Skocz do zawartości
Gość luks12

Zakup passata B5 - jaki silnik wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Polecam mój silnik, czyli AFN. Całkiem przyjemny dizelek. Nie ma polotu, ale te 110 KM wystarczy by wyprzedzić, a w spokojnej trasie spali 4,5 litra/100km. Silnik dość prosty w budowie i jest ich całkiem sporo, więc z częściami w sklepach nie ma problemu. Na razie nie mam zastrzeżeń do tego motorka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mimo wszystko, 130 tdi jest fajnym silnikiem. Najlepsza z jednostek 1.9.
a to czemu? moc? elastyczność? Na ogólną ocene wszystkich silników 1.9 wpływa bardzo dużo czynników i oprócz mocy i elastycznosci jaką napewno ma jadnostka 130 KM są jeszcze bezawaryjność , koszty ekspluatacji. A tu górą sa starsze silniki 1.9 POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a to czemu? moc? elastyczność? Na ogólną ocene wszystkich silników 1.9 wpływa bardzo dużo czynników i oprócz mocy i elastycznosci jaką napewno ma jadnostka 130 KM są jeszcze bezawaryjność , koszty ekspluatacji. A tu górą sa starsze silniki 1.9 POZDRAWIAM

 

Jest najbardziej elastyczny, najmocniejszy i moze najmniej nie pali ale nie rozni sie zbytnio od silnikow 1.9 na pompie wtryskowej (oprocz ukladu paliwowego). AVF lub AWX jest najdrozszy bo sa to najbardziej pozadane silniki jesli chodzi o Passata:) (nawet 2,5 V6 sa tansze)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest najbardziej elastyczny, najmocniejszy i moze najmniej nie pali ale nie rozni sie zbytnio od silnikow 1.9 na pompie wtryskowej (oprocz ukladu paliwowego). AVF lub AWX jest najdrozszy bo sa to najbardziej pozadane silniki jesli chodzi o Passata (nawet 2,5 V6 sa tansze)

 

To chyba lekko bezsensowne odniesienie ceny do jakosci silnika, skoro pompowtryskowe motory wychodzily dopiero w 3BG, a silniki z tradycyjna pompa wtryskowa w 3B, wiec normalne ze przedliftingowe samochody z rocznikow 1996-2000, sa sporo tansze niz poliftingowe produkowane od 2000, bo wynika to zo rocznika i generacji samochodu a nie z tego ze 130 KM jest duzo lepsze niz 110. Co do V6 TDI to wiadomo ze tutaj dobra cena czesto wynika ze zblizajacej sie koniecznosci wykonania kosztownej naprawy oraz ogolnie wyzszych kosztow eksploatacji tego motoru zwlaszcza z w stosunku do 1.9 i ta prawidlowosc mozna obserwowac zarowno przy 3B jak i przy 3BG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko polecam 2.5 TDI V6 :) Spalanie o litr większe niż w 1.9 TDI (uśredniając), osiągi lepsze, kultura pracy silnika i elastyczność na jednym z wyższych poziomów :) no chyba, że macie dużą rodzinę i chcecie niedrogie auto to jednak 1.9... G-prawda, że wałki w V6 padają jak muchy - przyznałem się, że wymieniałem wałki w styczniu tego roku ale przy jakim przebiegu??!! 290tyś !! Teraz auto ma już 310tyś i problemów z nim większych nie ma a to, że wymieniam poszczególne elementy to z własnej inicjatywy. dodam, że auto jest ledwo 8 letnie (rok produkcji 2002 ale z grudnia i po VIN-ie mi wychodzi 2003, gdzie większa część pasków 1.9 TDI i to 10letnich ma o wiele mniejsze przebiegi i większe problemy...

Edytowane przez dzidek1988xx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To chyba lekko bezsensowne odniesienie ceny do jakosci silnika, skoro pompowtryskowe motory wychodzily dopiero w 3BG, a silniki z tradycyjna pompa wtryskowa w 3B, wiec normalne ze przedliftingowe samochody z rocznikow 1996-2000, sa sporo tansze niz poliftingowe produkowane od 2000, bo wynika to zo rocznika i generacji samochodu a nie z tego ze 130 KM jest duzo lepsze niz 110. Co do V6 TDI to wiadomo ze tutaj dobra cena czesto wynika ze zblizajacej sie koniecznosci wykonania kosztownej naprawy oraz ogolnie wyzszych kosztow eksploatacji tego motoru zwlaszcza z w stosunku do 1.9 i ta prawidlowosc mozna obserwowac zarowno przy 3B jak i przy 3BG.

 

Nie no jasne, pomijajac fakt rocznika i innych posrednich to stwierdzam ze najmniej awaryjny jest 1.9, a ze AVF i AWX maja najwiecej mocy to ciesza sie najwiekszym popytem, a popyt = cena :D 2,5 V6 sa awaryjne, paliwozerne i drozsze w obsludze

 

Mimo wszystko polecam 2.5 TDI V6 Spalanie o litr większe niż w 1.9 TDI (uśredniając), osiągi lepsze, kultura pracy silnika i elastyczność na jednym z wyższych poziomów

 

No ja bym sie spieral o te osiagi, przynajmniej 2,5 150 koni to lepszych osiagow nie ma z racji wiekszej masy. Do 100 km/h idzie mu slabiej (sprawdzone). Faktycznie moze miec lepsza kulture pracy...

Edytowane przez Sedris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co niby sprawdzone? jeśli mówisz o jakimś 1,9 z wirusem to może i szybszy. Waga? no proszę, podaj mi różnice w wadze? jeździłem przez 2 miesiące silnikiem 1,9 131 koni. Więc mam porównanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie większa część pasków 1.9 TDI i to 10letnich ma o wiele mniejsze przebiegi i większe problemy...

Ale są to przebiegi wyświetlane na liczniku, a ile maja w sterowniku silnika to już nikt nie mówi, bo nie ma pojęcia. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam polecam 1.9 90 koni stary dobry poczciwy silnik na którym zawsze do jedziesz do celu . i co ważne na każdym paliwie :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mimo wszystko polecam 2.5 TDI V6

 

Co do tego silnka-no nie wiem czy bym się odważył go komuś polecić ;)

 

---------- Post added at 20:27 ---------- Previous post was at 20:26 ----------

 

Ja tam polecam 1.9 90 koni stary dobry poczciwy silnik na którym zawsze do jedziesz do celu . i co ważne na każdym paliwie :fajny

 

A ten znowu jest troszke zbyt mułowaty jak na tak duży samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skoro pompowtryskowe motory wychodzily dopiero w 3BG,

A 116 konny na PD w 3B to niby co? ;)

Co niby sprawdzone? jeśli mówisz o jakimś 1,9 z wirusem to może i szybszy. Waga? no proszę, podaj mi różnice w wadze? jeździłem przez 2 miesiące silnikiem 1,9 131 koni. Więc mam porównanie

 

150 konny v6 ma prawie takie same osiagi co 1.9 AVF.

do setki v6 9,6 avf 9,9 roznica znikoma. dane wzialem ze stronki netowej bo serwisowka w aucie ;)

 

kultura pracy bezsprzecznie lepsza.

Edytowane przez sledziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A 116 konny na PD w 3B to niby co?

 

Były,masz rację.Z tym że niektórzy podają 115KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
150 konny v6 ma prawie takie same osiagi co 1.9 AVF.

do setki v6 9,6 avf 9,9 roznica znikoma. dane wzialem ze stronki netowej bo serwisowka w aucie

 

No i wlasnie o tym mowie:D Dziwne ze AVFy z tego rocznika sa drozsze od 2,5 TDI nawet w lepszych z lepszym wyposazeniem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Były,masz rację.Z tym że niektórzy podają 115KM

 

i to w dwóch wersjach:

AJM 285Nm

ATJ 310Nm

Edytowane przez tofana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

więc zdecydowałem się na 1.8 T

pozdrawiam[/b]

 

bardzo dobry wybór ja tez mam ten silnik naprawdę jedzie a dźwięk silnika miły dla ucha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bardzo dobry wybór ja tez mam ten silnik naprawdę jedzie a dźwięk silnika miły dla ucha

 

 

He he, i oto puenta do dyskusji miedzy posiadaczami TDI 90, 110, 115, 130 i V6 150 kM :)

 

Zart :)

 

Ja przy wyborze nastepnego auta przede wszystkim wezme pod uwage ile tak naprawde mam nim zamiar rocznie przejezdzac i w jakich warunkach. Jak ktos jezdzi 20tys.km w ciagu roku i raczej po miescie na krotkich odcinkach, to nie ma wiekszego sensu zeby kupowal diesla - koszt zakupu zawsze wyzszy niz benzynowca, przebiegi zdecydowanie wyzsze i zdecydowanie bardziej "krecone", diesel (zwlaszcza uzywany) jest obarczony wiekszym ryzykiem ze wpakujemy sie na mine (cale mnostwo typowych bolaczek tych silnikow,jedne prostsze i tansze inne bardziej bolesne), i jak sie to wszystko zsumuje to wyjdzie ze przez pierwszych kilka lat koszty jazdy dieslem w niektorych przypadkach moga sie okazac podobne do kosztow jazdy benzynowym, mimo ze na stacji benzynowej tankujac Pb zawsze bedzie troche drozej.

 

W kazdym razie u mnie jednak nastepny chyba bedzie w benzynie, nie jezdze teraz az tak duzo, a dzwiek silnika milszy i kultura pracy jest wyzsza no i najwazniejsze - NIE MA SADZY :kciuki

Edytowane przez Ninja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
He he, i oto puenta do dyskusji miedzy posiadaczami TDI 90, 110, 115, 130 i V6 150 kM :)

 

Zart :)

 

Ja przy wyborze nastepnego auta przede wszystkim wezme pod uwage ile tak naprawde mam nim zamiar rocznie przejezdzac i w jakich warunkach. Jak ktos jezdzi 20tys.km w ciagu roku i raczej po miescie na krotkich odcinkach, to nie ma wiekszego sensu zeby kupowal diesla - koszt zakupu zawsze wyzszy niz benzynowca, przebiegi zdecydowanie wyzsze i zdecydowanie bardziej "krecone", diesel (zwlaszcza uzywany) jest obarczony wiekszym ryzykiem ze wpakujemy sie na mine (cale mnostwo typowych bolaczek tych silnikow,jedne prostsze i tansze inne bardziej bolesne), i jak sie to wszystko zsumuje to wyjdzie ze przez pierwzych kilka lat koszty jazdy benzynowym w niektorych przypadkach moga sie okazac podobne do kosztow jazdy dieslem, mimo ze na stacji benzynowej tankujac Pb zawsze bedzie troche drozej.

 

W kazdym razie u mnie jednak nastepny chyba bedzie w benzynie, nie jezdze teraz az tak duzo, a dzwiek silnika milszy i kultura pracy jest wyzsza no i najwazniejsze - NIE MA SADZY :kciuki

 

ja akurat jeżdżę dużo, ale będę auto gazował bo przyjemność z jazdy jest niesamowita

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez rozwiazanie. Ja za malo jezdze wiec jesli pojde w benzyne to bez gazorexu.

 

Kazdy wybor "ma swoje minusy i może ma też jakieś plusy. Rozchodzi sie jednak o to, żeby te plusy nie przysłoniły Wam minusów" :-DD

Edytowane przez Ninja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też się dołączę. Następna benzyna i tylko benzyna. Jeśli chodzi o zagazowanie silnika z turbo, moim zdaniem to profanacja, ale jedni gazują drudzy wirusują ;-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też się dołączę. Następna benzyna i tylko benzyna. Jeśli chodzi o zagazowanie silnika z turbo, moim zdaniem to profanacja, ale jedni gazują drudzy wirusują .

 

Ja tez kolejne auto kupie juz w benzynie, bedzie to 2.0 TFSI albo jakas V6 Pb:D No i raczej napewno 4x4;)

 

P.S. Wlasnie mam namiar na dobrego Boxera:P Oczywiscie chodzi o Subaru, wiec tez sie w ciagu miesiecy okaze czy nie przesiade sie na cos z dusza:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności