VWMarcin Zgłoś #481 Napisano 7 Kwietnia 2011 Nie wiem co masz do zarzucenia temu silnikowi? Miałem na myśli 1,6 ARM. co do kultury pracy to wystarczy posłuchać jak pracuje silnik 16V i 8V no chyba że komuś słoń na ucho nadepnął. Oczywiście to tylko moje zdanie na ten temat. Pozdrawiam Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #482 Napisano 12 Kwietnia 2011 Kolego miałem okazję stanąc na kresce z 1.6 ( jak widać z opisu mam 1.8 125PS ) i mimo szczerych chęci 1.6 nie dał rady . Od razu zaznaczę że 1.6 był zdrowy a kierowca wie jak wycisnąć 7poty z silnika. Tak że nie obraź się 1.6 nie wykręci 10s do 100km a co dopiero 9s. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #483 Napisano 12 Kwietnia 2011 Tak że nie obraź się 1.6 nie wykręci 10s do 100km a co dopiero 9s. Jego wykreci i niech tak zostanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lenda91 Zgłoś #484 Napisano 13 Kwietnia 2011 polecam 1.9 tdi 110km mnie pali 5.6 - 6 L po mieście ale doceniam pedał gazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin Wroc Zgłoś #485 Napisano 13 Kwietnia 2011 mam paska 130KM i troche duzo pali jak na moj gust, nie wiem czy w tym momencie nie rozgladalbym sie za 110KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #486 Napisano 13 Kwietnia 2011 mam paska 130KM i troche duzo pali jak na moj gust, nie wiem czy w tym momencie nie rozgladalbym sie za 110KMDaj mu chipa to spalanie spadnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #487 Napisano 13 Kwietnia 2011 :hmm zdaje mi się, że temat nie jest o spalaniu itp. czyż nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #488 Napisano 14 Kwietnia 2011 polecam 1.9 tdi 110km mnie pali 5.6 - 6 L po mieście ale doceniam pedał gazu w twoim opisie odnosnie motoru twojego to wydaje mi sie ze nie masz AFN tylko AVG jesli rocznik 2000 no chyba ze nie ori motor ale odnosnie spalania to 5.6-5.4 ja mam na trasie ale nie w miescie ja osobiscie polecam motorki AVG 110km ale i tak wszystko zalezy jak sie trafi,moj ma 250 000 km na blacie,zero wyciekow,zuzycie oleju niezauwazalne,osiagi dosc dobre ale po pewnym czasie i tak brakuje tych paru konikow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #489 Napisano 14 Kwietnia 2011 ale po pewnym czasie i tak brakuje tych paru konikow Ile byś nie miał, to i tak zawsze brakuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #490 Napisano 14 Kwietnia 2011 (edytowane) Czytając niektóre wypowiedzi mam wrażenie ze są skopiowane z programów motoryzacyjnych, gdzie mułowatym określa się samochód który nie przyspiesza poniżej 10 s do 100km/h. Gdzie wykorzystujecie to przyśpieszenie? • do skakania od świateł do świateł? • do bezmyślnego wyprzedzania „chociażby o jeden samochód”? • do wyprzedzania na prostej żeby potem Sr** po nogach na zakrętach? I jeszcze ostatnio mój ulubiony typ, wyprzedzić na zjeździe z autostrady i hamować przed nosem. Wybór typu silnika w Passacie powinien być pokierowany stylem jazdy, kulturą (typem) pracy, ekonomiką i awaryjnością. W takim temacie większość chwali swoje silniki i w ten sposób powstaje 25 stron bełkotu. Podobnie w temacie opon, tarcz hamulcowych i głośników. Benzynowy 1.6 Spala tyle samo co 1.8 i po mimo większej mocy jest mniej elastyczny. Słabym punktem tego silnika jest termostat. Skrzynia biegów (ta sama co do silników 1.4) ma problemy z łożyskowaniem. Objawia się charakterystycznym szumem skrzyni. Były przypadki wysunięcia się wałka z łożyska. Krótkie przełożenia polepszają przyspieszenie ale zmuszają do częstej zmiany biegów w trasie Benzynowy 1.8 Dobrze zestopniowana skrzynia, dłuższe przełożenia zwiększają komfort jazdy. Możliwe awarie termostatu i czujnika ciśnienia oleju. Dobrze współpracują z inst. gazową spokojna jazdę nagradzają niskim spalaniem. Diesel 1.9TDI 110 KM Głośny o niskiej kulturze pracy ale bardzo oszczędny. Jak każdy silnik wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii wymaga odpowiedniego traktowania. (10 przykazań użytkownika diesla) Kosztowny w przypadku awarii dwumasy, pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, turbiny, synchronizatorów skrzyni biegów. Dobrze zestopniowana skrzynia poprawia komfort jazdy. Brakuje szóstego biegu. Diesel 1.9TDI 130 KM Głośny o sporym apetycie na paliwo w ruchu miejskim. Dość dynamiczny ponad 300Nm daje przyjemność z przyspieszania. Jak każdy silnik wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii wymaga odpowiedniego traktowania. (10 przykazań użytkownika diesla) Kosztowny w przypadku awarii dwumasy, pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, turbiny, synchronizatorów skrzyni biegów. Sześciobiegowa skrzynia zestopniowana raczej na autostradę, niż do miasta. Zbyt duża dziura miedzy 2 a 3, utrudnia jazdę z prędkością 50 km/h. Każdy z tych silników lepiej spisuje się w lżejszych konstrukcjach budowanych na płycie Golfa Edytowane 16 Kwietnia 2011 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Manfred Zgłoś #491 Napisano 14 Kwietnia 2011 wkoncu ktos cos madrego napisał a nie tylko zachwalanie swego hehe pozdrawiam!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #492 Napisano 14 Kwietnia 2011 Ale wszyscy zapominacie o 2.8 V6 to naprawdę fajny silniczek i niej est paliwożerny. Na trasie 11l LPG to nie problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slaweq Zgłoś #493 Napisano 14 Kwietnia 2011 Broda pochwal się ile w mieście idzie Nie miałem styczności z dieslami, ale mogę śmiało polecić jednostkę 1.8T, jeśli chodzi o frajdę z jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #494 Napisano 14 Kwietnia 2011 wkoncu ktos cos madrego napisał Tak tak, a świstak siedzi i zawija sreberka. Jak można pisać o kopiowaniu, a następnie samemu wklejać coś z innych stron?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #495 Napisano 14 Kwietnia 2011 Diesel 1.9TDI 110 KMGłośny o niskiej kulturze pracy ale bardzo oszczędny. Jak każdy silnik wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii wymaga odpowiedniego traktowania. (10 przykazań użytkownika diesla) Kosztowny w przypadku awarii dwumasy, pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, turbiny, synchronizatorów skrzyni biegów. Dobrze zestopniowana skrzynia poprawia komfort jazdy. Brakuje szóstego biegu. Diesel 1.9TDI 130 KM Głośny o sporym apetycie na paliwo w ruchu miejskim. Dość dynamiczny ponad 300Nm daje przyjemność z przyspieszania. Jak każdy silnik wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii wymaga odpowiedniego traktowania. (10 przykazań użytkownika diesla) Kosztowny w przypadku awarii dwumasy, pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, turbiny, synchronizatorów skrzyni biegów. Sześciobiegowa skrzynia zestopniowana raczej na autostradę, niż do miasta. Zbyt duża dziura miedzy 2 a 3, utrudnia jazdę z prędkością 50 km/h. Osobiscie odnosze wrazenie ze wersja na VP chodzi bardziej miekko niz na PD. Poza tym awarie wtryskow w VP zdarzaja sie raczej rzadziej niz przy PD, i ich naprawa jest tansza. Poza tym o jakiej pompie wtryskowej piszesz przy PD? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #496 Napisano 14 Kwietnia 2011 Czytając niektóre wypowiedzi mam wrażenie ze są skopiowane z programów motoryzacyjnych, gdzie mułowatym określa się samochód który przyspiesza poniżej 10 s do 100km/h.Gdzie wykorzystujecie to przyśpieszenie? • do skakania od świateł do świateł? • do bezmyślnego wyprzedzania „chociażby o jeden samochód”? • do wyprzedzania na prostej żeby potem Sr** po nogach na zakrętach? I jeszcze ostatnio mój ulubiony typ, wyprzedzić na zjeździe z autostrady i hamować przed nosem. Dobre, bardzo dobre. Esencja tego co widać na polskich drogach. Bezmyślni, słabo wyszkoleni, agresywni, chamscy kierowcy przekonani o swoich ponadprzeciętnych umiejętnościach. Nawet Ci, którzy się nie spieszą łamią wszelkie możliwe przepisy i zdroworozsądkowe bariery. Polak-kierowca- słabe zestawienie. Osobiscie odnosze wrazenie ze wersja na VP chodzi bardziej miekko niz na PD. Poza tym awarie wtryskow w VP zdarzaja sie raczej rzadziej niz przy PD To nie wrażenie, to prawda. VP są "milsze na słuch", oszczędniejsze, mniej czułe na jakość paliwa i żywotniejsze jeśli chodzi o sam układ wtryskowy. Co do kosztów w przypadku awarii- jak dla mnie VP droższe. Jeszcze jedna sprawa- na dziś znalezienie paska z VP w rozsądnym stanie to niezłe wyzwanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #497 Napisano 15 Kwietnia 2011 a następnie samemu wklejać coś z innych stron?? sprecyzuj proszę, co wkleiłem z innych stron? Poza tym o jakiej pompie wtryskowej piszesz przy PD? Mój błąd, ale w zamian mogę dopisać przepływomierz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #498 Napisano 15 Kwietnia 2011 Czytając niektóre wypowiedzi mam wrażenie ze są skopiowane z programów motoryzacyjnych Dokładnie czytając Twoje wypociny odnośnie wybranych 4 różnych silników montowanych w passacie nasuwa się identyczne wrażenie. Dziwi mnie to, że wszystkie Twoje posty są napisane normalnym potocznym językiem, a ten jeden czystym językiem typowo z czasopisma tudzież programu telewizyjnego. Super, że jesteś takim fachowcem od silników, ale tylko w teorii czy użytkowałeś wszystkie po kolei od nowości przez dłuższy okres, aby mówić tu o awaryjności z doświadczenia?? Bo jeżeli nie to na czym opierasz swoją wypowiedź?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bennyx Zgłoś #499 Napisano 15 Kwietnia 2011 przy obecnych cenach ropy -(duża) ja osobiście wybrał bym teraz PB (benzynę) tylko z mocnym najlepiej doładowanym silnikiem i sam założył dobrą instalację sekwencyjną LPG -każdy decyzję podejmuję sam - powodzenia i trafionej decyzji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #500 Napisano 15 Kwietnia 2011 Bo jeżeli nie to na czym opierasz swoją wypowiedź?? Nie będę się tłumaczył każdemu, kto określa moją wypowiedź skopiowanymi wypocinami. Zamiast krytykować i zaśmiecać temat, napisz coś konstruktywnego, pomóż wybrać niezdecydowanym jakiś model silnika. Jak nie umiesz napisać to może skopiuj, nikt Cie za to nie zbanuje. Wypowiedzi z poprzednich stron przypominają mi te, z tendencyjnych programów typu top gear, gdzie lansuje się samochody z potężnymi silnikami a pomija normalne auta. Wystarczy wyjechać na ich ulice, żeby się przekonać jak dalekie są marzenia od szarej rzeczywistości zakorkowanych miast z ograniczeniem do 30 mil. Do poruszania się np. po Londynie w zupełności wystarczy samochód z 60 konnym silnikiem. Podobnie zaczynają wyglądać polskie programy motoryzacyjne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach