bullet Zgłoś #1 Napisano 25 Września 2012 ello. w moim leciwym autku peugeot 106 1.4i coraz czesciej dochodzi do tumanow niebieskiego dymu z rury wydechowej. Najczesciej dzieje sie tak podczas odpalania. Jak jade to wieczorem tez zdaje mi sie ze ciagne za soba troche chmur a poza tym zawsze strasznie smierdzi spalinami. silnik nie ma u mnie lekkiego zycia. ma juz 180 tys km mecze go mocno. oleju troche ubywa ale nie za wiele. co moze oznaczac taki objaw?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wiscoo Zgłoś #2 Napisano 26 Września 2012 Niebieski dym, to najprawdopodobniej olej w komorze spalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #3 Napisano 26 Września 2012 A jak świece, kable wysokiego napięcia? Pali na wszystkie 4 cylindry? Śmierdzi spalinami czy benzyną? Rura jest od środka czarna czy czysta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #4 Napisano 26 Września 2012 dochodzi do tumanow niebieskiego dymu z rury wydechowej. u mnie jak miałem golfa 3 to jak się pojawił niebieski dym to skończyło się na wymianie uszczelki pod głowica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #5 Napisano 26 Września 2012 Uszczelniacze zaworów na 50% uszczelka pod głowicą -25% i pierścienie-25%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #6 Napisano 26 Września 2012 a droga taka naprawa moze byc?? robic to czy olac?? moge popsuc silnik? jesli olej jest na pozimie OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #7 Napisano 27 Września 2012 Uszczelniacze to najtańszy zabieg i dość łatwy dla kogoś kto ma jako takie pojecie o silnikach. Uszczelka pod głowicą to moze być : a-płyn chłodniczy do oleju (syf w zbiorniczku wyrównawczym b-płyn chłodniczy do cylindrów (dymi ubywa płynu i zasyfiają sie swiece) c-raczej nie spotykany przypadek olej do cylindrów znika płyn i dymi niemiłosiernie) Pierścienie to dość uciążliwy i kosztowny zabieg (sporo roboty, cena dobrych pierścieni to czasem wartość używanego silnika)i jeśli nie ma progu na cylindrach warty zastosowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piszczuS Zgłoś #8 Napisano 27 Września 2012 No ja w moim AHU teraz szykuję się do planowania i wymiany obrączek:) 1l oleju na 1k km to trochę za dużo. cena dobrych pierścieni to czasem wartość używanego silnika Nie zapominaj że jak zrobisz remont to jesteś pewny silnika a jak kupisz i wrzucisz to pojeździsz do pierwszych przymrozków i wtedy może to wyjść bokiem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #9 Napisano 28 Września 2012 jakie ten peugeot robi przebiegi miesciecznie? Jak to auto jeździ mało to proponuje to najzwyczajniej w świecie olac pilnuj tylko stanu oleju i płynu chłodniczego; poza szczypiacym dymem i spadkiem mocy gowno mu będzie się działo. Chyba że zacznie Ci być głupio że robisz zasłonę dymna za sobą (tak jak ja kiedyś w swoim golfie II), to wyremontujesz silnik, lub wymienisz na inny że szrotu; bo tam już "nie ma" ani uszczelniaczy ani pierścieni, a tuleje z pewnością są wyplukane przez olej lub płyn chłodniczy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #10 Napisano 28 Września 2012 jakie ten peugeot robi przebiegi miesciecznie? Jak to auto jeździ mało to proponuje to najzwyczajniej w świecie olac pilnuj tylko stanu oleju i płynu chłodniczego; poza szczypiacym dymem i spadkiem mocy gowno mu będzie się działo. Chyba że zacznie Ci być głupio że robisz zasłonę dymna za sobą (tak jak ja kiedyś w swoim golfie II), to wyremontujesz silnik, lub wymienisz na inny że szrotu; bo tam już "nie ma" ani uszczelniaczy ani pierścieni, a tuleje z pewnością są wyplukane przez olej lub płyn chłodniczy... nie jezdze duzo a dym jest glownie tylko po dlugim postoju, np rano. faktycznie jest taki żracy. Rura wydechowa jest okopcona ale mysle ze zupelnie naturalnie, przeciez tam nie ma DPFa wiec spaliny na wewnetrznej stronie rury uznaje za normalke- czy jest inaczej?? swiece i kable nie byly nigdy zmieniane. Olej sie nie pieni, korek od oleju bez podejrzanego nalotu. Zbiorniczka wyrownawczego niestety to auto nie posiada wszsytko wbudowane w chlodnicy. Mocy tez jakos nie stracil- nie odczuwam nic. To jest taki moj niezawodny dowoziciel do pracy i latania po miescie (dziurawym) kupiony za mniejsza kase niz dalbym za remont zawiech w B6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki25 Zgłoś #11 Napisano 19 Października 2012 Dolacze sie do tematu,jak to jest jak moj passat tez pusci dymek przy odpalaniu,niebieski dosc widoczny,ale jak juz cieply silnik to nic nie pusci,1l oleju trzeba dolac na 2 tys km,bagnet jest czysty,w zbioorniku wyrownawczym woda caly czas ten sam stan ten sam kolor,nie czuc na korku zapach spalin,zadnego osadu masla na korku,ani od oleju ani od wody,jedynie co zauwazylem to chyba duzy przedmuch ma jak odkreci sie korek od oleju jak jest odpalaony,co sadzicie czy to sa tylko uszczelniacze? czy moze uszczelka pod glowica? pierscienie zakladam ze mam dobre bo jak na 90 km w 3 osoby kazdy + 100kg + bagaze na a4 jechalem 205-210 obr na ostatnim biegu sie zamykal prawie,przyspiesza chyba tez w miare normalnie,co sadzicie co moze sie dziac poprzez ubytek tego oleju ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #12 Napisano 20 Października 2012 1 litr oleju na 2000km???:spadam o matko toż to 5l oleju na 10000km..........silnik do wymiany.Tam chyba już wogóle pierscieni nie ma.......... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rashid Zgłoś #13 Napisano 20 Października 2012 (edytowane) Jeśli chodzi o duże ubytki oleju w krótkim czasie, może warto zacząć od najbardziej prozaicznej przyczyny... wycieki? U mnie pasior B5 zgubił 2 l oleju w ciągu miesiąca jazdy i też się przeraziłem, że silnik zdycha... ale dymu żadnego. I okazało się, że majstry od wymiany oleju nie dokręcili korka spustowego od misy olejowej :kijemgo Teraz sobie tylko i wyłącznie sam zmieniam olej. Ale to inny temat. Plam na postoju nie robił, bo się olej zbierał na osłonie silnika i gubił go w czasie jazdy wzdłuż podwozia. Tak więc, czasem warto by zacząć od wydawało by się, niemożliwej na pierwszy rzut oka rzeczy... Bo jeśli spala 1 l na 2000 km to myślę, że dym byłby mocny i w każdej temperaturze silnika i nie tylko przy odpalaniu, ale pewnie i w czasie przyśpieszania. Ale niestety niebieski dym + smród palonego oleju to obecność oleju w komorze spalania w ilości zdecydowanie za dużej. "uki25", piszesz o uszczelce głowicy... Błękitny dymek to nie uszczelka pod głowicą, a uszczelniacze gniazd lub pierścienie. Gęsty biały dym, lub emulsja z płynu chłodniczego to przedmuch na uszczelce głowicy. Jak uszczelka pod głowicą szczelna, to mazi w oleju ani w płynie chłodniczym nie zrobi. Edytowane 20 Października 2012 przez Rashid dopiski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki25 Zgłoś #14 Napisano 20 Października 2012 no ok rozumiem ale dziwi mnie to bo nie czuc tego dymu jak chodzi nagrzany,czuc tak jakby "migdaly" kazdy mi mowi ze to uszczelniacze ze olej sie zbiera schodzi z nich i to puszcza,a co do pierscieni to chyba nie udalo by mi sie go rozbujac do prawie 210 i to mowie powaznie,chyba jesszcze sprawdze kompresje i wtedy mozna pierscionki wykluczyc ? prosze o odp ---------- Dodano o 20:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:23 ---------- wyciekow tez nie posiada zadnych miska sucha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #15 Napisano 7 Listopada 2012 Dolacze sie do tematu,jak to jest jak moj passat tez pusci dymek przy odpalaniu,niebieski dosc widoczny,ale jak juz cieply silnik to nic nie pusci,1l oleju trzeba dolac na 2 tys km,bagnet jest czysty,w zbioorniku wyrownawczym woda caly czas ten sam stan ten sam kolor,nie czuc na korku zapach spalin,zadnego osadu masla na korku,ani od oleju ani od wody,jedynie co zauwazylem to chyba duzy przedmuch ma jak odkreci sie korek od oleju jak jest odpalaony,co sadzicie czy to sa tylko uszczelniacze? czy moze uszczelka pod glowica? pierscienie zakladam ze mam dobre bo jak na 90 km w 3 osoby kazdy + 100kg + bagaze na a4 jechalem 205-210 obr na ostatnim biegu sie zamykal prawie,przyspiesza chyba tez w miare normalnie,co sadzicie co moze sie dziac poprzez ubytek tego oleju ? mam identyczne objawy identyczne uporales sie z tym moze????? tylko u mnie litr oleju poszedl na 4tys km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach