanie przy skrzyni. 5. Wyciągasz trochę do góry i odkręcasz drugą sondę (wtedy jest najlepszy dostęp). 6. I dalej kat z odcinkiem rury wydechowej całkiem wyjmujesz do góry. Ja jak miałem 1.8 t AEB to wyciągałem dołem Ciekaw jestem jak go przecisnąłeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #4 Napisano 13 Stycznia 2013 Tak trzeba wyjąć całą puchę filtra powietrza, a następnie:1. Odkręcasz 1 sondę. 2. Odkręcasz 3 śruby przy turbinie. 3. Luzujesz opaskę ściskającą (tą przed tłumikiem środkowym, a za plecionką) i rozłączasz w tym miejscu wydech. 4. Odkręcasz mocowanie przy skrzyni. 5. Wyciągasz trochę do góry i odkręcasz drugą sondę (wtedy jest najlepszy dostęp). 6. I dalej kat z odcinkiem rury wydechowej całkiem wyjmujesz do góry. Dzięki za instrukcję , zrobię tak jak napisałeś . Lecz najtrudniejsze to kupić kata w dobrym stanie. Czy każdy kat z 1.8T z oznaczeniem silnika AWT będzie pasował . ? Oczywiście chodzi o silniki audi . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #5 Napisano 14 Stycznia 2013 raczej każdy z awt jest taki sam choć ją kupiłem używany z 2.0 benzyny po lifcie i jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #6 Napisano 15 Stycznia 2013 czy opłaca się kupić kata z tej aukcji http://allegro.pl/katalizator-passat-b5-1-8t-fl-00-05r-i2898037286.html ? mam gwarancje na 30dni , że check sie nie zapali . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #7 Napisano 15 Stycznia 2013 Co do wyciągnięcia kata - sam to w zeszłym tygodniu przerabiałem. Wyciągnij całą obudowę filtra powietrza i użyj kanału. Inaczej nie odkręcisz. 3 śruby w głębi są najgorsze do odkręcenia. Złożenie idzie o wiele szybciej. Uporałem się z tym w 4 godziny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #8 Napisano 15 Stycznia 2013 kanał mam , więc nie powinno być problemu , a co sądzisz o kacie wyżej , co podałem link Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #9 Napisano 15 Stycznia 2013 Na fotkach widać jedynie że wkład kata jest cały, nie wykruszony czy wypalony, a to czy jest zapchany - dowiesz się jak założysz. Szczerze wątpię aby katy w tej firmie sprawdzali. To jest używka i na moje wywalenie pieniędzy w błoto. Katalizator ogranicza turbinę przez co i silnik. Ja założyłem coś takiego: http://allegro.pl/downpipe-audi-a4-a6-vw-passat-1-6-1-8t-2-0-i2908018778.html tylko że od gościa z forum i z przesyłką wyniosło mnie to 330 zł. Żaden check się nie zapala. Radzę się zastanowić nad kupnem używki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wiscoo Zgłoś #10 Napisano 15 Stycznia 2013 Dokładnie. Używany jest... Używany. Nigdy do końca nie sprawdzisz stanu. A jak się zapcha po 3 miesiącach, to co? Według mnie umiarkowanie dobry biznes. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #11 Napisano 15 Stycznia 2013 trudno , okaże się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roni Zgłoś #12 Napisano 15 Stycznia 2013 Na fotkach widać jedynie że wkład kata jest cały, nie wykruszony czy wypalony, a to czy jest zapchany - dowiesz się jak założysz. Szczerze wątpię aby katy w tej firmie sprawdzali. To jest używka i na moje wywalenie pieniędzy w błoto. Katalizator ogranicza turbinę przez co i silnik. Ja założyłem coś takiego:http://allegro.pl/downpipe-audi-a4-a6-vw-passat-1-6-1-8t-2-0-i2908018778.html tylko że od gościa z forum i z przesyłką wyniosło mnie to 330 zł. Żaden check się nie zapala. Radzę się zastanowić nad kupnem używki. Tylko po co zakładac takie coś? zwykła rura z gniazdami na dwie sondy, równie dobrze możesz odrazu załozyć "tuleje dystansową" lub "oszukać programowo" tylko ze ja już to przerabiałem. Tuleja dystansowa u mnie nic nie zmieniła, dalej zapalał się check. Co do oszukiwania programowo to mam wgrane normy spalin pod euro 2 i niestety ****, check dalej się zapala ale zdecydowanie rzadziej. Teraz już przejechałem prawie 1kkm i jeszcze się nie zapalił. a jak się zapali to podłącze kompa i wykasuje błąd w kilka sek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #13 Napisano 15 Stycznia 2013 Inaczej nie odkręcisz. 3 śruby w głębi są najgorsze do odkręcenia Resi dlatego kata wyjmuje się z: 6. I dalej kat z odcinkiem rury wydechowej całkiem wyjmujesz do góry. Wtedy te 3 śruby na lajcie odkręcasz mając kata na zewnątrz i nie gimnastykujesz się Ja założyłem coś takiego:http://allegro.pl/downpipe-audi-a4-a...908018778.html A w kiedyś nie zakładałeś przypadkiem zamiennika katalizatora?? Takiego: http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-passat-1-8t-1-6-2-0-kat-i2881190621.html Tu o tym mówiłeś http://forum.vw-passat.pl/threads/52389-Uszkodzony-katalizator-1-8T-AWT?highlight=napster str.3 Czy w tym obecnym Downpipe masz coś dołożone na drugą sondę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #14 Napisano 16 Stycznia 2013 Tylko po co zakładac takie coś? zwykła rura z gniazdami na dwie sondy, równie dobrze możesz odrazu załozyć "tuleje dystansową" lub "oszukać programowo" tylko ze ja już to przerabiałem.Tuleja dystansowa u mnie nic nie zmieniła, dalej zapalał się check. Co do oszukiwania programowo to omam wgrane normy spalin pod euro 2 i niestety ****, check dalej się zapala ale zdecydowanie rzadziej. Teraz już przejechałem prawie 1kkm i jeszcze się nie zapalił. a jak się zapali to podłącze kompa i wykasuje błąd w kilka sek. Takie coś zakłada się aby umożliwić łatwiejszy przepływ spalin przez turbine i układ wydech. Widocznie zakladales jakąś lipe, bo u mnie raz zakladalem strumiennice która była obudowana samą puszka od kata - Grucha pisze o tym w następnym poście. U nie ta pucha się przepalila i zaczęła pierdziec. Dlatego zmieniłem na kwasówke 2,5". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #15 Napisano 16 Stycznia 2013 Dlatego zmieniłem na kwasówke 2,5". Czy w tym obecnym Downpipe masz coś dołożone na drugą sondę? Jakąś tulejkę czy coś? Nie pojawia Ci się ulubiona kontrolka kierowcy tj. check? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #16 Napisano 16 Stycznia 2013 Jest tulejka gwintowana na drugą sondę. Check świeci ale przez czujnik położenia walka rozrządu. Błędu związanego z katalizatorem czy sondami nie mam :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #17 Napisano 16 Stycznia 2013 czy podczas zakładania nowych uszczelek trzeba użyć jakiejś pasty uszczelniającej ? czy same uszczelki na sucho ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wiscoo Zgłoś #18 Napisano 16 Stycznia 2013 Bez past. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #19 Napisano 16 Stycznia 2013 Uszczelki są metalowe wiec koroduja. Delikatnie przejedz flansze od turbawki i wydechu papierem sciernym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #20 Napisano 23 Stycznia 2013 kat wymieniony , check się już nie świeci . W starym kacie była wypalona dziura w tym sitku na głębokość 2cm około. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach