niger_psq Zgłoś #81 Napisano 31 Sierpnia 2017 Witam. Odgrzeję trochę temat o wątek, który nie był poruszony. Siedzi u mnie 1.8t AWT, zawirusowany pół roku temu. Auto strojone na gazie. Jako kolejny etap modzenia wybrałem wywalenie kata i wstawienie downpipe'a druga sonda wyłączona w sofcie przy okazji virusa). I tu w wątpliwości wpędził mnie sąsiad mechanik. Twierdzi, że kat chroni mój ori wydech dopalając resztki gazu. Podobnież spotkał się z sytuacjami, gdzie ludziom po wycięciu kata dosłownie rozsadzało puchy wydechów przy detonacji niedopalonego gazu. Czy ktoś się z tym spotkał? A może ktoś jeździ z dp na LPG i ori wydechem? Czy musi być w takiej sytuacji pełny przelot? I przy okazji drugi temat: czy będzie dużo głośniej jak dam sam tłumik środkowy przelotowy a końcowy ori, a jak to będzie przy pełnym przelocie? Dojeżdżam codziennie 50 km do pracy a po drodze odwożę dzieci do przedszkola i nie chcę żeby nam głowy rozsadziło od hałasu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #82 Napisano 2 Września 2017 również zastanawiam się nad downpipe. Nie mam gazu wiec nie znam tematu, ale czy będzie dużo głośniej jak dam sam tłumik środkowy przelotowy a końcowy ori Znalazłem podobny pomysł na forum. W mieście ładnie mruczy, ale po powrocie z autostrady założono tłumik środkowy Ostatnio na alledrogo był downpipe, który zdemontowano po 3 dniach. Podobno silnik wydawał metaliczny dźwięk, kóty denerwował właściciela, wiec założył katalizator. Problem zniknął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekg16 Zgłoś #83 Napisano 3 Września 2017 Nie mam kata, mam lpg, nic się nie dzieje. Już tak jeżdżę z rok czasu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niger_psq Zgłoś #84 Napisano 3 Września 2017 Nie mam kata, mam lpg, nic się nie dzieje. Już tak jeżdżę z rok czasu DP i reszta wydechu ori? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekg16 Zgłoś #85 Napisano 3 Września 2017 DP z kwasówki, wydech zamiennik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #86 Napisano 3 Września 2017 I tu w wątpliwości wpędził mnie sąsiad mechanik. Twierdzi, że kat chroni mój ori wydech dopalając resztki gazu. Omijaj go jako mechanika. Bo jak widać chłop żyje w latach 80-tych gdzie auta były na gaźnikach, a LPG I generacji gdzie gaz był dawkowany wiadrem. Śmiało możesz montować DP czy nawet zostawić pustą puchę katalizatora i nic się nie zmienia. Pod warunkiem, że reszta wydechu jest ori. Jak środek czy ostatni zmieniony to dźwięk będzie trochę inny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niger_psq Zgłoś #87 Napisano 6 Września 2017 Śmiało możesz montować DP czy nawet zostawić pustą puchę katalizatora i nic się nie zmienia. Pod warunkiem, że reszta wydechu jest ori. I to jest jakiś konkret. Jak środek czy ostatni zmieniony to dźwięk będzie trochę inny. Inny w sensie głośniejszy tak? Myślałem o czymś takim z asortymentu LORBI Końcowy z taką końcówką to koszt około 300 - 400 zł, więc cena przystępna. Ktoś coś podobnego testował? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #88 Napisano 6 Września 2017 Inny w sensie głośniejszy tak? Tak, ale nie aż tak żeby mocno dręczyć uszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat18 Zgłoś #89 Napisano 18 Grudnia 2017 Witam, 1.8t AWT,.. wymieniłem tłumiki(nie ogr.). Ktoś mi polecił wyprać Katalizator,.. efekt jest taki ze komplet chodzi jakbym miał wielką dziurę gdzieś za katalizatorem. Wywala mi check engine, ucina turbinę na 3tyś obr. i tutaj pytanie czym to może być spowodowane? -nie wyciętą druga sondą (mechanik mi mówił ze ona jest chyba wywalona)?. - tym że w puszce od katalizatora w jakiś sposób spaliny się "kłębią" i przyduszają silnik?. -tym że tłumiki mają za mały przepływ spalin i duszą silnik?. Ps po nowym roku myślę zacząć od downpipe'a, i komputer ze sprawdzeniem na 100% czy ta sonda jest wywalona. Czy uważacie że pusta pucha po kat powinna być ok?. A lepiej zainwestować w porządny tłumik?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #90 Napisano 20 Grudnia 2017 Dnia 18.12.2017 o 23:24, passat18 napisał: jest taki ze komplet chodzi jakbym miał wielką dziurę gdzieś za katalizatorem. Wywala mi check engine, ucina turbinę na 3tyś obr. Pusta puszka kata czy DP + środkowy i końcowy ori nie ma żadnych negatywnych dźwięków. Ponadto to co mówisz nie ma wpływu na ucinanie turbo. Odczytaj błędy zrób logi. Po co zgadywać. Jak sondy i obsługi kata nie wyłączysz w sofcie to check będzie też od tego po usunięciu kata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach