Skocz do zawartości
madziareta3

turbina czy blok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Miesiąc temu (ok. 800km) wymieniłam w swoim pasku uszczelkę pod głowicą, głowica była planowana. Przez te 800km autko było oszczędzane. Na trasie auto zaczęło tracić moc. Czy było 2000 czy 4000 obrotów auto jechało 80km/h. Zatrzymałam się na stacji benzynowej było to na autostradzie, auto chodziło bardzo głośno. Olej jest w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy, zaczął strasznie dymić, z silnika kapie olej. Wróciłam na lawecie:(. Jednak dzisiaj zawiozłam auto do mechanika i stwierdził że może to być uszkodzona turbina lub krzywo splanowany blok.

Miał ktoś podobny przypadek?

 

VW PASSAT 1999rok, 1,8T 150 koni.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja podejrzewał bym blok lub głowicę a turbinę bym odpuścił .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic nie ma turbina do tego ze olej znajduje sie w zbiorniczku wyrownawczym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

małe pytanko czy turbina w 1.8T jest chłodzona cieczą? jesli tak to mozliwe jest uszkodzenie turbiny i dostanie się oleju do cieczy chłodzacej..

a jesli nie jest to.... stawiam jak kolega powyzej turbine mozemy wykluczyc.... uszczelka bądz głowica albo.... poszły sruby w głowicy... nie wiem jak w tym silniku ale bardzo czesto są jednorazowego uzytku. Przy naprawie trzeba wymienic je na nowe przykręcajac głowice....

A moze została "czapka" zle dokręcona? mechanikom tez zdarzają się wpadki..

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8T turbo jest chłodzone cieczą. Spotkałem się z kilkoma mechanikami którzy twierdzą że klucz dynamometryczny mają w "łokciu". Prawdopodobnie na takiego trafiłaś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy jeśli taka akcja miała miejsce, to czy jest to jakoś do sprawdzenia, żeby nie powiedział, że tonie jego wina?

 

1.8T turbo jest chłodzone cieczą. Spotkałem się z kilkoma mechanikami którzy twierdzą że klucz dynamometryczny mają w "łokciu". Prawdopodobnie na takiego trafiłaś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja podejrzewał bym blok lub głowicę a turbinę bym odpuścił .

 

Tak jak kolego pisze "blok silnika" też weź pod uwagę.

 

---------- Dodano o 17:30 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:25 ----------

 

A czy jeśli taka akcja miała miejsce, to czy jest to jakoś do sprawdzenia, żeby nie powiedział, że tonie jego wina?

 

:wmorde Nie ma szans.

Dawaj do niego auto z powrotem,zagonić do roboty. Jeżeli okaże się że masz blok pęknięty to gość zblednie.

 

Kolega miał podobny problem tylko w 1.7 Isuzu, 2 razy wymieniali mu UPG następnie po agresywnej jeździe usterka wracała, w końcu znalazł kumatego "doktora" i :zeco pęknięty blok. po wymianie silnika jest :ok . Oczywiście nie życzę ci tego.

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spotkałem się z kilkoma mechanikami którzy twierdzą że klucz dynamometryczny mają w "łokciu". Prawdopodobnie na takiego trafiłaś.

 

ja tez takim jestem a Ty jestes nastepnym zarozumialym kliencikiem ktory twierdzi, ze do jego auta trzeba miec wyspecjalizowane narzędzia z serwisu.

Ale moge ci dodac, ze do dokrecenia glowicy nie trzeba miec klucza poniewaz tego sie juz tak nie robi. W rekach nie miales widac nowej uszczelki gdyż dokrecanie kluczem dyn. jest podane jako opcja, a glownym sposobem jest dokrecanie o okreslona ilosc stopni ;)

a tylne tloczki wkrecam kluczem do flexa! :o

 

wracajac do tematu. Moze zle splanowali ci glowice skoro olej kapie i jest w zbiorniczku, ja bym oddal auto do innego mechanika poniewaz ten jak widac za slabo ja dociagnął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja tez takim jestem a Ty jestes nastepnym zarozumialym kliencikiem ktory twierdzi, ze do jego auta trzeba miec wyspecjalizowane narzędzia z serwisu.

 

:mlotkiem Gościu Ty tak twierdzisz! Nie będę się kłócił z zielonyB5 bo szkoda na to czasu a po za tym forum nie do tego celu służy:D

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gościu Ty tak twierdzisz! Nie będę się kłócił z zielonyB5 bo szkoda na to czasy a po za tym forum nie do tego celu służy

 

ja sie nie kłoce tylko stwierdza fakt, bo kazdy na forum tylko po mechanikach potrafi jezdzic a sam nigdy w zyciu klucza w łapie nie mil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu w zupełności z tobą się zgodzę:D Jakieś 4 lata temu zaczęły mi się do łap klucze kleić, po tym jak starszy zorientował się że go w h... robią!:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale moge ci dodac, ze do dokrecenia glowicy nie trzeba miec klucza poniewaz tego sie juz tak nie robi. W rekach nie miales widac nowej uszczelki gdyż dokrecanie kluczem dyn. jest podane jako opcja, a glownym sposobem jest dokrecanie o okreslona ilosc stopni

 

Zaznaczam że nie chcę się kłócić ale sie mylisz, stopnie jak najbardziej ...ale po wstępnej fazie dokręcenia kluczem dynanometrycznym np:

I etap 40 N/m

II etap 60 N/m

III etap 90 stopni

IV etap 90 stopni ..ba notabene jest to przykład dokręcania głowicy w AFN

...więc jeśli twierdzisz że nie potrzebujesz dynanometru to nie dał bym ci ruszać silnika

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale moge ci dodac, ze do dokrecenia glowicy nie trzeba miec klucza poniewaz tego sie juz tak nie robi. W rekach nie miales widac nowej uszczelki gdyż dokrecanie kluczem dyn. jest podane jako opcja, a glownym sposobem jest dokrecanie o okreslona ilosc stopni
ja pier..e pierwsze słyszę... to powiedz chociaż jak ustalasz wstępne położenie śruby ?? ... a że potem stopnie to norma.

 

Podpisuje się pod Damiana, jak zobaczyłbym dokręcanie głowicy bez klucza dynam. to pogoniłbym mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzięki za odpowiedzi. Dzisiaj co mnie zdziwiło dostałam od mechanika turbinę, którą mam sobie na własną rękę zregenerować lub kupić nowa. W turbinie luźny jest jeden wirniczek, a drugi nie trzyma się. Dzwoniłam do serwisu gdzie regenerują turbosprężarki powiedzieli mi że przyczyna tego może być źle wymieniona uszczelka pod głowicą, że podczas wymiany uszczelki został syf, który po rozgrzaniu silnika dostał się do turbiny i się rozsypała. Teraz czekają mnie poszukiwania regeneracji turbosprężarek, albo zakup nowej:(((

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Dzięki za odpowiedzi. Dzisiaj co mnie zdziwiło dostałam od mechanika turbinę, którą mam sobie na własną rękę zregenerować lub kupić nowa. W turbinie luźny jest jeden wirniczek, a drugi nie trzyma się. Dzwoniłam do serwisu gdzie regenerują turbosprężarki powiedzieli mi że przyczyna tego może być źle wymieniona uszczelka pod głowicą, że podczas wymiany uszczelki został syf, który po rozgrzaniu silnika dostał się do turbiny i się rozsypała. Teraz czekają mnie poszukiwania regeneracji turbosprężarek, albo zakup nowej:(((

Pozdrawiam

W Potworowie koło Barda jest zakład regenerujący turbosprężarki. Informacyjnie - gdyż nic więcej nie wiem, poza tym że działają od dawna.

http://www.pkt.pl/firmy/Dolno%C5%9Bl%C4%85skie%2FZ%C4%85bkowicki%2FPotwor%C3%B3w/q_Regeneracja+Turbospr%C4%99%C5%BCarek+Potwor%C3%B3w/1/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja sie nie kłoce tylko stwierdza fakt, bo kazdy na forum tylko po mechanikach potrafi jezdzic a sam nigdy w zyciu klucza w łapie nie mil.

 

hmm nie będę się kłócić ale musisz się jeszcze sporo podszkolić chyba że ciągle będziesz robić po łebkach.Pewnie klucz pneumatyczny to twoj przyjaciel.

A pani madziareta3 radzę zmienić mechanika żeby nie narobił wiekszego bałaganu.

Edytowane przez martyna13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności