Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dorzucę swoje 3 grosze ;)

Myślałem, że mam zasyfioną turbinę, albo walniętą gruchę lub padnięty N75, bo turbo późno wstawało, brakowało mocy i szedł dymek przy "bucie". Wg. logów wychodziło na to, że geometria do czyszczenia. Jakież było moje zdziwienie, gdy zobaczyłem, że wężyki podciśnienia mam sparciałem i popękane, a były w takim stanie, że np. przy N18 i n N75, na tych trójnikach same spadały. A wężyki były ostatnią rzeczą, którą bym podejrzewał, ponieważ wymieniałem je jakieś 7-8 miesięcy temu. Kupiłem 2 metry węża i powymieniałem wszystkie wężyki jakie się dało - przy N18, N75, od klapy gaszącej, ten co wychodzi zaraz za pompą VACU. Efekt? Turbo ciągnie od dołu :)

A chciałem już wymieniać gruchę i N75. Tak więc zerknij na początek na wężyki, może akurat trafisz w problem i tanim kosztem go rozwiążesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze jest tez wykrecic N75 i przeczyscic

czesto dostaje sie tam olej z przekletej odmy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalezy od silnika

do MAP sensora tez pojdzie olej jak odma bedzie duzo puszczac

tak samo w AHU moze isc do gruszki olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Od razu zanacze że nie mam nieszczelności w żadnym wężyku, sztanga jak podłącze wężyk bezpośrednio chodzi płynnie.

Odkręciłem n75 od silnika, podłaczyłem wszystkie wężyki i na końcu tego co idzie do gruszki na turbinie wogóle nie ma podciśnienia. Sam zawór też jest martwy i nie czuć żeby chodził że tak to ujmę. Kupiłem nowy to samo. Sprawdzałem napęcie na wtyczce kumpla multimetrem i jest na pinie1 13-14V na pinie2 3-4V. Sprawdzałem oporność na pinach zaworka i jest na obydwóch około 15ohm. Wszystkie te wartości odpowiadają tym podawanym przez Pierburg. Na Vag-u mam błąd mówiący coś short to A/ground, kasuje a on powraca. Auto jedzie do 120km/h z górki 140km/h. Mam trzeci zawór N75 od kumpla i to samo. Proszę o jakieś pomysły co jeszcze mogę zrobić. Dodam że auto raz na kilka dni zadziała i przez jakies pare kilometrów jedzie normalnie. Poźniej znowu padaka. Zaworek wogóle nie pracuje. Czy możliwe żeby cos z elektryką było nie tak? :dolamam

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg.pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masy kolego nie masz i dlatego czasami Ci auto normalnie jedzie jak obwód gdzieś się zamyka. Poszukaj w elektryce po kabelku gdzie on idzie ewentualnie miernikiem ciągłość obwodu sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ,

Od razu zanacze że nie mam nieszczelności w żadnym wężyku, sztanga jak podłącze wężyk bezpośrednio chodzi płynnie.

Odkręciłem n75 od silnika, podłaczyłem wszystkie wężyki i na końcu tego co idzie do gruszki na turbinie wogóle nie ma podciśnienia. Sam zawór też jest martwy i nie czuć żeby chodził że tak to ujmę. Kupiłem nowy to samo. Sprawdzałem napęcie na wtyczce kumpla multimetrem i jest na pinie1 13-14V na pinie2 3-4V. Sprawdzałem oporność na pinach zaworka i jest na obydwóch około 15ohm. Wszystkie te wartości odpowiadają tym podawanym przez Pierburg. Na Vag-u mam błąd mówiący coś short to A/ground, kasuje a on powraca. Auto jedzie do 120km/h z górki 140km/h. Mam trzeci zawór N75 od kumpla i to samo. Proszę o jakieś pomysły co jeszcze mogę zrobić. Dodam że auto raz na kilka dni zadziała i przez jakies pare kilometrów jedzie normalnie. Poźniej znowu padaka. Zaworek wogóle nie pracuje. Czy możliwe żeby cos z elektryką było nie tak? :dolamam

 

Zaworu N75 nie sprawdza się multmetrem. Jest wysterowywany PWM więc poczytaj sobie w necie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masy kolego nie masz i dlatego czasami Ci auto normalnie jedzie jak obwód gdzieś się zamyka. Poszukaj w elektryce po kabelku gdzie on idzie ewentualnie miernikiem ciągłość obwodu sprawdzić.
,,

masa najczęściej jest sterowana to plus jest stały, bo tranzystory npn lepiej sie steruje przy spadkach napięć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzieki za podpowiedzi. Czyli jeśli mam napięcie na jednym kablu około 13V to ten raczej powinien być ok. Drugi natomiast należy sprawdzić organoleptycznie czy nie jest przerwany?

Sorry za prostacki język ale specjalista w tej dziedzinie nie jestem, wadliwy kabelek jednak wymienić i sprawdzić potrafię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy uwalony zawór N75 w silniku AEB może powodować nieodpalanie auta,bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaworbsteruje turbem. Odpalanie silnika ma praktycznie zero z nim wspolnego. Sprawdz czy masz iskre i paliwo. Tzn czy pompa paliwa ci startuje i podaje paliwo pod cisnieniem na wyryskiwacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem brat kupił passata 130km b5fl 2001r dzisiaj wymieniliśmy wszystkie wężyki i pod rura od co idzie od egr do intercolera jest tam zaworek pod spodem na plastikowej rurze zdjeliśmy go i chyba źle założyliśmy wężyki bo samochód chodzi jak ciagnik i strasznie kopci i nie ma siły. Ma ktoś fotke jak powinno być podłączone? Jutro wyjeżdża nad morze i jest problem. I gdzie sie znajduje n75 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jeden zaworek jest przy filtrze powietrza tam tez nie wiemy czy dobrze są założone proszę o jakieś fotki. Zaczęło padać i nie zrobiliśmy fotek tylko maska na dół i lotka do domu. Pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tamten pewnie jest n18 bo jest identyczny chyba jak n75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki stary widziałem ten schemat ale pomylilem sie sam z zaworami czyli już wiem że źle podlaczylismy weżyki. Masz dobry browar u mnie

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

No właśnie to był n 18 bo czarna końcówka byla a n75 ma białą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro bedziemy działać ake tak mi sie wydaje ze wężyki sa źle podłączone bo widzę je przed oczami :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko bylo ok ale spadla rura od intercolera. Zawor n75 ok turbina regenerowana 2miesiace temu. Wezyki wszystkie wymienione na nowe. Passat nadal traci moc odcina go co jeszcze moze być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem w ten week. Winne były węże, myślałem że są ok, ale jednak po 2500tys przepuszczały i stracił moc od razu. Węże od nowa robiłem, opaska zaciskowa, po możliwie mocnym zaciśnięciu założyłem na końcówki, wchodziło z oporem ale tak musi być żeby nigdzie nie przepuszczało.

 

PS. Masz bardzo podobnego Paska do mojego ; )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki mam błąd w komputerze

- 17965 P1557 462D Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża

Dodam że samochód traci moc wszystkie węże podciśnieniowe wymienione. Co robić?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Też już wężyki zaciśnięte sa i po dwa razy wymieniane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jedynie co u nnie zostało to wyjąć turbine ale byla regenerowana 2 miesiące temu więc nie wiem czy jest sens. Jestem w kropce bo zaworki są nowe węże nie widać żeby były gdzieś uszkodzone albo pęknięte. Podmienie jeszcze zaworki z mojego Passata tylko ja mam 115km ajm a tamten jest fl 130km nie będzie problemu? Może któryś ma jakąś Wade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności