Skocz do zawartości
Gość luks12

Zakup passata B5 - jaki silnik wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

1.9 TDI 130KM AVF srednio 7.2l-100km w cyklu mieszanym ale mozna spokojnie na 6.0 zejść jeżdzac spokokjnie ale nie jak niedzielny kierowca.Wiec jesli sporo jezdzisz to kup diesla i to najlepiej własnie w DE.Ja poszukałem i znalazłem taki dokładnie jak chcialem prosto od niemca z domu,serwisowany i zadbany egzemplarz i choc zapłaciłem troche wiecej niz byla ich aktualna cena to jestem zadowolony i wiem co mam!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiec jesli sporo jezdzisz to kup diesla

To jeszcze zależy GDZIE jeździ, bo jeśli większosć po mieście, to zakup diesla mija sie z celem :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7,2 x minimum 5 zeta daje na luzie 35zł

...mój w cyklu mieszanym pali 10,5 elpega czyli 10,5 x 2,50 jakieś 27zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj disel 1,9 90 km pali z 7-8 max po miescie a jak w dlugo trase to do 5 da sie zejsc. Ale teraz bym kupowal tego 130 km :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a czy 1,6 daje rade?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie a czy 1,6 daje rade?
nie bierz tego motoru za słaby do tej budy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie a czy 1,6 daje rade?

Ale z czym daje radę? No toczy sie do przodu. Sprecyzuj pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie a czy 1,6 daje rade?

 

Daje nawet w gazie, jak ogarnięty kierownik prowadzi. Tylko, że za te same pieniądze kupisz 1,8 T i masz 50 koni więcej, a spali tyle samo. Nie mówiąc już o tym, ze za 800 - 900 zł zapisujesz się na jakiś grupowy chip i przy odrobinie szczęścia na samym programie sięgniesz po 170-175 koników. Tak jak koledzy piszą - za ciężka buda passata do tego silnika 1.6.

 

Ja w odróżnieniu od Ciebie przed kupnem passka szperałem w necie, ale nie dotarłem na to forum. Gdybym to zrobił nie kupił bym na pewno silnika 1,6 tylko 1,8 T. Z dostępnych w passku jednostek benzynowych moim zdaniem jest to najlepszy wybór gdyż:.

- 1,6 za słaby

-1,8 za mały stosunek mocy do spalania

- 1,8 T powiedzmy optimum, można schipować, mechanicy znają i motor i jego bolączki, dużo części z rynku wtórnego, nie tylko z pasków, ale też np z audi, skody

- 2,3 5 garów rzadko spotykany, wydaje mi się, że to przekłada się na znajomość motoru u mechaników i dostępność części

- 2,8 V6 - dobra jednostka, ale bez potencjału na tuning, drogie części / droga w utrzymaniu ( choć to pojęcie względne).

 

Jest jeszcze chyba 2.0 benzyna, ale nie jestem w stanie o niej nic powiedzieć.

 

Najlepsze były by do pasków silniki 2.4 i 2.6 wolnossące w benzynie z audiczek, ale wiadomo grupa VAG musi swoje produkty trochę różnicować:)

- 4,0 litra z W8 - dla tych, którzy mają za dużo pieniędzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ale 1.8T moim zdaniem nie pojeżdzi tyle co bez T

wolnossący silnik jest bardziej odporny

Edytowane przez Przemek-83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAk się zadba o turbinkę to czemu nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest jeszcze chyba 2.0 benzyna, ale nie jestem w stanie o niej nic powiedzieć.

Dokładnie, AZM - 115km, 8V, świetna do zagazowania, niezły moment, prosta konstrukcja. Całkiem przyjemnie jeździ, elastyczny silnik. Ale jak ktoś lubi pocisnąć to niech sobie daruje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie tylko przy maxymalnej jest problem. Ale można jeszcze podnieść ciśnienie i będzie GIT. bo i tak przy obecnych ustawieniach, to przy załadowanym bagazniku, średnio utrzymywanej predkosci 120 km/h, włączona klima, 3 osoby na pokładzie, włączone CB , odtwarzacz i nawigacja - spala 10-10.5 litra LPG na setkę Więc gdybym podniósł ciśnienie, to by przekroczył 200 ale na trasie by palił około 12, no nie?
Kumpel ma Audi A4 95 rocznik z motorkiem 1.8. Gaz wsadzony od 8 lat, II generacji. Mowie ze nie wazne jak jezdzi zawsze spalanie wynosi mu ok 10l ;) Na hamowni ucieklo mu ok 25PS. Na Pb wyszlo ok 4PS wiecej niz na LPG. Przebieg 360kkm. Jezdzi zadowolony ;)

 

---------- Post added at 00:22 ---------- Previous post was at 00:17 ----------

 

Najlepsze były by do pasków silniki 2.4 i 2.6 wolnossące w benzynie z audiczek,
Dzisiaj mialem okazje przejechac sie Audi A6 z 2.4Pb 2000rok. Silnik zaje...scie wygluszony w czasie jazdy. Na 3ce do 120km/h i nic nie slychac. Jazda zaczyna sie dopiero powyzej 3tys obr. Po tej przejazdze poszukiwania Passka 1.8T zmieniam chyba na A6 1.8T ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego "kidrowiec" ja mam silnik BAU czyli 2.5 tdi 180km ale w audi a6 z napędem quattro , full opcja wyposażenia,mam go od kilku miesięcy ,sprowadzony z francji ,przebieg 225 tys oryginalny , skrzynia tiptronic ,rocznik 2004 , spalanie trochę boli 11 w tej chwili w mieście z klimą ,zimą było nawet 15 l ,po zakupie zmieniłem wszystkie filtry , olej castrol edge sport 5w40 prawie 7 l wchodzi ,zmieniłem także kompletny rozrząd(paski,rolki,napinacze,termostat,pompa wody) ,czyli wszystko co sie da wymienić żeby ponownie nie sciągać przodu ,sprawdziłem też stan oleju w skrzyni biegów, jak narazie śmigam bez problemów,jeśli chodzi o moc to jest poezja ,poprzedni passat ADR to nie ma co porównywać ,najlepsze wrażenia daje tryb "sport" ,to mój pierwszy traktor bo wcześniej jezdzilem tylko benzyniakami ,ogólnie jak narazie zadowolony ,jak ktoś ma jeszcze jakieś pytania to chętnie odpowiem..:)

Edytowane przez coffin80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam silnik BAU czyli 2.5 tdi 180km , jeśli chodzi o moc to jest poezja ,poprzedni passat ADR to nie ma co porównywać

A co ty chcesz porównywać? :zeco Porównujesz 180 koni do 125-u? :taksobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam te Wasze wywody i nasuwają mi się pytania... Szukam Passata w kombi (B5 ewentualnie jak pozwolą fundusze to B5 FL). W rodzinie mam Passata B5 FL z silnikiem AVF i mocą podniesioną do ok 160KM. Przyjemnie sie nim poruszać ale w mieście pali w okolicach 9 litrów. Rachunek prosty: 9x5.6=50.4... sporo!

Z uwagi na fakt, że 80% to jazda po mieście wybór padł na benzynę, docelowo gaz. Miałem okazję przejechać się zagazowanym 1.6 ale niestety to nie była jazda. Silnikiem 1.8 20V też jeździłem ale w Skodzie Octavii. Wystarczała aczkolwiek, przy dynamicznej jeździe swoje potrafiła spalić. Silnik ten dostępny jest w zasadzie tylko w B5. W FL mamy już inny silnik - 2.0 115KM. Szczerze powiedziawszy niewiele informacji znalazłem o tym silniku... Poczytałem trochę o silniku 2.0 130KM montowanym w Audi A4 (roczniki 2000-...). Niestety sporo osób narzeka na ten silnik. Zastanawiam się też nad 1.8 T. Niestety często słyszę, że "gazowanie" tego silnika to zło... I niestety co forum to różne opinie. Co wybrać? Pomijając sam fakt "kondycji silnika, czy jest się czego obawiać po "zagazowaniu" silnika 1.8 T? "Gazownika" mam - polecany na forum LPG, mieszczący się w Zbrosławicach. Czy też decydować się na jednostkę bez T?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Ja mam Passata 1.8 T dosyć leciwego, bo z 1996 r . Zagazowałem go 2 lata temu .Jedyną usterką po założeniu gazu była padnięta cewka , ale podobno to standard . Zrobiłem 40 tyś. i jest rewelacja. Autko chodzi jak rakieta , spala w mieście 12 l i w trasie 10 l .

Wiem tylko jedno, że następne autko też będzie z silnikiem 1.8 T .

Ale każdy ma swój gust i swoje doświadczenia . Niekiedy bardzo odmienne ...

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanie jak na ten silnik niewielkie... Co masz za instalacje założoną? I gdzie montowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instalacje zakładałem w Vis-Eco w Kusiętach , koło Częstochowy . Stag 300 Plus .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spalanie jak na ten silnik niewielkie...

Taka rzeczywistość ;)

 

Stag 300 Plus .

To nie jest instalacja tylko nazwa/model zamontowanej elektroniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Taka rzeczywistość ;)

również masz instalacje gazową?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności