damian_k_k Zgłoś #1 Napisano 23 Grudnia 2012 Witam, Jadąc swoim passatem B5 3B 1.9 tdi po 2 kilometrach trasy zaświeciła się czerwona kontrolka akumulatora, z racji tego że do pracy mam blisko myślałem że uda się mimo wszystko dojechać.. niestety po kilku minutach oświetlenie zegarów zredukowało się prawie do 0, zapaliły się kontrolki od ABS, ręcznego i czegoś tam jeszcze oraz włączyły się też sygnały dźwiękowe. Wydawało mi się że auto traci moc i w tej sytuacji zaparkowałem w najbliższym możliwym miejscu i zgasiłem samochód. Po pracy spróbowałem zapalić auto, zapaliło na dotyk więc chyba akumulator jest ok (niecałe 20 tys. na nim przejeździłem). Czy w tej sytuacji podejrzenie pada na alternator ? I pytanie najważniejsze: Czy mogę holować auto które jest uruchomione ? Czy można w tej sytuacji je uruchomić i jechać (być holowanym) póki ewentualnie nie zgaśnie (czy można wtedy takim sposobem coś uszkodzić ?) Potrzebowałbym je przeholować tak około 8 kilometrów i nie chciałbym narobić jakiś dodatkowych problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
codix2 Zgłoś #2 Napisano 23 Grudnia 2012 Ja bym nie odpalał 8km to na zgaszonym pomału zaciągnij. Miernik na akumulator i wszystko będzie jasne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #3 Napisano 23 Grudnia 2012 a czym może zaszkodzić holowanie odpalonego silnika jeśli auto jest na luzie? zyskuje hamulce i wspomaganie kierownicy więc lepiej chyba? wszystko zależy od tego czy masz automata czy manual, jeśli manual to moim zdaniem holować odpalony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #4 Napisano 23 Grudnia 2012 Jest jeszcze taka mała kwestia - nie wolno holować sprawnego auta... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
codix2 Zgłoś #5 Napisano 23 Grudnia 2012 Niewiadomo co mu się tam nadziało. Jak nie ma ładowania wogóle wydoi aku do zera już mu jakieś kontrolki mrugają i brzęczki na słabym aku zaraz jakieś błędy mu się narobią albo coś w podobie. A jak mu poszły jakieś diody w alternatorze i ma za duże ładowanie i mu aku rozj....e ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian_k_k Zgłoś #6 Napisano 23 Grudnia 2012 (edytowane) To jest manual Jak funkcjonują hamulce w sytuacji gdyby auto było zgaszone w trakcie holowania ? Jest duża tragedia czy jakoś te 8 km z kilkoma zakrętami sie przejedzie ? Edytowane 23 Grudnia 2012 przez damian_k_k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #7 Napisano 23 Grudnia 2012 kolego 8 km to nawet i przepchac mozna a tak na serio to wspomaganie bedzie ciezko chodzic, bo nie bedzie dzialac pompa, oraz hamulce trzeba bedzie mocniej dusic, jesli masz w miare zdrowy akumulator to jedz na zapalonym wlacz tylko pozycje, twoich przednich swiatel i tak nie bedzie widac a tyl jakby co bedzie. Mi zdarzylo sie kiedys na holu ze zgaszonym silnikiem i to poldkiem przejechac ponad 80 km, tak ze dasz rade a i przypadkiem nie wlaczaj swiatel awaryjnych podczas holowania jak to niektorzy maja w zwyczaju ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian_k_k Zgłoś #8 Napisano 24 Grudnia 2012 spoko o nie włączaniu świateł awaryjnych i o trójkącie pamiętam, akumulator jest w miarę nowy, natomiast może być prawie rozładowany a z próbą jego naładowania pojawiły się nowe komplikacje. Ogólnie chyba spróbuje holowania na wyłączonym silniku, mniejsze ryzyko że coś się posypie.. dzęki za dotychczasowe rady, jakby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie to bede wdzieczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #9 Napisano 24 Grudnia 2012 A za kodeksem drogowym: Art. 31. 2. Zabrania się holowania: a -pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia; b -pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony; Znajomy holował tylko 2 km i go złapali. A przeżycia na zakrętach i podczas hamowania to podobno miał ciekawe, bo holujący raczej spokojnie nie jechał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotereq21 Zgłoś #10 Napisano 24 Grudnia 2012 Jest jeszcze taka mała kwestia - nie wolno holować sprawnego auta... Masz rację, ale w tym przypadku auto z jakiegoś powodu jest właśnie niesprawne... A zabrania się holowania auta jeżeli nie ma sprawnych hamulców i wspomagania układu kierowniczego jeżeli w taki jest wyposażone auto. Brak wspomagania hamulców = brak sprawnych hamulców. Także jazda na włączonym silniku jak najbardziej, jeżeli nie ma to wpływu na dalszą destrukcję auta. Jeżeli nie to już pozostaje laweta (tak czysto formalnie). Wiadomo, że nikt by na te 8 km lawety nie wynajmował tak swoją drogą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #11 Napisano 24 Grudnia 2012 kolego mi jak odkręciła się półoś od skrzyni to holowany był 80km. dziewczyna prowadziła bo ja byłem na %. 20km przejechaliśmy w 15min. silnik cały czas odpalony, pozycje włączone, hamulce sprawne, ukł. kierowniczy sprawny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DoDominik Zgłoś #12 Napisano 25 Grudnia 2012 Wiadomo, że nikt by na te 8 km lawety nie wynajmował tak swoją drogą Wiadomo że wiele osób nawet nie wie że przy OC ma Assistance dzwoni i holują go bez problemu warto zaglądnąć do ubezpieczenia A jeżeli się nie ma to warto dokupić za parę złoty ( tak na przyszłość ) A wracając do tematu ja bym jechał nim dopóki nie padnie i martwił się dopiero jak zgaśnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #13 Napisano 25 Grudnia 2012 można holować odpalony samochód: - światła pozycyjne zapalone - umieszczony trójkąt za tylną szybą po lewej stronie - skrzynia na luzie można holować także zgaszony, ale bez wspomagania kierownicy i hamulców trudniej się nim operuje, więc kierowca-holownik musi mieć wyobraźnię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #14 Napisano 26 Grudnia 2012 Miałem sytuację jak założyciel tematu,z tym że silnik był TDI na PD... Gdy wszystko pogasło zostawiłem auto w następnej miejscowości.Następnego dnia odpalił jakby nigdy nic i spokojnie przejechałem 10km do siebie do domu,zanim sytuacja się powtórzyła.Okazało się że padł alternator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmos Zgłoś #15 Napisano 27 Grudnia 2012 Tez tak miałem alternator padł i po paru kilometrach wszystko zgasło a po nocy normalnie aku zapalił i kontrolka i się okazało że alternator do naprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #16 Napisano 31 Grudnia 2012 Brak wspomagania hamulców = brak sprawnych hamulców. :nerwus od kiedy brak wspomagania hamulcow oznacza niesprawnosc hamulcow? kolega chyba nie ma pojecia o mechanice jadac nawet na rolki bez wspomagania auto powinno przejsc przeglad bo hamulce dzialaja tak samo jedynie mocniej trzeba dusic pedal rzeby wytworzyc sile potrzebna do hamowania ale tez nie jest to tak trudne aby kola zablokowac to na podobnej zasadzie dziala jak w ukladzie kierowniczym wspomaganie jak silnik nie pracuje (tzn pompa) to ciezko sie kierownica kreci w osobowkach to nie ma problemu ale w ciezarowkach juz niestety gorzej a w zaladowanych prawie niemozliwe krecenie (sam to kiedys przerabialem w DAFie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotereq21 Zgłoś #17 Napisano 1 Stycznia 2013 od kiedy brak wspomagania hamulcow oznacza niesprawnosc hamulcow? Co powiesz na twardy pedał po którymś już z kolei hamowaniu, gdy wytworzy się ciśnienie w układzie? Jazda z takimi hamulcami jest strasznie uciążliwa i właśnie to policja uzna za niebezpieczne wlepiając Ci mandat. kolega chyba nie ma pojecia o mechanice Co do mojego pojęcia o mechanice, mocno byś się zdziwił, ale nie zależy mi specjalnie na udowadnianiu Ci ile to mam oleju w głowie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #18 Napisano 2 Stycznia 2013 (edytowane) to normalne ze pedal zrobi sie twardy ale pozniej bedzie wszystko hamowac tylko wiekszej sily trzeba dac na pedal i milicjanta nie powinno interesowac jaki jest pedal ale czy hamulce hamuja Edytowane 2 Stycznia 2013 przez kajos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach