piotrwrc Zgłoś #1 Napisano 7 Listopada 2012 Witam wszystkich. Mianowicie mój problem skrzyni 5 biegowej / przebieg 186 tyś. (oryginał) dotyczy: - wraz ze spadkiem temperatury otoczenia zaczęły się problemy z działaniem mojej skrzyni. Objawy: ciężko wchodzi bieg 2 tak jakby z oporem, oraz zaczął haczyć bieg 3. Po zagrzaniu się skrzyni biegi zaczynają chodzić płynnie nie idealnie ale znacznie lepiej. Jeżeli chodzi o 2 bieg to od kiedy pamiętam zawsze wchodził z lekkim oporem. Biegi nie zgrzytają, skrzynia pracuje cicho..... Czy sensowne jest zmienianie oleju przy takich objawach ? Zastanawiam się również czy czasem któraś poduszka się nie zepsuła.... A może już synchronizatory do wymiany ??? Jeżeli tak to jaki koszt remontu skrzyni 5 biegowej ? Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszw27 Zgłoś #2 Napisano 7 Listopada 2012 Witam wszystkich. Mianowicie mój problem skrzyni 5 biegowej / przebieg 186 tyś. (oryginał) dotyczy: - wraz ze spadkiem temperatury otoczenia zaczęły się problemy z działaniem mojej skrzyni. Objawy: ciężko wchodzi bieg 2 tak jakby z oporem, oraz zaczął haczyć bieg 3. Po zagrzaniu się skrzyni biegi zaczynają chodzić płynnie nie idealnie ale znacznie lepiej. Jeżeli chodzi o 2 bieg to od kiedy pamiętam zawsze wchodził z lekkim oporem. Biegi nie zgrzytają, skrzynia pracuje cicho..... Czy sensowne jest zmienianie oleju przy takich objawach ? Zastanawiam się również czy czasem któraś poduszka się nie zepsuła.... A może już synchronizatory do wymiany ??? Jeżeli tak to jaki koszt remontu skrzyni 5 biegowej ? Pozdrawiam, lepiej wydac okolo 130 zeta na olej mozesz dolac do niego jakiegos specyfiku typu ceramizer lub liqy moly i pojezdzic troche i poczekac na efekt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #3 Napisano 7 Listopada 2012 Czy sensowne jest zmienianie oleju przy takich objawach ? Miałem identycznie z 2 i 3 biegiem. W moim przypadku brakowało oleju w skrzyni, jego uzupełnienie i przelatanie ok. 100km załatwiło temat. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwrc Zgłoś #4 Napisano 7 Listopada 2012 OK, dzięki za informacje. Jak się uda to jutro lub w sobotę wymieniam cały olej. Mam nadzieję, że to załatwi temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwrc Zgłoś #5 Napisano 12 Listopada 2012 A więc to jeszcze nie koniec problemu. W sobotę wymieniłem olej na GL-5 80W-90. Efekt tego jest taki, że dwójka wchodzi z jeszcze większym oporem a jedynka tylko po zatrzymaniu samochodu. Pozostałe objawy bez zmian. Zastanawiam się czy to nie czasem poduszki pod skrzynią nie będą powodowały takich objawów. Oglądałem poduszki skrzyni i wydają się być OK. Nasmarowałem gałkę przy lewarku zmiany biegów. Co jeszcze albo gdzie można szukać przyczyn ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #6 Napisano 12 Listopada 2012 GL-5 80W-90 hmmm poczytaj kolego ten wątek : KLIK ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #7 Napisano 12 Listopada 2012 daj znać jak uporasz się z problemem skrzyni, bo... mam te same objawy;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwrc Zgłoś #8 Napisano 13 Listopada 2012 Dzisiaj popołudniu zalewam nowym olejem, już z normą VW 501.50 i zobaczymy jaki będzie efekt. Jak na razie zauważyłem, że nawet na tym oleju co teraz wlałem po nagrzaniu się oleju w skrzyni pracuje idealnie. Ale jak jest zimny to pierwsze 2 biegi wchodzą z oporem. Ale zobaczymy jaki będzie efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #9 Napisano 13 Listopada 2012 a który olej wlewasz ? ja mam castrola z normą 501 i mam dokładnie ten sam efekt jak Ty. Tzn po zmianie oleju na zimnym silniku strasznie cięzko 2 wchodzi. Zastanawiam się nad zmianą oleju na ten :Fuchs Titan Sintofluid 75W80 Ma zupełnie inne lepkości niż pozostałe tzn o wiele mniejsze na zimnym silniku niż reszta .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwrc Zgłoś #10 Napisano 13 Listopada 2012 Chce wlać BP SGX 75W-90. Lepkość przy 40 st. to 74 natomiast Castrol ma lepkość 78. Niewielka różnica. Teraz przy tym oleju 80w-90 jak olej się trochę zagrzeje to biegi wchodzą miękko. Gdyby tak chodziły cały czas byłoby super. Mam nadzieje, że tym razem będzie to dobry wybór. Wszędzie gdzie pytałem polecają ten olej. Chyba, że macie inne zdanie .... ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin990 Zgłoś #11 Napisano 13 Listopada 2012 Koledzy te skrzynie chodzą dobrze tylko i wyłącznie na oleju oryginalnym VW koszt w serwisie to 130zł za litr, ale zapewniam Was że inaczej się nie da. Alternatywą jest olej FUCHS dedykowany do konkretnej skrzyni kosztuje połowę mniej. Poczytajcie na forum jest o tym wątek. Oczywiście mówię tu o skrzyni FRK która jest z silnikiem AVF. Od dłuższego czasu mam zalaną fuchsem i nie mam żadnych problemów z wrzucaniem biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwrc Zgłoś #12 Napisano 13 Listopada 2012 (edytowane) Właśnie jestem po rozmowie z panem z technicznego działu z Fuchs i rozmawiałem nt. oleju do mojego auta. Fakt olej 75W-80 spełnia normę G 052 911. Jest przystosowany do tych skrzyń. Dostępny jest w butelkach 1l., w Gliwicach - w siedzibie firmy będzie dostępny w czwartek. Cena za 1L - 52 zł brutto. Może ktoś jeszcze by chciał wtedy będę mógł o cenie też porozmawiać bo przy 3L to raczej nie mam co gadać o rabacie ---------- Dodano o 12:56 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:20 ---------- Zastanawiam się czy te haczenie nie jest jest związane z cięgnami a głównie z tym krzyżakiem gumowym na cięgnie. Dzisij jeszcze sprawdzę dokładnie poduszki skrzyni itp. Edytowane 13 Listopada 2012 przez piotrwrc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #13 Napisano 13 Listopada 2012 Haczenie związane jest z tym ze skrzynia się kończy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #14 Napisano 13 Listopada 2012 (edytowane) Haczenie związane jest z tym ze skrzynia się kończy raczej synchronizatory tylko ... @piotrwrc - > zobacz TO dokładnie ., tam kolega daje rabat 5% na podane hasło. Nie znam się na tyle dokładnie ale patrząc na dane to FUCHS : [TABLE=class: compare-table, width: 100%] [TR] [TD=class: nowrap bottom-border]Lepkość kinematyczna w 40°C - 49,8[/TD] [/TR] [TR=class: table-row, bgcolor: #EEEEEE] [TD=class: nowrap bottom-border]Lepkość kinematyczna w 100°C - 9,4[/TD] [/TR] [TR] [/TR] [/TABLE] Czyli im mniejsza lepkość tym biegi lepiej wchodzą skoro przy rozgrzanej skrzyni lepiej pracują. Z tych wszystkich MOTUL CASTROL i FUCHS , to właśnie fuchs ma najmniejsze lepkości ... czyli teoretycznie powinno lepiej na nim chodzić na zimnym. Poprawcie mnie jeżeli źle to rozumuje Edytowane 13 Listopada 2012 przez Rosa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbigniewz01@ Zgłoś #15 Napisano 14 Listopada 2012 Jak chodzi sam drążek na postoju? jakie ma luzy,może za duże. Skrzynie jak sprawdzić to podlewarować koło włączać biegi i gaz.Będzie słychać czy wyje czy nie. Jak drążek ma luzy to może wystarczy wyregulować,mógł sie poluzować wodzik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwrc Zgłoś #16 Napisano 15 Listopada 2012 Dzisiaj ma być dostawa oleju Fuchs więc zobaczę jak to będzie dalej. Auto Będzie popołudniu na podnośniku więc generalny przegląd zrobię wszystkiego co związane ze skrzynią. Jak znajdę wieczorem czas to zdam relację co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwrc Zgłoś #17 Napisano 15 Listopada 2012 Jestem już właśnie po "warsztatowym popołudniu" i efekty są wręcz pozytywnie zaskakujące Już pisze co się na to złożyło: 1) Wymiana oleju na Fuchs 75W-80 - rewelacja sama skrzynia pracuje wręcz płynniej niż w nowym aucie, biegi chodzą leciutko bez zbędnego oporu, same wskakują na swoje miejsce. 2) sprawdziłem obie poduszki skrzyni i są OK ale poluzowałem je i okazało się że ta po lewej stronie (strona kierowcy) jest lekko naprężona (po poluzowaniu wróciła na swoje miejsce) 3) sprawdziłem krzyżak - stan b. dobry ale zauważyłem, że przy max. wychyleniu w prawo delikatnie ociera o osłonę termiczną. Poluzowałem go i obróciłem minimalnie w lewo następnie skręciłem. 4) zalałem świeżym olejem. Powiem tak: moim zdaniem lekkie naprężenie skrzyni + lekko obrócony krzyżak mógł powodować nieprecyzyjne wrzucanie biegów - efekt haczenia o którym wcześniej pisałem. Teraz wszystko jest OK jeżeli jutro rano skrzynia tak będzie pracowała, a wszystko wskazuje, że jest duża szansa to problem będzie rozwiązany. Tak lekko i płynnie biegi już dawno nie pracowały w tym aucie i mam nadzieję, że tak juz pozostanie Jutro dam znać jak skrzynia będzie pracowała po nocnych mrozach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #18 Napisano 15 Listopada 2012 czyli jednak ten fuchs robi swoją robotę .. a powiedz o który krzyżaku mówisz? możesz pokazać na jakiejś fotce ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mezofil Zgłoś #19 Napisano 15 Listopada 2012 napisz gdzie kupowałeś ten olej, ew. wyślij mi namiary na sklep, dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin990 Zgłoś #20 Napisano 16 Listopada 2012 1) Wymiana oleju na Fuchs 75W-80 - rewelacja sama skrzynia pracuje wręcz płynniej niż w nowym aucie, biegi chodzą leciutko bez zbędnego oporu, same wskakują na swoje miejsce. i tak powinno być, w końcu teraz masz zalany oryginalnym olejem (fakt że był w innym opakowaniu). W mrozy raczej też powinno być ok, no chyba że synchro 2 i 3 biegu jest wyjechane co w tych autach dość często się zdaża. 3) sprawdziłem krzyżak - stan b. dobry ale zauważyłem, że przy max. wychyleniu w prawo delikatnie ociera o osłonę termiczną. Poluzowałem go i obróciłem minimalnie w lewo następnie skręciłem. o którym krzyżaku mówisz? masz na myśli wybierak przy skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach