StreamHD Zgłoś #2301 Napisano 1 Sierpnia 2018 13 minut temu, nTomek napisał: Sprawdź go. Odłącz od instalacji i podłącz "na ostro" pod 12V. Jeśli nie kręci to do wymiany. Można bawić się w wymianę samych szczotek, ale pewnie łożysko już ma luz i za chwilę znów będzie po szczotkach. Mimo wszystko jest wiele postów, że wymiana szczotek załatwiła sprawę na kawał czasu. Ja też szczoty zmieniałem kilka mięsięcy temu i póki co działa. Jak reszta wentyla jest ok to szczotki ratują sprawę. 23 minuty temu, skrxp napisał: Pomagałem mu zakręcając go ręcznie ale to nie pomogło w jego uruchomieniu. Zobacz czy jak naciskasz na środek wirnika to wentyl startuje. Jeżeli startuje po dociskaniu go to typowy objaw dla zużytych szczotek. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrxp Zgłoś #2302 Napisano 1 Sierpnia 2018 Wentylator nie startuje po naduszeniu na wirnik. Kilkukrotnie próbowałem. A sam wentylator wygląda tak: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #2303 Napisano 1 Sierpnia 2018 No to zaczynając od najłatwiejszego - podłącz go prosto pod 12V i zobacz czy działa. Nie używaj klimy w gorące dni bo jak nie zadziała zawór to może być małe bum. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrxp Zgłoś #2304 Napisano 2 Sierpnia 2018 Wentylator bezpośrednio po podłaCzeniu do akumulatora startuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #2305 Napisano 2 Sierpnia 2018 Sprawdź bezpieczniki S42 i S105. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrxp Zgłoś #2306 Napisano 2 Sierpnia 2018 Bezpiecznik 40A oraz 60A pod kierownicą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #2307 Napisano 2 Sierpnia 2018 Wg. schematu to 40A (zasilanie wentyla), 5A (cewki przekaźników). Poczytaj też temat Wentylator od chlodnicy klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrxp Zgłoś #2308 Napisano 2 Sierpnia 2018 (edytowane) Więc gdyby ktoś szukał odpowiedzi. Wentylator który był zamontowany w aucie po podłączeniu na krótko do auta działał ale mozolnie. Podając mu 12V on chodził na pierwszym biegu. Prawdopodobnie przez to, że był uszkodzony spalił się bezpiecznik(ale tego nie jestem do końca pewien) więc wymieniłem te bezpieczniki, podpiąłem 'nowy'(ze szrotu) wentylator i zaczęło hulać. Tylko, że troszkę zmodyfikowałem tor przewodu idącego od wiatraka do wtyczki z tego względu, że nie mogłem sobie poradzić z wetknięciem go w fabryczne miejsce. Dlatego zdecydowałem się puścić go górą i wygląda to tak: Na razie nie widziałem aby klimatyzacja się wyłączała i włączała ponownie podczas postoju na biegu jałowym. Będę obserwować dalej czy również drugi bieg się załączy. Dziękuje Panowie @marcin_pesel, @StreamHD i @nTomek za pomoc Edit: Sprężarka na postoju już się nie wyłącza i włącza kiedy chce jak i drugi bieg wentylatora działa Edytowane 4 Sierpnia 2018 przez skrxp 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tybur Zgłoś #2309 Napisano 3 Sierpnia 2018 Problem z klimatyzacją ciąg dalszy ... Tak jak pisałem wcześniej problem polega na tam, że po nabiciu klimy chodziła przez około 2 minuty i przestawała chłodzić. Gruby przewód robił się lodowaty. Spec od klimy powiedział, że przewód zamarza i dlatego nie czuć chłodu i trzeba czujnik ciśnienia wymienić. Wczoraj go wymieniłem ale różnica jest taka, że teraz przestaje chłodzić po około 15 minutach a oba przewody są ciepłe. Wie ktoś może co teraz dolega Passatowi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2310 Napisano 4 Sierpnia 2018 Czyli zamarza przy grodzi? Za dyszą rozprężną też masz zamarznięty (z tego co pamiętam jest przy porcie serwisowym)? Jeśli nie to masz zapchany skraplacz, przynajmniej tak mi się wydaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tybur Zgłoś #2311 Napisano 4 Sierpnia 2018 Gruby przewód na początku pracy klimatyzacji na całej długości robi się bardzo zimny i w wyniku różnicy temperatur zbierają się na nim krople wody. Po pewnym czasie gdy klima przestaje działać robi się ciepły. To, że zamarza mi przewód powiedział mi spec od klimy ale nie określił w którym miejscu. http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/PA/1999/221/R/2/260/260041 czy tak jak na tym schemacie skraplacz to cała chłodnica klimatyzacji ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2312 Napisano 6 Sierpnia 2018 Tak skraplacz to tzw chłodnica klimatyzacji (tzn. tak ją się potocznie w uproszczeniu nazywa). Parownik to element w kabinie, obok nagrzewnicy. Gruby przewód zawsze przy pracy będzie zimny. W przypadku schematu z linku rurki 6 i 10 powinny być zimne, rurka 7 ciepła/gorąca. Przy czym rurka 6 możne nawet przymarzać, bo jest bezpośrednio za dyszą, a rurka 10 powinna być chłodna i pokryta skroplinami. Jeśli przymarza to albo problem z regulacją kompresora, albo dysza jest przytkana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #2313 Napisano 11 Sierpnia 2018 Może tez być zapchany osuszacz - ja tak miałem i czynnik rozprężał się zaraz za osuszaczem. W moim przypadku od osuszacza w kierunku dyszy rozprężnej przewód zamiast być ciepły był zamarznięty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kindaszek Zgłoś #2314 Napisano 11 Sierpnia 2018 Witam Panowie ja w skrocie opisze swoja sytuacje bo tez mam problem z klimatyzacja. Zaczelo sie od stwierdzenia ze sprezarka nie robi cisnienia- kupilem druga z odzysku tez robila za slabe okolo 9 barow. Postanowilem kupic po regeneracji sprezarke i ta daje 22-26 barow a niskie bylo w granicach 1-2 bara. Obydwie rurki sa z taka sama temperatura jak otoczenie. Osuszacz- nowy Okazalo sie ze wiatrak od chlodniczki nie dziala probowalismy na ostro. Zamontowalismy drugi z odzysku i dziala ale chyba na pelnych obrotach i przez caly czas od uruchomienia zaplonu wogole sie nie wylacza Gdzies wyczytalem ze wiatrak na postoju chodzi caly czas i wylacza sie podczas jazdy wyprobuje to w poniedzialek jak i sprawdze na pierwszy rzut dysze rozprezajaca. Za wszelkie podpowiedzi wielkie dzieki Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kindaszek Zgłoś #2315 Napisano 11 Sierpnia 2018 Dnia 4.08.2018 o 21:31, tybur napisał: Gruby przewód na początku pracy klimatyzacji na całej długości robi się bardzo zimny i w wyniku różnicy temperatur zbierają się na nim krople wody. Po pewnym czasie gdy klima przestaje działać robi się ciepły. To, że zamarza mi przewód powiedział mi spec od klimy ale nie określił w którym miejscu. http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/PA/1999/221/R/2/260/260041 czy tak jak na tym schemacie skraplacz to cała chłodnica klimatyzacji ? Co oznacza klima przestaje dzialac? Odlacza sprezarke? Jak zachowuje sie wiatrak od chlodniczki klimatyzacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrxp Zgłoś #2316 Napisano 11 Sierpnia 2018 Jeśli wiatrak klimy pracuje tylko na drugim biegu od przekręcenia zapłonu to przyczyną może być uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kindaszek Zgłoś #2317 Napisano 11 Sierpnia 2018 16 minut temu, skrxp napisał: Jeśli wiatrak klimy pracuje tylko na drugim biegu od przekręcenia zapłonu to przyczyną może być uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej. Czujnik zewnetrzny pokazuje dobra temperature diagnozowalem to juz poprzez pomiar temp jaka pokazuje komputer na wyswietlaczu w panelu klimatyzacji. Co steruje wiatrakiem i co przelacza te biegi bo po podlaczeniu mialem wrazenie ze pracuje na full a po za tym cos jest nie tak bo wiatrak wlacza sie w momencie wlaczenia zaplonu na zgaszonym silniku... Zapale silnik dalej chodzi full na biegu jalowym i tak samo przy zwiekszeniu obrotow silnika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kindaszek Zgłoś #2318 Napisano 13 Sierpnia 2018 (edytowane) Dlawik wymieniony gaz nabity wiatrak chodzi juz normalnie na 1 biegu sprezarka podaj cisnienie 8-9 barow a wezyki sa raz cieple a raz zimne w aucie wogole nie schladza powietrza prosze o pomoc bo na warsztacie juz wyczerpali pomysly co to moze byc Pozdrawiam Edytowane 13 Sierpnia 2018 przez kindaszek Dopisanie informacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalk88 Zgłoś #2319 Napisano 13 Sierpnia 2018 Witam. Ja mam taki problem: jeszcze 2-3 tygodnie temu mroziło super, na wylocie kratki miałem 4 stopnie przy ponad 30 na zewnątrz. Nie wiem co się stało, od paru dni mam wrażenie, że nie dam rady jechać z zamkniętymi szybami z klimą. Dzisiaj zmierzyłem wylot kratki, na polu 31, z kratki na lo zeszło do 21.... Sprężarka się załącza, jedna rurka zimna druga letnia, wiatrak kręci. Gdzie szukać przyczyny? Z góry dzięki za pomoc, pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kindaszek Zgłoś #2320 Napisano 13 Sierpnia 2018 28 minut temu, michalk88 napisał: Witam. Ja mam taki problem: jeszcze 2-3 tygodnie temu mroziło super, na wylocie kratki miałem 4 stopnie przy ponad 30 na zewnątrz. Nie wiem co się stało, od paru dni mam wrażenie, że nie dam rady jechać z zamkniętymi szybami z klimą. Dzisiaj zmierzyłem wylot kratki, na polu 31, z kratki na lo zeszło do 21.... Sprężarka się załącza, jedna rurka zimna druga letnia, wiatrak kręci. Gdzie szukać przyczyny? Z góry dzięki za pomoc, pozdro. Moze troche czynnika ucieklo sprawdz ilosc gazu. A jakie masz hp i lp? Dysze rozprezna zmieniales? Ja zmienialem dzisiaj to po rozkreceniu tych srub pod akumulatorem w moim przypadku na rekach mialem plynne aluminium... a rurka nie byla drozna bo przeswitu nie bylo. Ale i tak mojego problemu to nie rozwiazalo Jeszcze dodam ze w sobote sprezarka bila 22-26 bara a dzisiaj po zmianie dyszy rozpreznej maszyna pokazywala 8-10 bara ale rurki dalej w temp otoczenia a podczas jazdy sprawdzalem przedchwila to rurki od sprezarki sa gorace i tu przy gniazdach do nabijania takze gorace... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach