Skocz do zawartości
Gość Michał

Jaki filtr kabinowy?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mikeee

Jestem podobnego zdania ;) Powinno sie wymieniac oleje i filtry co 10 - 15 tys km lub raz w roku jesli sie nie jezdzi duzo ale zakladam ze jesli ktos ma diesla to robi te min. 15 tys rocznie. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK przekonaliscie mnie....zrywam z przegladami elastycznymi....JAKI OLEJ SUGERUJECIE??

 

 

 

he hehee hee ....a chyba zaczelo sie o FILTRACH KABINOWYCH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
....a chyba zaczelo sie o FILTRACH KABINOWYCH

 

No właśnie :D

 

Najszybciej znajdziesz olej Mobil Synth S Special V czyli jedyny olej Mobila, który spełnia normę 505.01. Inne oleje jakie są dobre z grupy 505.01 i warto je stosować to oleje Valvoline, Motul lub inne. Jakoś nie przekona mnie nikt do olejów Castrola bo za dużo widziałem spracowanych do bólu olejów Castrola po przebiegach juz 12 tys km.

 

Sam jeżdżę od początku czyli od 12-go kilometra na dość egzotycznym jakim jest Panolin Racing Synth 5W-40 (505.01) ale baaardzo polecam taki cuda jak Bardahl i inne.

 

Takie oleje wyjdą Ci nie więcej niż 150zł za cały olej przy banieczce 4L.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy oryginalny filtr kabinowy o nr 1H0819644B jest z węglem aktywnym? Cena w ASO 33 PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Czy ........ 1H0819644B jest z węglem aktywnym?

 

 

Tak

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To który lepiej wziąć, oryginalny czy Filtrona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

Nie będę sie wypowiadał jednoznacznie który lepiej ale powiem, że jeżdżę od początku (mojego początku w tym Pasiu) na wszystkich filtrach Knechta oprócz kabinowego. A to z dwóch powodów, po pierwsze kabinowy Knechta jest przesadnie drogi w stosunku do Filtrona (w odróżnieniu do pozostałych filtrów), po drugie o ile jakość filtra powietrza może się nam ukazać w dłuższym odstępie czasu np poprzez "upadek" przepływki o tyle zła jakość kabinowego jest zaraz widoczna na szybie dlatego od początku inwestowałem w Filtrona (z węglem aktywnym- w moim przypadku K 1004A) i testowałem, a że nie zauważyłem jakiś złych objawów w trakcie założonego żywota (u mnie 15 tys km), dlatego z testów przeszedłem na stałe stosowanie. Być może kabinowy Knechta tez nie "pozostawia widocznych śladów" na szybie w takich przebiegach ale skoro nie widać różnicy (patrz "po pierwsze") to po co przepłacać.

 

Acha i jeszcze o jednym zapomniałem, a co to znaczy oryginalny tzn jaki to jest?? bo w Polskim ASO różnie bywa, zresztą ta cena (33 zł) to tak porównywalnie do Filtrona (a może oryginalny to Filtron??). Pytam bo wszyscy twierdza (chyba słusznie), że oryginalne na montarzu w fabryce VW są filtry Knechta wiec 33 zł za oryginalnego Knechta z węglem aktywnym....no rewelacja weź więcej a dobrze na nich zarobisz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję nie demonizować filtrów Knechta. Filtrony nie są gorsze, a tańsze. Najważniejsze to nieoszczędzać na wymianach. Powietrza wymieniać dwa razy w roku, na drogach silnie zapylonych nawet częściej, kabinowy z węglem sprawdzać i wymienić wg potrzeb, bo znam takich co przedmuchują sprężonym powietrzem i dalej zakładają - dla mnie bez sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proponuję nie demonizować filtrów Knechta. Filtrony nie są gorsze, a tańsze. Najważniejsze to nieoszczędzać na wymianach. Powietrza wymieniać dwa razy w roku, na drogach silnie zapylonych nawet częściej, kabinowy z węglem sprawdzać i wymienić wg potrzeb, bo znam takich co przedmuchują sprężonym powietrzem i dalej zakładają - dla mnie bez sensu.

 

No niestety nie mogę się zgodzić jeśli chodzi o filtr powiertza. Na goły rzut oka widać przynajmniej dwie różnice w budowie filtra pomiędzy Knechtem a Filtronem. W Knechcie uszczelka ma kształt litery U dzięki czemu idealnie z dwóch stron nachodzi na obudowę filtra. Po drugie żeberka filtra są usztywniane specjalnymi paskami, dzięki czemy filtr jest zupełnie sztywny.

 

Filtron natomiast ma uszczelkę płaską, działającą tylko na docisk, i nie ma usztywnień więc chodzi na wszystkie strony jak harmonijka. Knecht tutaj dosłownie wymiata konkurencje pt. Filtron.

 

Co do filtra kabinowego węglowego to już inna sprawa. Filtron tutaj o wiele nie ustępuje jakością od Manna czy Knechta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pozakładałem filtrona olej i powietrza i zobaczymy po nastepnej wymianie oleju co bedzie. A filtr do klimy tez by pasowalo wymienic. Pozatym filtron jest najtanszy(kuzyn ma hurtownie olei i filtrow place grosze).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja pozakładałem filtrona olej i powietrza i zobaczymy po nastepnej wymianie oleju co bedzie. A filtr do klimy tez by pasowalo wymienic. Pozatym filtron jest najtanszy(kuzyn ma hurtownie olei i filtrow place grosze).

 

Stać cię na Passata, a na filtrach te prarę złotych na rok będziesz oszczędzał???

Nawet jeśli, to są to tylko pozorne oszczędności, bo przez nie być może będziesz musiał kiedyś dołożyć znacznie więcej.

 

Tym bardziej jeśli kuzyn ma hurtownie, to i inne marki też ma chyba taniej. No nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czym sie taki filtr Knechta różni?? w sumie do poprzednich autek tez zakładałem filtrona i było ok :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakością materiału filtrującego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Filtron natomiast ma uszczelkę płaską, działającą tylko na docisk, i nie ma usztywnień więc chodzi na wszystkie strony jak harmonijka. Knecht tutaj dosłownie wymiata konkurencje pt. Filtron.

 

Nie zgodzę się - mam wrażenie że nie miałeś Filtrona w ręku - uszczelka jest niemal identyczna. Filtron robi filtry w odpowiednim rozmiarze, nie są za luźne, nie odkształcają się i nie przesuwają, a konstrukcja uszczelki jest wystarczająco dobra.

 

Usztywnienie też nie jest rewelacją - przyjrzałeś się konstrukcji obudowy??? gdzie ma filtr "chodzić"?? nawet jeśli powietrze powoduje miejscowe odchylanie nieusztywnionej harmonijki filtra to nie za bardzo widzę w tym problem, bo nie powiesz mi chyba że powietrze jest w stanie rozerwać papierową warstwę "badziewnego filtra Filtrona" - a jeśli nie rozrywa to dopłacanie za usztywnienie raczej mnie nie przekonuje.

 

Jedyny argument, który jestem w stanie przyjąć pod warunkiem wskazania dowodu to jakość materiału filtrującego - ale nie jego skuteczność a pylenie. Gdzieś na forach obiło mi się o oczy, że Filtron pyli co niekorzystnie wpływa na żywotność przepływomierza. Ale ile w tym prawdy nie wiem...

 

Stosuje Filtrona od dawna - w passacie mam już bodajże 8 filtr powietrza Filtrona (był też i Man - nie zauważyłem różnicy) - przepływomierz jeszcze z pierwszego montażu - ma 280kkm i chodzi jak burza. W poprzednim samochodzie 100kkm na Filtronach.

 

Proponuje zwracać uwagę na odpowiednio częstą wymianę i czystość filtra. I polecam Filtrona - drożej wcale nie musi oznaczać lepiej - nikt na tym forum nie udowodnił wyższości Knechta czy Mana nad Filtronem - są jedynie preferencje użytkowników, a każdy oczywiście ma prawo wybrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Filtron natomiast ma uszczelkę płaską, działającą tylko na docisk, i nie ma usztywnień więc chodzi na wszystkie strony jak harmonijka. Knecht tutaj dosłownie wymiata konkurencje pt. Filtron.

 

Nie zgodzę się - mam wrażenie że nie miałeś Filtrona w ręku - uszczelka jest niemal identyczna. Filtron robi filtry w odpowiednim rozmiarze, nie są za luźne, nie odkształcają się i nie przesuwają, a konstrukcja uszczelki jest wystarczająco dobra.

 

Usztywnienie też nie jest rewelacją - przyjrzałeś się konstrukcji obudowy??? gdzie ma filtr "chodzić"?? nawet jeśli powietrze powoduje miejscowe odchylanie nieusztywnionej harmonijki filtra to nie za bardzo widzę w tym problem, bo nie powiesz mi chyba że powietrze jest w stanie rozerwać papierową warstwę "badziewnego filtra Filtrona" - a jeśli nie rozrywa to dopłacanie za usztywnienie raczej mnie nie przekonuje.

 

Jedyny argument, który jestem w stanie przyjąć pod warunkiem wskazania dowodu to jakość materiału filtrującego - ale nie jego skuteczność a pylenie. Gdzieś na forach obiło mi się o oczy, że Filtron pyli co niekorzystnie wpływa na żywotność przepływomierza. Ale ile w tym prawdy nie wiem...

 

Stosuje Filtrona od dawna - w passacie mam już bodajże 8 filtr powietrza Filtrona (był też i Man - nie zauważyłem różnicy) - przepływomierz jeszcze z pierwszego montażu - ma 280kkm i chodzi jak burza. W poprzednim samochodzie 100kkm na Filtronach.

 

Proponuje zwracać uwagę na odpowiednio częstą wymianę i czystość filtra. I polecam Filtrona - drożej wcale nie musi oznaczać lepiej - nikt na tym forum nie udowodnił wyższości Knechta czy Mana nad Filtronem - są jedynie preferencje użytkowników, a każdy oczywiście ma prawo wybrać.

 

No skoro te uszczelki są dla Ciebie prawie identyczne to gratuluję spostrzegawczości. Ponadto sztywność konstrukcji filtra nie jest tylko bajerem - nad tym myśleli konstruktorzy a nie pszczelarze.

 

Co więcej - skoro Knecht jest wybierany przez VW/Audi i nie tylko przez nich na pierwszy montaż (nie Filtron) to chyba to o czymś świadczy. Nie była to nieprzemyślana decyzja. Jeśli nie byłoby między nimi różnicy to pewnie wybrali by tańszego filtrona.

 

Ale każdy wybiera co chce. Jak dla mnie możesz stosować Filtrona a nawet jeździć bez żadnego filtra. Ja wiem jedno - filtrona założyłem jak auto przywiaozłem i nigdy już tego błędu nie powtórzyłem. Też wydawało mi się że filtr to filtr i jaka może być różnica. A jednak jest i to duża!

 

Widzę że pewnie ciebie nie przekonam i zostaniesz przy filtronie. Oby ci to na zdrowie wyszło. Pozdrawaim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co więcej - skoro Knecht jest wybierany przez VW/Audi i nie tylko przez nich na pierwszy montaż (nie Filtron) to chyba to o czymś świadczy. Nie była to nieprzemyślana decyzja. Jeśli nie byłoby między nimi różnicy to pewnie wybrali by tańszego filtrona.

 

Ale każdy wybiera co chce. Jak dla mnie możesz stosować Filtrona a nawet jeździć bez żadnego filtra. Ja wiem jedno - filtrona założyłem jak auto przywiaozłem i nigdy już tego błędu nie powtórzyłem. Też wydawało mi się że filtr to filtr i jaka może być różnica. A jednak jest i to duża!

 

Widzę że pewnie ciebie nie przekonam i zostaniesz przy filtronie. Oby ci to na zdrowie wyszło. Pozdrawaim.

 

Absolutnie nigdzie nie napisałem że Knecht to lipa!! jego jakość jest na pewno jednym z powodów dla jest zakładany w nowych autach (choć na pewno nie decydującym).

 

Piszesz, że duża jest różnica w filtrach - ale oprócz ich optycznej oceny nie widzę argumentu dyskwalifikującego Filtrona - "nie, bo nie" mnie nie przekonuje:)

A nie słyszałem żeby komuś pękła lub zsunęła się uszczelka albo rozerwała się harmonijka.

 

Ale masz rację - każdy robi jak uważa za stosowane - jestem zwolennikiem dobrej jakości i płacenia za jakość wyższej ceny - ale tylko wówczas gdy widzę wymierny efekt wkładania większych pieniędzy - jeśli nie wiedzę takowego to po co przepłacać. (i np dlatego nigdy więcej nie kupię wahaczy Moog'a i nie zatankuję v-power'a choć zwykłą na shellu zatankuję chętnie z własną dolewką np Castrola TDX - zatem nie z oszczędności tylko z rozsądku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Co więcej - skoro Knecht jest wybierany przez VW/Audi i nie tylko przez nich na pierwszy montaż (nie Filtron) to chyba to o czymś świadczy. Nie była to nieprzemyślana decyzja. Jeśli nie byłoby między nimi różnicy to pewnie wybrali by tańszego filtrona.

 

 

 

No nie to juz przesada :krzeslem: lookas76 a widziales oryginalne czesci vw innej niz niemiecka produkcji, pomysl zanim cos napiszesz, tylko u nas w porabanej polsce zamist kupic dobry krajowy produkt(porównywalnej jakosci z zagranicznym) kupuje sie zagraniczny w ramach ""wspierania"" polskiej gospodarki :padam: .

Niemcy maja lepiej poukladane w glowach poprostu, co nie znaczy ze zaloza swwoj szmelc zamiast dobry obcokrajowy, oni maja dobre i swoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Co więcej - skoro Knecht jest wybierany przez VW/Audi i nie tylko przez nich na pierwszy montaż (nie Filtron) to chyba to o czymś świadczy. Nie była to nieprzemyślana decyzja. Jeśli nie byłoby między nimi różnicy to pewnie wybrali by tańszego filtrona.

 

 

 

No nie to juz przesada :krzeslem: lookas76 a widziales oryginalne czesci vw innej niz niemiecka produkcji, pomysl zanim cos napiszesz, tylko u nas w porabanej polsce zamist kupic dobry krajowy produkt(porównywalnej jakosci z zagranicznym) kupuje sie zagraniczny w ramach ""wspierania"" polskiej gospodarki :padam: .

Niemcy maja lepiej poukladane w glowach poprostu, co nie znaczy ze zaloza swwoj szmelc zamiast dobry obcokrajowy, oni maja dobre i swoje.

 

Knecht robi też filtry na pierwszy montaż bodajże do Mazdy.

Niemcy mają innych producentów, np. Hans Preis, jednak o dziwo ich wyrobów nie stosują w żadnych niemieckich samochodów na pierwszy montaż mimo że są duużo tańsze niż Mann czy Knecht, więc chyba to nie tylko chodzi o narodowy interes ale głównie o jakość. Zresztą po co mają kupować zagraniczne filtry, jak sami mają zakłady będące w czołówce producentów filtrów.

A co do wspierania polskiej gospodarki to mam nadzieję że zalewasz swojego paska olejami lotos a na felgach kręci ci się dębica Passio. A jeśli jeszcze bardziej chcesz wspierać polską gospodarkę - proponuje wymienić paska na poloneza :rotfl:

Ej chłopcy, widzę że was nie przekonam. Jak chcecie wierzyć że filtron = knecht to wasza sprawa. Ja mam inne zdanie i nie przekonujmy się już na wzajem. Nie ma sensu ciągnąć tego tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nie trzeba nikogo przekonywac tylko wyrazac swoje spostrzeżenia,opinie ,mysli .....

Filtr kabinowy Ja uzywam Filtrona ,wymieniam co 10 tys i co ma byc to bedzie po co przeplacac .Az tak duzej roznicy nie ma jesli ktos zmienia czesto a nie raz na rok to nawet nie pomorze wspominany Knecht .

Filtron z weglem 1004A to 56PLN a odpowiednik Knechta 106PLN .

Lepiej dwa razy zmienic czesciej .

a kazdy robi jak mu sie podoba.

co do olejowego ,powietrza to Knecht zastanawiam sie jaki by tu paliwa teraz zalorzyc obecnie mam FRAM-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tu nie trzeba nikogo przekonywac tylko wyrazac swoje spostrzeżenia,opinie ,mysli .....

Filtr kabinowy Ja uzywam Filtrona ,wymieniam co 10 tys i co ma byc to bedzie po co przeplacac .Az tak duzej roznicy nie ma jesli ktos zmienia czesto a nie raz na rok to nawet nie pomorze wspominany Knecht .

Filtron z weglem 1004A to 56PLN a odpowiednik Knechta 106PLN .

Lepiej dwa razy zmienic czesciej .

a kazdy robi jak mu sie podoba.

co do olejowego ,powietrza to Knecht zastanawiam sie jaki by tu paliwa teraz zalorzyc obecnie mam FRAM-a.

 

Mam dokładnie takie same zdanie, o czym wcześniej pisałem: Kabina z węglem - Filtron, reszta Knecht. W kabinowym faktycznie różnica ceny jest kolosalna, niewspółmierna do różnicy w jakości. Jednak w życiu nie będę oszczędzał 5 - 7 zł na filtrze powietrza lub oleju, która jest pomiędzy Filtronem i Knechtem. Tutaj nie ma o czym wogóle rozmyślać. 100% KNECHT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności