Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

Przeguby - jak diagnozować, objawy, jak poznać który uszkodzony?

Blop

UWAGA! Ten temat wymaga aktualizacji, głównie z powodu brakujących zdjęć oraz nieczytelnej formy.

Chcesz podjąć się poprawy lub opracowania tego tematu? Zgłoś się do kogoś z administracji!

Wiadomość dodana przez Blop

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiej firmy kupic dobre przeguby zewnetrzne, aby wytrzymaly sporo czasu i jakie to musza byc do mojego Passata?

 

http://ifinterface.com/page/page3.php umiesz się tym posługiwać?

O ile się nie mylę to Twój przegub w ETKA widnieje pod takim numerem części 8D0498099B bo z tego co dojrzalem to masz silnik ADR...w google sobie wklej ten numer i będziesz miał przeguby do twojego auta...na allegro widziałem jeden przegub pod tym numerem SKF cena 210 ale tym że jest tylko jeden to się nie sugeruj bo rzadko kiedy sprzedający wpisuje numer części w nazwie produktu który sprzedaje... musisz po prostu poszukać samemu czy dany przegub posiada ten numer, na ogół sprzedający zamieszcza jaki przegub do jakiego modelu auta itp. Możesz też ten numer wkleić w intercars w wyszukiwanim przedmiocie i Ci wyswietli jakie oni mają przeguby w sprzedaży...ja z dwa lata temu kupiłem RUVILLE a to chyba taka średnia półka

Edytowane przez SadisticPleasu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez sie zastanawiam nad Ruville, bo nie mam az tak duzo kasy aby kupowac po 200zl za przegub, chociaz Lobro mnie jeszcze troche interesuje, ale drogi juz jest troche. Dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klichy poszukaj jeszcze przegubów firmy metelli. Często są na podobnym poziomie cenowym co ruville a są zdecydowanie wyższej jakości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U swojego zaufanego mechanika bylem i mi zamowil harta przeguby po 100zl za szt. bo metelli bylo za drogie, bo az 180zl kosztowaly. Wiec przeguby juz jutro bede mial wymieniane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy bym nie dał tyle za harta... osobiście sam śmigam na GSP, bardzo dobre są według mnie, ważne, by dobrze założyć osłonę i będą jeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nigdy bym nie dał tyle za harta... osobiście sam śmigam na GSP, bardzo dobre są według mnie, ważne, by dobrze założyć osłonę i będą jeździć.

 

Znaczy że te Harty to cienizna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znaczy że te Harty to cienizna?
Zapomnij o produktach sygnowanych tym znakiem/napisem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jak wyżej:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to kolega klichy będzie zawiedziony jak przeczyta wasze posty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem zawiedziony, zobaczymy czy takie slabe beda jak twierdzicie. W duzej mierze zalezy wszystko od nasmarowania i zalozenia oslony aby syf nie nalecial i nie zepsul przegubu. Pojezdzimy, zobaczymy wytrzymalosc Harta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jestem zawiedziony, zobaczymy czy takie slabe beda jak twierdzicie. W duzej mierze zalezy wszystko od nasmarowania i zalozenia oslony aby syf nie nalecial i nie zepsul przegubu. Pojezdzimy, zobaczymy wytrzymalosc Harta.

tylko pochwal się ile przejeździło:) Z tymi tanimi przegubami częśto jest tak że gumy są wątpliwej jakości i warto zainwestować w gumy Lobro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gumy na wymiane posiadam od tych starych, wiec sie tym nie przejmuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy ile auto będzie rocznie przejeżdżało. Jak rocznie zrobi 10tys. to przeguby starczą na kilka lat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie , wahacze harta padły po pół roku, na mus zamontowane bo piliło, no i wytrzymały u mnie ok. 4k km, zresztą amorki harta co sobie kolega zamontował po roku 55% skuteczności itd. masę znam przypadków gdzie ta marka to nieporozumienie, ale jak to mówią tanie mięso psy jedzą i tego się trzymam, a na dzień dzisiejszy nic z harta u mnie nie zagości bo to kasa wydana w błoto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do wahaczy panowie nie ma co oszczedzac. Ja aktualnie posiadam B5fl(ktorego sprzedaje na marginesie) Tata b5 i mialem okazje przejechac sie b5 taty, ktorego na codzien uzytkuje siostra (blondynka :P) no i przy 50km bo w miescie zlamal mi sie wahacz szczescie ze nie mialem wiecej kolo bylo w pozycji \ takze mysle ze nie ma co oszczedzac na wahaczach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy chciałbym ostrzec przed przegubami Meyle.

Dużo się zastanawiałem, bo każdy zachwalał, więc założyłem.

Po 6 miesiącach przegub dalej super, ale niestety osłona nie wytrzymała... pół roku!

Nie było to uszkodzenie mechaniczne. Zrobiła się mała dziurka we wgłębieniu osłony.

Próbowałem ściągnąć przegub i lipa. Ściągacz nie dał rady. Wkręcałem śrubę w przegub i czekałem aż puści. Niestety też nie dało rady. W śrubie (tej z zestawu Meyle) zaczął puszczać gwint a przegub ani drgnął. Miałem osłonę z zestawem Spidan więc chciałem użyć śruby z tego zestawu. Niestety okazało się, że śruba w Meyle to chyba M14 a Spidan M16.

Generalnie przegub jeszcze jeździ z uszkodzoną osłoną.

Następnym razem biorę Spidan`a.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mialem przegub firmy krzak, pewnie z tej samej fabryki co Hart i Topran. A moze to byl Topran... jezdzil okolo roku oslona byla szczelna, jak pirdyklo to tylko raz, po prostu rozlecial sie;) SKF po tygodniu z lekko dziurawa olona zaczal strzelac jak z automatu. Postawilem jeszcze raz na SKF i puki co tzyma.

 

Katiusza sprobuj gumowym mlotkiem go potraktowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam prośbę czy ktoś wie z jaką siłą dokręca się przegub do piasty koła. Przekopałem internet ale nie mogę znaleźć. Dodam, że nie przegub dokrecany jest śrubą a nie nakrętką.

MODEL AUTA PASSAT B5 3BG 101KM 2002R.

Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z jaką siłą dokręca się przegub do piasty koła

Śruba M14= 115Nm+180 stopni

Śruba M16= 190Nm+180 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Śruba M14= 115Nm+180 stopni

Śruba M16= 190Nm+180 stopni

 

Dzięki. Rozumiem, że +180 stopni to dodatkowy pełny obrót śruby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności