Skocz do zawartości
idol23

Jak wyłączyć Start@Stop? (Auto Start Stop)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wczoraj jechałem z tatą passatem b7. Jechaliśmy do Poznania załatwiać sprawy oczywiście z RNS-em. Kilkanaście kilometrów przed poznaniem jedziemy A2 auto przy prędkości 140 km/h (na tempomacie) zgasło!!!! Mega przerażenie. Brak wspomagania, niczego!!! Dopiero po próbie ręcznego odpalenia chwycił. Kontrolka Start&Stop na wyświetlaczu miga. Moje pytanie jak to dziadostwo wyłączyć? Nic mi osobiście to nie da gdy zaoszczędze 0,2litra na 100 km. Jak się do tego zabrać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po kazdym odpaleniu musisz nacisnąć przycisk po prawej od lewarka takie "A" w kółku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po kazdym odpaleniu musisz nacisnąć przycisk po prawej od lewarka takie "A" w kółku

 

Chce to wyłączyć na zawsze! Ktoś zna procedurę w Vag?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak, silnik Ci zgasł w czasie jazdy 140km/h? Ty lepiej jedź do serwisu, bo to poważna sprawa, a nie SS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Start&Stop uruchamia się tylko na luzie i na postoju po pewnym czasie, a nie podczas jazdy! Pędź czym szybko do serwisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że byliśmy. Dokładnie u Berdychowskiego. Podpięli komputer i stwierdzili uszkodzenie czujnika przy pedale przyspieszenia,a on jest połączony z tym systemem. Pan serwisant wydrukował kartkę z błędami i co do wymiany. Powiedział, że można dalej jechać tylko bez tempomatu, a naprawiane to będzie u Bełtowskiego. Jak wspomnę co się stało... MASAKRA ten START&STOP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co Ty chcesz od START /STOP jak inne czujniki masz popsute. Napraw jedno i nie bedzie problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi o to, że system SS reaguje jak odczyta złą informację z czujnika. Chociaż nie wiem czy to akurat tego wina jest, skoro padł czujnik pod pedałem przespieszenia to system SS pewnie ma inne zabezpieczenia przed wyłączeniem silnika tj. sygnał z czujników abs lub prędkościomierza że auto stoi, a pedał przyspieszenia ma tylko takie znaczenie, że jak go naciśniesz to się silnik włączy, a nie wyłączy. Myślę że to może być dopiero wierzchołek góry ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym też stawiał na tempomat. Bo gdy go uruchomisz puszczasz pedał, a komputer odczytał błędnie informację i wyłączył silnik. Auto od kwietnia ma dopiero 3500tyś km. a już się sypie poza tym B7 jutro jedzie do ASO Bełtowski na naprawę. Zdam relację. I może wyłączą ten syf.

Edytowane przez idol23
pomyłka(literówka)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam bym chętnie SS wyłączył na stałe, ale się nie da. Zbyt wiele rzeczy jest powiązanych ze SS, żeby to ot tak wyłączyć. Nie ma takiej opcji w VAG.

Ale to, co ci sie przydarzyło ma niewiele wspólnego ze SS. Kontrolka migała, bo system ZAWSZE kiedy zgaśnie silnik - nawet podczas jazdy - próbuje go automatycznie odpalić. Jak coś podczas jazdy namieszasz z biegmi, silnik się zadławi i zgaśnie, to SS spróbuje go odpalić. Ponieważ u was zaistniała usterka, to silnika się nie udało odpalić automatycznie i SS poinformował, że coś jest nie tak miganiem swojej kontrolki. Jednocześnie z tym miganiem SS się definitywnie wyłączył i na kolejnych światłach nie zgasiłby już silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uciążliwe jest ciągle wyłącznie ss. Zresztą co będziemy spekulować jutro wszystko się wyjaśni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To była wina pedału przyspieszenia. Wg. serwisu informacje były źle zczytywane przez sterownik silnika, a on myślał że auto stoi. Trochę dziwna sprawa, gdyż silnik pracował na wysokich obrotach, a auto gaśnie. Widzę też w dokumentach, że była aktualizacja sterownika silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem związku, przecież jak jadę 100 km/h i puszczę pedał gazu to sterownik nie może otrzymać informacji, że auto stoi. Co najwyżej z czujników ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pan w serwisie dokładnie to tłumaczył tyle, że brzmiało to kosmicznie. Auto naprawione i jeździ oby nie było już więcej takich przygód. Szkoda, że tego SS nie można wyłączyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej odświeżam stare kotlety, ale mam pytanie o ten start stop, bo nie ukrywam też mnie denerwuje i chętnie bym zmienił jego wartość z oryginalnej na taką która po odpaleniu zawsze będzie wyłączona a jeśli będę chciał używać SS to wcisnę przycisk. Jednym słowem chciałbym odwrócić funkcję tego przycisku. Nie dało by się tego zrobić ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam nie da się odwrócić można go wyłączyć wagiem lub włączyć. A tak na upartego to wystarczy wyjąć jeden z przekaźników odpowiedzialnych za funkcję start stop start stop nie będzie działał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Hrabio, a czy wiesz może który z przekaźników za to odpowiada w passacie B7 z 2013 roku ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wyjmiesz przekaznika bo odpowiada on za sterowanie rozrusznikiem i auto wogole nie bedzie odpalac. Sprawa jest bardzo prosta i moze sie ta funkcja wylaczac automatycznie. Potrzebujesz do tego jedynie przekaznik czasowy, a dokladnie taki ktory zalacza sie z opozniemiem ( np. 10 sek) i zwiera styki na krotki czas (np. 1 sek). Taki przekaznik kosztuje ok 30 zl i do nabycia jest u polskiego producenta bodajze z Piaseczna. Sterowanie przekaznika szukamy w skrzynce bezpiecznikow, zasilanie oczywiscie po zaplonie. Nastepnie musimy sie dostac do wylacznika SS, z niego wychodza dwa przewody, nie pamietam teraz ktore. Mozna rozebrac ten wylacznik zespolony i miernikiem sprawdzic ktore przewody dochodza do przycisku. W przewody te wpinamy w styki zwierne przekaznika. Dla kogos kto zna podstawy elektroniki to temat do ogarniecia w dwie godzinki. Po odpaleniu silnika przekaznik wylacza funkcje po okreslonym czasie np 10 sek. Przekazniki sa regulowane, mozna ustawic czas zalaczenia i czas dzialania. Oczywiscie przycisk dziala dalej poprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry pomysł. Czy ktoś zaimplementował? U mnie niby działa poprawnie, ale już wyrobiłem sobie odruch wyłączania tego badziewia. A może da się wyłączyć programowo VCDSem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie da rady wylaczyc tego ustrojstwa kompem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności