Skocz do zawartości
Dival

Proszę o analizę : 1.9 TDI 130 KM AWX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie. Oto log dynamiczny

004 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121511.html

 

Jak to Panowie wygląda...... trzeba wymieniać napinacz?.

W najbliższym czasie dam logi na nowej N75, bo dziś zrobiłem test turbiny w select-engine-meas.blocks-grupa 11 i podczas tego testu sztanga się ruszała, ale było słychać syczenie z okolic zaworu N75.

Edytowane przez Dival

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napinaczem bym się nie przejmował jest to do przyjęcia spokojnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chociaż to. Będę walczył z paskiem aż do skutku. Jeszcze N75 i turbo. Dam znać o efektach. Na razie dziękuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

Jako osoba zaczynająca zabawę z Vagiem proszę o wyrozumiałość :]

 

Przedmiot moich badań to:

Passat AWX/2002r. 130KM

 

Problem: od początku mało mocy i szeroko pojęte szarpanie podczas przyśpieszania.

Diagnoza i poprawione podzespoły: regeneracja turba, wymiana rozrządu, wałka + szklaneczki, czyszczenie EGR, wymiana przewodów podciśnieniowych.

 

Po tych naprawach samochód znacznie lepiej zaczął chodzić lecz nie idealnie. Tzn. szarpanie pozostało ( znacznie słabsze ) i generalnie za mała moc odczuwalna na biegu 4,5 powodująca dziwne wibracje silnika na mocniejszej jeździe.

 

Zdecydowałem się na przeczyszczenie przepływki, zaworu N75 i N85. Po tych czynnościach samochód zaczął wariować. EGR po wymianie przepływki dostawał czkawki, silnik na wolnych obrotach zaczął przerywać i podczas jazdy powróciły mocne szarpania :(. Podejrzewam, że zawór N75 do wymiany co potwierdziły moje dzisiejsze diagnozowanie samochodu VAGiem.

 

Chciałbym was poprosić o analizę logów grup 3,4,11. Nie są to wszystkie które powinienem mieć choć chciałem zrobić głównie te grupy które jak wyczytałem powinny generować problemy. Niestety nie mam swojego kabelka i programu puki co więc korzystam z uprzejmości znajomego :)

 

http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_127015.html

http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_127016.html

http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_127017.html

http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_127018.html

 

Sporo poczytałem i wnioskuje, że problem to N75 i brak odpowiedniej synchronizacji wymienianego wałka rozrządu, opcjonalnie pada EGR. Przepływomierz założyłem nowy.

 

Z góry chcę podziękować za czas poświęcony czytaniu moich wypocin i za ewentualną podpowiedz co dalej ............

 

Po załączeniu Vaga po wymianie przepływki i czyszczeniu zaworów N75 i N85 widniały błędy:

 

17957 Boost Pressure Regulation Valve (N75) Open or short ....... P1549 - 35-00

17965 Charge Pressure Control. Positive Deviation P1557 - 35-10 intermitien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cię wprowadzać w błąd, bo dopiero zaczynam kumać o co kaman, ale według mnie to szarpanie spowodowane jest złym ustawieniem synchronizacji..... strasznie Ci skacze. U mnie było to samo i po ustawieniu synchro przestało szarpać. Co do błędów, to wydaje mi się, że 1-wszy błąd, to zwarcie do masy, a drugi, to problem z doładowaniem.........nie przechodzi Ci auto w tryb awaryjny ? ale niech wypowiedzą się experci, bo tak jak mówię.........dopiero zaczynam kumać o co kaman.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do puki jeździłem na starej przepływce (oryginalnej) szarpało na biegu 4,5 ale nie wchodziło w tryb awaryjny. Ogólnie było ok ale samochód był "za słaby". Wyczyściłem przepływkę i zawory po czym samochód zamiast poprawić swoje działanie znacznie je pogorszył. Zaczął mocno szarpać podczas przyśpieszania, na postoju spadają obroty i wchodzić w tryb awaryjny po przekroczeniu ok 3,5obr. Zmieniłem przepływkę na nową ale nic to nie zmieniło a ........ nawet pogorszyło

 

---------- Dodano o 21:45 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:42 ----------

 

Ja również raczkuję ale porównując logi przedmówców tak masz racje synchronizacja jest do poprwawki. Myślec że sam sobie z tym poradzę jak dorwę na dłużej kabelek i vaga.

 

Martwią mnie te znacznie mocniejsze szarpania i wchodzenie w tryb awaryjny. Czy po logach można wywnioskować że to wina (być może uszkodzonego podczas czyszczenia ) zaworu N75?

 

---------- Dodano o 21:49 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:45 ----------

 

Co do błędów, to wydaje mi się, że 1-wszy błąd, to zwarcie do masy, a drugi, to problem z doładowaniem

 

prosiłbym jeszcze o dokładniejsze wyjaśnienie szczególnie 1 z wytypowanych przez Ciebie błędów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że mieszkasz trochę daleko ode mnie, bo bym Ci jakoś próbował pomóc ( podmienić zawór i ustawić synchro). a ta Twoja przepływka, to oryginał ?. Jeśli chodzi o pytanie związane z uszkodzeniem N75, a logami, to Ci nie pomogę, ba za bardzo nie wiem jeszcze o co chodzi, ale wydaję mi się, że jeśli podczas czyszczenia zaworu nie uszkodziłeś tej czerwonej membrany, to po wyczyszczaniu powinno wszystko działać

 

---------- Dodano o 21:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:55 ----------

 

17957 Boost Pressure Regulation Valve (N75) Open or short ....... P1549 - 35-00

 

 

Zawór regulacji Turbo (TC) - otwarty obwód, zwarcie do masy

 

 

17965 Charge Pressure Control. Positive Deviation P1557 - 35-10 intermitien

 

 

Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węży

 

 

 

Według mnie błąd leży w zaworu N75 lub w podłączeniu. Posprawdzaj wszystko dobrze

Edytowane przez Dival

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Membranę na 100% nie uszkodziłem. Czyściłem zawór zgodnie z instrukcją ale wiesz jak to bywa ...... wczyściłem, przedmuchalełem, złożyłem do kupy i założyłem. Przepływka jaką założyłem to zamiennik niestety i po fakcie doczytałem, że zamienniki są o do du....... :). Synchro doczytałem jak ustawić. Wydaje mi się że dam rady (jak bede znowu miał dostęp do kabelka i vaga.... cyba czas wreszcie kupić na własność) choć chętnie bym się dowiedział od kogoś kto ma doświadczenie jak powinienem postępować w przypadku takich odchyleń od normy jakie są u mnie

 

---------- Dodano o 22:11 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:08 ----------

 

Wymieniłem przewód podciśnieniowy od N75 do gruszki ( dość krótki ok 15-20cm dł). Jest tam cholernie ciężko dość ......... ale wydaje mi się że podłączyłem wszystko dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepływka jaką założyłem to zamiennik niestety i po fakcie doczytałem, że zamienniki są o do du.......

 

 

i tutaj się zgodzę..............oryginał, to oryginał. Tutaj masz stronkę z przepływkami

http://www.passatplus.de/lmm/index.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

 

Koniecznie sprawdzę podłączenie i chyba będę musiał zmienić co niektóre przewody bo założyłem z za małą średnicą.

Powinna być 6 mm (te grubsze) a założyłem 4mm.

 

Zapewne to też ma znaczenie :/

 

Prosiłbym fachowców o dogłębną analizę logów i potwierdzenie czy N75 nadaje się do śmietnika i co z EGRem, przepływką.

 

Dival czy jesteś w stanie po logach nakierować mnie jak dokładnie postąpić przy synchronizacji kąta. Chodzi mi o samą czynność pchania samochodu na 4 biegu.

 

http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_127015.html

http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_127016.html

http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_127017.html

http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_127018.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąt synchronizacji możesz ustawić bez pchania auta. Zdejmij osłonę paska rozrządu i poluzuj trzy śruby na lucz 17 hyba. Centralna śruba jest na 19 - jest dobry opis na forum także dasz spokojnie radę... Warto sprawdzić napinacz bo kąt nie powinien się tak wahać - Ja tak miałem bo oddałem auto do kolesia co się nie zna i źle mi ustawił rozrząd... Patrząc na wartości w grupie 011 turbo wymaga czyszczenia; Kiedy było regenerowane ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro zabieram się za ustawienie kąta synchronizacji. Dziwna sprawa gdyż turbo 4 miesiące temu było regenerowane.

 

---------- Dodano o 09:11 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:09 ----------

 

Czy w tak krótkim okresie turbo może podczas zwyczajnej eksploatacji na tyle się zabrudzić i czy to normalne? A i dzisiaj zaślepię zawór egr dla świętego spokoju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poluzuj trzy śruby na lucz 17 hyba. Centralna śruba jest na 19

 

 

trzy śruby są na klucz 13, a centralna tak jak piszesz na 19 :)

 

Co do ustawienia kąta, to wydaje mi się, że w Twoim przypadku powinieneś kręcić centralną śrubą w prawą stronę, ale zapytaj Biszczana, On będzie wiedział lepiej

Edytowane przez Dival

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż za mechanicy ...... sprawdziłem podłączenie całego układu podciśnienia i miałem przewód który powinien być podłączony z N75 do turbiny (od góry to tej jakby membranki podobnej do EGRa) był podpięty do tej gruszki pod turbem ( tzw. zasobnik ciśnienia czy tłumik? ... nie wiem ).

 

Po prawidłowym podłączeniu przewodów zgodnym z wykresem podciśnienia przedstawianym na forum i zaślepieniu EGRa ( puki co błędów żadnych mi nie wskazywało ) samochód powrócił do wcześniejszej normy. Silnik stał się dynamiczny z minimalnymi wahnięciami mocy ( dławieniem ) na niskim momęcie obrotowym podczas mocniejszego przyśpieszania (. Jest poprawa w każdym razie. Jutro ustawię kąt synchronizacji i będę chciał zrobić komplet logów. Chętnie je wam przedstawię :]

 

p.s czy takie niewłaściwe zespolenie zaworu N75 i turbiny mogło przedstawiać w logach niewłaściwe działanie turbiny świadczące o konieczności jej czyszczenia? Pytam gdyż regenerowałem ją 4 miesiące temu i wierzyć mi się nie chce, że już nadaje się do czyszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A który wężyk w takim razie był podłączony do gruchy przy turbo ? Bo jeśli na gruchę było podane na stałe podciśnienie to nie ma się co dziwić, że przeładowanie było na maksa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Górne wyjście z zaworu N75 jest rozdzielone na dwie ścieżki. Jedna z nich powinna być wpięta do gruch pod turbem a była wpięta bezpośrednio do turba

 

Clipboard01.jpg

 

Liczę że dobrze to wyjaśniłem :)

 

---------- Dodano o 20:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:25 ----------

 

Na takim podłączeniu robiłem ostatnie logi więc już wiem, że są mało wiarygodne.

Jutro zrobię nowe w całym zakresie uwzględniając więcej grup.

Edytowane przez Grott

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak na gruchę szło cały czas pełne podciśnienie. Teraz już znamy przyczynę przeładowania. Podłącz zatem prawidłowo i będzie OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponowiłem wykonanie logów po korekcie kąta synchronizacji. Tak jak pisaliście samochód stał się znacznie dynamiczniejszy kosztem lekkiej zmiany pracy silnika ( spalanie nie wzrosło ). Dodam, że bardzo lekkie szarpnięcia jeszcze są wyczuwalne ale czuć poprawę.

 

Oto logi:

 

Statyczne/Dynamiczne

 

Grupy: 003, 004, 010

 

http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_127320.html

 

 

 

Dynamiczne (dwie próby) Grupy: 003,011,013

 

http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_127321.html

 

 

Statyczne

 

Grupy: 011, 013, 018

 

http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_127322.html

 

 

Grupy: 018, 023

 

http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_127323.html

 

Grupy: 023

 

http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_127324.html

 

 

Proszę o diagnozę :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności