Skocz do zawartości
Rzepa

Szarpanie AVF 1.9 tdi - prośba o analize

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny temat do zbadania dla mnie. Termostat może mieć bezpośredni wpływ na właśnie takie zrywy czy dziury w gazie?

 

---------- Dodano o 16:04 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:50 ----------

 

Edytowane przez Grott

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie może.

Pytałeś co mogę powiedzieć na podstawie logów.

Po powtórnej analizie z lupą w ręku :) wydaje mi się, że problem leży w zaworze N75

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam mechanika . Może mnie okłamał ale stwierdził że zawory są ok

 

---------- Dodano o 19:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:24 ----------

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może egr się przycina?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokonałem w końcu korekty softu i samochód stracił sporo mocy, ale szarpie nadal - Na szczęście tylko sporadycznie na 3-ce, na innych biegach bardzo rzadko. Na 4-ce i 5-ce pod górkę przy tych felernych obrotach już nie zacina i nie przeszkadza w normalnej jeździe. Muszę zrobić jeszcze tylko test w momencie kiedy szarpało najgorzej, czyli z kompletem pasażerów.

 

Myślę, że nowa/przeczyszczona przepływka już definitywnie załatwi sprawę. Zajmę się tym i dam znać jak chodzi z nowym logami pod koniec roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uprzejmie melduję że w moim pasku przyczyną szarpań w przedziale obrotowym 1800-2500 była pompa Vacuum. Wymiana wyeliminowała ten problem a samochód odzyskał moc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat, gdyż mam podobny problem a nie będę powielał wątków.

Mam Passata 1.9TDI 130KM AVF + napęd 4 motion i dokładnie takie same objawy. 3 krótkie szarpnięcia przy 1800-1950 obr. odczuwalne tylko na biegach 3,4 i troszkę na 5. Na 6 już bardzo słabo odczuwalne. Na 1 i 2 biegu nic nie odczuwalne. Auto poza tym jeździ OK. Przyśpiesza w innych zakresach obrotów bez problemów. W błędach ECU i logach nic nie ma.

 

Czytam już tydzień po forach i sporo takich przypadków ale wszystkie bez jednoznacznej odpowiedzi.

 

Z tego co wyczytałem to problem może powodować:

- przegub wewnętrzny

- EGR

- wytarty wałek rozrządu

- wadliwy wtrysk PD

- uszkodzona pompa vacum

- przycinająca się zmienna geometria, czyli grucha turbo, N75 itd.

- dwumasa

- poduszki silnika

 

Wyeliminowałem EGR poprzez wyłączenie go w ECU silnika oraz porządne czyszczenie.

To nie dwumasa, gdyż budą nie trzęsie, od 1,5tys ciągnie bez szarpania. Żadnych też innych objawów zużytej dwumasy.

Poduszki silnika nie wylane ani nie uszkodzone.

Zrobiłem logi i tam też nic nie ma.

W weekend sprawdzę wałek nierządu.

 

Może ktoś rozwiązał ten problem?

 

Obstawiam jakiś problem mechaniczny tylko nie wiem gdzie szukać. W jaki sposób sprawdzić Pompę Vacum? PD?

 

Poniżej logi:

- statyczne:

000,001,003 http://vaglog.pl/log_244801.html

004, 007, 013 http://vaglog.pl/log_244808.html

018,023,013 http://vaglog.pl/log_244803.html

-dynamiczne:

000,001,003 http://vaglog.pl/log_244804.html

004,008,010 http://vaglog.pl/log_244802.html

011 http://vaglog.pl/log_244806.html

-basic settings

000 http://vaglog.pl/log_244735.html

003 http://vaglog.pl/log_244734.html

011 http://vaglog.pl/log_244807.html

 

Mam wyłączonego EGR, zmodyfikowaną mapę TL i włączoną mapę LC.

Edytowane przez lukasz_vip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompe vacum sprawdzisz za pomocą wakuometra,czy jakos tak, jest w temacie o vacum jak to zrobić i jakie powinny być wartości , zobacz też jaką masz pompę, jakiej firmy, najszybciej poznasz ją po króćcu (też w temacie o vacum)

A Ja mam pytanie. Jak wyłączyłeś w ecu EGR :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam MPPS z allegro za 60zł i bawię się mapami w ECU :) Chiński MPPS rusza większość sterowników EDC15.

Swoim kablem zchipowałem już Octavię1 ASV i Golfa4 AJM.

Aktualnie pracuję nad chipem na 170KMw Passacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie trochę czasu minęło od waszych problemów może pomożecie coś w moim przypadku - podobnym.

auto szarpie przy równej jeździe - tak jak szarpały stare TDI przy zabrudzonym nastawniku. przyspiesza prawidłowo, błędów nie ma.

Ostatnio po odpaleniu przejechałem 200 metrów i wpadło w totalne kilka szarpnięć jakby się nie umiał silnik zdecydować czy przyspieszać czy zwolnić( ale to jedyny tak drastyczny przypadek).

czasem potrafi wcale nie szarpać - szczególnie jak jest sucho. Jak jest wilgotno potrafi np całą drogę poszarpywać jak tylko nie przyspieszamy albo nie zwalniamy

Próba na tempomacie - okolo 50 km/h 4 bieg (skrzynia 6) droga prosta właczony tempomat - przejechany jeden odcinek 2 km 6 razy - cały czas szarpie ( objawy jak uszkodzony przegub wewnętrzny) innym razem - nie da sie wywołać takiego objawu.

przeguby sprawdzane i wyglądają ok, wymienione pompo wtryski na inne, podmieniane czujniki ciśnienia i przepływomierz, zaślepiany EGR, podmiana zaworu sterujacego EGR, wszystko bez zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzales błędy w abs?

 

Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wiazke elektryczna idącą do przeplywomierza, u kolegi w a6 2.4 właśnie to powodowało szarpanie, jednak pojawiał się błąd przeplywomierza.

 

Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie ze w moim tdi bardzo opornie komp lapie błędy. Krotkie wypęecie przeplywki -nie ma błędu. Cokolwiek dot ekologii np dot egr blad wyskakuje od razu.

Moc go nie interesuje .. tylko ekologia.

 

Sprawdze wiązkę - mial przerwę w obwodzie czy cos z izolacją?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś po drodze kabel rozerwany i przez to cos

 

Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności