Jump to content
eldo

Czujnik położenia wału G28 [036906433E] wymiana

Recommended Posts

Witam, jak w temacie.

 

Czy posiada może ktoś zdjęcie, jakiś manual, cokolwiek co by pomogło wymienić czujnik położenia wału G28 ?

 

Pytanie nr 2. Czy błąd tego czujnika jest powiązany z pracą tempomatu aktywnego ?

Edited by eldo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik to ja wiem jak wyglada bo kupiłem nowy i wiem że jest zamontowany w pobliżu wału ;-)

 

Rozchodzi mi się o dokładną lokalizacje (w pobliżu wału) to trochę mało precyzyjna podpowiedz. Nie wiem z której strony sie do niego dobrać (z pod spodu czy z pod maski) ?. I czy błąd tego czujnika ma wpływ na brak pracy ACC ?. Może ma ktoś aktualną ELSE z foto i opisem wymiany ?

 

Z rysunku niżej wnioskuje że powinien być gdzies w okolicy dwu masy = skrzyni DSG ?

 

b75a9479c46e2f0amed.jpg

Edited by eldo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli czujnik polozenia walu zle pracuje to auto moze gasnac na wolnych obrotach, przy jego calkowitej awarii wylaczy Ci silnik....juz to przezylem. W serwisie mieli problem z jego demontazem i musieli wyciagac skrzynie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik pracuje normalnie, wszystko wydaje sie być ok. Nawet po wizycie na hamowni tydzień temu (usunięcie DPF + CHIP) nie wykazało żadnych objawów uszkodzenia tego czujnika, poza błedem którego sie nie da wykasować = przestał działać aktywny tempomat ( ACC / OFF) który też sypie błedami co jest zrozumiałe po samoczynnym wyłączeniu po uruchomieniu silnika. Auto odpala normalnie itp. Mówisz że tak ciężko z wymianą ? wrrr

 

Żeby się choc dogrzebać do wtyczki, może tam coś nie łączy... pytanie jak to zrobić jak tego czujnika nie widać po ściagnięciu osłony silnika i z pod maski ;P

Edited by eldo

Share this post


Link to post
Share on other sites

VCDS 11.2.0

 

000801 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

P0321 - 006 - Short to Plus - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 3

Reset counter: 30

Mileage: 232746 km

Time Indication: 0

Date: 2012.12.20

Time: 22:09:53

 

 

Freeze Frame:

RPM: 128 /min

Torque: 0.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Time: 0.01 s

Angle: 0.0 °

Bin. Bits: 00000000

Bin. Bits: 00000001

 

Tak jak wspomniałem wcześniej, samochód nie ma żadnych negatywnych objawów. Pali od tgzw. "kopa", przyspiesza rewelacyjnie i ani raz nie zgasł podczas jazdy. Na hamowni wyciskali z niego 7 poty (192ps/410nm) ani raz nie "zakaszlał" ;-) problemem jest za to świadomość że błąd się pojawia i trochę się obawiam dalszych wypadów samochodem.

Edited by eldo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja też przerabiałem wymianę czujnika g28 i niestety trzeba demontować skrzynię biegów

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja też przerabiałem wymianę czujnika g28 i niestety trzeba demontować skrzynię biegów

 

jakie były objawy ? pomogła wymiana czujnika ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jakie były objawy ? pomogła wymiana czujnika ?

objaw był taki że nie mogłem uruchomić silnika stało to sie nagle,po wymianie wszystko wróciło do normy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o generator impulsów to trzeba zdjąć podstawę filtra oleju i chłodnicę oleju.Zdejmowanie skrzyni to naciąganie przez mechaników.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli chodzi o generator impulsów to trzeba zdjąć podstawę filtra oleju i chłodnicę oleju.Zdejmowanie skrzyni to naciąganie przez mechaników.

 

tylko zauważ że klucz imbusowy nie wchodzi ci prostopadle do śruby od czujnika i jest problem z odkręceniem,przerabiałem to na własnej skórze wiem co piszę, ale tym co sie uda to gratuluję bo pare stówek w kieszeni:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

z odczytu (bład czujnika G28) są powody do obaw że padnie lada dzień ? Ewentualna wymiana we własnym zakresie wchodziła by w gre na wiosnę. Obecnie nie mam warunków na takie akcje niestety. Czy demontaż filtra oleju wraz z chłodnicą wymaga demontażu zderzaka ? Można ten zabieg podciagnać pod samodzielna wymiane oleju ? (potrzebny bedzie kanał) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
z odczytu (bład czujnika G28) są powody do obaw że padnie lada dzień ? Ewentualna wymiana we własnym zakresie wchodziła by w gre na wiosnę. Obecnie nie mam warunków na takie akcje niestety. Czy demontaż filtra oleju wraz z chłodnicą wymaga demontażu zderzaka ? Można ten zabieg podciagnać pod samodzielna wymiane oleju ? (potrzebny bedzie kanał) ?

kanał jak najbardziej zderzaka nie trzeba demontować trzeba zdjąć podstawę filtra oleju wraz z chlodnicą oleju i wąż od intercoolera delikatnie zdjąć wtyczkę i próbować odkręcać śrubę na imbus nie pamiętam rozmiaru jeżeli sie nie uda to tylko demontaż skrzyni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bede próbował jak się cieplej zrobi, dzięki artekdzg za podpowiedz. Tymczasem strzeliłem dzisiaj trase (snowboard) w sumie deczko ponad 200km i najmniejszego problemu. Sam nie wiem jak ten błąd sie ma do pracy silnika...na chwile obecną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie wariował po przegrzaniu. Jak jechałem wolno to było ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ten czujnik jest zlokalizowany (jak patrzy jego wtyczka) w Touranie (rozrząd z boku) skrzynia DSG.

 

Wstępnie zdemontowałem filtr powietrza ale dalej nic nie widzę. Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cześć kolego mam też paska 2.0 BMR DSG dokładam do niego różne żeczy ale z ACC plus Front Assist mam problem poprostu żadnych błędów ale komunikat że ACC niedostępny

 

widzę że Ty piszesz że masz Front Assist proszę o kontakt mój nr tel 512 752 999

 

może obaj czegoś więcej się dowiemy na inne tematy

 

Bartek

 

---------- Dodano o 10:35 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:32 ----------

 

wcześniejszą Wiadomość kieruję do kolegi eldo

Share this post


Link to post
Share on other sites

cześć. Mam paska 2.0 fsi 150KM. rok 2005. Przy ostrym przyspieszaniu auto przestaje ciągnąć przy ok 5000 obrotów. Pojawia się szarpanie i brak mocy. Na kompie wyskakuje błąd: SAE P0321 :21 Czujnik prędkości obrotowej silnika Niewiarygodny sygnał Górna granica przekroczona Lamp OFF sporadyczny . Czy te objawy wskazują na ten czujnik? Nie mogę namierzyć tego czujnika w ETCE... Czy mógłby mi ktoś podać numer katalogowy tej części?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Często pada ten czujnik?

Bedę robił sprzęgło i się zastanawiam czy nie wymienić przy okazji tego czujnika. W sumie jedna robota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy