ziaaiz Zgłoś #301 Napisano 19 Marca 2010 Polecam mój silnik, czyli AFN. Całkiem przyjemny dizelek. Nie ma polotu, ale te 110 KM wystarczy by wyprzedzić, a w spokojnej trasie spali 4,5 litra/100km. Silnik dość prosty w budowie i jest ich całkiem sporo, więc z częściami w sklepach nie ma problemu. Na razie nie mam zastrzeżeń do tego motorka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacagdz Zgłoś #302 Napisano 9 Kwietnia 2010 Mimo wszystko, 130 tdi jest fajnym silnikiem. Najlepsza z jednostek 1.9. a to czemu? moc? elastyczność? Na ogólną ocene wszystkich silników 1.9 wpływa bardzo dużo czynników i oprócz mocy i elastycznosci jaką napewno ma jadnostka 130 KM są jeszcze bezawaryjność , koszty ekspluatacji. A tu górą sa starsze silniki 1.9 POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #303 Napisano 11 Kwietnia 2010 a to czemu? moc? elastyczność? Na ogólną ocene wszystkich silników 1.9 wpływa bardzo dużo czynników i oprócz mocy i elastycznosci jaką napewno ma jadnostka 130 KM są jeszcze bezawaryjność , koszty ekspluatacji. A tu górą sa starsze silniki 1.9 POZDRAWIAM Jest najbardziej elastyczny, najmocniejszy i moze najmniej nie pali ale nie rozni sie zbytnio od silnikow 1.9 na pompie wtryskowej (oprocz ukladu paliwowego). AVF lub AWX jest najdrozszy bo sa to najbardziej pozadane silniki jesli chodzi o Passata:) (nawet 2,5 V6 sa tansze) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AudiA4Warszawa Zgłoś #304 Napisano 11 Kwietnia 2010 Jest najbardziej elastyczny, najmocniejszy i moze najmniej nie pali ale nie rozni sie zbytnio od silnikow 1.9 na pompie wtryskowej (oprocz ukladu paliwowego). AVF lub AWX jest najdrozszy bo sa to najbardziej pozadane silniki jesli chodzi o Passata (nawet 2,5 V6 sa tansze) To chyba lekko bezsensowne odniesienie ceny do jakosci silnika, skoro pompowtryskowe motory wychodzily dopiero w 3BG, a silniki z tradycyjna pompa wtryskowa w 3B, wiec normalne ze przedliftingowe samochody z rocznikow 1996-2000, sa sporo tansze niz poliftingowe produkowane od 2000, bo wynika to zo rocznika i generacji samochodu a nie z tego ze 130 KM jest duzo lepsze niz 110. Co do V6 TDI to wiadomo ze tutaj dobra cena czesto wynika ze zblizajacej sie koniecznosci wykonania kosztownej naprawy oraz ogolnie wyzszych kosztow eksploatacji tego motoru zwlaszcza z w stosunku do 1.9 i ta prawidlowosc mozna obserwowac zarowno przy 3B jak i przy 3BG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidek1988xx Zgłoś #305 Napisano 11 Kwietnia 2010 (edytowane) Mimo wszystko polecam 2.5 TDI V6 Spalanie o litr większe niż w 1.9 TDI (uśredniając), osiągi lepsze, kultura pracy silnika i elastyczność na jednym z wyższych poziomów no chyba, że macie dużą rodzinę i chcecie niedrogie auto to jednak 1.9... G-prawda, że wałki w V6 padają jak muchy - przyznałem się, że wymieniałem wałki w styczniu tego roku ale przy jakim przebiegu??!! 290tyś !! Teraz auto ma już 310tyś i problemów z nim większych nie ma a to, że wymieniam poszczególne elementy to z własnej inicjatywy. dodam, że auto jest ledwo 8 letnie (rok produkcji 2002 ale z grudnia i po VIN-ie mi wychodzi 2003, gdzie większa część pasków 1.9 TDI i to 10letnich ma o wiele mniejsze przebiegi i większe problemy... Edytowane 11 Kwietnia 2010 przez dzidek1988xx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #306 Napisano 12 Kwietnia 2010 (edytowane) To chyba lekko bezsensowne odniesienie ceny do jakosci silnika, skoro pompowtryskowe motory wychodzily dopiero w 3BG, a silniki z tradycyjna pompa wtryskowa w 3B, wiec normalne ze przedliftingowe samochody z rocznikow 1996-2000, sa sporo tansze niz poliftingowe produkowane od 2000, bo wynika to zo rocznika i generacji samochodu a nie z tego ze 130 KM jest duzo lepsze niz 110. Co do V6 TDI to wiadomo ze tutaj dobra cena czesto wynika ze zblizajacej sie koniecznosci wykonania kosztownej naprawy oraz ogolnie wyzszych kosztow eksploatacji tego motoru zwlaszcza z w stosunku do 1.9 i ta prawidlowosc mozna obserwowac zarowno przy 3B jak i przy 3BG. Nie no jasne, pomijajac fakt rocznika i innych posrednich to stwierdzam ze najmniej awaryjny jest 1.9, a ze AVF i AWX maja najwiecej mocy to ciesza sie najwiekszym popytem, a popyt = cena 2,5 V6 sa awaryjne, paliwozerne i drozsze w obsludze Mimo wszystko polecam 2.5 TDI V6 Spalanie o litr większe niż w 1.9 TDI (uśredniając), osiągi lepsze, kultura pracy silnika i elastyczność na jednym z wyższych poziomów No ja bym sie spieral o te osiagi, przynajmniej 2,5 150 koni to lepszych osiagow nie ma z racji wiekszej masy. Do 100 km/h idzie mu slabiej (sprawdzone). Faktycznie moze miec lepsza kulture pracy... Edytowane 12 Kwietnia 2010 przez Sedris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidek1988xx Zgłoś #307 Napisano 12 Kwietnia 2010 Co niby sprawdzone? jeśli mówisz o jakimś 1,9 z wirusem to może i szybszy. Waga? no proszę, podaj mi różnice w wadze? jeździłem przez 2 miesiące silnikiem 1,9 131 koni. Więc mam porównanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #308 Napisano 12 Kwietnia 2010 gdzie większa część pasków 1.9 TDI i to 10letnich ma o wiele mniejsze przebiegi i większe problemy... Ale są to przebiegi wyświetlane na liczniku, a ile maja w sterowniku silnika to już nikt nie mówi, bo nie ma pojęcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bart448 Zgłoś #309 Napisano 12 Kwietnia 2010 Ja tam polecam 1.9 90 koni stary dobry poczciwy silnik na którym zawsze do jedziesz do celu . i co ważne na każdym paliwie :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #310 Napisano 12 Kwietnia 2010 Mimo wszystko polecam 2.5 TDI V6 Co do tego silnka-no nie wiem czy bym się odważył go komuś polecić ---------- Post added at 20:27 ---------- Previous post was at 20:26 ---------- Ja tam polecam 1.9 90 koni stary dobry poczciwy silnik na którym zawsze do jedziesz do celu . i co ważne na każdym paliwie :fajny A ten znowu jest troszke zbyt mułowaty jak na tak duży samochód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #311 Napisano 12 Kwietnia 2010 (edytowane) skoro pompowtryskowe motory wychodzily dopiero w 3BG, A 116 konny na PD w 3B to niby co? Co niby sprawdzone? jeśli mówisz o jakimś 1,9 z wirusem to może i szybszy. Waga? no proszę, podaj mi różnice w wadze? jeździłem przez 2 miesiące silnikiem 1,9 131 koni. Więc mam porównanie 150 konny v6 ma prawie takie same osiagi co 1.9 AVF. do setki v6 9,6 avf 9,9 roznica znikoma. dane wzialem ze stronki netowej bo serwisowka w aucie kultura pracy bezsprzecznie lepsza. Edytowane 12 Kwietnia 2010 przez sledziu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #312 Napisano 12 Kwietnia 2010 A 116 konny na PD w 3B to niby co? Były,masz rację.Z tym że niektórzy podają 115KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #313 Napisano 13 Kwietnia 2010 150 konny v6 ma prawie takie same osiagi co 1.9 AVF.do setki v6 9,6 avf 9,9 roznica znikoma. dane wzialem ze stronki netowej bo serwisowka w aucie No i wlasnie o tym mowie:D Dziwne ze AVFy z tego rocznika sa drozsze od 2,5 TDI nawet w lepszych z lepszym wyposazeniem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #314 Napisano 13 Kwietnia 2010 (edytowane) Były,masz rację.Z tym że niektórzy podają 115KM i to w dwóch wersjach: AJM 285Nm ATJ 310Nm Edytowane 13 Kwietnia 2010 przez tofana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Druciarz83 Zgłoś #315 Napisano 13 Kwietnia 2010 witamwięc zdecydowałem się na 1.8 T pozdrawiam[/b] bardzo dobry wybór ja tez mam ten silnik naprawdę jedzie a dźwięk silnika miły dla ucha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #316 Napisano 13 Kwietnia 2010 (edytowane) bardzo dobry wybór ja tez mam ten silnik naprawdę jedzie a dźwięk silnika miły dla ucha He he, i oto puenta do dyskusji miedzy posiadaczami TDI 90, 110, 115, 130 i V6 150 kM Zart Ja przy wyborze nastepnego auta przede wszystkim wezme pod uwage ile tak naprawde mam nim zamiar rocznie przejezdzac i w jakich warunkach. Jak ktos jezdzi 20tys.km w ciagu roku i raczej po miescie na krotkich odcinkach, to nie ma wiekszego sensu zeby kupowal diesla - koszt zakupu zawsze wyzszy niz benzynowca, przebiegi zdecydowanie wyzsze i zdecydowanie bardziej "krecone", diesel (zwlaszcza uzywany) jest obarczony wiekszym ryzykiem ze wpakujemy sie na mine (cale mnostwo typowych bolaczek tych silnikow,jedne prostsze i tansze inne bardziej bolesne), i jak sie to wszystko zsumuje to wyjdzie ze przez pierwszych kilka lat koszty jazdy dieslem w niektorych przypadkach moga sie okazac podobne do kosztow jazdy benzynowym, mimo ze na stacji benzynowej tankujac Pb zawsze bedzie troche drozej. W kazdym razie u mnie jednak nastepny chyba bedzie w benzynie, nie jezdze teraz az tak duzo, a dzwiek silnika milszy i kultura pracy jest wyzsza no i najwazniejsze - NIE MA SADZY :kciuki Edytowane 13 Kwietnia 2010 przez Ninja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Druciarz83 Zgłoś #317 Napisano 13 Kwietnia 2010 He he, i oto puenta do dyskusji miedzy posiadaczami TDI 90, 110, 115, 130 i V6 150 kM Zart Ja przy wyborze nastepnego auta przede wszystkim wezme pod uwage ile tak naprawde mam nim zamiar rocznie przejezdzac i w jakich warunkach. Jak ktos jezdzi 20tys.km w ciagu roku i raczej po miescie na krotkich odcinkach, to nie ma wiekszego sensu zeby kupowal diesla - koszt zakupu zawsze wyzszy niz benzynowca, przebiegi zdecydowanie wyzsze i zdecydowanie bardziej "krecone", diesel (zwlaszcza uzywany) jest obarczony wiekszym ryzykiem ze wpakujemy sie na mine (cale mnostwo typowych bolaczek tych silnikow,jedne prostsze i tansze inne bardziej bolesne), i jak sie to wszystko zsumuje to wyjdzie ze przez pierwzych kilka lat koszty jazdy benzynowym w niektorych przypadkach moga sie okazac podobne do kosztow jazdy dieslem, mimo ze na stacji benzynowej tankujac Pb zawsze bedzie troche drozej. W kazdym razie u mnie jednak nastepny chyba bedzie w benzynie, nie jezdze teraz az tak duzo, a dzwiek silnika milszy i kultura pracy jest wyzsza no i najwazniejsze - NIE MA SADZY :kciuki ja akurat jeżdżę dużo, ale będę auto gazował bo przyjemność z jazdy jest niesamowita Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #318 Napisano 13 Kwietnia 2010 (edytowane) Tez rozwiazanie. Ja za malo jezdze wiec jesli pojde w benzyne to bez gazorexu. Kazdy wybor "ma swoje minusy i może ma też jakieś plusy. Rozchodzi sie jednak o to, żeby te plusy nie przysłoniły Wam minusów" Edytowane 13 Kwietnia 2010 przez Ninja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popo73 Zgłoś #319 Napisano 13 Kwietnia 2010 Też się dołączę. Następna benzyna i tylko benzyna. Jeśli chodzi o zagazowanie silnika z turbo, moim zdaniem to profanacja, ale jedni gazują drudzy wirusują . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #320 Napisano 14 Kwietnia 2010 Też się dołączę. Następna benzyna i tylko benzyna. Jeśli chodzi o zagazowanie silnika z turbo, moim zdaniem to profanacja, ale jedni gazują drudzy wirusują . Ja tez kolejne auto kupie juz w benzynie, bedzie to 2.0 TFSI albo jakas V6 Pb:D No i raczej napewno 4x4;) P.S. Wlasnie mam namiar na dobrego Boxera:P Oczywiscie chodzi o Subaru, wiec tez sie w ciagu miesiecy okaze czy nie przesiade sie na cos z dusza:] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach