aignaszak Zgłoś #1 Napisano 17 Maja 2012 Na początek zaznaczę iż z krzywa kierownica w moim passacie 3bg walczę odkąd go posiadam-4 lata. I nic. Kilkanaście badań diagnostycznych (zbieżność), kilka geometrii zawieszenia w Aso (wszystkie parametry zmierzone) I NIC!!!! Kierownica cały czas nie jest prosto gdy auto jedzie na wprost. Swiatełko w tunelu pojawiło się gdy diagnosta probowal wyregulowac kierownice poprzez regulacje na drążkach kierowniczych, efekt byl taki ze gdy udalo sie kierownice ustawic to opony zaczely sie scierac bardziej po wewnetrznej stronie. SIŁ BRAK. Juz slysze te glosy "a co ci to przeszkadza", ale jednak mi przeszkadza na tyle ze nie potrafie o tym nie myslec jadac np 300km i silujac sie z kierownica ktora caly czas chce sie skrecic a ja musze ja kontrowac. Ostatnie moje przemyslenia na ten temat sa następujace: z uwagi na fat ze kupilem tego passka na tzw helmuta to nie mam zadnych danych o jego przeszlosci itp. Wiec pomyslalem ze moze bity i cos pokrzywione albo.... ( i tu moje pytanie) ktos ingerowal w uklad kierowniczy i poprostu po zdemontowaniu kierownicy zamotowaj ja nieprawdlowo tj o kilka ząbków przesunął ustawienie "na wprost", wiec zakładając taka wersje pytam Was szanowni koledzy czy moge bezkarnie i bez szkody dla auta sprobowac ta kierownice przelozyc o jeden lub dwa zabki by zniwelowac to krzywe ustawienie???? Zaznaczam ze auto jest swiezo po ustawieniu kątów w ASO wiec zakladajac ze wszystko ustawili prawidłowo, a kierownica jest krzywo to mysle ze delikatne przestawienie kiery zalatwi sprawe..... ???? Prosze o opinie w tej sprawie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #2 Napisano 17 Maja 2012 Oczywiście, śmiało przestawiaj, tylko uważaj na taśmę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #3 Napisano 17 Maja 2012 A ty zdrowy jesteś na ciele??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #4 Napisano 17 Maja 2012 A ty zdrowy jesteś na ciele??? ?????? 1 czy 2 ząbki zrobią różnicę? No masz, to dziwne, u mnie w 2 passatach jakoś się sprawdza :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8011 Zgłoś #5 Napisano 17 Maja 2012 śmiało przestawiaj.zmieniałem ostatnio kerownice z 4 na 3-ramienna i tasma mi wystrzeliła,ważne żeby na vag pokazywało ci 0 stopni,wtedy auto teoretycznie ma jechac prosto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #6 Napisano 17 Maja 2012 (edytowane) Po przestawieniu kierownicy auto nadal bedzie ściągać. Napisałeś porzecież - silujac sie z kierownica ktora caly czas chce sie skrecic a ja musze ja kontrowac To, że przestawiona kierownica o, dajmy na to, dwa ząbki chce koniecznie wrócić na "swoje miejsce", powodem nie jest ona sama, a zła geometria zawieszenia. W moim wypadku, mam tak jak Ty(przestawienie o jeden-dwa ząbki). Stało się tak po wymianie końcówek drążków(mimo zachowania ich długości zgodnie ze zdemontowanymi). Samochód jedzie prosto, kierownica nie wraca "za wszelką cenę" do pozycji "zero" Edytowane 17 Maja 2012 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sztux Zgłoś #7 Napisano 17 Maja 2012 a nie masz problemu z ESP jak jedziesz prosto a kierownica "patrzy krzywo"? ja mam ten problem od momentu wymiany maglownicy, za kazdym razem jak odpale silnik i rozpedzam auto zalacza sie ESP i zapala kontrolka i tak juz swieci do momentu zgaszenia silnika. jak to ogarnac? po wymianie magla z takim samym ustawieniem koncowek mialem wiekszy skret w prawo niz w lewo wiec przelozylem krzyzak od kierownicy o jeden obrot na zlaczu z przekladnia a reszte wyregulowalem na koncowkach. czy to moze byc zle zlozona maglownica? byla kupiona swiezo po regeneracji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #8 Napisano 17 Maja 2012 zacznijmy od tego ze jezeli aso ustawilo zbierznosc to powinni to ustawiac przy zablokowanej kierownicy w pozycji centralnej , zero czy jak to tam nazywacie ! jesli tak nie jest to reklamacja , bo zaczna sie problemy z esp bo czujnik polozenia kierownicy bedzie wariowal , bo ty bedziesz jechal na wprost a czujnik bedzie widzial ze kierownica jest skrecona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #9 Napisano 18 Maja 2012 ?????? 1 czy 2 ząbki zrobią różnicę? No masz, to dziwne, u mnie w 2 passatach jakoś się sprawdza :-) polonez źle mnie zrozumiałeś. Ja po prostu jak przeczytałem posta aignaszak to stwierdziłem, że sobie jaja z nas robi. Może nie ustawiaj zbieżności w ASO tylko w porządnym zakładzie, który robi geometrie. Ustawiając zbieżność powinni ci wyprostować kierę, chyba że brakło już gwintu na końcówce. A jak chcesz przekładać kierę to tak jak koledzy napisali, można tylko przy ściąganiu musisz uważać na taśmę od esp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aignaszak Zgłoś #10 Napisano 18 Maja 2012 Ja po prostu jak przeczytałem posta aignaszak to stwierdziłem, że sobie jaja z nas robi. Jaj sobie z was koledzy nie robie tylko poprostu zdesperowany jestem! W aso robilem cala geometrie a nie tylko zbieżność. A dopuszczacie taka mozliwosc ze jakis szwabek przed sprzedazą (bo nie znam historii auta) cos namieszal i przykladowo zle zamontowal ta kierownice??? Bo jesli tak to po ustawieniu geometrii w aso ona musi byc krzywo wiec trzeba ja przestawic w polozenie poczatkowe...nie wiem juz wszystkiego probowalem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #11 Napisano 18 Maja 2012 Napisałem Ci już przecież, że zdjęcie kierownicy i przestawienie jej o dwa ząbki nic nie da(poza efektem wizualnym), bo stwierdziłeś, że prowadzisz ciągłą walkę z fajerką, czyli auto ściąga. Po takim jej ustawieniu w pozycję "0", okaże się, że samóchód dalej nie jedzie prosto i walka z kierownicą musi być nadal kontynuowana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #12 Napisano 18 Maja 2012 W aso robilem cala geometrie a nie tylko zbieżność. A dopuszczacie taka mozliwosc ze jakis szwabek przed sprzedazą (bo nie znam historii auta) cos namieszal i przykladowo zle zamontowal ta kierownice??? Bo jesli tak to po ustawieniu geometrii w aso ona musi byc krzywo wiec trzeba ja przestawic w polozenie poczatkowe...nie wiem juz wszystkiego probowalem. Ty nie bardzo rozumiesz chyba jak i po co się ustawia geometrie. Prawidłowe ustawienie polega na tym aby kierownica była prosto i równocześnie zbieżność prawidłowo ustawiona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vadero Zgłoś #13 Napisano 18 Maja 2012 Kolego zacznijmy od tego że w ASO sie geometrii nie ustawia, bo to czym oni to ustawiają to ani dokładne ani oni nie mają o tym zbyt wielkiego z reguły pojęcia Są specjalistyczne zakłady zajmujące się geometrią zawieszenia np. http://www.geometria-podwozi.pl/ Podczas ustawiania geomterii facet pierwsze co robi to specjalnym dynksem łapie kierownice, ustawia ją na wprost i dopiero schodzi pod auto ustawiać zawiechę. Tak więc kierownica MUSI być na wprost. Jeśli jak ktoś wyżej pisał brakło gwintu na drążku to ten Twoj passat musiał być nieźle przekoszony... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #14 Napisano 18 Maja 2012 Miewałem podobne problemy. Z czasem doszedłem, że winne temu są opony, które kupowałem pojedynczo, używki. Na geometrii wszystko ok, a auto ściąga lub kiera krzywo stoi. Dopiero jak opony uleżały się, a trwało to nieraz i cały sezon, udało się ustawić geometrię i kiera stała jak należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #15 Napisano 18 Maja 2012 Miewałem podobne problemy.Z czasem doszedłem, że winne temu są opony, które kupowałem pojedynczo, używki. No comments. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmos Zgłoś #16 Napisano 18 Maja 2012 Ja w moim pasku po kupieniu też stała krzywo i tak jeżdziłem z rok aż mnie zdenerwołwało i wypiąłem poduszkę bez odpinania kabli i odkręciłem nakrętkę od kierownicy i przestawiłem ją o dwa ząbki i już rok śmigam i kiera stoi prosto tak jak z fabryki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #17 Napisano 18 Maja 2012 No comments. Było warto przy 1.000,- oszczędności na 1 oponie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aignaszak Zgłoś #18 Napisano 18 Maja 2012 Ja w moim pasku po kupieniu też stała krzywo i tak jeżdziłem z rok aż mnie zdenerwołwało i wypiąłem poduszkę bez odpinania kabli i odkręciłem nakrętkę od kierownicy i przestawiłem ją o dwa ząbki i już rok śmigam i kiera stoi prosto tak jak z fabryki. I o taką informacje mi chodziło dzieki kosmos tez tak zrobie Opony i felgi wykluczone-nówki z czerwca 2011, a na zimówki zmieniam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #19 Napisano 18 Maja 2012 Przecież ci z już 5 osób wcześniej napisało, że można to zrobić. Dopiero teraz uwierzyłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aignaszak Zgłoś #20 Napisano 18 Maja 2012 Ok koledzy przestawiłem kiere i jest super, ale mam inny problem. Przy którejś z kolei zmianie zapomnialem podpiac poduche i teraz przy kazdym uruchomieniu pojawia sie komunikat :Airbag Fehler, pozniej znika ale pozostaje kontrolka od poduszek. Wie ktos jak to skasowac "domowym sposobem"???? I czy poduszka w tym czasie jest aktywna???? Odlaczenie akumulatora nic nie daje.... Pomóżcie. ---------- Dodano o 19:53 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:06 ---------- Ok koledzy przestawiłem kiere i jest super, ale mam inny problem. Przy którejś z kolei zmianie zapomnialem podpiac poduche i teraz przy kazdym uruchomieniu pojawia sie komunikat :Airbag Fehler, pozniej znika ale pozostaje kontrolka od poduszek. Wie ktos jak to skasowac "domowym sposobem"???? I czy poduszka w tym czasie jest aktywna???? Odlaczenie akumulatora nic nie daje.... Pomóżcie. Poczytalem na forum ze tylko vagiem moge to skasowac. Prosze o info czy tym moge to samodzielnie wykonac http://allegro.pl/kabel-vag-kkl-usb-vw-audi-passat-golf-1-2-3-4-prog-i2332987717.html Konkretnie czy posiadajac kabel i program z podanego linka i laptopa oczywiście bede w stanie sam ten blad airbaga skasowac??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach