Skocz do zawartości
idol23

Jak wyłączyć Start@Stop? (Auto Start Stop)

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz poczytaj wątek od początku, jest tylko 11 stron , to nie dużo.

 

Polecam rozwiązanie kolegi ryger.

 

Pzdr

Piotr

 

wysłane z budki telefonicznej na zadupiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Polecam rozwiązanie kolegi ryger

Również polecam to rozwiązanie.

P.S. zapomniałem dzięki temu, co to jest Start&Stop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam zmienić kodowanie VCDSem. Najszybszy i najtańszy sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Qnir powiedz, czy wyłaczenie Start?Stop w B7 przez VCDS można załatwić poprzez zmianę kodowania w bajcie 26, oznaczenie bitu 0 i bitu 7? tak jak pokazywałem na zdjęciu powyżej w tym wątku? Mam pewne wątpliwości przez zakodowaniem tych zmian? Czy w ogóle po tej zmianie nie wyświetla sie na MFA ikonka systemu start/Stop? Z góry dzieki za dodatkowe informacje.

 

Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: 20170211_164117_resized.jpg Wyświetleń: 23 Rozmiar: 28.2 KB ID: 151600

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Kolego szuli czy możesz wskazać dokładnie jaki sterownik zakodować na wskazaną temeperaturę +50 aby S/S nie włączal się na stałe? chodzi mi o ten post co piszesz, w którym piszesz że Tobie się udało w ten sposób wyłaczyć S/S tylko nie wiem czy to w moim Pasku B7 pójdzie? Ja odnalazałem u siebie możliwość wyłaczenia systemu S/S w długim kodowaniu Centralnej Elektryki 09 i bajcie 26 odznaczenie bitu 0 i bitu 7, tak jak wskazują koledzy ze stronki http://www.autowada.pl/node/118

nie wiem też czy nie wyłaczyć (u mnie odchaczone) bitów 1 i 2 w tym samym bajcie, które mówią o zaistalowanym w moim aucie systemie odzyskiwania energii? Nie wiem czy ten system będzie działal po dezaktywacji w tym bajcie systemu S/S?

najprostsze wydaje się proponowane przez Ciebie rozwiązanie z temperaturką +50, ale nie wiem gdzie dokładnie wejść aby to załatwić? Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi mi o ten post co piszesz

W tym temacie post 42

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie próbowałem to zrobić jak to jest opisane w tym wątku albo adaptacja temperatury w module CAN Gateway 19 lub zmianą napięcia i w moim B7 2013r. mam następujące okno w programie VCDS bez możliwości adaptacji kanał 10

20170302_231237_resized.jpg

mam tylko long adaptation 1A i wchodząc to okno mam do wyboru tylko takie funkcje

20170302_231619_resized.jpg

raczej w moim sterowniku CAN GATEWAY nie można tego zrobić?

Natomiast oprócz mozliwości zmiany załączania systemu S/S w module Central electric 09 w długim kodowaniu w bajcie 26, co opisałem powyżej w postach, znalazłem potencjalnie możliwość wyłaczenia S/S w module Silnika 01 w długi kodowaniu baj 6 i bit 0 jak na zdjęciu

20170302_232529_resized.jpg

Ponadto też w Silniku i Adaptacji 10 mamy mozliwość aktywowania lub dezaktywowania S/S jn.:

20170302_232833_resized.jpg

Wydaje mi się najrosądniejszym wyłaczenie funkcji S/S w moim przypadku poprzez Kanał 10 Adaptacja w module Silnika 01 jak na ostatnim zdjęciu. Nie wiem też czy nie trzeba też od razu zmienić tego samego w długim kodowaniu Silnika w bajcie 6? czy sterownik sam to odznaczy od razu jak zaadaptuję na nie aktywną funkcję? To samo czy zmieniać wtedy w długim kodowaniu Central Electric bajt 6? Rozpoznaję temat teoretyczne i nie chce próbować metodą doświadczalna, stąd zanim coś zmienieć i zakoduję proszę o pomoc w temacie ponownie. Wydaje się ze moje autko jest podobne rocznikowo do Pasków B7, w których koledzy pisali w tym poście że zadziałała adaptacja zmienionej temperatury i napięcia napełniania w module CAN GATEWAY,a tu czary mary i nie działa? Z góry serdeczne dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie próbowałem to zrobić jak to jest opisane w tym wątku albo adaptacja temperatury w module CAN Gateway 19 lub zmianą napięcia i w moim B7 2013r. mam następujące okno w programie VCDS bez możliwości adaptacji kanał 10

[ATTACH=CONFIG]151615[/ATTACH]

mam tylko long adaptation 1A i wchodząc to okno mam do wyboru tylko takie funkcje

[ATTACH=CONFIG]151616[/ATTACH]

raczej w moim sterowniku CAN GATEWAY nie można tego zrobić?

Natomiast oprócz mozliwości zmiany załączania systemu S/S w module Central electric 09 w długim kodowaniu w bajcie 26, co opisałem powyżej w postach, znalazłem potencjalnie możliwość wyłaczenia S/S w module Silnika 01 w długi kodowaniu baj 6 i bit 0 jak na zdjęciu

[ATTACH=CONFIG]151617[/ATTACH]

Ponadto też w Silniku i Adaptacji 10 mamy mozliwość aktywowania lub dezaktywowania S/S jn.:

[ATTACH=CONFIG]151618[/ATTACH]

Wydaje mi się najrosądniejszym wyłaczenie funkcji S/S w moim przypadku poprzez Kanał 10 Adaptacja w module Silnika 01 jak na ostatnim zdjęciu. Nie wiem też czy nie trzeba też od razu zmienić tego samego w długim kodowaniu Silnika w bajcie 6? czy sterownik sam to odznaczy od razu jak zaadaptuję na nie aktywną funkcję? To samo czy zmieniać wtedy w długim kodowaniu Central Electric bajt 6? Rozpoznaję temat teoretyczne i nie chce próbować metodą doświadczalna, stąd zanim coś zmienieć i zakoduję proszę o pomoc w temacie ponownie. Wydaje się ze moje autko jest podobne rocznikowo do Pasków B7, w których koledzy pisali w tym poście że zadziałała adaptacja zmienionej temperatury i napięcia napełniania w module CAN GATEWAY,a tu czary mary i nie działa? Z góry serdeczne dzięki.

 

Kolego ja robiłem to tak jak pisał jeden z naszych kolegów w tym wątku Rzell:

Wejdź w CAN gateway , adres 19 , potem long adaptation , kanał 13 , zmień wartość temperatury z -50 na +50 ,

U mnie było 002000 jako -50 wstaw D02000 co reprezentuje +54 kliknij test i potem save.

Start stop sie nie włączy już.

 

Tak jest w b7 , w b6 trzeba by sprawdzić

 

U mnie wszystko ładnie zostało przekodowane. SS jest cały czas aktywny, ale nie gasi silnika właśnie przez zmianę wartości temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję kolego tak spróbuję zrobić. Ale zastanawia mnie też to dlaczego nie można wyłączyć tego przez zmianę adaptacji w module Silnika 01, skoro widać że taka funkcja jest zakodowana i nie można tego odwrócić? Troche obawiam się tego spróbować, bo skoro wszyscy piszą nalezy kombinować zmieniając temperaturę lub napięcie, a najprostszy sposób omijają? nie wiem z jakiego powodu, może coś jest na rzeczy czego nie wiem i wyłączenie tej funkcji SS przez adaptację lub długie kodowanie w silniku 01 nie działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziekuję kolego tak spróbuję zrobić. Ale zastanawia mnie też to dlaczego nie można wyłączyć tego przez zmianę adaptacji w module Silnika 01, skoro widać że taka funkcja jest zakodowana i nie można tego odwrócić? Troche obawiam się tego spróbować, bo skoro wszyscy piszą nalezy kombinować zmieniając temperaturę lub napięcie, a najprostszy sposób omijają? nie wiem z jakiego powodu, może coś jest na rzeczy czego nie wiem i wyłączenie tej funkcji SS przez adaptację lub długie kodowanie w silniku 01 nie działa?

 

Zrób sobie scan kodowania wszystkich sterowników i wtedy wykoduj w silniku S/S i zobaczysz co się stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie tak myslę że wykodowanie w jednym miejscu systemu SS tj. w sterowniku silnika może spowodować wykodowania w innych sterownikach. Dlatego chyba bezpieczne spróbuję sprawdzoną metodę użytkowników z forum ze zmianą adaptacji w CAN Gateway 19 long adaptation, kanał 13, zmiana wartości temperatury załączania SS z -50 na +54 i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No własnie tak myslę że wykodowanie w jednym miejscu systemu SS tj. w sterowniku silnika może spowodować wykodowania w innych sterownikach. Dlatego chyba bezpieczne spróbuję sprawdzoną metodę użytkowników z forum ze zmianą adaptacji w CAN Gateway 19 long adaptation, kanał 13, zmiana wartości temperatury załączania SS z -50 na +54 i tyle.

 

Tak też zrobiłem i miałem do czasu pojawienia się modułu stworzonego przez forumowicza Rygera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakodowalem nowa temperaturę zalaczania SS w module CAN Gateway w sposób podany powyżej i działa jak trzeba. Serdeczne dzięki koledzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma takiej opcji w module Can, kanał 13 niedostępny.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś podczas jazdy zauważyłem kontrolke check control, a na komputerze pokładowym pojawił się problem uszkodzenie czujnika start/stop. Zawsze wyłączam system gdy zapalam samochód i tak naprawde system nie jest mi potrzebny i w sumie już nawet nie działa hehe, jednak martwi mnie żółta kontrolka check control. Co zrobić w podanej sytuacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Połączyć komputer z vcds i sprawdzić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I sprawdzić napięcie jakie daje aku. Jak za słabe to komp wyłączy system SS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SS wywalał mi błąd przy okazji świecących się kontrolek engine check i świec żarowych. Było to przy okazji problemu z pompą paliwa.

Mi SS wyłączyli w aso, przy okazji wymiany pompy.

Plus tak jak pisze Artmin, przy słabym aku komp sam odepnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wrócić do tematu. 

Próbowałem ostatnio wyłączyć StSt przy pomocy zmiany ustawień temperatury albo napięcia. Zrzut z vcds załączony. Jak wchodzę w Long adaptation to mam tylko 4 opcje predefiniowane, jak wybiorę kanał 13 to dostaję, że nie jest dostępny. Próbowałem szukać na innych kanałach, ale gdzieś przy 50 sie poddałem. 

Teraz pytanie - czy to jest coś nie tak z vcds/interfejsem? Czy też akurat mój gateway nie wspiera zmiany tej opcji? Jak przeszukiwałem internet to nikt nie miał podobnego problemu...

Jest u mnie też opcja w kodowaniu silnika, start/stop enabled / not enabled, ale po przełączeniu wyświetla Error w VIS, więc przestawiłem spowrotem na enabled. 

 

 

vcds.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Kilka dni temu przez przypadek znalazłem ss w kodowaniu silnika, po wyłaczeniu system jest nieaktywny po odpaleniu auta wszystko ok, nie wywala żadnych błędów. 

Przy próbie właczenia przyciskiem na fis pojawia się komunikat "error@" jak dla mnie  najprostsze/najtańsze rozwiązanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, KrzysiekBG napisał:

Przy próbie właczenia przyciskiem na fis pojawia się komunikat "error@" jak dla mnie  najprostsze/najtańsze rozwiązanie :)

To już lepszym rozwiązaniem jest rozłączenie kostki przy aku. Nie pokazuje żadnego błędu na FIS. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności