Skocz do zawartości
Dival

Proszę o analizę : 1.9 TDI 130 KM AWX

Rekomendowane odpowiedzi

Dival    0

Witam proszę o analizę logów. Problem jest następujący. Wymieniłem w nim wszystkie wężyki podciśnienia, zawór N75, przepływomierz ( zamiennik, nie Bosch ), turbo było czyszczone, a nadal nie ma mocy i pali ok 10 l. Podczas testu EGR gdy się włączał, zaczęło trząść całym samochodem.

 

 

 

 

PS: Serdeczne podziękowania dla BISZCZAN' a, który pomógł mi w zrobieniu logów

 

 

Oto błędy :

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 EH

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1346

Coding: 00005

Shop #: WSC 00028

WVWZZZ3BZ1P287901 VWZ7Z0A3638646

No fault code found.

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 614 111

Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D00

Coding: 00012

Shop #: WSC 00028

No fault code found.

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 H

Component: CLIMATRONIC B5GP 0004

Coding: 17000

Shop #: WSC 00028

1 Fault Found:

01273 - Fresh Air Blower (V2)

35-10 - - - Intermittent

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 825 A

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V13

Coding: 05125

Shop #: WSC 00031

WVWZZZ3BZ1P287901 VWZ7Z0A3638646

No fault code found.

 

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 00028

1 Fault Found:

01320 - Control Module for Climatronic (J255)

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 959 799 B

Component: 01 Komfortgerát HLO 0001

Coding: 00259

Shop #: WSC 00028

1 Fault Found:

00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

End -------------------------------------------------------

 

 

 

oto logi :

 

Statyczne :

 

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96243.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96244.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96245.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96246.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96247.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96248.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96249.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96250.html

 

Dynamiczne :

 

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96236.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96237.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96238.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96239.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96240.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96241.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96242.html

 

 

Basic Settings

 

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96235.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

german81    0

korekcie sa tragiczne i to jest powód twoich problemów .sprawdz czy wałek nie jest wytarty i jakie jest cisnienie sprerzania jak to bedzie ok. to pomki do prania ultradzwiekowego lub wymiana .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dival    0
cisnienie sprerzania

 

 

masz na myśli ciśnienie w cylindrach ?. Jeśli chodzi o pompowtryskiwacze, to z tego co wiem, to tylko jeden jest " kulawy ". A jak z resztą? przepływka, turbina ?

 

 

 

 

Czy ktoś może powiedzieć coś więcej na temat logów czy to co napisał german81 wystarczy ?

Edytowane przez Dival

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
traksio    0

wszystkie wartosci akceptowalne ;) przydal by sie jeszcze log grupy 013 na postoju i podczas gazowania , z walczona klima i bez wlaczonej klimy ;)

 

tam w pierszwym poscie widze grupe 013 i nie wyglada to zaciekawie . problemem moga byc uszczelniacze na pompowtryskach od tego bym zaczol. pozdro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dival    0

Witam oto logi :

bez klimy i bez gazu : Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96300.html

bez klimy z gazem : Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96301.html

z klimą bez gazu : Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96302.html

z klimą z gazem : Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96303.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
traksio    0
Witam oto logi :

bez klimy i bez gazu : Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96300.html

bez klimy z gazem : Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96301.html

z klimą bez gazu : Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96302.html

z klimą z gazem : Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_96303.html

 

tragedi nie ma ;) moga to byc zwyczajnie gumki na pompowtryskiwaczach bo czesto one odpowaidaja za duze korekcje ;

ja wlasnie u siebie ostatnio zaobserwowalem wieksze korekcje w okolicach 1.5 na 4 pompowtrysku(aco za tym idzie jeden podciagal reszte w okolice 1 jak u CIebie )

po wymianie usczelek na wszystkich 4 pompowtryskach korekcje wrocily na wszystkich 4szt w okolice 0.3

koszt gumek okolo 140zl na wszystkie 4sztuki + wymiana ,dodatkowo mechanik przy wymianie moze spr kompresje na wszystkich garach zeby wykluczyc nieszczelnosci pierscieni i cylindrow

Edytowane przez traksio

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dival    0
dodatkowo mechanik przy wymianie moze spr kompresje na wszystkich garach żeby wykluczyc nieszczelnosci pierscieni i cylindrow

 

 

a powiedz mi czy gdyby były uszkodzone pierścienie, to kopciłby ?. U mnie po czyszczeniu turbo nie mam żadnego dymu z rury i oleju nie dolewam, ale sprawdzić można :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
traksio    0
a powiedz mi czy gdyby były uszkodzone pierścienie, to kopciłby ?. U mnie po czyszczeniu turbo nie mam żadnego dymu z rury i oleju nie dolewam, ale sprawdzić można

 

tak kopcil by z uwagi na przedostawanie sie oleju do komory spalania ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dival    0

mam do Ciebie jeszcze jedno pytanie. Jakie powinno być spalanie postoju, chodzi mi o L/h, bo u mnie mam po 1.1, a jak włączę klime dochodzi do 1.4 1-5.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
traksio    0

to zalezy od synchronizacji rozrzadu. U Ciebie waha sie w okolicy 0 wiec nie powinien tyle palic na postoju. U mnie przy rozrzaddzie na 0 fis pokazuje 0.6l/h bez klimy 1.1l/h z klima, jeszcze jak bedziesz wymienial gumki na wtryskach niech mechanik obejrzy walek rozrzadu bo to tez moze byc przyczyna zlych korekcji ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dival    0

Postaram się jak najszybciej wymienić te uszczelki i dam znać jaki efekt. A mają te uszczelki coś do mocy - słaby samochód

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
traksio    0
Postaram się jak najszybciej wymienić te uszczelki i dam znać jaki efekt. A mają te uszczelki coś do mocy - słaby samochód

 

raczej nie , czesto ciezko pali bo paliwo sie cofa , turbo laduje w normie a co brakuje Ci tez mocy ??

To winy szukał bym gdzie indziej niż w gumkach na wtryskach.

Edytowane przez traksio

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dival    0

tak, pali ok 10l i nie ma przyspieszenia, ale gumki też wymienię. Jeśli chodzi o odpalanie, to nie mam żadnych problemów czy to na zimnym czy na ciepłym - pali od strzała

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
traksio    0

U mnie tez palił od strzała przy plusowej temp ,problemem było odpalanie przy temp poniżej zera.

Mówię kompresja do spr ,wałek rozrzadu,przy wymienie gumek niech przeczysci i spr polaczenia kostek pompowtryskow to tak przy okazji sciagnietego dekla.

Edytowane przez traksio

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dival    0

Jeśli chodzi o minusowe temperatury, to też miałem problem. Oddam go do mechanika, to powiem mu, co ma posprawdzać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
besthorn    0

..... Podczas testu EGR gdy się włączał, zaczęło trząść całym samochodem. .....

To gdzie są logi BS 03, po logach nie widać aby EGR działał (raczej stoi).

Ostatnia kolumna w 03 dynamiczne i statyczne są takie same.

Albo się mylę :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biszczan    0
..... Podczas testu EGR gdy się włączał, zaczęło trząść całym samochodem. .....

To gdzie są logi BS 03, po logach nie widać aby EGR działał (raczej stoi).

Ostatnia kolumna w 03 dynamiczne i statyczne są takie same.

Albo się mylę :)

 

Log 003 BS się nie zapisał (mój błąd), ale było tak jak pisze Kris. Co do wartości to były prawidłowe, a i wartości które widzisz w ostatnich kolumnach takie mają być.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dival    0

Panowie, to jak to w końcu jest.............. działa ten EGR czy sto w miejscu. Według Ciebie Dawid,działa EGR czy nie ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sztomel    0

Dlatego też zawsze piszę aby w trakcie logowania statycznego grupy 003 wcisnąć na ułamek sekundy (w połowie logu) pedał gazu by aktywować zawór EGR jeśli w momencie rozpoczęcia logu wysterowanie N18 wskazuje 4,8%. Wtedy widać czy zawór EGR działa sprawnie czy też nie lub czy jest fizycznie zaślepiony lub odłączone od niego podciśnienie i wtedy już nawet nie trzeba logować 003 w trybie Basic Settings.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dival    0
PS. Byłeś na warsztacie ws. tego wkładu przepływomierza?

 

Witam. Jutro jadę oddać samochód do mechanika ( Olkusz ). Mam nadzieję, że powie, co mu dolega i na pewno to napiszę na forum ..... może komuś się przyda. Prawda jest taka, że nie da się jeżdzić tym samochodem, pali teraz ok 8-10l ( po wymianie przepływki ) i nie ma tego przyśpieszenia :/

 

 

 

 

Zastanawia mnie jednak dlaczego On nie chce iść tak jak powinien. N75 wymieniony, turbo czyszczone ( tak powiedział mechanik ) wszystkie wężyki podciśnieniowe wymienione przepływka nowa, a on dalej robi swoje :/

Edytowane przez Dival

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dival    0

Witam Panowie. Mój problem w pewien sposób się rozwiązał, a problemem była przepływka. Moc wróciła...... samochód ciągnie, ale problem jest taki, że czasami w okolicach 2200 - 2400 obr. coś go hamuje, czyli jadę, czuje szarpnięcie i potem znowu ciągnie. Drugi problem, to duże spalanie, nadal w ok 10 - 11 l/100. Czy może mi ktoś doradzić, co jeszcze sprawdzić ?. Mechanik, który to robił mówi, że można podmienić czujnik ciśnienia doładowania, który znajduje się z tyłu silnika ( obok zbiorniczka wyrównawczego ). Z góry dziękuję za wszelką pomoc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sztomel    0

A coś sugerowało, że ten czujnik świruje i czy mechanik logował ten samochód w czasie jazdy jakimś interfejsem diagnostycznym ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dival    0

Witam. Nic nie mówił, że czujnik świruje, ale powiedział, że można go sprawdzić. Wczoraj był u mnie Biszczan i podmieniliśmy ten czujnik, ale wydaje mi się, ze samochód chodził gorzej. Nie wiem czy sprawdzał go podczas jazdy, ale wydaje mi się, że nie. Używa programu VCDS. Biszczan wczoraj ustawiał mi kąt synchronizacji i wydaje mi się, że chodzi jak by szybciej, ale spalanie nadal na postoju jest 1.1. Nie wiem o co dokładnie chodziło, ale powiedział, że moja dawka paliwa jest za duża/mała, bo na postoju pokazuje mi 8 - 10 ( nie wiem dokładnie czego ).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×