Skocz do zawartości
idol23

Jak wyłączyć Start@Stop? (Auto Start Stop)

Rekomendowane odpowiedzi

I o to chodzi. Ze wciaz jest funkcja zachowana i dziala jak autohold pamietajac decyzje kierowcy.

 

 

Szacunek Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]147640[/ATTACH]a4df1fe26dce0376fcd6e9077e63f46b.jpg

cc64170f641448e4f2dfc71c21e79367.jpg

 

 

[video=youtube_share;gFHrs_h_wY8]

 

 

To samo co kolega jajo111, tylko w wykonaniu SMD na zrobionej płytce

 

 

 

Pin 5 (+) - "12V"po zapłonie niebieski z szarym paskiem

Pin 6 - (dezaktywacja)* - podanie (+) "12V" (układ podaje na 0.8s) jest równe z naciśnięciem przycisku Start-Stop

Pin 8 - (-) masa

* dezaktywacia Start-Stop jest sygnalizowana przez zapalenie się kontrolki w przycisku

 

a33286bf0fe565e1c5e6a9a84f2263fe.jpg

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Czy będzie dostępna wersja gotowa komercyjna do kupienia ?

 

 

 

wysłane z budki telefonicznej na zadupiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy będzie dostępna wersja gotowa komercyjna do kupienia ?

 

 

 

wysłane z budki telefonicznej na zadupiu

 

Nie robie tego zarobkowo, (Bynajmniej ja) tylko zrobiłem dla siebie i jeszcze 2 dobrym znajomym.

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez ryger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum.

Mam pomysł na proste pozbycie się problemu:

http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p240,przekaznik-czasowy-zwloczny-i-skracajacy-5dpm20 - są tam też inne wersje przekaźników.

Mam pytania do rygera:

Czy taki przekaźnik się zmieści obok dźwigni?

Czy ta wersja będzie dobra?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja juz pisałem o takich przekaznikach. Ale ludzie lubią siedzieć w garażach i wymyślać swoje patenty. Taki schemat działania tego przekaźnika jest ok tylko weź sterowanie plusem, a możesz go podłączyć pod zapalniczke obok dźwigni biegów. Plus jest tam po zapłonie. Proste jak budowa cepa....

Edytowane przez popiolek4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy popiolek, ale niektórzy lubią iść na łatwiznę, niektórzy lubią sie pobawić i potworzyć z różnych względów....są też tacy, że walą fuszere byle tylko działało...niektórzy maja ograniczone pole i wybierają opcję najbatdziej dostępną.

Ja mam charakter taki, że wole rozwiązanie najbliższe oryginałowi i fabryce, czyli tak jak powinno być.

Co do przekaźnika OK, tak jak pisal popiolek, wybierz sterowany plusem i spokojnie zmieści się w tunel z lewarkiem od biegów

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez ryger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienić Mechatronike u rygera... to lepiej jak w Wolfsburgu, a co dopiero takie rzeczy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zanim rozbiorę osłonę lewarka nie wiem, czy dobrze zrozumiałem jak działa ten start-stop w aucie. Mam schemat zamieszczony tu wcześniej:

a33286bf0fe565e1c5e6a9a84f2263fe.jpg

 

Jak przedstawiają się napięcia na pinach 5,9 i 6 przycisku Start-stop (E693):

1) po otwarciu samochodu

2) po włączeniu zapłonu

3) po uruchomieniu silnika

 

A tak dla pełnego obrazu również piny 7 i 8 - może je użyć do zasilania przekaźnika?

 

A może taki przekaźnik da radę:

http://www.ase.hoste.pl/5ts.html

Wg schematu z tej strony po podłączeniu do zasilania (czyli uruchomieniu silnika) da impuls po 5sek. I nie potrzebował by podciągania dodatkowego zasilania (np z zapalniczki).

 

PS.

@popiołek - pomysłu na to szukałem w google i dość chaotycznie przeglądałem różne fora. Rzeczywiście pomysł przekaźnika był twój.

@ryger - twój układ jest lepszy, bo zapamiętuje decyzję. Układ na przekaźniku będzie zawsze domyślnie wyłączał start - stop. Dopiero po odpaleniu silnika będzie go można włączyć. Za to jest dużo prostszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pisałem o dodatkowym zasilaniu z zapalniczki tylko o sterowaniu z niej. Czym wysterujesz ten przekaźnik? Będziesz szukał prądu w skrzynce bezpiecznikow? W zapalniczke pojawia się zasilanie po zapłonie, nie jest stale jak w starszych autach. Ustawiasz zwłokę na ok 10sek i czas włączenia na ok 1sek i po zabawie... Dopisze że można go występować idealnie po odpaleniu auta. Wystarczy podłączyć się pod alternator. W B6 miałem tak wysterowane światła do jazdy dziennej. Poprostu zapalaly się po uruchomieniu silnika...

Edytowane przez popiolek4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak, że na pinie 5 lub 9 pojawia się napięcie po uruchomieniu silnika, lub po włączeniu zapłonu? Wtedy nie trzeba się dostawać do zapalniczki, tylko podłączamy się pod sam włącznik. Jeśli napięcie pojawiało by się dopiero po uruchomieniu silnika było by najlepiej - czasem przecież włąca się zapłon bez uruchamiania, a rozruch dopiero później. Przekaźnik cyknie wtedy za wcześnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie jest tak, że na pinie 5 lub 9 pojawia się napięcie po uruchomieniu silnika, lub po włączeniu zapłonu? Wtedy nie trzeba się dostawać do zapalniczki, tylko podłączamy się pod sam włącznik. Jeśli napięcie pojawiało by się dopiero po uruchomieniu silnika było by najlepiej - czasem przecież włąca się zapłon bez uruchamiania, a rozruch dopiero później. Przekaźnik cyknie wtedy za wcześnie.

- Nie trzeba nic przez zapalniczkę, bo:

- po włączeniu zapłonu

- do pin'u 5 w przyciskach "+12V" idzie prosto ze skrzynki bezpiecznikowej ( bezpiecznik nr4 (10A) w skrzynce bezpiecznikowej strona kierowcy deski rozdzielczej)

- Pin 9 nie bo ECU podaje masę na kontrolkę w przycisku SS z chwilą deaktywacji SS.

Edytowane przez ryger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do AH można zastosować taki moduł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do AH można zastosować taki moduł ?

Tak, tylko nie wiem jakim sygnalem jest sterowane + czy -. Musialbym sprawdzic. Jak plusem, to ten modul jak najbardziej. Jeśli minusem, to przy małej modyfikacji modułu ASS też podejdzie

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:hurraa więc mam już podłączony moduł od kolegi ryger. Działa wyśmienicie w końcu się uwolniłem od tego beznadziejnego sytemu SS.

:kciuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem kolejnym zadowolonym użytkownikiem układu. Dzisiaj zamontowany.

Dodam tylko, że podłaczyłem się w ten sposób, że rozebrałem wtyczkę, wyjąłem odpowiednie piny i podlutowałem bezpośrednio do nich. Dość ciężko wchodziły z powrotem na swoje miejsce, ale da się.

Jeszcze raz dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem kolejnym zadowolonym użytkownikiem układu. Dzisiaj zamontowany....

 

[emoji106]

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok 30 min zabawy dla kogoś takiego jak ja czyli nie dłubiącego za bardzo w samochodach. Przylutowane i zabezpieczone 3 kabelki i wszystko działa jak należy - dlaczego fabryka tego nie wymyśliła???

Bardzo dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wysyłka z małą nawiązką dla mnie za poświęcony czas....Szczegóły i zainteresowanych pisać na PW.

 

Regulamin działu giełda,dotyczy wszystkich forumowiczów. Z bólem serca (bardzo dobra rozwiązanie) ale będąc fair w stosunku do reszty forumowiczów - posty w koszu. Mądry zrozumie i wyśle priva do pomysłodawcy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regulamin działu giełda,dotyczy wszystkich forumowiczów. Z bólem serca (bardzo dobra rozwiązanie) ale będąc fair w stosunku do reszty forumowiczów - posty w koszu. Mądry zrozumie i wyśle priva do pomysłodawcy....

 

Spoko, masz racje! nie gniewam się i wzajemnie :-) tak wogóle to mój mały błąd w sztuce :-)

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy zmiana trybu w skrzyni DSG pomiędzy P/R/D/N powoduje jakieś zmiany w pracy tego układu do dezaktywacji SSA ?

U mnie potrafi się sam przełączyć. Dezaktywowana SSA czasem nie sygnalizuje tego świecenie klawisza a tylko komunikatem na FIS. Takie trochę dziwne :).

Pzdr

Piotr

 

Ps, samodzielnie złożyłem uklad

 

wysłane z budki telefonicznej na zadupiu

Edytowane przez pirzol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności