Grott Zgłoś #21 Napisano 8 Grudnia 2012 (edytowane) Kolejny temat do zbadania dla mnie. Termostat może mieć bezpośredni wpływ na właśnie takie zrywy czy dziury w gazie? ---------- Dodano o 16:04 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:50 ---------- Edytowane 8 Grudnia 2012 przez Grott Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #22 Napisano 8 Grudnia 2012 (edytowane) Nie, nie może. Pytałeś co mogę powiedzieć na podstawie logów. Po powtórnej analizie z lupą w ręku wydaje mi się, że problem leży w zaworze N75 Edytowane 8 Grudnia 2012 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #23 Napisano 8 Grudnia 2012 Nie znam mechanika . Może mnie okłamał ale stwierdził że zawory są ok ---------- Dodano o 19:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:24 ---------- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #24 Napisano 17 Grudnia 2012 Może egr się przycina? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rzepa Zgłoś #25 Napisano 20 Grudnia 2012 Dokonałem w końcu korekty softu i samochód stracił sporo mocy, ale szarpie nadal - Na szczęście tylko sporadycznie na 3-ce, na innych biegach bardzo rzadko. Na 4-ce i 5-ce pod górkę przy tych felernych obrotach już nie zacina i nie przeszkadza w normalnej jeździe. Muszę zrobić jeszcze tylko test w momencie kiedy szarpało najgorzej, czyli z kompletem pasażerów. Myślę, że nowa/przeczyszczona przepływka już definitywnie załatwi sprawę. Zajmę się tym i dam znać jak chodzi z nowym logami pod koniec roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #26 Napisano 2 Października 2013 Uprzejmie melduję że w moim pasku przyczyną szarpań w przedziale obrotowym 1800-2500 była pompa Vacuum. Wymiana wyeliminowała ten problem a samochód odzyskał moc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_vip Zgłoś #27 Napisano 28 Grudnia 2015 (edytowane) Podłączę się pod temat, gdyż mam podobny problem a nie będę powielał wątków. Mam Passata 1.9TDI 130KM AVF + napęd 4 motion i dokładnie takie same objawy. 3 krótkie szarpnięcia przy 1800-1950 obr. odczuwalne tylko na biegach 3,4 i troszkę na 5. Na 6 już bardzo słabo odczuwalne. Na 1 i 2 biegu nic nie odczuwalne. Auto poza tym jeździ OK. Przyśpiesza w innych zakresach obrotów bez problemów. W błędach ECU i logach nic nie ma. Czytam już tydzień po forach i sporo takich przypadków ale wszystkie bez jednoznacznej odpowiedzi. Z tego co wyczytałem to problem może powodować: - przegub wewnętrzny - EGR - wytarty wałek rozrządu - wadliwy wtrysk PD - uszkodzona pompa vacum - przycinająca się zmienna geometria, czyli grucha turbo, N75 itd. - dwumasa - poduszki silnika Wyeliminowałem EGR poprzez wyłączenie go w ECU silnika oraz porządne czyszczenie. To nie dwumasa, gdyż budą nie trzęsie, od 1,5tys ciągnie bez szarpania. Żadnych też innych objawów zużytej dwumasy. Poduszki silnika nie wylane ani nie uszkodzone. Zrobiłem logi i tam też nic nie ma. W weekend sprawdzę wałek nierządu. Może ktoś rozwiązał ten problem? Obstawiam jakiś problem mechaniczny tylko nie wiem gdzie szukać. W jaki sposób sprawdzić Pompę Vacum? PD? Poniżej logi: - statyczne: 000,001,003 http://vaglog.pl/log_244801.html 004, 007, 013 http://vaglog.pl/log_244808.html 018,023,013 http://vaglog.pl/log_244803.html -dynamiczne: 000,001,003 http://vaglog.pl/log_244804.html 004,008,010 http://vaglog.pl/log_244802.html 011 http://vaglog.pl/log_244806.html -basic settings 000 http://vaglog.pl/log_244735.html 003 http://vaglog.pl/log_244734.html 011 http://vaglog.pl/log_244807.html Mam wyłączonego EGR, zmodyfikowaną mapę TL i włączoną mapę LC. Edytowane 28 Grudnia 2015 przez lukasz_vip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #28 Napisano 30 Grudnia 2015 Pompe vacum sprawdzisz za pomocą wakuometra,czy jakos tak, jest w temacie o vacum jak to zrobić i jakie powinny być wartości , zobacz też jaką masz pompę, jakiej firmy, najszybciej poznasz ją po króćcu (też w temacie o vacum) A Ja mam pytanie. Jak wyłączyłeś w ecu EGR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_vip Zgłoś #29 Napisano 31 Grudnia 2015 Mam MPPS z allegro za 60zł i bawię się mapami w ECU Chiński MPPS rusza większość sterowników EDC15. Swoim kablem zchipowałem już Octavię1 ASV i Golfa4 AJM. Aktualnie pracuję nad chipem na 170KMw Passacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #30 Napisano 25 Stycznia 2017 Panowie trochę czasu minęło od waszych problemów może pomożecie coś w moim przypadku - podobnym. auto szarpie przy równej jeździe - tak jak szarpały stare TDI przy zabrudzonym nastawniku. przyspiesza prawidłowo, błędów nie ma. Ostatnio po odpaleniu przejechałem 200 metrów i wpadło w totalne kilka szarpnięć jakby się nie umiał silnik zdecydować czy przyspieszać czy zwolnić( ale to jedyny tak drastyczny przypadek). czasem potrafi wcale nie szarpać - szczególnie jak jest sucho. Jak jest wilgotno potrafi np całą drogę poszarpywać jak tylko nie przyspieszamy albo nie zwalniamy Próba na tempomacie - okolo 50 km/h 4 bieg (skrzynia 6) droga prosta właczony tempomat - przejechany jeden odcinek 2 km 6 razy - cały czas szarpie ( objawy jak uszkodzony przegub wewnętrzny) innym razem - nie da sie wywołać takiego objawu. przeguby sprawdzane i wyglądają ok, wymienione pompo wtryski na inne, podmieniane czujniki ciśnienia i przepływomierz, zaślepiany EGR, podmiana zaworu sterujacego EGR, wszystko bez zmian. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
durki Zgłoś #31 Napisano 25 Stycznia 2017 Sprawdzales błędy w abs? Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #32 Napisano 25 Stycznia 2017 Odłączałem cały Abs/esp na próbę (bezpieczniki) nie pomoglo. Bledow tez nie ma. Zrobilem logi na jesieni. Na vaglog powiedzieli ze nie ma sie co czepiac... http://vaglog.pl/log-010_013_018_1c5oh.html http://vaglog.pl/log-023_bsET2.html http://vaglog.pl/log-018_0W7i0UD.html http://vaglog.pl/log-013_VJzPfR.html http://vaglog.pl/log-010_u8PNl4.html http://vaglog.pl/log-008_590OQSv.html http://vaglog.pl/log-007_r94zQ.html http://vaglog.pl/log-006_8Bde2.html http://vaglog.pl/log-005_0qhIH.html http://vaglog.pl/log-004_L9i0F.html http://vaglog.pl/log-001_50rl6.html http://vaglog.pl/log-003_0277Nh.html http://vaglog.pl/log-002_zF41C.html To sa logi robione na tempomacie przy okolo 50 km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
durki Zgłoś #33 Napisano 26 Stycznia 2017 Sprawdź wiazke elektryczna idącą do przeplywomierza, u kolegi w a6 2.4 właśnie to powodowało szarpanie, jednak pojawiał się błąd przeplywomierza. Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #34 Napisano 26 Stycznia 2017 Mam wrażenie ze w moim tdi bardzo opornie komp lapie błędy. Krotkie wypęecie przeplywki -nie ma błędu. Cokolwiek dot ekologii np dot egr blad wyskakuje od razu. Moc go nie interesuje .. tylko ekologia. Sprawdze wiązkę - mial przerwę w obwodzie czy cos z izolacją? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
durki Zgłoś #35 Napisano 26 Stycznia 2017 Gdzieś po drodze kabel rozerwany i przez to cos Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach