Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Mam taki oto problem. Wyciagnelem w celu przeczyszenia zawor N75. Passat byl zamulony. Po oczyszczeniu z jakies dwa dni bylo miodzio, jednak nagle zaczal sie brak mocy, zawiechy, raz chodzilo ok raz nie. Teraz znow wyciagnelem ten zawor i podlaczylem go na krotko, i moje spostrzezenia sa takie ze tyka tylko raz. Tzn zasysa tlo i koniec, podciagne go recznie delikatnie znow zassa i stoi. Moje pytanie jak ten zawor chodzi i czemu zasysa w jedna strone. Passat 1.9 Tdi 110km 1998r silnik AFN. Tu jest pare fotek tego zaworu.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d55c5168aefe142.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może źle go poskładałeś i ma nieszczelności. sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia, może któryś puszcza. żeby je powymieniać musisz miećte o średnicy wewn. 4 i 5 mm. sprawdziłeś przed złożeniem jak metalowy trzpień porusza się w środku tego zaworu? może gdzies się przycina, musiałbyś go wtedy ostrożnie przepolerowaći sprawdzić dokładnie wnętrze gdzie wchodzi końcówka trzpienia, może jest jakiś zadzior kóry go hamuje. ja swój przed złożeniem delikatnie posmarowałem WD 40 i jest ok. Jak będziesz go składał to nie uszczelniaj silikonempod kopułką tylko najlepiej odrobiną 2-składnikowego kleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie po zlozeniu slychac jedno cykniecie, wiec go rozlozylem wyczyscilem jeszcze raz i na otwarty zaworku widac ze tlok zasyna na dol i koniec stoi w miejscu. Nie widac zadnych oznak blokowania itp poprostu jak by nie bylo mocy na wypchniecie go.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a sprawdziłeś czy wszystkie wloty powietrza są drożne? może jeden z nich jest zatkany? czy gumowa membrama pozwala trzpeiniowi na pracę góra-dół?

 

---------- Dodano o 21:17 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:14 ----------

 

analizując Twój ostatni post - są dwa wyjścia: albo cos blokuje trzpień mechanicznie co nie pozwala mu na posuwanie się albo zatkany otwór wejściowy tworzy podciśnienie które nie pozwala na poruszanie go. tak na mój "chłopski" rozum :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba jedynym rozwiazaniem bedzie jutro nagrac filmik z dzialania zaworku, ale czy przy otwartej gorze zaworu bedzie on chodzil jak powinien tzn gora dol czy musi on byc zlozony aby prawidlowo pracowal? bo na rozlozonym zasysa i koniec a na zlozonym nic nie raguje nie slychac nawet tykniecia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jedno wyjście z sytuacji, test. o ile masz małe baloniki albo prezerwatywy jednocześnie na tyle elastyczne zeby pokazały niewielką ilość powietrza. Robisz tak. dmuchasz w rurkę np "A", zakładasz na nią malutki balonik i dmuchasz w rurkę "B", jeśli zauważysz że balonik choć troszkę wypełnił sie powietrzem to oznacza ze działa prawidłowo, postępujesz podobnie z rurką "B" - dmuchasz w nią i balonik na nią, dmuchasz w "A" i patrzysz...

Edytowane przez cola_no

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O taki test sobie jutro zrobie, czy ma znaczenie w ktory otowr bede dmuchal a na ktory zaloze balon?czy nie robi to roznicy?i rozumiem ze test robi sie na zaworku nie podlaczonym do pradu na "sucho"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na zaworze wyciągniętym i odłączonym, oczywiście. musisz zrobić to z wszystkimi wlotami, wtedy stwierdzisz że albo działa w obydwie strony albo na którejś się zawiesza. psiknąłeś na trzpień WD40 i sprawdziłeś drożnośc wlotów? powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest wszystko myte chyba z 5 razy. A jest mozliwosc ze cos z mechanizmem elektrycznym jest nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma tam żadnego mechanizmu, jedyną ruchomą częścią jest owy trzpień. obawiam się że jeśli myłeś go tyle razy może mieć "za sucho" i się blokować. zadbaj o niego bo nowy kosztuje ok 350 zł -:(

 

---------- Dodano o 22:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:12 ----------

 

mieszkasz w Rzepinie w Lubuskiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki jutro go sprawdze. Tak mieszkam w Rzepinie a Ty widze Krosno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taaa:) jeśli miałbyś problemy a byłbyś w pobliżu - daj znać wczesniej to się zgadamy i postaram się pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No super wlasnie takich ludzi lubie. Cos pokombinuje a jak nie dam rady odezwe sie!Jeszcze raz dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No problemo, najlepiej pisz od razu na prv, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze takie jedno pytanie, mam zawor N75 od passata b5 z 2001 czyli po lifcie, zawor poza inna wtyczka niczym sie nie rozni wiec czy on nie bedzie pasowal?Dziwi mnie ze zawory do nowszego passata sa o polowe tansze niz do starszego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki producent, odradzam części z firmy TOPRAN, Zresztą poczytaj na forum dział "polecam, odradzam" - dowiesz się na pewno przydatnych rzeczy:).

Czy pasuje model po lifcie? Może mieć inne wartości ale tego akurat nie sprawdzałem więc się nie wypowiadam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego zawór N75 (i bliźniaczy N18) pracuje na takiej zasadzie, że brak napięcia powoduje podanie podciśnienia na gruszkę turbo i ustawienie kierownic tak, by suszarka dmuchała na maxa, po podaniu napięcia zmieni się ustawienie tłoczka, a podciśnienie zostanie skierowane na filtr powietrza (tak by pompa podciśnienia zasysała powietrze za filtrem, czyli czyste). Szybkie podawanie i ściąganie napięcia (tzw. PWM) umożliwia płynne sterowanie podciśnieniem, czyli sterowanie kierownicami, a ostatecznie ciśnieniem doładowania z suszarki. Stąd to "cykanie" w samochodzie. Jak podłączysz na krótko to usłyszysz jedno cyknięcie - przyciągnięcie tłoczka, odłączenie napięcia spowoduje jego powrót do stanu spoczynkowego dzięki membranie - jak nie wróci do końca, to pomoże mu podciśnienie. Najprostsza metoda sprawdzenia N75 to VAG - robisz basic setting i patrzysz czy co 10 sekund sztanga od suszarki idzie w górę i w dół. Jak nie idzie, to ściągasz wężyk i patrzysz czy co 10 sekund zmienia się podciśnienie, tzw raz jest raz nie ma. Z tego co pamiętam, to jedna końcówka o średnicy 3,5mm jest oznaczona jako VAC i ją się podłącza do pompy podciśnienia, druga o średnicy takiej samej do gruchy i trzecia 5mm średnicy do puszki filtra powietrza. Zawór podczas pracy nagrzewa się, co powoduje, że smar w środku robi się gęsty i tłok nie chce chodzić. Czyszczenie polega na dokładnym wymyciu rozpuszczalnikiem cylinderka, tłoczka - zwróć też uwagę na mechanizm w tłoczku - zapadka na sprężynce - to też musi być wyczyszczone. Smaruje się sam tłoczek - naprawdę odrobina na palec i rozprowadzić na tłoczku, tak żeby nie było praktycznie widać smaru. Do sklejenia zaworu najlepszy poxipol - posmarować delikatnie plastikowy rant, wkręcić lekko w imadło i zostawić na 1h. Klejenie superglue i podobnymi nie zalecane, bo jak poleci na membranę, to zaworek jest do wyrzucenia.

Witam Panowie. Mam taki oto problem. Wyciagnelem w celu przeczyszenia zawor N75. Passat byl zamulony. Po oczyszczeniu z jakies dwa dni bylo miodzio, jednak nagle zaczal sie brak mocy, zawiechy, raz chodzilo ok raz nie. Teraz znow wyciagnelem ten zawor i podlaczylem go na krotko, i moje spostrzezenia sa takie ze tyka tylko raz. Tzn zasysa tlo i koniec, podciagne go recznie delikatnie znow zassa i stoi. Moje pytanie jak ten zawor chodzi i czemu zasysa w jedna strone. Passat 1.9 Tdi 110km 1998r silnik AFN. Tu jest pare fotek tego zaworu.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d55c5168aefe142.html

Edytowane przez Trucio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego jak zawór N75 (i bliźniaczy N18) pracuje na takiej zasadzie, że podanie napięcia powoduje podanie podciśnienia na gruszkę turbo i ustawienie kierownic tak, by suszarka dmuchała na maxa, po ściągnięciu napięcia podciśnienie sprowadzi tłoczek w stan spoczynkowy i skieruje podciśnienie na filtr powietrza (tak by pompa podciśnienia zasysała powietrze za filtrem, czyli czyste)

 

Wojtku, jest zupełnie odwrotnie niż napisałeś. Brak sygnału sterującego na N75 i N18 to właśnie ich spoczynkowy stan czyli podawanie przez te elektrozawory pełnej wartości podciśnienia na elementy wykonawcze (pełne przymknięcie kierownic spalin turbo a tym samym max doładowanie i pełne otwarcie zaworu EGR). Podanie impulsowo masy przez sterownik silnika (gdyż napięcie na elektrozawory jest stale od momentu włączenia zapłonu) powoduje, że zbijają one podciśnienie - tym bardziej im większy jest procentowy współczynnik ich wysterowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - masz rację ;) Już poprawiłem.

Wojtku, jest zupełnie odwrotnie niż napisałeś. Brak sygnału sterującego na N75 i N18 to właśnie ich spoczynkowy stan czyli podawanie przez te elektrozawory pełnej wartości podciśnienia na elementy wykonawcze (pełne przymknięcie kierownic spalin turbo a tym samym max doładowanie i pełne otwarcie zaworu EGR). Podanie impulsowo masy przez sterownik silnika (gdyż napięcie na elektrozawory jest stale od momentu włączenia zapłonu) powoduje, że zbijają one podciśnienie - tym bardziej im większy jest procentowy współczynnik ich wysterowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mozna zamienic zawor N75 z passat po lifcie i wstawic go do mnie. Wizualnie rozni sie on tylko wtyczka i cena dwa razy wieksza. Zawor do Passata po lifcie kosztuje 125 a do mnie 293zl. Czy mozliwa jest taka zamiana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności