Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

Przeguby - jak diagnozować, objawy, jak poznać który uszkodzony?

Blop

UWAGA! Ten temat wymaga aktualizacji, głównie z powodu brakujących zdjęć oraz nieczytelnej formy.

Chcesz podjąć się poprawy lub opracowania tego tematu? Zgłoś się do kogoś z administracji!

Wiadomość dodana przez Blop

Rekomendowane odpowiedzi

czy kupujac przegub to okresla sie strone auta ? czy z przegubem jest jak z koncowka drazka ? mozna zalozyc na ta lub na ta strone ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przegub zewnętrzny jest na taki sam z 2 stron auta :) Ja wymieniałem przegub na firmę RUVILE ja zapłaciłem 90 zł już zrobiłem ok 30 tyś km i cisza :) a wymiana przegubu to cena u mnie w okolicznych warsztatach ok 50 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co się okazało dzisiaj to przegub mi tylko wyskoczył z lewej strony od kierowcy ale założyłem i jest git

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyskoczył ? WOW to jak to złożyłeś że wyskoczył zabezpieczenie nie doszło do rowka czy co ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdarza sie mi dzisiaj po wymianie przegubu i tescie wyskoczyl na max skreconych kolach. nie byl dobity do konca dobrze ze zebatki sie nie zmielily. Teraz wszystko jest ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak puka przy skręcie to stawiał bym na wahacze. Miałem taki objaw że najpierw piszczało coś jakby gumy a potem przy skręcie np na rondzie coś pukało! Okazało się że wahacze były już w takim stanie że mogłem je ruszać ręką. Taki stan zrobił się dokładnie w 3 dni:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podlącze się pod temat.

U mnie przy jezdzie na wprost i prostej drodze nic nie slychac. Prz jezdzie na wprost i gdy na nierownosciach samochod podnosi sie i opada slychac jakby terkotanie.

Przy skręcie w lewo (ale tylko czesciowym) slychac rownież gdy skrece mocniej przestaje. Przuy skreciew w prawo nie wystepuje taki odgłos.

Czy to może być przegub?

Wahacze gorne mam do wymiany ale to chyba nie jest przyczyna takiego terkotania.

Hamujac silnikiem tez nie slysze tego odglosu wiec skrzynia tez odpada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Wszyscy polecają spidana za 240 - 300 PLN .Nie watpie że jest dobry.Chce tylko napisać ze z polecenia mechanika i jednocześnie z niedowierzaniem kupiłem kiedyś najtańszy zamiennik na allegro za ok 70 PLN firmy bodajże DACHSTEIN lub coś podobnego.Rzekomo niemiecki zamiennik.Jeździłem na mim 1,5 roku po czym sprzedałem auto.Podejrzewam że przegub jeszcze popracował a może po 3 latach jeszcze nie był wymieniony.Taka moja drobna uwaga na przekór tym którzy zalecają tylko drogie zamienniki...Ja kupilem i nie narzekałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam to samo co sensor tylko że zawieszenie całe wymienione,amortyzatory nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam dość nietypowy problem... jestem po wymianie przegubu (ok. luty). Dziś zmieniałem koła na letnie i serwisant zwrócił mi uwage że przegub jest cały mokry. Opaska jest cała - nie mam pojęcia skąd wycieka smar... dziś pojade do warsztatu - prawdopodobnie mechanik zwalił robote... / Ewentualnie jakieś sugestie... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ściągnąć opaske, ściągnąć gume, osuszyć , uzupełnić smar, założyć gume, założyc opaske

może być ciężko jak jest na zwrotnicy, ale chyba możliwe :-)

 

Inna sugestia , podjechać do mechanika, zjeb...krzyczeć, rzucić w twarz rękawice, żądać satysfakcji :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam dość nietypowy problem... jestem po wymianie przegubu (ok. luty). Dziś zmieniałem koła na letnie i serwisant zwrócił mi uwage że przegub jest cały mokry. Opaska jest cała - nie mam pojęcia skąd wycieka smar... dziś pojade do warsztatu - prawdopodobnie mechanik zwalił robote... / Ewentualnie jakieś sugestie... ?
Miałem podobny przypadek, powodem smaru była za duża ilość smaru włożonego podczas zmiany gum przegubów. Po prostu był za dużo smaru i podczas szybkiej jazdy wywalało z pod gumy. Warto czasem nawet spojrzeć na nadkola czy nie pluje smar, dzięki temu można zaoszczędzić parę złotych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przegub Ruvilla 115 zl i po bolu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam dość nietypowy problem... jestem po wymianie przegubu (ok. luty). Dziś zmieniałem koła na letnie i serwisant zwrócił mi uwage że przegub jest cały mokry. Opaska jest cała - nie mam pojęcia skąd wycieka smar... dziś pojade do warsztatu - prawdopodobnie mechanik zwalił robote... / Ewentualnie jakieś sugestie... ?
nic sie nie martw moze poprostu za duzo smaru dal dla pewnosci sciagnij manzete wyczysc daj nowy smar i poskrecaj jak juz zsuniesz manzete bedziesz mogl zobaczyc czy nie pekla to tez musisz wykluczyc jak jest cala to zrob co na poczatku napisalem i smigaj dalej :)

 

---------- Post added at 13:39 ---------- Previous post was at 13:37 ----------

 

jak puka przy skręcie to stawiał bym na wahacze. Miałem taki objaw że najpierw piszczało coś jakby gumy a potem przy skręcie np na rondzie coś pukało! Okazało się że wahacze były już w takim stanie że mogłem je ruszać ręką. Taki stan zrobił się dokładnie w 3 dni:(
jak puka przy skrecie w jednakowych odstepach to bardziej stawial bym na przeguby zewnetrzne

 

---------- Post added at 13:41 ---------- Previous post was at 13:39 ----------

 

Witam.Wszyscy polecają spidana za 240 - 300 PLN .Nie watpie że jest dobry.Chce tylko napisać ze z polecenia mechanika i jednocześnie z niedowierzaniem kupiłem kiedyś najtańszy zamiennik na allegro za ok 70 PLN firmy bodajże DACHSTEIN lub coś podobnego.Rzekomo niemiecki zamiennik.Jeździłem na mim 1,5 roku po czym sprzedałem auto.Podejrzewam że przegub jeszcze popracował a może po 3 latach jeszcze nie był wymieniony.Taka moja drobna uwaga na przekór tym którzy zalecają tylko drogie zamienniki...Ja kupilem i nie narzekałem.
mozesz miec za 1000 zl przegub strzelisz pare razy z sprzegla przy skreconych kolach i po zawodach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji Panowie, ile smaru powinno się dać na przegub zew. pod gumę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w passatach b3 czasem lubi sie odkręcac przegub wewneterzny ., sa tam śruby imbusowe i jezeli miałes jakieś prace robione mozliwe że nie dokońca sa dokręcone - stare imbusy lubia sie slizgac po za tym poduszka pod skrzynia jest po prawej stronie blisko kabiny kierowcy stojąc przodem do odwartej klapy silnika sprawdz zaciągnij ręczny i prubuj delikatnie ruszac na 1 i na wstecznym przy otwartej masce - bedziesz widział czy silnik sie podnosi czy tylko lekko rusza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, byłem dzisiaj u znajomego własciciela warsztatu. Zobaczył osłone - cała była smarem pluć nie pluło bo nadkola czyste - ale tu niespodzianka na zakrętach zacząłem słyszeć pukanie w prawym kole... wściekłem się bo wymienione wszystko było - przejechaliśmy sie dla pewności zobaczyliśmy prawą osłone ... Jeb*** kur*** mechanik nie wiem jakim cudem przeciął mi chcący bądz też nie chcący osłone .... przegub do wymiany kura jego mać. Oddać na chwile serwisowany samochód u producenta do warsztatu.... od momentu jak przestałem sie obsługiwać w stacjach z autoryzacją VW zaczeły sie problemy ze wszystkim - jak by sie komuś chciało http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=75661 zapraszam bo już nie wiem kompetnie co robić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w passatach b3 czasem lubi sie odkręcac przegub wewneterzny ., sa tam śruby imbusowe i jezeli miałes jakieś prace robione mozliwe że nie dokońca sa dokręcone - stare imbusy lubia sie slizgac po za tym poduszka pod skrzynia jest po prawej stronie blisko kabiny kierowcy stojąc przodem do odwartej klapy silnika sprawdz zaciągnij ręczny i prubuj delikatnie ruszac na 1 i na wstecznym przy otwartej masce - bedziesz widział czy silnik sie podnosi czy tylko lekko rusza
zobacz na date postu

 

on juz pewnie passata nie ma

 

04-03-09, 14:28

Cytat:

Napisał wojjtecki Zobacz post

... sprawdza się to w odwrotną stronę, jeśli skręcasz w lewo ciężar "wędruje" na prawą stronę i jeśli przegub stuka to właśnie prawy. I odwrotnie, skręcając w prawo usłyszysz lewy przegub. pozdro

Dziwna sprawa!

Pierwsze słysze że przy skręcie w lewo napędzane jest prawe koło??? Skręcając w lewo napędzne jest zawsze koło wewnętrzne w tym przypadku lewe. Jak robisz "zryw" skręcając w lewo zaczyna piszeczeć prawa opona? Jeszcze takiego przypadku nie widziałem a autem jeżdże od prawie 10 lat!!!

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak przy okazji Panowie, ile smaru powinno się dać na przegub zew. pod gumę?
okolo 100 ml

 

---------- Post added at 19:51 ---------- Previous post was at 19:45 ----------

 

Witam, byłem dzisiaj u znajomego własciciela warsztatu. Zobaczył osłone - cała była smarem pluć nie pluło bo nadkola czyste - ale tu niespodzianka na zakrętach zacząłem słyszeć pukanie w prawym kole... wściekłem się bo wymienione wszystko było - przejechaliśmy sie dla pewności zobaczyliśmy prawą osłone ... Jeb*** kur*** mechanik nie wiem jakim cudem przeciął mi chcący bądz też nie chcący osłone .... przegub do wymiany kura jego mać. Oddać na chwile serwisowany samochód u producenta do warsztatu.... od momentu jak przestałem sie obsługiwać w stacjach z autoryzacją VW zaczeły sie problemy ze wszystkim - jak by sie komuś chciało http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=75661 zapraszam bo już nie wiem kompetnie co robić...
napisz tojeszcze raz tylko wolniej dlaczego tam pojechales kto ci co zrobil ? tylko spokojnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Mam podobny problem, z tym ze u mnie zamiast stukania czuc szarpanie przy ruszaniu na skreconych. Jest to podobne wrazenie jak przy dzialaniu abs. Przy probie mocniejszego ruszenia z takiej pozycji auto gasnie. Czy to rowniez przegub? Dzieki i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności