da.kus Zgłoś #1 Napisano 16 Maja 2012 (edytowane) Witam mam pytanie,mianowicie mój katalizator umarł a ciężko z zamiennikami,orginał niestety too expensive ale znalazłem to http://www.ebay.co.uk/itm/VW-PASSAT-B6-BZB-CYGA-1-8-TFSI-EXHAUST-CATALYTIC-CONVERTOR-3C0-254-504-EX-/250651185441 co wy o tym sądzicie.Nie wiem jeszcze czy jest różnica między manualem a tip tronik.czy można sprawdzić po nr vin lub rejestracji czy będzie pasował? Edytowane 16 Maja 2012 przez da.kus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej Woo Zgłoś #2 Napisano 17 Maja 2012 Przy jakim przebiegu ci umarł? Mój przy 130 tys. i niestety wymieniłem na nowy co ciężko odczuł mój portfel - 4600 zł. Pytam się, bo w serwisie coś bąknęli, że te katalizatory (cermiczne) mają ograniczoną żywotność. Podobno są tańsze zamienniki z większą żywotnością. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
da.kus Zgłoś #3 Napisano 17 Maja 2012 Mój padł po 125tyś z tym że mil, niezły wydatek w twojej sytuacji.Ją zamówiłam go właśnie i już jest wysłany,może jutro dojdzie to wymiana bo przegląd mi się kończy za kilka dni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
da.kus Zgłoś #4 Napisano 19 Maja 2012 No i po zabiegu kat wymieniony.Mam pytano odnośnie sondy lambdy,bo przy wymianie kata nie wyglądała najlepiej,cała zasyfiała!!!a mechanik zalecił kupno nowej.Puki co zostawiłem starą i nie wiem czy kupować nową czy jest sens,bo w sumie po co skoro wszystko jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #5 Napisano 19 Maja 2012 A po co skoro dziala? Mechanik jakiś chyba biedny bo zaleca wymiane brudnej sondy... Brudna to jest na zewnatrz nie w srodku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #6 Napisano 21 Maja 2012 mechanicy w uk juz tak maja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
da.kus Zgłoś #7 Napisano 22 Maja 2012 (edytowane) No masz rację Tomek jeden nawet sugerował że muszę wymienić dwie sondy,a mam tylko jedną.Na szczęście mam już dobrego mechanika,a nie wymieniacza. Edytowane 28 Sierpnia 2015 przez da.kus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat 7 Zgłoś #8 Napisano 25 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam serdecznie. Małe pytanko. W passacie 1.8 tsi (oznaczenie silnika bzb) jest tylko jedna sonda. Znalazłem takową na ebay, lecz nie jestem pewien czy w tych oznaczeniach bzb był tylko jeden rodzaj czujnika? Może ktoś podpowiedzieć. Edytowane 26 Kwietnia 2013 przez passat 7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bajer Zgłoś #9 Napisano 26 Kwietnia 2013 (edytowane) BZB ma jedną sonde za katalizatorami. Jej nr. 06J906262C Edytowane 26 Kwietnia 2013 przez Bajer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat 7 Zgłoś #10 Napisano 28 Kwietnia 2013 Dzięki kolego @Bajer. Pytam dla tego że sonda którą chcę zamówić jest z czterema kablami. W opisie wyraźnie jest napisane że do bzb, z kolei mój mechanik powiedział mi że sonda do mojego ma 5 kabli. Sam sprawdzę dziś ile faktycznie ich jest. A poza tym szukałem w internecie i nigdzie nie spotkałem się z 5 kablami w bzb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bajer Zgłoś #11 Napisano 28 Kwietnia 2013 BZB jest nieco inaczej "opomiarowany" niż inne TSI. Nie posiada sondy szerokopasmowej (5kabli) przed katami do kontroli spalin. Posiada tylko sonde wąskopasmową (4 kable) do kontroli tz. długoterminowej. Twój mechanior widocznie nie miał do czynienia z 1.8TSI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CarManiak Zgłoś #12 Napisano 25 Października 2013 Czy ktoś z Was ma namiary na zamiennik katalizatora do BZB? Czeka mnie to również, podobnie jak u Was przebieg 145 tys. Znalazłem coś takiego na niemieckim ebay http://www.ebay.de/itm/Katalysator-VW-Passat-3C2-1-8-TSI-und-2-0-FSI-inkl-Einbausatz-/400527271041?pt=DE_Autoteile&hash=item5d41492481 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CarManiak Zgłoś #13 Napisano 10 Grudnia 2013 Katalizator wymieniony, sonda też. Komputer nie pokazuje żadnych błędów (wcześniej był P0420 - błąd katalizatora), ale problemy pozostały: - spalanie znacznie podwyższone (tempomat 110km/h autostrada - 9-9,5 litra, miasto 12 przy bardzo delikatnej jeździe, bez korków i przy pokonanych co najmniej 15 km - wcześniej palił ok. 2-2,5l mniej) - biały dym, na zimnym dużo kopci, na rozgrzanym mniej, ale nadal - bierze trochę oleju ok. 0,2l na 1000km - ubywa nieznacznie płynu chłodniczego (wycieków brak) - lekko poszarpuje cyklicznie przy delikatnym przyspieszeniu od 2 do 4 tys obr (przy czym mocy mu nie brakuje) Mechanicy nie wiedzą co to może być. Może ktoś ma pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatoswinka Zgłoś #14 Napisano 13 Lutego 2014 Witam. Odświeżę temat bo akurat ten pasuje do mojego problemu. Otóż silnik BZB emisja spalin EURO 4 (kod na naklejce w bagażniku). Pojawił mi się błąd wydajności katalizatora (check się zapalił). Nie ma żadnych innych objawów. Błąd skasowany i na razie jest ok. Sonda również pracuje. Moje pytanie jest takie. W tym silniku jest jedna sonda, ale jest w innym miejscu niż na rysunku z Etki tj: Więc jak mierzy jakość spalin za katalizatorem, chyba że katalizator to jest to przy kolektorze, przed elastycznym połączeniem patrząc od strony silnika. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadowpicture Zgłoś #15 Napisano 7 Stycznia 2015 Panowie, pojawił się błąd: 001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 000 - - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 2 Mileage: 198204 km Time Indication: 0 Date: 2014.12.29 Time: 16:17:29 Freeze Frame: RPM: 2624 /min Load: 19.2 % Speed: 58.0 km/h Temperature: 99.0°C Temperature: 33.0°C Absolute Pres.: 990.0 mbar Voltage: 13.843 V który mówi o śmierci katalizatora... Są firmy, które mogę wyłączyć sprawdzanie katalizatora programowo... ciekawy pomysł, ale poszukałem na ebay'u i znalazłem to: http://www.ebay.de/itm/Downpipe-3-Zoll-76mm-mit-Sportkat-fur-1-8-2-0-TSI-TFSI-VW-Audi-Seat-Skoda-neu-/321627960217?pt=DE_Autoteile&hash=item4ae2853399 Myślicie, że podejdzie plug&play? Błąd przestanie wyskakiwać czy będe musiał i tak 'oszukac' sterownik zeby katalizatora nie sprawdzał? Dziekuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatoswinka Zgłoś #16 Napisano 7 Stycznia 2015 Są firmy, które mogę wyłączyć sprawdzanie katalizatora programowo... ciekawy pomysł, ale poszukałem na ebay'u i znalazłem to: Witam. Czy masz namiar na taka firmę? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadowpicture Zgłoś #17 Napisano 7 Stycznia 2015 Witam. Czy masz namiar na taka firmę?Pozdrawiam. Tak, w Warszawie: Sportmile/Masters, r-performance, albo do Diagtronic w Jankach ogólnie prawie każdy tuner do którego dzwoniłem robi takie rzeczy w cenie od 400pln.. do 700pln za wycięcie starego kata życzą sobie od 200pln do 400pln.. dlatego zastawiam się czy wywalenie tej starej części wydechu i wstawienie downpipe z linku który podałem rozwiąże mój problem z błędem czy też i tak będę musiał oszukać sterownik u tunera:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatoswinka Zgłoś #18 Napisano 7 Stycznia 2015 Dzięki. Nie wiem gdzie masz sondę. Ja mam za pierwszym katalizatorem, tym przy kolektorze - jest jeszcze drugi. Po jego wyrzuceniu raczej błąd będzie cały czas. Trzeba zrobić program. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadowpicture Zgłoś #19 Napisano 7 Stycznia 2015 Dzięki. Nie wiem gdzie masz sondę. Ja mam za pierwszym katalizatorem, tym przy kolektorze - jest jeszcze drugi. Po jego wyrzuceniu raczej błąd będzie cały czas. Trzeba zrobić program. Tak sie cały czas łudzę że uda się bez ingerencji w elektronikę.. dzwoniłem do CS Łódź.. programowe wycięcie robią za kwotę 500 plnów, za wycięcie programowe plus program chcą 1800 plnów. Bije się cały czas z myślami.. samochodem chce pojeździc do końca roku.. wiec pewnie tylko go wykastruje .. ale ten program mnie nęci strasznie.. jak masz taki sam problem, może umówimy się na grupową prace w Łodzi:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatoswinka Zgłoś #20 Napisano 7 Stycznia 2015 Zastanawiam się. Mam kawałek drogi do łodzi. Popytam najpierw u siebie w Lublinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach