Skocz do zawartości
banshee

Stuki w silniku 1.9 tdi 110 - szukanie przyczyny problemu

Rekomendowane odpowiedzi

Najgorsze jest to, że na postoju bardzo rzadko to słychać, dopiero jak się jedzie - najlepiej słychać na 2 biegu do 2500obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest dokładnie to samo wcześniej było słychac takie delikatne stukanie a teraz to juz nawet do 3000obr/min to słychać i czy jest zimny czy ciepły niepokoi mnie to i nie wiem czy tak dalej z tym jeżdzić czy podczas jakiejś trasy cos się nie rozleci??Panewki to napewno nie sa bo by było słychac duzo głośniej tak jak na filmiku

autko ma juz 290tys nalatane bynajmniej tyle pokazuje licznik byłem tez u mechanika zobaczył posłuchał i powiedział ze cięzko jest stwierdzić co to moze byc i mówił żeby jeżdzić dalej a jak cos innego bedzie sie dziac to wtedy przyjechać.Nie dymi przy odpaleniu na zimnym i na ciepłym tzn dymek leci ale czarny ale to chyba normalne no i spadku mocy tez nie ma!Nawet boje sie go kręcić na wyższe obroty bo nie wiem czym to grozi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten filmik to już hardcore :)

Silnik z mojego opisywanego przypadku nie jest łagodnie traktowany - 30% jazdy dostaje ostro po garach... często kręcony do 4 krpm.

To nie ma na niego żadnego wpływu.

 

Na dniach będzie wyjmowany dwumas, jeśli to nie będzie to, to słupek pójdzie kiedyś na złom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - jest koniec tej zagwostki.

Zmiana koła dwumasowego na jednomasę od 1.9 tdi ATD (komplet za 150zł) przyniósł pozytywny efekt.

Auto dużo ciszej pracuje i metaliczne stuki już nie występują.

 

Poniżej zamieszczam filmik - koło miało luz poprzeczny.

Teraz wydaje się, że silnik jakby chodzi lżej (jakby był odchudzony o kilka kg).

Właściciel zadowolony od kilku dni.

Mam nadzieje, że to nie chwilowe zauroczenie ;)

 

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc.

[video=youtube_share;8cgdFCxovUU]http://youtu.be/8cgdFCxovUU

 

a tu zdjęcia jednomasy

Zdjęcie1504.jpg

Zdjęcie1495.jpg

Zdjęcie1496.jpg

Zdjęcie1502.jpg

Edytowane przez banshee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam takie pytanko a jak mozna sprawdzic pompe paliwa czy pompe wtryskową nie wiem jak to sie zwie ale chodzi mo i to co napedza pasek rozrzadu bo u mnie chyba to tak stuka przykładałem stetoskop i wlasnie z tego tak stuka przy pokrywie zaworów jest o wiele ciszej!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie, kolorowo, ale wcześniej jak miałeś silnik rozebrany w drobny mak, to nie sprawdzałeś dwumasy?? Tyle roboty wykonane, mimo wszystko jest to teraz pewny silnik.

Edytowane przez DarekS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dariusz, długo długo nie podejrzewałem sprzęgła, bo nie było żadnych szarpań... Wcześniej rozebrany był silnik, ale nie był wyjmowany z auta, więc skrzyni nie zdejmowałem.

Cieszę się, że problem rozwiązany :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

banshe gratuluję rozwiązania problemu. Szacunek

mam prośbę mógłbyś podać namiary na taką tanią jednomasę bo z tego co patrzyłem na necie to ceny zaczynają się od 1000 zł. :/

Edytowane przez kluko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednomasę znalazłem na allegro. Akurat taki od 101PD na jednomasie - powierzchnie eleganckie, tylko go trochę szczotką przejechałem, a tarcz miała 8,4mm grubości.

Nic tylko trzeba szukać, jak ktoś potrzebuje.

Jak do tej pory wszystko jest tak, jak powinno być w tamtym tdi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy. Od dwóch dni borykam się z podobnym problemem. Słychać ciche stukanie nasilające się przy hamowaniu silnikiem. Na początku stawiałem na pompę wtryskową, ale nie daje żadnych błędów i zachowuje się poprawnie. Po przeczytaniu tego postu zrobiłem jazdę próbną. Hamowanie silnikiem i zgaszenie silnika. Dźwięk ciągle słyszalny. Praktycznie ucichł jak rozłączyłem sprzęgłem napęd od silnika. Regularność stuknięć zniknęła natomiast słychać ciche przypadkowe stuknięcia. Stuknięcia zaczynają się nasilać jak zaczynam puszczać sprzęgło. Moim zdaniem skrzynia chyba klęka. Okaże się jak ją wymienię. Dwumasę wyeliminowałem gasząc silnik i wciskając sprzęgło. Ciekawi mnie tylko to, czemu stukanie jest zależne od prędkości obrotowej silnika jak jest napęd przenoszony na silnik. Wskazywało by to na uszkodzenie dyfera a nie jakiegoś łożyska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na początku stawiałem na pompę wtryskową, ale nie daje żadnych błędów i zachowuje się poprawnie.

Kąt wtrysku, ustawienie wałka rozrządu na początek dosprawdzenia oraz koło na wale korbowym.

 

 

Praktycznie ucichł jak rozłączyłem sprzęgłem napęd od silnika.

czyli nie jest to wina skrzyni

 

Dwumasę wyeliminowałem gasząc silnik i wciskając sprzęgło.

I to jest, jak się okazało w opisywanym powyżej przypadku beznadziejna diagnoza.

Tam też było wszystko OK, ale luz był poprzeczny - tłumiki drgań w bardzo dobrym stanie.

 

 

Ciekawi mnie tylko to, czemu stukanie jest zależne od prędkości obrotowej silnika jak jest napęd przenoszony na silnik.

Jak będziesz leciał do Bydgoszczy to może podjedziesz do mnie. Może uda się postawić diagnozę i nie robić tego co robiłem przy tym pacjencie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie do tematu, delikatne metaliczne stuki po nagrzaniu silnika. Nie musi on osiagac

90 stopni wystarczy ze ujade 2-3 km silnik zaczyna lapac temperature i mozna do sluchac

sie czegos takiego

 

http://w275.wrzuta.pl/film/6v94vC549zQ/passat_b5_1.9_tdi_afn_klepanie_na_cieplym_silniku

 

Film co prawda nie jest moj, ale generalnie chodzi o ten sam dzwiek. Dochodzi jakby z okolicy

wtryskow. Coz to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A oto co przytafiło się mojemu autku

[video=youtube_share;UQE3KYz_GTQ]

 

po namysłach diagnozą był wtrysk , nistety po wymianie wtrysku (używany bdb stan 54 funciaki) nie poprawiło się.

po ponownym zdjęciu górnej pokrywy i dokładnym obejrzeniu wyszło szydło z worka.

 

walek.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak łatwo można dostrzec , szklanaka (nakładka na zawór) i krzywka wałka wyglądają jak po wojnie.

nowy wałek (GSF 125funciaków) komplet szklanek (10,89 sztuka) odmłodziło motorek że ulala.

niestety nie dostałem nigdzie panewek a i nie mogłem czekać więc piersze 15minut pracy troszkę popiszczało po rozgrzaniu i wkręceniu na obroty pisk ustał. teraz to jest to!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli panewki były dobre to mogły zostać, choć zaleca się nowe.

Wiesz co ci piszczało - miałeś suche grzybki na wtryskach i pisk wydobywał się spod śruby regulacyjnej wtrysku a tym grzybkiem.

Trzeba to posmarować olejem, jak i panewki przy montażu.

Swoją drogą to nie rozumiem, jak można nie zauważyć takiego wałka, gdy miałeś zdjętą pokrywę do wymiany wtrysku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sławku , wszystko posmarowane , piszczały panewki trzeba stary wałek zobaczyć żeby wiedzieć o czym się mówi! mechanik z dyplomem jestem , ale przebywajac w uk mam auto ale nie mam narzedzi i garazu. a już ci mówię dlaczego nie zauważone. robię po 200mil dziennie od półtora tygodnia takie stuki się pojawiały ale dopier po rozgrzaniu i ponownym uruchomieniu. ponownie uruchomiony motor stukający dostaje na dwójce do 3,5-4rpm i wszystko ustawało aż do dnia następnego i rozgrzania otóż i dlatego dignoza poszła na wieszający się wtrysk a nie na wałek który był oglądany lecz z mniejszą koncentracją bo jak wiadomo uszkodzenie mechanicznie jest i nie ustaje ot tak sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Mam Problem ze swoim Passatem B5 1,9 tdi 90 km Bardzo prosze o pomoc a mianowicie Chodzi o to ze strasznie klekocze zimny czy cieply chodzi jak stary diesel z lat 30 auto ladnie odpala i nie kopci bardzo prosze o pomoc auto kupilem nie dawno i niewiem co to moze byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam Problem ze swoim Passatem B5 1,9 tdi 90 km Bardzo prosze o pomoc a mianowicie Chodzi o to ze strasznie klekocze zimny czy cieply
Pofatyguj się i przeczytaj ten wątek. Epicka walka, jaką stoczył Sławek(Banshee), opisuje wszystkie możliwe przyczyny Twojego problemu.

Nic nowego nie da się tu napisać.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mam pytanie czy moze to byc wina przeplywomierza bo auto nie zbiera sie tak jak powinno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mam pytanie czy moze to byc wina przeplywomierza bo auto nie zbiera sie tak jak powinno?
Przepływomierz odpowiedzialny za stuki (odpowiedź - nie), czy za słabe przyspieszenie (odpowiedź - jest to możliwe) ? O co chcesz zapytać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności